Szybkie pytania, szybkie odpwiedzi

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

przez Legion » 26 maja 2013, o 20:38

w zwyklej 6 2008 tez tak t dziala?
 
Posty: 105
Dołączył(a): 26 kwietnia 2013, o 06:48

przez rau3000 » 26 maja 2013, o 22:59

powinno,zawsze można obadać w serwisówce
 
Posty: 417
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
Lokalizacja: prudnik

przez Jankess » 26 maja 2013, o 23:38

Witam koledzy czy był by ktoś w stanie zdekodować ten nr VIN albo powiedzieć gdzie mogę go odczytać ? zx600f030171 potrzebuję kupić pokrywę alternatora i nie wiem jakiej szukać :(
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 22:30
Lokalizacja: Wejherowo

przez maroo85 » 27 maja 2013, o 13:58

Witam wrzuciłem dzisiaj moja kawę na podnośnik i kręcąc przednim kołem zauważyłem że stawia ono opór i dziwnie hałasuje. Wymieniałem ostatnio klocki i było wszystko ok. Nie wiem co może być przyczyna hałasu i spowalniania koła.
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez Kawasaki ZX10R » 27 maja 2013, o 15:41

A koło ruszałeś ?? może za mocno dokręciłeś koło... Jeśli tak to uważaj bo mogą ci się rozsypać łożyska jeśli dokręcałeś na siłę bez klucza dynamometrycznego(inna możliwość po prostu kończą ci się owe łożyska). Ale jeśli to nie to, to sprawdź czy te klocki które zmieniałeś nie stawiają ci oporu czyli nawet ściągnij zaciski i zobacz jak chodzi koło wtedy na sucho.
Dałeś trochę za mało informacji więc moja pomoc to trochę takie strzelenie ;-)

[ Dodano: 27 Maj 2013, 15:53 ]
Jankess napisał(a):Witam koledzy czy był by ktoś w stanie zdekodować ten nr VIN albo powiedzieć gdzie mogę go odczytać ? zx600f030171 potrzebuję kupić pokrywę alternatora i nie wiem jakiej szukać :(

Zdekodować hmmm nie wiem co dokładnie masz na myśli bo po tym numerze to ja ci mogę powiedzieć tylko tyle:

Kawasaki ZX-6R 600 model i rok na 1997 34/98 PS, 25/72 kw

Typ:ZX600F2
kod modelu F2

Model Year: 1997
Make: Kawasaki
Model: ZX600
Engine Type: L4, 599 cc; 4-Stroke; Liquid Cooled; DOHC
Country: JAPAN
Assy. Plant: Akashi, Japan
Production Seq. Number: 030171
Vehicle Type: Motorcycle
Fuel Type: Gasoline
Mobile6 Class.: MC
Motorcycles Type: Street
Sales Name: Ninja ZX-6R
Avatar użytkownika
 
Posty: 524
Dołączył(a): 18 października 2012, o 18:33

przez Jankess » 27 maja 2013, o 15:57

Dziękuję Ci bardzo za pomoc ;) Jeszcze jedno pytanko czyli jak szukam części albo akurat teraz najważniejszej pokrywy alternatora to na rocznik 97 czy inne też będą pasowały ? Przepraszam może głupie i banalne pytania ale uczę się dopiero : )
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 22:30
Lokalizacja: Wejherowo

przez maroo85 » 27 maja 2013, o 16:16

[quote="Kawasaki ZX10R"]A koło ruszałeś ?? może za mocno dokręciłeś koło... Jeśli tak to uważaj bo mogą ci się rozsypać łożyska jeśli dokręcałeś na siłę bez klucza dynamometrycznego(inna możliwość po prostu kończą ci się owe łożyska). Ale jeśli to nie to, to sprawdź czy te klocki które zmieniałeś nie stawiają ci oporu czyli nawet ściągnij zaciski i zobacz jak chodzi koło wtedy na sucho.
Dałeś trochę za mało informacji więc moja pomoc to trochę takie strzelenie ;-)

Ja koła nie ściagałem i nie zakładałem. Ze ściągnięciem zacisków dobry pomysł tak zrobie i zobacze co się będzie działo. Dziwny jest ten hałas przy wolnej jeździe słychać właśnie jakby to było z koła. Ruszając kołem na boki nie wyczuwam żadnych luzów. Jak ściagne zaciski dam znać jak sie ma sytuacja. Dzieki.
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez rau3000 » 27 maja 2013, o 16:46

a docierales klocki po zmianie? czy odrazu smigales? jezeli huczy to prawdopodobnie bedzie lozysko,ale sprobuj na razie tak jak wyzej kolega pisal
 
Posty: 417
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
Lokalizacja: prudnik

przez maroo85 » 29 maja 2013, o 07:45

Ściągnąłem zaciski i koło śmiga ładnie, cichutko nic nie obciera. Od czego zacząć regeneracje zacisków?


Rau3000 powiedz coś więcej o docieraniu klocków, pierwsze km nawijalem po zmianie delikatnie hamując aby nie zepsuć klocków od poczatku
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez AdamSsS » 29 maja 2013, o 08:36

maroo85, klocki zawsze delikatnie obcierają o tarcze słychać ich szum nie powinny co prawda hamować koło ale delikatnie tak .


Zdjąłeś zaciski zobacz czy są brudne wyczyść je woad z mydłem i szczoteczka umyj zobacz czy wciśniesz tłoczki ręką czy dają duży opór tylko przed wciśniemciem zobacz czy masz w ogule troche luzu w zbiorniczku hamulcowym na płyn aby nie wywaliło ci , oraz jak nie masz to nie wciśniesz .
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez maroo85 » 29 maja 2013, o 08:47

przy wymianie klocków nie było sznas bez śrubokręta płaskiego wcisnąć tłoczków, irytuje mnie ten dźwięk bo coś szumi mi z przodu przy wolnej jeźdźie stawiam że to coś z klockami i zaciskami (mam przynajmniej nadzieje że nie z silnika hałasy heheh), sprawdze stan płynu bo może faktycznie jest za dużo ale przy wymianie nie wywaliło płynu nigdzie, w sv jak miałęm to koło raczej lżej sie kręciło i nie wydawało takich dźwięków, poczyszce i będe sie dalej doradzał wielkie dzięki :)
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez rau3000 » 29 maja 2013, o 09:38

Najważniejsze, to sprawdź czy wszystkie tłoczki się wysuwają, ja w zxr400 miałem tak, że na 4 tłoczki w 1 zacisku wysówał się tylko 2 albo 1, takie zasyfione były, zaś co do docierania klocków to zaraz po zmianie klocków bierzesz moto rozpędzasz się powiedzmy do 60km/h wciskasz sprzęgło i delikatnie (delikatnie) schamowujesz moto powiedzmy do 20-15km/h i tak ze 3-5 razy, najważniejsze żeby nie przegrzać hamulców, bo chodzi o to, że tarcze masz używane, więc są one już nierówno starte, klocki masz nowe więc są idealnie proste, chodzi więc o to by się dopasowały do kształtu tarczy, z tym, że trzeba to robić delikatnie i stopniowo, żeby nie przegrzać ;-)
 
Posty: 417
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
Lokalizacja: prudnik

przez maroo85 » 29 maja 2013, o 10:59

jest dokładnie tak jak piszesz.... tłoczki chodzą nie równo, bardzo ciężko sie wciskają no i nie odbijają po puszczeniu klamki, problem mam w jednym zacisku ale zrobie oczywiście oba, zaraz jade do kolegi na warsztat zobaczyć co kupić do czyszczenia tego, do czyszczenia zdemontować całkiem zaciski? czym zaślepić wężyk aby nie leciał płyn...a może też odrazu wymienie płyn?? hmmmm chyba tak, więc jaki wlać dot4 ? można tam przy zaciskach myć wodą jak zdemontuje klocki nic sie nie uszkodzi ?? jak o czymś zapomne to zaraz będę z grażu:D dzięki rau3000 jak będę miał zaraz jakieś pytania to licze na Ciebie:D
 
Posty: 69
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 09:51
Lokalizacja: Warszawa

przez LeoVince » 29 maja 2013, o 11:13

maroo85 napisał(a):jest dokładnie tak jak piszesz.... tłoczki chodzą nie równo, bardzo ciężko sie wciskają no i nie odbijają po puszczeniu klamki, problem mam w jednym zacisku ale zrobie oczywiście oba, zaraz jade do kolegi na warsztat zobaczyć co kupić do czyszczenia tego, do czyszczenia zdemontować całkiem zaciski? czym zaślepić wężyk aby nie leciał płyn...a może też odrazu wymienie płyn?? hmmmm chyba tak, więc jaki wlać dot4 ? można tam przy zaciskach myć wodą jak zdemontuje klocki nic sie nie uszkodzi ?? jak o czymś zapomne to zaraz będę z grażu:D dzięki rau3000 jak będę miał zaraz jakieś pytania to licze na Ciebie:D


Są specjalne preparaty do czyszczenia zacisków. Wodą raczej tego nie umyjesz a gdy użyjesz zbyt mocnej chemii możesz uszkodzić gumki przy tłoczkach i będzie kicha. Wydaje mi się ze spokojnie dasz rade bez rozszczelnienia układu wszystko dokładnie wyczyścić. Potrzebujesz płynu dot 4
 
Posty: 152
Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
Lokalizacja: Bia

przez rau3000 » 29 maja 2013, o 12:11

tak jak LeoVince pisze, ja bym tego wodą nie traktował, osobiście bym spuscił na spokojnie płyn,zdjął zacisk, powyjmował tłoczki, wyczyścił wszstko benzyną ekstrakcyjną, albo ropą, czy czymś pochodnym, wymienił uszczelki i będzie chodził jak nówka, tlko zanim zdejmiesz zacisk to wyciśnij sobie tłoczki na tyle żebyś mógł sobie je później wyjąć, oczywiście to wszystko można też zrobić na motocyklu, z podłączonym przewodem tylko trzeba uważać, żeby koła nie pochlapać dotem bo będzie masakra ;-) jak coś nie ma problemu, służę pomocą
 
Posty: 417
Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
Lokalizacja: prudnik

przez Kawasaki ZX10R » 29 maja 2013, o 12:42

No widzisz czyli z kołem wszystko oki :-) a tak na przyszłość jeśli robisz hamulce to takie czyszczenie zacisków i wymiana płynu na nowy to raczej podstawa (przynajmniej dla mnie). Nowy płyn to są przecież groszowe sprawy :-P Ja bym tak zrobił jak mówią ci koledzy czyli ściągnąłbym całkowicie zaciski, rozebrał i umył porządnie aby były jak nowe :-D To są hamulce które mają działać zawsze baaa to chyba najważniejsza rzecz w całym motocyklu po ramie ;-) muszą być niezawodne pamiętaj to jest motocykl. To taka mała sugestia z mojej strony :-)
A jeśli nawet chcesz robić to na moto, to przykryj go jakimiś szmatami abyś sobie właśnie gdzieś płynu na owiewki nie rozlał bo będzie lipa i ci po prostu wyżre lakier i odbarwi...
Avatar użytkownika
 
Posty: 524
Dołączył(a): 18 października 2012, o 18:33

przez Z » 29 maja 2013, o 14:22

Do czyszczenia klocków i tłoczków a później do nasmarowania przy składaniu są specjalne pasty na których wielkimi literami jest napisane że można je stosować w układach z płynem dot 4.0 i dot 5.1. Ja sobie w Larssonie kupiłem tubkę. Nie radzę nikomu smarować tłoczków czymkolwiek innym bo jak później odrobina płynu hamulcowego wejdzie w reakcję ze smarem i zablokuje tłoczek to będzie niewesoło.
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 kwietnia 2009, o 21:07
Lokalizacja: Warszawa

przez Zbyszek_zx10r » 4 czerwca 2013, o 10:36

Czy ktoś wie gdzie można podłączyć moto pod kompa w Bydgoszczy poza salonem Kawasaki?
Ile kosztuje sonda lambda do zx10r 2006r ?

Pozdrawiam :)
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 czerwca 2013, o 22:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

przez Irekzx9r » 20 czerwca 2013, o 11:42

Witam.

Stałem się posiadaczem kawy zx9r 95r wczesniej ganiałem na gsxr 750 olejak i powiem wam że szału nie ma z tej przesiadki na 9tke jedynie to ośmieszenie hmmm spalanie jest ok w trasie 260km w dwie osoby 12L spaliła przy średniej 140km/h .... Tylko że v-max 260 i ośmieszyłem się wczoraj przed cbr 600 F3 łeb w łeb od startu do v-maxa hmm moja kawa jakaś zblokowana czy tak one smigają ?? ... Kat trzyma ??
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 czerwca 2013, o 09:50
Lokalizacja: Jaros

przez gres » 20 czerwca 2013, o 12:19

kat to cię trzyma ale za łeb że się daleś F3 objechać :P

A tak serio to faktycznie jeżeli ktoś ci wepchał katalizator w rure to będzie go potwornie dusiło gdyż w 95r nikt o katalizatorach w motorach nie myślał

Tak się składa że kumpel ma F4 i to w tej bardziej sportowej wersji - ja z pasażerką on sam , ja po starcie zwalniam bo jestem w kleszczach miedzy nim a zzr 600 , daje im odjechać po czym objeżdzam ich do około , odkręcam i już przy 2 paczkach jestem przed F4 więc wyglada na to że twój egzemplarz wymaga przyjrzenia się zapewne gazniorom

Zrób tak - zatrzymaj się przy słupku drogowym, ogarnij wzrokiem słupek 200 m dalej i jak przy nim będziesz to sprawdz ile masz na budziku .

natomiast gixer 750 to zdaje się bardzo szybki sprzęt.
 
Posty: 152
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:46

przez Irekzx9r » 20 czerwca 2013, o 12:26

i seryjny wygar jest... hmmm było 6B i do oporu 260 i koniec i f3 obok mnie :D ... czyli kat odpada ?


dodam że od 4 do 6 - 7 tys mocno ciągnie a pozniej tak hmmm lajtowo jakby coś ją trzymało .. no nie wiem zdziwiłem się troche.
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 czerwca 2013, o 09:50
Lokalizacja: Jaros

przez gres » 20 czerwca 2013, o 13:37

no odpada odpada, nigdy kata nie lubiłem , chociaż szczerze mówiąc to chyba nie słuchałem nawet żadnej piosenki :P

faktycznie od 4 do 7 idize dobrze, ale to co się potem dzieje powinno cię zrzucić z kanapy.

Powiem tak , moto nawet jak ja tego nie chce ( a nigdy nie chce) , wyrywa mi koło do góry jak na obroty (9 tyś +) wejdzie, na I praktycznie zawsze a na i na II mu się zdażyło.

I autentycznie f4 bez pasażera dostaje tęgie lanie pomimo że stos mocy do masy ma honda bardziej korzystny ( jak pisalem kawa z pasażerem honda bez)

aha i jeszcze jedno 12 l / 100 km przy 140 km/h ci spaliła ?
 
Posty: 152
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:46

przez bonzo320i » 20 czerwca 2013, o 22:11

Co do osiągów to przemilczę bo szkoda klawiatury :lol: ale spalanie to mnie zabiło :shock: Ile waży ten Twój pasażer że tyle wychodzi?Albo faktycznie masz gaźniki rozregulowane w chooj, ze tyle pali i nie ma mocy albo... Podczas ostatniej trasy z moim plecaczkiem i prędkościami w zakresie 120-160km/h moje spalanie nie przekroczyło 7l/100km . Przy konkretnym pałowaniu tylko raz udało mi Się zrobić jedynie 160km z pełnego baku do momentu przełączenia na rezerwę, ale wtedy bardzo spieszyłem Się na obiad :mrgreen:
Avatar użytkownika
 
Posty: 633
Dołączył(a): 14 lipca 2009, o 21:39
Lokalizacja: Ko

przez Irekzx9r » 20 czerwca 2013, o 23:53

znaczy się 12L naa 260km spaliła... Tylko nie wiem co z tą mocą i osiągami... Z gaziorami raczej jest ok pali na dotyk obroty ładnie trzyma hmmm dodam że przebieg 50tys licznikowe
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 czerwca 2013, o 09:50
Lokalizacja: Jaros

przez gres » 21 czerwca 2013, o 08:39

czyli < 6 l /100 km ok

może w takim razie masz niemca? One były kastrowane poniżej 100 km
 
Posty: 152
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:46

przez DENAT » 21 czerwca 2013, o 14:32

Hej czy to normalne że po zgrzaniu kawy i po wyłączeniu silnika słychać w wyrównawczym zbiorniku lekko przelewający się płyn? po wyłączeniu rozgrzanego silnika przy 108 stopniach to słychać zazwyczaj ? U was tez tak jest?
 
Posty: 151
Dołączył(a): 11 września 2012, o 21:14

przez LeoVince » 21 czerwca 2013, o 22:39

DENAT napisał(a):Hej czy to normalne że po zgrzaniu kawy i po wyłączeniu silnika słychać w wyrównawczym zbiorniku lekko przelewający się płyn? po wyłączeniu rozgrzanego silnika przy 108 stopniach to słychać zazwyczaj ? U was tez tak jest?


U mnie nigdy nie słyszałem czegoś takiego chociaż zdarzało się że miałem i 114*C na piecu :)
 
Posty: 152
Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
Lokalizacja: Bia

przez AdamSsS » 21 czerwca 2013, o 23:32

Co masz w układzei płyn czy wodę ??
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez Irekzx9r » 22 czerwca 2013, o 10:52

gres napisał(a):czyli < 6 l /100 km ok

może w takim razie masz niemca? One były kastrowane poniżej 100 km



no tak ona jest z niemiec.... To co jakaś przymknięta ??
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 czerwca 2013, o 09:50
Lokalizacja: Jaros

przez Wretched » 22 czerwca 2013, o 14:22

Witam, właśnie stałem się posiadaczem 636 z 2005r, jakie są podstawowe sprawy które trzeba sprawdzić w tym modelu? Kawa ma wydech laser x-treme i jakiś patent z blaszką na ex-up, tak ma być ? Świeży olej już w drodze mimo że zalana jest kilkaset km temu motulem 5100 jednak jakoś mam przekonanie do 300V tylko.

Wracając do tematu są jakieś standardowe bolączki tych moto ? Czemu się przyjrzeć najlepiej ?
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 czerwca 2013, o 22:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości