Kawasaki zx6r 2001r luz zaworowy, rozrząd

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

Kawasaki zx6r 2001r luz zaworowy, rozrząd

przez dam_1 » 7 stycznia 2021, o 10:09

Cześć

Mam do ustawienia luz zaworowy w kawasaki zx6r 2001r.
Korzystam z tego poradnika https://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?p=239597 oraz książki Haynes.
Obecnie mam już podmienione płytki zaworowe, zamontowane wałki oprócz napinacza.
Mam do was kilka pytań:

1. Po zamontowaniu pokrywy wałków pomiędzy wałkiem z ssącym a wydechowym łańcuch zwisa - czy tak powinno być? (nie mam jeszcze zamontowanego napinacza)
2. Napinacz rozrządu - w książce Haynes jest napisane że napinacz ustawić na 5 ząbek a śruby przykręcające napinacz mam dokręcić z siłą 11 Nm tylko nie mogę znaleźć siły dokręcenia środkowej śruby - jakie powinno być? jest tylko wymienione dla modelu G i H 5,4 Nm.

3. Pytanie może głupie ale - jeśli przestawiłby mi się rozrząd o jeden ząbek to jak mam to zweryfikować, znaleźć, poprawić? - Wiem że pomiędzy wałkiem ssącym a wydechowym ma być równo 30 pin licząc z kreską na wałku ssącym IN do kreski na wałku wydechowym EX.
Czy zobaczę to na zębatce od wału ?

Oczywiście wał zablokowałem chałupniczo bo nie mam dedykowanego narzędzia (klucz na zębatce wału i zawinięty folią strech żeby się nie ruszył :) - zrobię zdjęcie i podeślę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 19:16

Re: Kawasaki zx6r 2001r luz zaworowy, rozrząd

przez dam_1 » 13 maja 2021, o 10:41

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj:

Proszę o pomoc użytkowników forum.*

Złożyłem rozrząd w zeszłym tygodniu (wcześniej nie było kiedy).*

Płytki zaworowe podmienione zgodnie z rozpiską (wałki przesmarowane olejem):



Znak 1.4 T na kole równo z wycięciem bloku silnika wałki ustawione z blokiem silnika - 30 pinów pomiędzy wałkami.*

napinacz zresetowany, założony ponownie. kilka razy przekręcone ręcznie wałem aby napiął się napinacz. Brak oporów przy obracaniu ręcznie wałem. Po przekręceniu wałem tak to wygląda:*

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety po złożeniu i próbie odpalania najpierw zalał się paliwem po czym odpalił na wolnych obrotach i po chwili go zgasiłem bo takie stuki dobiegają z góry silnika

https://youtu.be/lBmI6B6zaMk

Dodatkowo film z wnętrza cylindra jak pracuje tłok z zaworami

https://www.youtube.com/watch?v=of_1lsR_5tw

Bardzo proszę o pomoc - co* jest grane? - jeśli trzeba zrobię dodatkowe zdjęcia.
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 19:16

Re: Kawasaki zx6r 2001r luz zaworowy, rozrząd

przez Ryland » 23 maja 2021, o 23:48

Za duże luzy zaworowe ustawiłeś. Podczas regulacji zaworów staramy się zbliżyć do jak najmniejszej wartości podanej przez producenta. W tym wypadku ssące jak najbliżej 0.11 a wydechy jak najbliżej 0.22.
Zacznij od korekcji luzów zaworowych.
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 sierpnia 2011, o 11:23
Lokalizacja: Kraczkowa

Re: Kawasaki zx6r 2001r luz zaworowy, rozrząd

przez dam_1 » 4 sierpnia 2022, o 13:38

Cześć, trochę mnie tu nie było ale chciałbym podzielić się informacjami co z maszyną.

Motocykl 08/2021r trafił do serwisu w Gdańsku MotoAkces.
Według serwisu uszkodzona panewka na 4 korbowodzie bądź uszkodzony wał .... zaśpiewali 1500 zł za rozłożenie silnika więc sobie podarowałem.
Według nich rozrząd dobrze ustawiony, luzy zaworowe nie zmieniają się po obróceniu wałem. Dodatkowo spuścili olej ale brak opiłków... Podmienili panewkę na pierwszym koebowodzie bo mieli dostęp od kosza sprzęgłowego ale dalej stuka... Według mnie serwis nie wiedział co jest grane i miałem rację, za to dołożyli mi dodatkową robotę ale o tym poniżej.

Jako, że od zeszłego roku mało było czasu to nie było kiedy pogrzebać w maszynie więc odpuściłem poprzedni sezon.
Ten również w większości mi przeleciał ale w końcu się zabrałem. 

Jako, że stukanie było a rozrząd według mnie był dobrze ustawiony, wkurzyłem się i ściągnąłem głowicę a o to co w niej znalazłem:





Do ściągnięcia głowicy skłonił mnie wygląd jednego z tłoków z kamery endoskopowej: 




Reasumując podczas wyciągania świec na samym początku coś musiało mi wpaść do środka (jak to możliwe i co to jest nie mam pojęcia...). Właśnie to coś powodowało stukanie motocykla. Wcześniejsze moje spostrzeżenie i niepokój związany z kontrolnym kręceniem wału po skręceniu wałków był słuszny bo właśnie wtedy podczas kontrolnego kręcenia coś stawiło opór i później już dalej kręciłem wałem (zapewne wtedy ten kawałek metalu zablokował tłok...)  Na moje szczęście zawory nie oberwały ani nie było rys na gładzi cylindra. 
Na razie jestem po odpaleniu motocykla i chodzi jak trzeba. Będę na dniach sprawdzał ciśnienie w cylindrach. 

Teraz co do serwisu motocyklowego z Gdańska to mogę ich opisać jako bandę głupków. Powiedzieli, że na 1 korbie wstawili najgrubszą panewkę (najgrubsza kolor czarny) a okazuje się, że wstawili najcieńszą (różową) bez zmierzenia luzu.
Niestety kierowali się stereotypami bo w kawasaki lubią padać panewki.... :



Jako, że głowicy już nie było ściągnąłem miskę olejową i wyciągnąłem całą korbę z tłokiem (to była dobra decyzja). Zrobiłem pomiar plasteliną luzu na panewce platiguage najpierw tej co serwis zainstalował (różowej) ale luz był na granicy.
Następnie wstawiłem panewkę, która powinna być na miejscu (brązową) i wtedy po pomiarze luz był po środku i tak zostawiłem. Dodatkowo wymieniłem dwie śruby od stopy korbowodu i nakrętki na nowe zgodnie z tym co pisze manual w Kawie (śruby są rozciągliwe). Wszystko skręciłem zgodnie z manualem 15nm + 160' stopni. W miedzy czasie wyczyściłem smok, złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem. Motocykl zapalił od strzała i na razie gra. Nie jeździłem jeszcze ale dałem mu pochodzić na wolnych obrotach aby olej dobrze się rozprowadził.

Podsumowując problem został rozwiązany.
Dziękuję za zainteresowanie postem.  
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 19:16


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości