Jak stawiacie moto na koło

Stunt, tricki, jak stanąć na koło itp

Moderator: michu

przez Kacza » 30 września 2012, o 17:18

Pewnie nic nowego nie napisze .. ameryki tez na pewno nie odkrylem .. :P ale ze swojego doswiadczenia wiem ze wszystko idzie postawic na kolo ... jedno lepiej drugie gorzej .. :) ALE IDZIE ! Najwieksza blokada jest w glowie(ze sie wyglebiemy) a potem w umiejetnosciach...

99% sprzetow idzie na gume...slabe (typu er5 gs500 itp) najlepiej ze sprzegla sie rwie i jaadee :) sporty typu r6 gsxr spokojnie z gazu i lekkiego szarpniecia... a litry to juz wogole lajtowo ida w gore... ostatnio moj z1000 tak jak i cbr 1000rr jezdzila ze mna wiecej na jednym niz na dwoch :P

Kwestia wyczucia maszyny i oceny wysokosci poderwania koła :)
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26 września 2012, o 21:14
Lokalizacja: Gdynia

przez Marjan » 25 sierpnia 2013, o 13:42

Hej Panowie proszę o ocenę mojej powiedźmy wyjściowej pozycji na koło. Podnoszę czasami trochę wyżej, ale nie wiem czy w dobrej pozycji proszę o fachowe rady starych wyjadaczy;D

Obrazek
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez siejuczek » 25 sierpnia 2013, o 22:50

Witam!

Jestem młodym wyjadaczem, ale pozwole sobie na małą ocene.

Pozycja wyjściowa jest dobra, moim zdaniem.
Na logike to jak bedziesz stawiał bardziej do pionu to musisz stanąć troche na nuszkach.

Dziekuję i pozdrawiam :)
 
Posty: 17
Dołączył(a): 8 sierpnia 2013, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa

przez cichy86rex » 26 sierpnia 2013, o 00:47

witam, no szału nima :D ale nie pękaj wszystko przed tobą :P Im więcej będziesz próbował tym szybciej sie nauczysz:D tez to kiedyś przerabiałem.
Co do pionu wcale nie trzeba stawać na nóżkach, fakt jest lepsza kontrola nad maszyną, no i na siedząco też można
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ale do póki nie umiesz to próbuj tylko na siedząca, bo na stojak możne cie za bardzo pociągnąć. pozdro
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28 maja 2013, o 13:24
Lokalizacja: Goszcz

przez Marjan » 26 sierpnia 2013, o 01:00

Dzięki

Chodzi mi bardziej o to czy nogi, plecy, ręce są ułożone w taki sposób że będę twardo siedział i miał kontrolę czy muszę coś poprawić. Moje spostrzeżenia:
1. Normalnie jeżdżę na dwa palce na klamkach ale do koła to chyba lepiej jak rowerem jadąc trzymać.
2. Plecy chyba bardziej do tyłu jeszcze muszę wziąć.
3. Ręce trzymać luźno czy jednak bardziej napięte niż podczas jazdy?
4. Spalić delikatnie kapcia przed gumowaniem. Dzisiaj bardzo delikatnie kilka sek. go spaliłem i tak sobie z gazu na jedynce na gumę poszedłem, w sposób taki że się zdziwiłem:D poderwało go moment i pięknie.
5. kto ma er 6 niech powie przy ilu obrotach z gazu wali na gumę.
6. Nie wiem czy to tylko moje fanaberię ale po założeniu samego filtra BMC, czuję jak przy próbie gumowania koło 5tyś obr/min motor miał mniej mocy, spotkaliście się z czymś takim? Muszę chyba tego akrapovica kupić i PC V, szkoda trochę te 4koła wywalić ale jak mus to mus.
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez eosik » 26 sierpnia 2013, o 08:24

ja rok temu upieralem sie, ze ZZR za ciezki jest i na kolo nie pojdzie. w tym roku walil na wiosne takie piony, ze plyn chlodniczy sie przelewal gora :D kwestia przelamania bariery strachu i tego jak szybko i ile odkrecisz manetke... teraz mam 636, to o wiele latwiej wszystko idzie
 
Posty: 153
Dołączył(a): 7 grudnia 2011, o 00:00
Lokalizacja: W

przez dudu » 27 sierpnia 2013, o 20:50

Marjan napisał(a):5. kto ma er 6 niech powie przy ilu obrotach z gazu wali na gumę
przy tych, przy których jest największy moment obrotowy
 
Posty: 91
Dołączył(a): 13 stycznia 2012, o 01:50

przez cezary1985 » 27 sierpnia 2013, o 21:35

er6 pojdzie z gazu na kolo ??
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, o 13:18

przez eosik » 27 sierpnia 2013, o 21:46

ja ostatnio stawialem cbr stara 600f, czyli ta pierwsza. 85koni ma i poszla, wiec er6 tez musi isc
 
Posty: 153
Dołączył(a): 7 grudnia 2011, o 00:00
Lokalizacja: W

przez Marjan » 27 sierpnia 2013, o 23:53

lajtowo idzie z gazu, podejrzewam że z dwójki jak już się nauczę podrywać i pokonam starach to też go bójnie, to dwugaz i ma dobre pierdo...cie....

masz filmik
http://www.youtube.com/watch?v=uE5UW9-JBkQ
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez cezary1985 » 28 sierpnia 2013, o 18:23

ale co musisz go troche szarpnąć w górę czy po prostu sam ciśnie
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, o 13:18

przez Marjan » 28 sierpnia 2013, o 22:02

powiem Ci że bez szarpania sam gaz, ja dopiero to zaczynam rozkminiać. Czasem nie idzie bo zrobię złą pozycję albo nie te obroty itp., a kilka razy poszedł mi już tak bez szarpania że straciłem kontakt z horyzontem, wtedy sraczka tylni hebel i lądowanie.....:D
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez A.S. » 1 września 2013, o 11:47

Co do mocy to może tak się stać i w 99% tak się dzieje .... Krzywa momentu obrotowego pewnie zmieniła charakterystykę i przesunął się pewnie gdzieś w górę w obrotach ;-) ..
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez MateuSzVs » 3 września 2013, o 01:23

jeśli jazda na kole ma być jazdą na kole to tylko sprzęgło ;-)
 
Posty: 446
Dołączył(a): 19 sierpnia 2009, o 13:29
Lokalizacja: okolice Krakowa

przez Marjan » 3 września 2013, o 13:44

też tak myślałem ale to co powiesz na to:

http://www.youtube.com/watch?v=xsa0dvnubBw

wydaje mi się że wszystko to gaz.....

[ Dodano: 3 Wrzesień 2013, 13:47 ]
BTW ciekawe ile mu silnik wytrzyma od takiego długiego gumowania..... Jak ER 6 się do tego sprawdzają? padł komuś piec od gumowania w ER 6?
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez dudu » 3 września 2013, o 21:02

poczytaj sobie o modernizacjach układu smarowania silnika w stuncie. Bez tych modernizacji normalnym jest, że przy długich okresach wheelie, silnik nie ma idealnego rozprowadzenia oleju, jaki powinien mieć. Wszystko zasługa mokrej miski olejowej.
Co innego, gdybyś miał silnik z suchą miską olejową (np. yamaha TDM).
 
Posty: 91
Dołączył(a): 13 stycznia 2012, o 01:50

przez Marjan » 3 września 2013, o 22:33

dudu, Dzięki czytałem o tym ale mojemu to nie grozi, bo strachu nie mogę cały sezon przezwyciężyć, może dlatego że poprzedni motor skasowałem doszczętnie w 5dni od wyjechania z salonu i niby 1,5roku mineło ale blokada jest. 20-30m to max, potem za duży pion (wg. mnie oczywiście) sraczka i zejście :D ch..j kiedyś to ogarnę albo kupię choopera :D
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez Legion » 5 września 2013, o 07:19

a honde goldwing juz ktos kiedys postawil?
 
Posty: 105
Dołączył(a): 26 kwietnia 2013, o 06:48

przez Marjan » 5 września 2013, o 09:31

jest sporo zdjęć i filmów, słyszałem tutaj nie raz że wszystko można postawić na koło i w to zacząłem wierzyć jak u kumpla ciągniczek do koszenia trawy bujneliśmy na koło :D

goldwing wheelie:

http://3.bp.blogspot.com/-0Az0cmjkTi4/U ... heelie.jpg
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez Legion » 5 września 2013, o 11:55

no fucking way :-o
 
Posty: 105
Dołączył(a): 26 kwietnia 2013, o 06:48

przez Oktanski » 5 września 2013, o 15:02

Generalnie tylko Honda DN-01 przychodzi mi na myśl jak się zastanawiam czego się nie da postawić na koło...
 
Posty: 28
Dołączył(a): 17 lipca 2012, o 16:32
Lokalizacja: KOL

przez Marjan » 5 września 2013, o 17:56

no tak bo to automat ze sprzęgłem odśrodkowym o sporej masie, dużm rozstawie osi i ten brak szybkiego przełożenia momentu na koło może pozbawić możliwości wheelie:)
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

przez gromu » 7 września 2013, o 19:07

Dużo gazu i sprzęgło od razu :lol:
 
Posty: 179
Dołączył(a): 19 stycznia 2013, o 22:43
Lokalizacja: Legnica

przez Legion » 8 września 2013, o 23:35

no za zadne cene nie moge mojej 6stki postawic na kolo! ba ! malo tego! nie moge nawet podniesc kola! lece do 8-10 tysi, puszczam, ogien i nic tylko zapierdala i delikatnie przod podnosi ale raczej nie zrywa trakcji przodu......
 
Posty: 105
Dołączył(a): 26 kwietnia 2013, o 06:48

przez eosik » 9 września 2013, o 10:53

a moja wczoraj latala z 3 tysiecy z gazu. kwestia tego ile odkrecisz manetke
 
Posty: 153
Dołączył(a): 7 grudnia 2011, o 00:00
Lokalizacja: W

przez Legion » 9 września 2013, o 14:47

3 tysiace przy 600 to raczej masz bankowo inna zebatke zalozona prawda?
 
Posty: 105
Dołączył(a): 26 kwietnia 2013, o 06:48

przez eosik » 9 września 2013, o 15:19

no nie prawda. seria...wszystko zalezy jak szybko odkrecisz manetke. stunterzy z francji na 636 jezdza na serii zebatkach...
 
Posty: 153
Dołączył(a): 7 grudnia 2011, o 00:00
Lokalizacja: W

przez A.S. » 9 września 2013, o 17:53

eosik napisał(a):wszystko zalezy jak szybko odkrecisz manetke. stunterzy z francji na 636 jezdza na serii zebatkach...


k***wa UMARŁEM ze śmiechu ;-) ... POST ROKU !!!
Widziałeś ty kiedyś STUNTERA ?? Cyrkiel tez robią na standardzie ?? Masakra .. mój Boże :-( ..
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez eosik » 9 września 2013, o 18:52

poszukaj, a sie przekonasz...
 
Posty: 153
Dołączył(a): 7 grudnia 2011, o 00:00
Lokalizacja: W

przez Marjan » 9 września 2013, o 20:45

raczej nie o szybkość odwinięcia manetki chodzi ale o całą resztę czyli pozycję, szarpnięcie, właściwe obroty itp.
a 636 idzie z gazu w pion czy ni kuta? generalnie stunt na seryjnej zębatce raczej bez szans bo:
1. za szybko by jechał przy wolnych akrobacjach i ciężej byłoby opanować.
2. wątpię czy dało by radę tak łatwo 600tami robić powerslady.
3. tak szybko i tak łatwo nie stawialiby do pionu.
4. operowanie gazem było by przy takiej zębatce przejebane, bo małe odwinięcie to spora zmiana prędkości, a tu liczy się precyzja i szybka reakcja czyli wszystko co osiągasz mała zębatką

... ale tak w ogóle to się nie znam bo sam mam problem z dobrym wheelie, ot tak moje czysto logiczne wywody (o ile moja logika nie zawodzi, o czym zaraz się przekonam :D )

[ Dodano: 9 Wrzesień 2013, 20:46 ]
A.S. powiedź czy pie...le głupoty to przestanę, czy może jednak mam rację ?
 
Posty: 118
Dołączył(a): 2 maja 2012, o 16:49

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości