Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

przez DENAT » 22 czerwca 2013, o 14:50

AdamSsS, płyn tylko jakiś słaby borygo ale to dopiero słychać jak się mocno zgrzeje ale zazwyczaj po dłuższej jeździe jak ja gaszę to zazwyczaj 98 100 stopni jest po wyłaczeniu .
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 września 2012, o 21:14

przez maroo85 » 22 czerwca 2013, o 19:37

witam, mam pytanie, czuje ze ślizga się sprzęgło, wysokie obroty łapie i wchodzi na wysokie podobny objaw jak sprzęgło w aucie... wyje a nie jedzie a po chwili wraca wszystko do normy, takie początkowe objawy kończącego się sprzęgła, czy jest jakieś lekarstwo na to czy tylko wymiana całego sprzęgła? jakie to są koszta? jakie części kupić? nowe używane? ile weźmie warsztat za wymiane sprzęgła? jakiej firmy szukać odnośnie części?? mam nadzieję że mi ktoś podpowie co z tym zrobić...
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez AdamSsS » 22 czerwca 2013, o 21:54

może masz za mocno podciągnięta linke nie masz luzu na klamce i ci ślizga .

Jeśli wykluczyłeś za monco podciągniętą spróbuj jeszcze ja podregulować tymczasowo pomoże a części tylko nowe .

Tarcze cierne wiadomo do tego sprawdzić trzeba tarcze przekąłdniowe ( metalowe ) czy trzymaja wymiar oraz sprężyny czy trzymaja wymiar . Koszt części to od 250 do 500 zalerzy od firmy . Wiadomo można wkładać or za większą $ ale nikt nie każe a różnicy nie odczujesz .
Wymiana to zależy . My wymieniamy za 200zł
 
Posty: 781
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez maroo85 » 22 czerwca 2013, o 22:19

No to nie jest jeszcze aż taka tragedia straszna... W granicach 700 zł zmianie.... Możliwe ze może coś hałasować od sprzęgła? A jak wcisne klamkę to hałas usataje...? Ale to słychać sporadycznie a coraz częściej czuć ciągnięcie sprzęgła...
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez sebo| » 22 czerwca 2013, o 22:30

Wrzucam tutaj bo w garażu nie pozycjonuje.....
Panowie jak macie w swoich 'dychach' ??
Pisze o tym w tym temacie bo znowu czyściłem ten czujnik stopki i coś mi chyba świruje....
Możecie odpalic sprzęta na biegu czy musicie dać na 'luz"( w każdym poprzednim moto mogłem odpalić na biegu)
Za to w Kawie od początku miałem tak że palił tylko na luzie,np moto zgasło przy ruszaniu to nie mgłem odpalić tylko musialem dać na luz.......
wg. mnie ma palic normalnie na biegu ale może kawa ma inaczej....
z gory dzieki za odpowiedz..
pozdro!!
 
Posty: 22
Dołączył(a): 13 czerwca 2013, o 23:00
Lokalizacja: Swiebodzin

przez eosik » 22 czerwca 2013, o 22:49

moja 6 tez tak ma. a jak mam otwarta stopke i wrzuce bieg, to gasnie
 
Posty: 153
Dołączył(a): 7 grudnia 2011, o 00:00
Lokalizacja: W

przez sebo| » 22 czerwca 2013, o 23:30

To akurat jest normalne.....
Mi chodzi o to że np....
ruszasz ze świateł sprzęt Ci ganie.......musisz dać na luz, aby odpalić?? bo ja tam mam....i to nie problem czujnika stopki bo przy mostku jest to samo....
 
Posty: 22
Dołączył(a): 13 czerwca 2013, o 23:00
Lokalizacja: Swiebodzin

przez AdamSsS » 23 czerwca 2013, o 00:57

a czujnik sprzęgła działą ??
Typowy objaw uszkodoznego tego czujnika . Moto mysli że nie ma wciśniętego sprzęgła i nie zapalisz .

a to że po wbiciu jedynki i rozłożeniu stopki gaxnie to jest to system bezpieczeństwa i jest on w każdym moto .


maroo85, co do tych szumów to jeśli po wciśnięciu cichnie to zaczynają ci padać tłumiki drgań . po dłuższym uzytkowaniu po porstu moto zacznie dsotawać drgań odczuwalnych na calym sprzęcie .
 
Posty: 781
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez sebo| » 23 czerwca 2013, o 01:16

Adam SsS...jest jak mówisz.....siedziałem teraz w garażu i to rozkminiałem.... musze ruszac tą kostką i wtedy hula...coś w niej nie laczy jak powinno. Także dzięki teraz już wiem na bank że to jest to...
takze to juz mam zrobione, czujnik stopki zmostkowany, jutro jazda próbna i mam nadzieje już nie bedzie tego nieszczęsnego przerywania....
 
Posty: 22
Dołączył(a): 13 czerwca 2013, o 23:00
Lokalizacja: Swiebodzin

przez maroo85 » 23 czerwca 2013, o 07:14

AdamSsS dzięki za odpowiedz, takie tłumiki drgań to normalna część eksploatacyjna? słychać to czasami na jedynce, dwójce przy wolnym toczeniu się ale na gazie, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk jakby ocierania ustaje, (podobne do dźwięku kończących się klocków), musi się ktoś znający na rzeczy zająć moją niunią, dzięki Panowie za pomoc i konkrety:)

[ Dodano: 23 Czerwiec 2013, 07:33 ]
trochę poczytałem o tych tłumikach drgań, to coś związane z koszem sprzęgłowym? szukać używanego całego kosza? czy co z takim fantem robić? czy dopóki nie będzie czuć drgań to latać, czy to nie zaszkodzi skrzyni lub silnikowi??
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez mariosol » 23 czerwca 2013, o 07:39

witam,wystapil u mnie problem z elektryka. Swiatla,kierunki,stop itp dzialaja. Nie dzialaja kontrolki na zegarach i rozrusznik. Doszedlem ze za awarie odpowiedzialna kostka(10cm/10cm/3cm) znajdujaca sie pod kanapa kierowcy nad akumulatorem. Jak nia poruszam to wracaja kontrolki i rozrusznik. Jak nazywa sie ta kostka i gdzie mozna kupic taka nowa lub zamienna? Bo podejrzewam ze przeczyszczenie stykow bedzie dorazne. Z gory dzieki.
Avatar użytkownika
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 czerwca 2013, o 14:33

przez maroo85 » 23 czerwca 2013, o 08:00

wydaje mi się kolego że masz na myśli stycznik rozrusznika.... taka kostka co dochodzą do niej kable od aku i z drugiej strony wychodzą na rozrusznik tak? jak coś to wal na priv do mnie bo chyba mam taką kostke w garażu to Ci podeśle, aha zrób fote kostki takiej dodatkowej od startera co idą kabelki ale to chyba standard...
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez AdamSsS » 23 czerwca 2013, o 08:12

maroo85, te objawy co opisujesz czyli że podobny do kąńczących się klocków nie musi oznaczać że to tłumiki drgań aczkolwiek trzeba zlokalizować z kąd to dobiega . Możliwe że to słychać już starte sprzęgło albo cos innego tlumiki drgań wydają szumy a ich wymiana wiąże się z wymianą kosza na nowy /używany lub regeneracja .


mariosol, okreś się o co ci chdzi kostaka/ przkeaźnik/ moduł ??
 
Posty: 781
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez mariosol » 23 czerwca 2013, o 08:28

tak jak pisalem wyzej jest to kwadratowa puszka o wymiarach 10cm/10cm/grubosci okolo 3cm. Wpiete w nia sa 2wiazki przewodowa. A obok niej jest obudowa z bezpiecznikiem.
Avatar użytkownika
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 czerwca 2013, o 14:33

przez maroo85 » 23 czerwca 2013, o 08:32

wpisz na allegro stycznik rozrusznika,przekaźnik rozrusznika i popatrz czy o to Ci chodzi
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez mariosol » 23 czerwca 2013, o 08:33

zaskoczylo to mnie dzisiaj o 2 w nocy i zmuszony bylem go pchac na parking strzezony. Jak rowniez budzic znajomych o podwozke :( dlatego tez nie zrobilem fotki :) postaralem sie to opisac jak zapamietalem zdejmujac kanape. Jest na samym wierzchu.

[ Dodano: 23 Czerwiec 2013, 08:52 ]
maroo85 napisał(a):wpisz na allegro stycznik rozrusznika,przekaźnik rozrusznika i popatrz czy o to Ci chodzi


dokladnie to jest to
http://allegro.pl/kawasaki-zxr-750-modu ... 91811.html

Z tym ze nie wiem czy z i z jakich rocznikow podejdzie do mnie?
Avatar użytkownika
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 czerwca 2013, o 14:33

przez Wretched » 23 czerwca 2013, o 10:16

Panowie czy wszyscy z was zakładając na przód oponę o profilu 70 obniżali na półkach moto o te 6mm ??
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 czerwca 2013, o 22:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

przez Irekzx9r » 23 czerwca 2013, o 11:23

Ile km można zrobić na rezerwie w zx9r 95r ?


Jakie zębatki powinny być w zx9r ? bo coś mi się wydaje że ja mam jakieś kosmiczne ..
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 czerwca 2013, o 09:50
Lokalizacja: Jaros

przez AdamSsS » 23 czerwca 2013, o 11:53

mariosol, najpierw sprawdź instalacje bo skoro ruszając wraca śmiem twierdzić że nei mas styku lu bgdzieś przewód jest uszkodzony . Od tak ruszannia modułem on nie zaadziaął jest tam elektronika i albo dziaal albo nie .

Irekzx9r, rezerwa zapewne 3l , lecz poszukaj serwisówki do swojej wersji a jak nie ma to proste zalej do pełna zbiornik ( 18l bodajże ) i śmigaj do rezerwy po czym zalej do pełna wiadomo najlepiejw wyjeździć zbironik w miejscu aby blisko mieć do stacji .

co do zębatki to się nei wypowiem
 
Posty: 781
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez kawasakii » 23 czerwca 2013, o 14:52

Panowie jak sprawdzic przekaznik pompy paliwa czy jest ok i ktory to jest w zx6r 2005 ?
i czy pompa ma cos wspolnego z exupem, znaczy jedno od drugiego jest uzaleznione ?
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 czerwca 2013, o 18:04

przez LeoVince » 23 czerwca 2013, o 17:54

Wretched napisał(a):Panowie czy wszyscy z was zakładając na przód oponę o profilu 70 obniżali na półkach moto o te 6mm ??


Ja mam w tej chwili profil 70 i nie przesuwałem lag w półkach a mam ustawione fabrycznie czyli 6,5mm ponad górną półkę nie licząc pokrywy/nakrętki lagi. Generalnie znalazłem gdzieś artykuł w którym testowano opony w zx6r z 2005 i większość właśnie była o profilu 70. I według obliczeń autorów tego artykułu lagi zamiast tych 6,5 mm powinno być wysunięte 8mm aby zachować pierwotną geometrię motocykla. Poza tym musisz pamiętać że wyciągając lagi do góry automatycznie zmniejszasz odległość między błotnikiem a czachą, więc niekontrolowane lądowania z gumy mogą kończyć się wtedy uderzaniem czachy o błotnik. ;-)

Znalazłem: :-P
http://www.sportrider.com/tech/146_1208 ... ront_tire/
 
Posty: 152
Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
Lokalizacja: Bia

przez maroo85 » 24 czerwca 2013, o 08:37

AdamSsS czytając jeszcze raz Twoje rady sprawdziłem linke sprzęgła przy klamce, naciągniętą na maxa zero luzu praktycznie (w sv klamka luźna była) więc pewnie to jest przyczyną mojego problemu że ślizgnie się na 6 jak dam ostro...niestety nie mogę znaleźć na forum serisówki jak to wykonać jakieś szybkie rady? poluzowałem trochę na tym regulatorze przy klamce, klamka zrobiła się ciut luźniejsza ale regulator wkręciłem praktycznie do końca dzięki za rade piwko dla Ciebie :mrgreen:
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez gres » 24 czerwca 2013, o 08:51

Irekzx9r, ty nie szukaj dziury w całym w postaci zębatek.
Skoro masz z niemiec moto to nie masz nawet 100 km więc przy tej masie faktycznie cbr nie dasz rady.
Zdaje się ze dysze w gażnikach są węższe.
Zresztą sprawdz w dowodzie ile masz kw wpisane.

maroo85 nie jestem pewien ale tak ze 3mm luzu żeby klamka miała przynajmniej. Długo z tak naciągniętą jeździłeś ?
 
Posty: 153
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:46

przez maroo85 » 24 czerwca 2013, o 09:07

ile jeździłem to nie wiem ale jak zauważyłem że coś się dzieje to od razu zareagowałęm... czyli jak mam wyczuwalny luz na klamce to już powinno być lepiej? może to dzisiaj sprawdze....
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez pitrak » 24 czerwca 2013, o 09:17

maroo85 :-) Ja jeździłem z luzem w klamce w granicach 1 - 2 mm :-) W serwisie na przeglądzie zwrócili mi za to uwagę ;-) Ustawili mi większy luz ;-) Ponoć właśnie to jest 3 mm ;-) i tak niby ma być ;-) Ja generalnie nie odczułem różnicy ;-)
Avatar użytkownika
 
Posty: 930
Dołączył(a): 14 grudnia 2009, o 16:04
Lokalizacja: Dar

przez maroo85 » 24 czerwca 2013, o 09:46

Tak klamka na sztywno to nie bardzo, poluzowalem i mam nadzieje że pomoże.
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez AdamSsS » 24 czerwca 2013, o 10:17

Mierzac od knca klami do cieżarka powinien wynosic około 2-3 mm choc np w hondie nt700v edlug serwisówki luz ma byc na poziomie 7-10 mm 0_o duzo za duzy ale tak podaje serwisówka my ustawilismy na 4/5 i tam moto smiga juz 40 k sprzeglo nie sluzga ani nie wydaje niepokojacych dzwiekow.
Sprawd w serwisówce ale w zx to w przediale 2/4 mm powinienes miec luzu . A przy deklu sprzegla masz regulacje na srube . Tam wkrec aby regulacji przy klamce miec 1/4 wykrecona . Pry klamce masz do regulacji na sybko w trasie i miedzy serwisami .
 
Posty: 781
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez maroo85 » 24 czerwca 2013, o 10:54

Wróciłem z garażu tak też zrobiłem.... Teraz tylko przetestować. Dzięki wielkie.
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez Irekzx9r » 24 czerwca 2013, o 12:09

gres napisał(a):Irekzx9r, ty nie szukaj dziury w całym w postaci zębatek.
Skoro masz z niemiec moto to nie masz nawet 100 km więc przy tej masie faktycznie cbr nie dasz rady.
Zdaje się ze dysze w gażnikach są węższe.
Zresztą sprawdz w dowodzie ile masz kw wpisane.

maroo85 nie jestem pewien ale tak ze 3mm luzu żeby klamka miała przynajmniej. Długo z tak naciągniętą jeździłeś ?



72kw ... jakie dysze powinny być ?? zaraz idę zobaczę jakie mam u siebie
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 czerwca 2013, o 09:50
Lokalizacja: Jaros

przez Futro » 24 czerwca 2013, o 17:18

Sorry za takie denne pytanie:
Do czego sluzy przycisk start/stop w 636 03/04?
 
Posty: 62
Dołączył(a): 1 lutego 2013, o 15:16

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości