płyn hamulcowy
Moderator: michu
Posty: 12
|Strona 1 z 1
płyn hamulcowy
witam czy ktos by mi doradził jaki najlepiej uzyc płynu hamulcowego do kawasaki er6 rok 2011 bo oraz klocki jakie polecacie w rozsadnej cenie wiadomo dla przecietnego kowalskiego zgóry dzieki
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30 listopada 2016, o 20:54
Re: płyn hamulcowy
Polecam Motula Dot 5.1, bo jest dobry i można go mieszać z różnymi płynami. Co do klocków to osobiście używam TRW i dają rade ;), ale słyszałem dobre opinie o Vesrah ;)
- Posty: 260
- Dołączył(a): 30 września 2009, o 16:40
- Lokalizacja: bia
Re: płyn hamulcowy
tiger666 napisał(a):Polecam Motula Dot 5.1, bo jest dobry i można go mieszać z różnymi płynami. Co do klocków to osobiście używam TRW i dają rade ;), ale słyszałem dobre opinie o Vesrah ;)
Zalecam lekturę z płynem Dot 5,1 a później się wypowiadać.
Zazwyczaj na korku od zbiorniczka lub na zbiorniczku masz wybity DOT a przeważnie w motocyklach jest Dot 4.
Możesz kupić płyn wyczynowy Motul RBF660 lub coś zwykłego i raz w roku go zmieniać przód i tył nie wiem czy w tym modelu jest sprzęgło hydrauliczne.
Re: płyn hamulcowy
Zanim zaczniesz odsyłać do lektury kolego, wpierw sam się z nią zapoznaj. Oczywiście że DOT 5.1 jest mieszalny... Jak miał zalany dot4 lub 3 może spokojnie zalać 5.1.
- Posty: 260
- Dołączył(a): 30 września 2009, o 16:40
- Lokalizacja: bia
Re: płyn hamulcowy
Zobacz co na bance pisze. A co podaje producent danego motocykla
Re: płyn hamulcowy
Jest napisane że jest mieszalny z Dot3 i 4. Musisz doszkolić sie troche w czytaniu jesli uwazasz innaczej. Nie sugerowalbym sie tym co podaje producent motocykla, bo i tak niemasz 100% pewnosci co bylo zalane, a DOT 5.1 w tym przypadku jest chyba najlepszym rozwiązaniem.
- Posty: 260
- Dołączył(a): 30 września 2009, o 16:40
- Lokalizacja: bia
Re: płyn hamulcowy
Nie będę dalej pisać bo to nie ma sensu.
Re: płyn hamulcowy
hahaha ok
- Posty: 260
- Dołączył(a): 30 września 2009, o 16:40
- Lokalizacja: bia
Re: płyn hamulcowy
Proponuje dedykowany przez producenta danego moto. W niektorych kwestiach nie ma co poprawiac inzynierow. Sa rozne przekonania i praktyki wiec wymusza to elastycznisc w wypowiedziach. Kwestia czy sie miesza czy nie moim zdaniem nie ma tu znaczenia. Zmien na dedykowany ....
Re: płyn hamulcowy
O cholera, ale zamęt :D DOT 3, 4 i 5.1 ma te same specyfikacje odnośnie zastosowanych uszczelek w układzie hamulcowym. Różnią się tylko minimalną temperaturą wrzenia. Motul RBF 600 i 660 odpowiada specyfikacji DOT4 i wszystkie te płyny można stosować w 95% motocykli oraz mieszać nawzajem (choć to niezalecane), bo są na bazie glikolu polietylenowego. Co jednocześnie oznacza, że chłoną wodę. Inna bajka to DOT 5, który jest na bazie silikonu i używany tylko w niewielkiej liczbie motocykli (np. Harley Davidson).
Z tego wynika, że jeżeli jeździsz tylko po ulicy i w mieście, to lej zwykły DOT4 dobrego producenta za ok 25zł/l. Jak lubisz czasami ostrzej polatać po torze lub w górach to zainwestuj w RBF660 (ok 50-60 zł/0.5l) i masz pewność, że układ jest zalany najlepszym płynem. Na przód i tył i tak Ci wejdzie może z 200 ml, a ponieważ płyn jest higroskopijny, nie możesz zostawić otwartej butelki na następny sezon. Co roku kupujesz nowy.
Tak na prawdę od rodzaju płynu znacznie ważniejsza jest jego częsta wymiana. Nawet RBF po jednym sezonie będzie miał parametry wrzenia poniżej DOT4. Jak tylko zobaczysz, że płyn staje się mętny w zbiorniczku wyrównawczym, to zmieniasz na nowy, nie rzadziej jednak niż co roku.
Co do klocków to temat rzeka. Ilu motocyklistów tyle opinii. Ja mam Carbon Lloraine XBK5 i na pewno następnym razem kupię takie same. Bo robią to co powinny i to bardzo dobrze. Tylko jak zwykle, klocki to tylko wierzchołek. Na siłę hamulca i jego modulację bardzo duży wpływ mają przewody (warto zainwestować w stalowy oplot, bo gumiaki i tak powinno się wymieniać co 4 lata), stan uszczelek i smarowanie tłoczków w zaciskach, pompa hamulcowa. Warto na zimę się tym zająć.
Z tego wynika, że jeżeli jeździsz tylko po ulicy i w mieście, to lej zwykły DOT4 dobrego producenta za ok 25zł/l. Jak lubisz czasami ostrzej polatać po torze lub w górach to zainwestuj w RBF660 (ok 50-60 zł/0.5l) i masz pewność, że układ jest zalany najlepszym płynem. Na przód i tył i tak Ci wejdzie może z 200 ml, a ponieważ płyn jest higroskopijny, nie możesz zostawić otwartej butelki na następny sezon. Co roku kupujesz nowy.
Tak na prawdę od rodzaju płynu znacznie ważniejsza jest jego częsta wymiana. Nawet RBF po jednym sezonie będzie miał parametry wrzenia poniżej DOT4. Jak tylko zobaczysz, że płyn staje się mętny w zbiorniczku wyrównawczym, to zmieniasz na nowy, nie rzadziej jednak niż co roku.
Co do klocków to temat rzeka. Ilu motocyklistów tyle opinii. Ja mam Carbon Lloraine XBK5 i na pewno następnym razem kupię takie same. Bo robią to co powinny i to bardzo dobrze. Tylko jak zwykle, klocki to tylko wierzchołek. Na siłę hamulca i jego modulację bardzo duży wpływ mają przewody (warto zainwestować w stalowy oplot, bo gumiaki i tak powinno się wymieniać co 4 lata), stan uszczelek i smarowanie tłoczków w zaciskach, pompa hamulcowa. Warto na zimę się tym zająć.
- Posty: 326
- Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31
Re: płyn hamulcowy
I wszystko w temacie :)
Re: płyn hamulcowy
Słuchajcie, ostatnio miałem okazję skorzystać z usług serwisu https://hydromotor.pl/pompy-hydrauliczne/ Zajęli się regeneracją pompy hydraulicznej, ale oferują również naprawy. Widać, że znają się na tym co robią i przykładają się do swojej pracy, także zostawiam wam namiar, gdyby akurat ktoś z was szukał specjalistów w tym zakresie.
- Posty: 433
- Dołączył(a): 3 listopada 2020, o 10:34
Posty: 12
|Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości