Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Moderator: michu
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
DeadlY napisał(a):Ja doceniam wszelkie porady i nie chce być niegrzeczny teraz, ale pytanie jest jak chodzi silnik w 636
Na youtube masz tego sporo
https://www.youtube.com/results?search_ ... wasaki+636
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Dokładnie powinien chodzić tak :
https://www.youtube.com/watch?v=tSwovcV1iE0
https://www.youtube.com/watch?v=tSwovcV1iE0
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Dziękuję i pozdrawiam.
Mam nadzieję, że nie długo się spotkamy w dziale "Moje Kawasaki" :-)
Mam nadzieję, że nie długo się spotkamy w dziale "Moje Kawasaki" :-)
- Posty: 15
- Dołączył(a): 2 listopada 2012, o 12:35
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Witam. Mam takie szybkie pytanko. Co może być przyczyną powolnego spadania z obrotów?
Nie czasem coś z gaźnikiem? Może trzeba oddać do czyszczenia i regulacji gaźników
Nie czasem coś z gaźnikiem? Może trzeba oddać do czyszczenia i regulacji gaźników
- Posty: 7
- Dołączył(a): 23 lutego 2016, o 17:03
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Na 99 procent są to oznaki zbyt bogatej mieszanki. Musisz wyregulować gaźniki, Pozdro
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Kawa er6 2008 Problem:Zapala się czerwona lampka FI-F1 sam nie wiem jedna z 3 na konsoli.Komunikat FI.
Motocykl nie wykazuje żadnych innych objawów , brak spadku mocy , dziwnych dźwięków, dymienia czegokolwiek. idzie jak złoto.
Po zgaszeniu gaśnie i zapala się po pewnym czasie.Na ogół włącza się po ok 10 km przejechanych.Motocykl podłączony pod komputer diagnostyczny nie wyświetla błędów,historia błędów czysta.A i jeszcze zdarza się to przy wilgotnej chłodnej pogodzie.Warsztat rozłożył ręce.Panie gdzieś coś zwarcie.Ktoś coś ?Będę wdzięczny za każdą sugestię.Pozdro johnny
Motocykl nie wykazuje żadnych innych objawów , brak spadku mocy , dziwnych dźwięków, dymienia czegokolwiek. idzie jak złoto.
Po zgaszeniu gaśnie i zapala się po pewnym czasie.Na ogół włącza się po ok 10 km przejechanych.Motocykl podłączony pod komputer diagnostyczny nie wyświetla błędów,historia błędów czysta.A i jeszcze zdarza się to przy wilgotnej chłodnej pogodzie.Warsztat rozłożył ręce.Panie gdzieś coś zwarcie.Ktoś coś ?Będę wdzięczny za każdą sugestię.Pozdro johnny
- Posty: 2
- Dołączył(a): 28 lutego 2016, o 17:26
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Poszperaj trochę w necie. Jest dużo o błędzie FI/ F1.
- Posty: 14
- Dołączył(a): 22 lutego 2016, o 18:03
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
johnnysixcannons mi w ER6F z 2006 kilka razy załączyła się kontrolka FI. Za każdym razem miało to miejsce podczas jazdy w wilgotne dni (przeważnie po deszczu gdy asfalt mokry). Lecz za każdym razem od razu się zatrzymywałem, gasiłem motocykl, odpalałem i FI się już nie świeciło. Dzwoniłem do ASO z pytaniem o co chodzi i czy można podpiąć motocykl pod komputer to dostałem odpowiedź, że nie warto płacić za taką usługę, bo skoro kontrolka gaśnie po powtórnym odpaleniu i podczas jazdy nie ma żadnych innych niepokojących objawów to nie ma co się martwić.
- Posty: 51
- Dołączył(a): 13 kwietnia 2012, o 22:25
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Witam, mam szybkie pytanie, jak odkręcić śrubę regulacji siły kompresji ( Compression Damping Force Adjustment ) z lagi dolnej w motocyklu ZRX 1100 98r. Śruba działa skokowo, po osiągnięciu maksimum w lewo coś ją blokuje, pod śrubą widać wbity pin w lagę.
- Posty: 4
- Dołączył(a): 28 lutego 2016, o 00:39
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Jeśli chcesz zlać olej, to nie ta śruba... Tej śruby się nie wykręca, ona jest tylko do regulacji.
- Posty: 118
- Dołączył(a): 27 sierpnia 2014, o 13:27
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Olej zlany, amor rozebrany. Chcę ją wykręcić bo golenie będą szły do piaskowanie i malowania proszkowego. Ktoś ja jakoś wkrecil więc powinno się ja dac wykręcić ;)
Edycja postu:
Odpowiem sobie sam - zjebał*m - nie można jej odkręcać bez uszkodzenia :-[ Pin pod śrubą działa jak ogranicznik przed wykręceniem. Aby wykręcić śrubę regulacji należy się najpierw pozbyć pinu, np rozwiercić. Rozwiercenie to też marny pomysł bo jest tam sprężynka i kulka która odpowiada za "klikanie" śruby. Ja tego i tak nie zrobiłem i pin zjechał śrubę regulacyjną. Jak mawiał pewien minister "ch*j, dupa i kamieni kupa".
Edycja postu:
Odpowiem sobie sam - zjebał*m - nie można jej odkręcać bez uszkodzenia :-[ Pin pod śrubą działa jak ogranicznik przed wykręceniem. Aby wykręcić śrubę regulacji należy się najpierw pozbyć pinu, np rozwiercić. Rozwiercenie to też marny pomysł bo jest tam sprężynka i kulka która odpowiada za "klikanie" śruby. Ja tego i tak nie zrobiłem i pin zjechał śrubę regulacyjną. Jak mawiał pewien minister "ch*j, dupa i kamieni kupa".
- Posty: 4
- Dołączył(a): 28 lutego 2016, o 00:39
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Siema :-) orientuje się ktoś jaki kolor ma kabelek odpowiadający za kontrolkę od luzu :-)? Podłączam wyświetlacz biegów i wg manuala powinien być szary ale chyba jednak nie jest i cały czas wyświetlacz myśli że jest luz. Pacjent ZX6R 2005. Pozdro :-)
Sam znalazłem odpowiedź, jest to jasno zielony kabelek :)
Sam znalazłem odpowiedź, jest to jasno zielony kabelek :)
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
KAWASAKI ZX-9R Rocznik 2003.
Wymieniłem tarcze, przekładki i sprężyny sprzęgłowe. Złożyłem do kupy, dokręciłem sprężyny momentem z serwisówki (sprężyny były dużo dłuższe niż te wcześniejsze), trochę na siłę wepchnąłem pokrywę z wysprzęglnikiem, ale weszło w końcu dobrze, podłączyłem linkę, odpalam trochę słychać szum z prawej przy sprzęgle. Biegi wchodzą, silnik działa malinowo ale motocykl zachowuje się jakby cały czas był wysprzęglony niezależnie od położenia naciągu linki. Nawet jak linka jest zdjęta to nadal na podnośniku po wbiciu jedynki koło się nie kręci. Dwójka wchodzi tylko na zgaszonym silniku ale też nie kręci kołem. Poczekałem aż ostygnie, sprawdziłem, czy nie wypluje żadnych flaków po ponownym otwarciu, ale wszystko wygląda tak samo jak przed złożeniem po raz pierwszy. RATUNKU!
Wymieniłem tarcze, przekładki i sprężyny sprzęgłowe. Złożyłem do kupy, dokręciłem sprężyny momentem z serwisówki (sprężyny były dużo dłuższe niż te wcześniejsze), trochę na siłę wepchnąłem pokrywę z wysprzęglnikiem, ale weszło w końcu dobrze, podłączyłem linkę, odpalam trochę słychać szum z prawej przy sprzęgle. Biegi wchodzą, silnik działa malinowo ale motocykl zachowuje się jakby cały czas był wysprzęglony niezależnie od położenia naciągu linki. Nawet jak linka jest zdjęta to nadal na podnośniku po wbiciu jedynki koło się nie kręci. Dwójka wchodzi tylko na zgaszonym silniku ale też nie kręci kołem. Poczekałem aż ostygnie, sprawdziłem, czy nie wypluje żadnych flaków po ponownym otwarciu, ale wszystko wygląda tak samo jak przed złożeniem po raz pierwszy. RATUNKU!
- Posty: 13
- Dołączył(a): 18 września 2011, o 12:00
- Lokalizacja: Gdynia/Pozna
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
michal_poz napisał(a):KAWASAKI ZX-9R Rocznik 2003.
Wymieniłem tarcze, przekładki i sprężyny sprzęgłowe. Złożyłem do kupy, dokręciłem sprężyny momentem z serwisówki (sprężyny były dużo dłuższe niż te wcześniejsze), trochę na siłę wepchnąłem pokrywę z wysprzęglnikiem, ale weszło w końcu dobrze, podłączyłem linkę, odpalam trochę słychać szum z prawej przy sprzęgle. Biegi wchodzą, silnik działa malinowo ale motocykl zachowuje się jakby cały czas był wysprzęglony niezależnie od położenia naciągu linki. Nawet jak linka jest zdjęta to nadal na podnośniku po wbiciu jedynki koło się nie kręci. Dwójka wchodzi tylko na zgaszonym silniku ale też nie kręci kołem. Poczekałem aż ostygnie, sprawdziłem, czy nie wypluje żadnych flaków po ponownym otwarciu, ale wszystko wygląda tak samo jak przed złożeniem po raz pierwszy. RATUNKU!
a mierzyłeś nowe sprężyny i stare ?? masz wszystko podane.Mogą być nie do tego modelu
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Mierzyłem, serwisówka podaje minimum długości 69,9mm stare były koło 70mm a nowe były prawie centymetr dłuższe, uznałem, że to EBC i takie powinny być, że będzie więcej miejsca na ściskanie. W serwisówce niema zakresu od do jest tylko standard = 73,49mm i service limit = 69,9mm. Zamawiałem do modelu ale może się pomylili, a może powinienem je inaczej dokręcić skoro są dłuższe w sensie mniejszym momentem bo weszły dosyć głęboko w ten docisk.
- Posty: 13
- Dołączył(a): 18 września 2011, o 12:00
- Lokalizacja: Gdynia/Pozna
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Sprawdziłem stare, mają po 71,9-72mm czyli w normie. Wymieniłem je obligatoryjnie z całą resztą żeby się już nie bawić 2 razy. Ale chcesz powiedzieć, że jeżeli są za mocno dokręcone to może być taki objaw? Czy to może jakiś łożysko w środku?
- Posty: 13
- Dołączył(a): 18 września 2011, o 12:00
- Lokalizacja: Gdynia/Pozna
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
michal_poz napisał(a):Sprawdziłem stare, mają po 71,9-72mm czyli w normie. Wymieniłem je obligatoryjnie z całą resztą żeby się już nie bawić 2 razy. Ale chcesz powiedzieć, że jeżeli są za mocno dokręcone to może być taki objaw? Czy to może jakiś łożysko w środku?
Zajebiscie za dużo maja te sprężyny.
Upewnij się czy to na pewno jest dotwojego modelu.
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Witam,
Mam kilka problemów i kiedyś nawet znalazłem informację lecz już ich nie ma. Do rzeczy - nie świeci mi kontrolka od ciśnienia oleju. A działa bo dotykając masy świeci. Bezpieczniki ok. Gdzie szukać lub sprawdzić o co chodzi? Od razu drugie pytanie - po włączeniu zapłonu w moim modelu C słychać charakterystyczne cykanie i mrugają kontrolki od paliwa. Teraz już nic nie cyka i nie świeci. Gdzie szukać? Czy to przekaźnik? Jeśli tak to który bo z elektryką to u mnie słabo. Za podpowiedź z góry dzięki.
Mam kilka problemów i kiedyś nawet znalazłem informację lecz już ich nie ma. Do rzeczy - nie świeci mi kontrolka od ciśnienia oleju. A działa bo dotykając masy świeci. Bezpieczniki ok. Gdzie szukać lub sprawdzić o co chodzi? Od razu drugie pytanie - po włączeniu zapłonu w moim modelu C słychać charakterystyczne cykanie i mrugają kontrolki od paliwa. Teraz już nic nie cyka i nie świeci. Gdzie szukać? Czy to przekaźnik? Jeśli tak to który bo z elektryką to u mnie słabo. Za podpowiedź z góry dzięki.
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22 czerwca 2014, o 17:22
- Lokalizacja: Krak
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Ok. Na poerwsze chyba znalazłem rozwiązanie. Resztę szukam dalej...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22 czerwca 2014, o 17:22
- Lokalizacja: Krak
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Witam :)
W związku z nabyciem nowego motoru potrzebuję kilku porad:
-Jaki olej zalać do Kawasaki ER6n z 2012 roku? Wiem że powinno to być 10W40 ale syntetyk/ półsyntetyk?
-Przy wymianie olej ma sięgać do połowy okienka gdy motocykl stoi pochylony czy "wyprostowany" :)
-Jakie ciśnienie powinno być w kołach?
Z góry dziękuję za pomoc!
W związku z nabyciem nowego motoru potrzebuję kilku porad:
-Jaki olej zalać do Kawasaki ER6n z 2012 roku? Wiem że powinno to być 10W40 ale syntetyk/ półsyntetyk?
-Przy wymianie olej ma sięgać do połowy okienka gdy motocykl stoi pochylony czy "wyprostowany" :)
-Jakie ciśnienie powinno być w kołach?
Z góry dziękuję za pomoc!
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Olej syntetyk
Lepiej jest do maksymalnego poziomu
Moto wyprostowane
Ciśnienie zależy od opon
Pozdrawiam ;-)
Lepiej jest do maksymalnego poziomu
Moto wyprostowane
Ciśnienie zależy od opon
Pozdrawiam ;-)
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Kamil
- lej olej 10W40 półsyntetyczny, najlepiej wiedzieć co wcześniej było zalane,
- motocykl podczas sprawdzania poziomu oleju powinien być wpozycji pionowej, czyli nie na stopce bocznej a wyprostowany,
- cisnienie wkołach najlepiej sprawdzisz w serwisówce jakie powinieneś mieć, zazwyczaj jest to przód 2.4-2.5 a tyl 2.8-2.9 bara.
a tutaj wątki które pomoga ci ogarnać tematy jakbyś chciał poczytać:
viewtopic.php?f=61&t=5726&hilit=zmiana+oleju
viewtopic.php?f=61&t=7120&hilit=cisnienie+opony
- lej olej 10W40 półsyntetyczny, najlepiej wiedzieć co wcześniej było zalane,
- motocykl podczas sprawdzania poziomu oleju powinien być wpozycji pionowej, czyli nie na stopce bocznej a wyprostowany,
- cisnienie wkołach najlepiej sprawdzisz w serwisówce jakie powinieneś mieć, zazwyczaj jest to przód 2.4-2.5 a tyl 2.8-2.9 bara.
a tutaj wątki które pomoga ci ogarnać tematy jakbyś chciał poczytać:
viewtopic.php?f=61&t=5726&hilit=zmiana+oleju
viewtopic.php?f=61&t=7120&hilit=cisnienie+opony
- Posty: 328
- Dołączył(a): 16 grudnia 2011, o 04:06
- Lokalizacja: ZS
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Kamil90 napisał(a):Witam :)
W związku z nabyciem nowego motoru potrzebuję kilku porad:
-Jaki olej zalać do Kawasaki ER6n z 2012 roku? Wiem że powinno to być 10W40 ale syntetyk/ półsyntetyk?
-Przy wymianie olej ma sięgać do połowy okienka gdy motocykl stoi pochylony czy "wyprostowany" :)
-Jakie ciśnienie powinno być w kołach?
Z góry dziękuję za pomoc!
Jak nie kopci nie dymi lej pełen syntetyk najlepszy olej dla silnika.
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
wiertło napisał(a):Kamil90 napisał(a):Witam :)
W związku z nabyciem nowego motoru potrzebuję kilku porad:
-Jaki olej zalać do Kawasaki ER6n z 2012 roku? Wiem że powinno to być 10W40 ale syntetyk/ półsyntetyk?
-Przy wymianie olej ma sięgać do połowy okienka gdy motocykl stoi pochylony czy "wyprostowany" :)
-Jakie ciśnienie powinno być w kołach?
Z góry dziękuję za pomoc!
Jak nie kopci nie dymi lej pełen syntetyk najlepszy olej dla silnika.
Potwierdzam, sam kupiłem moto zalany pół syntetykiem ale teraz leje pełen syntetyk i wg mnie moto zachowuje się ciszej, oleju wcale nie ubywa i mam świadomość że moto ma full ochronę ;-)
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Motor był serwisowany w Kawasaki (wpisy w książce z serwisu Moto Hangar) więc chyba nic złego się nie stanie jak zaleję syntetyk :)
Dziękuję za odpowiedzi! :)
Przy okazji zapytam- filtr powietrza też powinno się wymieniać co rok? :)
Dziękuję za odpowiedzi! :)
Przy okazji zapytam- filtr powietrza też powinno się wymieniać co rok? :)
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Kamil90 napisał(a):Motor był serwisowany w Kawasaki (wpisy w książce z serwisu Moto Hangar) więc chyba nic złego się nie stanie jak zaleję syntetyk :)
Dziękuję za odpowiedzi! :)
Przy okazji zapytam- filtr powietrza też powinno się wymieniać co rok? :)
Jeżeli to papier to wymieniaj sobie co rok dla świętego spokoju.
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Witam,
Wiecie przy jakiej temperaturze włącza się czujnik wentylatora chłodnicy w el250? Nr części 27010-1304, 2-pinowy.
Gwint m16.
U mnie załącza się dośc późno, natomiast nie rozłącza wentylatora póki chłodnica praktycznie nie ostygnie do temperatury otoczenia. Przez to wentylator się kręci jeszcze długo po zatrzymaniu.
Głowica i uszczelka głowicy OK, nie wywala płynu choć czasem go zagotuje. Kontrolka temperatury na blacie nigdy się nie zaświeciła.
////////////////
Na pozostałości oryginalnego czujnika 27010-1304 jest symbol 98-ON, czyli teoretycznie włączał się około tej temperatury. Koszt oryginału dość zabawny, ale z powodzeniem można zastąpić go czujnikiem od np Hondy (auta), symbol czujnika 7.5139, koszt 30-50zł.
Wiecie przy jakiej temperaturze włącza się czujnik wentylatora chłodnicy w el250? Nr części 27010-1304, 2-pinowy.
Gwint m16.
U mnie załącza się dośc późno, natomiast nie rozłącza wentylatora póki chłodnica praktycznie nie ostygnie do temperatury otoczenia. Przez to wentylator się kręci jeszcze długo po zatrzymaniu.
Głowica i uszczelka głowicy OK, nie wywala płynu choć czasem go zagotuje. Kontrolka temperatury na blacie nigdy się nie zaświeciła.
////////////////
Na pozostałości oryginalnego czujnika 27010-1304 jest symbol 98-ON, czyli teoretycznie włączał się około tej temperatury. Koszt oryginału dość zabawny, ale z powodzeniem można zastąpić go czujnikiem od np Hondy (auta), symbol czujnika 7.5139, koszt 30-50zł.
- Posty: 14
- Dołączył(a): 8 lipca 2015, o 07:30
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
http://www.fotosik.pl/zdjecie/06e75fdba39eb407
Koledzy czy dobrze kombinuję i zaznaczona nakrętka jest od spuszczania płynu chłodnicy?
Koledzy czy dobrze kombinuję i zaznaczona nakrętka jest od spuszczania płynu chłodnicy?
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
gilotyna1981 napisał(a):http://www.fotosik.pl/zdjecie/06e75fdba39eb407
Koledzy czy dobrze kombinuję i zaznaczona nakrętka jest od spuszczania płynu chłodnicy?
Bardziej bym powiedział, że ta na lewo od niej, ta wygląda na śrubę mocującą pokrywę pompy.
- Posty: 326
- Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31
Re: Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi
Pierwsza na lewo od tej najbardzij błyszczącej na pokrywie pompy wody.
- Posty: 14
- Dołączył(a): 8 lipca 2015, o 07:30
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości