Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez TysonZZR5 » 9 października 2015, o 21:56

Witam zakupiłem ostatnio kawasaki zzr500 planowałem remont silnika lecz jest problem z częściami. Moje pytanie brzmi czy silnik z kawasaki zzr600 podejdzie do zzr500 ? Dekle itp sa takie same czytałem na innych forach że zmieniony jest tylko skok tłoka. Budżet mam dosyć duży ponieważ kupiłem motocykl za bezcen silnik odpala itp. Z góry dzięki za pomoc ;)
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 października 2015, o 21:48

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez trw17 » 22 października 2015, o 21:16

jesteś dla mnie wielki-ja nigdy o takim moto nie słyszałem-jeszcze raz szacun :)
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 października 2015, o 18:50

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez sickdoctor » 30 października 2015, o 19:22

Witam panowie mam nastepujacy problem z er6
W moto wymieniłem akumulator bo był rozładowany i moto nie chciało gadać , odpaliło raz na sprzegle i usłyszałem jakby wiekszy wybuch i zaczeło cos kopcic ale tylko raz i przez chwile takjakby z nadmiaru paliwa moto pochodziło sobie z 10 minut po czym zgasiłem je . Od tatmej pory nie chce odpalic ani z popychu ani ze starteru , kreci ale nie załapuje. Wcześniej zanim wymieniłem aku motocykl troche meczyłem z popychu ale nie chciał odpalic. Co może być przyczyną? Pomóżcie prosze
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30 października 2015, o 00:00

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez MarkII » 1 listopada 2015, o 08:48

Męczeniem namieszałeś w zapłonie lub przedstawiłeś np rozrząd. Jeśli tak, to współczuje.
 
Posty: 53
Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez majorek » 2 listopada 2015, o 11:50

MarkII napisał(a):Męczeniem namieszałeś w zapłonie lub przedstawiłeś np rozrząd. Jeśli tak, to współczuje.

Niby w jaki sposób?
Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak naturalny ruch napędu i silnika może przestawić rozrząd, albo namieszać w zapłonie. Na popych ok, wymuszam ten ruch, ale tak samo się dzieje jak odpuszczasz całkiem gaz i hamujesz silnikiem... Jakby tak było jak mówisz, to odpuszczając całkiem gaz, gdy koło napędza silnik, miałbyś jakoś przestawić rozrząd? Mi się to kupy nie trzyma, plx wyjaśnij.
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27 sierpnia 2014, o 13:27

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez MarkII » 2 listopada 2015, o 14:10

Siły działające przy hamowaniu silnikiem są słabsze. Silnik schodzi z obrotów, tłoki są cały czas smarowane ciśnieniem z pompy olejowej, dopalane są opary paliwa z poprzedniego cyklu pracy i nie ma tak silnego szarpnięcia jak odpalania na pych, przy braku smarowania. Wystarczy większy luz na zużytym napinaczu / łańcuchu i przeskoczy.
 
Posty: 53
Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez uki122 » 26 grudnia 2015, o 01:11

Witam
Jestem nowym uzytkownikiem i mam nadzieję, że uda mi się tutaj znaleźć odpowiedź na moje pytania.Mam mały problem z moim kawasaki er 6f 2013.

1. Kolega zmienał półkę dolną bo byla lekko skrzywiona i po odebraniu przestały działać kierunkowskazy i postojówki.
Czy ktoś wie, gdzie może leżeć przyczyna? Jedyne co mogę jeszcze powiedzieć to światła długie działają zaś żarówki w światłach mijania nie mam, stąd też drugie pytanie:

2. Jakie żarówki są potrzebne do długich i do swiateł mijania?
Avatar użytkownika
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, o 01:06

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez wiertło » 26 grudnia 2015, o 10:52

Kolego zazwyczaj masz na kloszu wybite jakie są żarówki.
A druga sprawa to co przed naprawą ich tam nie było czy kolega mechanik je wyciągnął ??
Posprawdzaj kostki czy są wpięte czy masa przykręcona bo tu może być problem.
Avatar użytkownika
 
Posty: 211
Dołączył(a): 5 września 2015, o 18:57

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez uki122 » 26 grudnia 2015, o 12:30

Ok
Juz po zakupie nie bylo, wiedzialem ze biore bez zarowek. Jedynie włożyłem H4 byle dojechać do mechanika. H4 świeciła więc masa jest.

Ale sprawdzę ten fakt.
Avatar użytkownika
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, o 01:06

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez uki122 » 28 grudnia 2015, o 22:30

Orientuje się ktoś gdzie i czy są jeszcze bezpieczniki oprócz jednego który jest przy akumulatorze w Kawasaki er 6F 2013?

Problemu z brakiem kierunkowskazów i postojówek dalej nie rozwiązałem
Avatar użytkownika
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, o 01:06

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez wiertło » 28 grudnia 2015, o 23:42

Serwisuwka się kłania kolego. Może pod którymś boczkiem jest z prawej lub lewej strony pod kierownicą
Avatar użytkownika
 
Posty: 211
Dołączył(a): 5 września 2015, o 18:57

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez uki122 » 29 grudnia 2015, o 12:32

Tak najwidoczniej będe musiał zrobić. Chciałem tego uniknąć no ale cóż. Dzieki
Avatar użytkownika
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, o 01:06

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez wiertło » 29 grudnia 2015, o 13:11

Też jestem noga z angielskiego ale po obrazkach dojdziesz. Jest wszystko pokazane jak na dłoni.
Avatar użytkownika
 
Posty: 211
Dołączył(a): 5 września 2015, o 18:57

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez 100milowy » 6 lutego 2016, o 14:27

Witam,
kupiłem przed zimą 636 04r. z przebiegiem 38k km i między innymi planuję wymienić olej. Teraz mam problem, bo chciałbym zalać możliwie najlepszy (myślę o syntetyku) gdyż w przyszłości motocykl będzie użytkowany na torze. Chciałbym wiedzieć czy wykonywał ktoś taki zabieg (bo zakładam że właściciel lał tańszy półsyntetyk) przy podobnej ilości km i jakie były tego konsekwencje? czy warto taki zabieg wykonać?
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 lutego 2016, o 14:15

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez Lucky Luq » 6 lutego 2016, o 16:37

Witam, mam szybkie pytanie, może głupie, ale przyglądam się i jestem ślepy. W którym miejscu bądź w jaki sposób mogę spuścić paliwo z gaźników ? Motocykl to Kawasaki er6n 2007.
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 lutego 2016, o 16:36

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez MarkII » 6 lutego 2016, o 20:57

100milowy napisał(a):Witam,
kupiłem przed zimą 636 04r. z przebiegiem 38k km i między innymi planuję wymienić olej. Teraz mam problem, bo chciałbym zalać możliwie najlepszy (myślę o syntetyku) gdyż w przyszłości motocykl będzie użytkowany na torze. Chciałbym wiedzieć czy wykonywał ktoś taki zabieg (bo zakładam że właściciel lał tańszy półsyntetyk) przy podobnej ilości km i jakie były tego konsekwencje? czy warto taki zabieg wykonać?

Olej to PODSTAWOWY płyn - krew motocykla. Oczywiście, ze warto. Jeśli planujesz użytkowanie torowe Motul 300V FL 15w50, jeśli cykl mieszany z jazdą drogową ten sam ale 10w40.
I nie słuchaj nikogo, kto powie Ci, że jak był lany półsyntetyk to nie możesz nalać full. Wyślij go do szkoły i tyle.
 
Posty: 53
Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez unearth » 8 lutego 2016, o 00:38

Lucky Luq napisał(a):Witam, mam szybkie pytanie, może głupie, ale przyglądam się i jestem ślepy. W którym miejscu bądź w jaki sposób mogę spuścić paliwo z gaźników ? Motocykl to Kawasaki er6n 2007.

er6n z 2007 roku nie ma gaźników
 
Posty: 51
Dołączył(a): 13 kwietnia 2012, o 22:25

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez Lucky Luq » 8 lutego 2016, o 10:33

To w jaki sposób mogę spuścić paliwo ?
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 lutego 2016, o 16:36

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez gracii99 » 8 lutego 2016, o 17:19

Co sądzicie o tych crashach do ninjy 250 z 2008 roku?

http://www.kupwinternecie.pl/kawasaki/4 ... 08-12.html
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 września 2015, o 13:40

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez majorek » 9 lutego 2016, o 11:08

Mi wyglądają na strasznie cienkie te śruby i w ogóle całość tak średnio solidnie wygląda. Tam są zdaje się takie dystanse, żeby nie ciąć owiewki, ale takie rozwiązanie ponoć jest słabe, bo crashpad się gnie przy glebie i guzik chroni owiewkę i może być tak, że prędzej się złamie od samego crashpada...
Z crashpadami to ponoć loteria, jednego ochronią, innemu zrobią gorzej.
Ja u siebie w zx7r mam crashpady, ale takie konkretne, grube i montowane razem ze śrubami, które trzymają silnik w ramie.
 
Posty: 118
Dołączył(a): 27 sierpnia 2014, o 13:27

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez gracii99 » 9 lutego 2016, o 19:55

Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy w ninjy 250 jest przerywacz, a jak jet to gdzie?

Co do tych crashów to kuszą mnie ceną bo inne do tej ninjy zaczynaja sie od 400 i w góre a na takie nie mam hajsu jak narazie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 września 2015, o 13:40

Użytkownicy 636 C1H i C6H - nierówna praca

przez DeadlY » 20 lutego 2016, o 20:01

Witam.
Do wszystkich użytkowników 636.
Czy lekko nierówna praca na niżsych obrotach to standard?
Czy jak jest zimno wspieracie się gazem przy odpalaniu?
Czy silnik powinien chodzić jedwabiście gładko na każdych obrotach?
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2 listopada 2012, o 12:35

Re: Użytkownicy 636 C1H i C6H - nierówna praca

przez wiertło » 20 lutego 2016, o 20:12

DeadlY napisał(a):Witam.
Do wszystkich użytkowników 636.
Czy lekko nierówna praca na niżsych obrotach to standard?
Czy jak jest zimno wspieracie się gazem przy odpalaniu?
Czy silnik powinien chodzić jedwabiście gładko na każdych obrotach?

Zależy czy masz przelot k&n i inne bajery> Jeżeli jest oryginał nie powinno tak być, Kłania się synchronizacja.
Avatar użytkownika
 
Posty: 211
Dołączył(a): 5 września 2015, o 18:57

Re: Użytkownicy 636 C1H i C6H - nierówna praca

przez Mateusz_636 » 21 lutego 2016, o 05:17

DeadlY napisał(a):Witam.
Do wszystkich użytkowników 636.
Czy lekko nierówna praca na niżsych obrotach to standard?
Czy jak jest zimno wspieracie się gazem przy odpalaniu?
Czy silnik powinien chodzić jedwabiście gładko na każdych obrotach?

Siemka.
Ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć tak: Mam maszynę z 2005 roku, filtr BMC + Slip On Akrapa, Miałem robioną synchronizację wtrysków i regulowane zawory. Przed tym zabiegiem obroty falowały w granicach 300 obrotów na zimnym do 100-200 na ciepłym. Po ww zabiegach na zimnym obroty falują w zakresie poniżej 200 obrotów (zazwyczaj 1 kreska na wyświetlaczu) a na ciepłym to obrotomierz stoi prawie równo jak na baczność ale słychać delikatnie nierówną pracę bo to w końcu sport który kręci się do 16 000 obrotów :) . Ja odpalam zawsze bez gaz nawet w instrukcji jest taki zapis że jest to niezalecane.
Pozdro i szerokości :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): 8 kwietnia 2015, o 23:12

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez DeadlY » 21 lutego 2016, o 08:56

Dzięki panowie.
Czyli wspieranie sie gazem i nierówna praca może znaczyć zawory do roboty?
Motocykl był na fabrycznym wydechu, ale raczej od nie dawna.
4000 - 5000 tysięcy jak gdyby gubił cylinder.
To raczej też nie będzie standard?
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2 listopada 2012, o 12:35

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez wiertło » 21 lutego 2016, o 09:26

DeadlY napisał(a):Dzięki panowie.
Czyli wspieranie sie gazem i nierówna praca może znaczyć zawory do roboty?
Motocykl był na fabrycznym wydechu, ale raczej od nie dawna.
4000 - 5000 tysięcy jak gdyby gubił cylinder.
To raczej też nie będzie standard?


Dla świętego spokoju daj to do dobrego mechanika i niech przejrzy Ci moto.
Rozrząd zobaczc i świece wymienić
Avatar użytkownika
 
Posty: 211
Dołączył(a): 5 września 2015, o 18:57

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez Mateusz_636 » 21 lutego 2016, o 10:02

wiertło napisał(a):
DeadlY napisał(a):Dzięki panowie.
Czyli wspieranie sie gazem i nierówna praca może znaczyć zawory do roboty?
Motocykl był na fabrycznym wydechu, ale raczej od nie dawna.
4000 - 5000 tysięcy jak gdyby gubił cylinder.
To raczej też nie będzie standard?


Dla świętego spokoju daj to do dobrego mechanika i niech przejrzy Ci moto.
Rozrząd zobaczc i świece wymienić

Mam takie samo zdanie. A przede wszystkim należy zmierzyć kompresje w cylindrach , na 98% kompresja prawdę Ci powie o szczelności komory spalania w moto:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): 8 kwietnia 2015, o 23:12

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez DeadlY » 21 lutego 2016, o 21:50

Dziękuje za odpowiedzie, ale ja jestem przed zakupem a nie po panowie.
Pytam ogólnie o charakterystykę tego silnika. Co można zaliczyć do kategorii "ten typ tak ma", a co do kategorii "będziemy to musieli zrobić"
Wszelkie iformacje na temat tego motocykla są niesamowicie cenne dla mnie :-)
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2 listopada 2012, o 12:35

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez wiertło » 21 lutego 2016, o 22:01

DeadlY napisał(a):Dziękuje za odpowiedzie, ale ja jestem przed zakupem a nie po panowie.
Pytam ogólnie o charakterystykę tego silnika. Co można zaliczyć do kategorii "ten typ tak ma", a co do kategorii "będziemy to musieli zrobić"
Wszelkie iformacje na temat tego motocykla są niesamowicie cenne dla mnie :-)


To jeszcze lepiej zrobisz jak weźmiesz kogoś kto się zna i zobaczy ten motocykl. Szczerze mówiąc my wszystkiego nie widzimy i nie słyszymy a szkoda żebyś się w kupę wjebał.
Avatar użytkownika
 
Posty: 211
Dołączył(a): 5 września 2015, o 18:57

Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

przez DeadlY » 21 lutego 2016, o 23:39

Ja doceniam wszelkie porady i nie chce być niegrzeczny teraz, ale pytanie jest jak chodzi silnik w 636
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2 listopada 2012, o 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości