łożysko główki ramy - drgania kierownicy, luz główki ramy
łożysko główki ramy - drgania kierownicy, luz główki ramy
Witam , powie mi ktos co trzeba odkrecic zeby dostac sie do łożyska głowki ramy , nie chce za duzo odkrecac . Moto to zx9r po lifcie 98 rok. ;-)
Ostatnio edytowano 2 listopada 2011, o 01:42 przez mirek_smok, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
musisz zdjąć czache przenią i stelaż przy lusterkach, i przednie koło (motocykl musi być podparty pod kolektorami tu możesz mieć mały problem bo w takim układzie moto jest troche niestabilne) i oczywiście odłączyć lampy i kierunki na kostkach.jak zdemonyujesz czache i koło to już jest wszystko jasne...
Troche pracy jest ale da się to zrobić
Troche pracy jest ale da się to zrobić
- Posty: 156
- Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 22:37
- Lokalizacja: kalisz
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
Luz głowki ramy
Wie moze ktos jaki tam jest klucz sa takie jak do obrabiarek naa moje 35 albo 36 , i czy da sie skrecic zeby wiele nie rozkrecac , moze metoda na młoteczek i sróbokret zadziała po odreceniu tej sróby na imbusa skrecajacej połke i rame ???
Nie chce mi sie tyle rokrecac powinna byc jakas prosta metoda .
Nie chce mi sie tyle rokrecac powinna byc jakas prosta metoda .
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
Jest metoda,tylko fajnie byloby gdybys napisal jakie moto :-D
Nakretka 36,luzujesz ja luzujesz sruby w polce od lag,odginasz blaszki zabezpieczajace na nakretkach glowki, bierzesz srubokret(waski i nie ostry)mlotek i po jednej czwartej dokrecasz i sprawdzasz kierownica musi luzno chodzic i nie moze miec luzow :-) jak jest ok.zaginasz baszki zabezpieczajace,jak nie powtarzasz to co blo wyzej az luz bedzie usuniety.Nastepnie dokrecasz nakretke 36 i dokrecasz sroby lag,gotowe(mysle ze o niczym nie zapomnialem) ;-)
Nakretka 36,luzujesz ja luzujesz sruby w polce od lag,odginasz blaszki zabezpieczajace na nakretkach glowki, bierzesz srubokret(waski i nie ostry)mlotek i po jednej czwartej dokrecasz i sprawdzasz kierownica musi luzno chodzic i nie moze miec luzow :-) jak jest ok.zaginasz baszki zabezpieczajace,jak nie powtarzasz to co blo wyzej az luz bedzie usuniety.Nastepnie dokrecasz nakretke 36 i dokrecasz sroby lag,gotowe(mysle ze o niczym nie zapomnialem) ;-)
ZX9R JAK W PODPISIE MYSLALEM ZE WIDAC :-> ROK 98 TEZ MI SIE WYDAJE ZE SROBOKRETEM DA RADE :mrgreen:
[ Dodano: 20 Maj 2009, 22:12 ]
I po zabiegu kolo godzinki roboty polke sie sciaga tylko 3 sróby oraz dokrecanie łozyska klucz jakis nawet nie wiem jaki bo zardzewiały cały no i kierownice trza sciagnac tez po 2 sroby , proste jak drut , ale warto zmierzyc ile wystaja lagi z połki zeby tak samo złozyc dla pewnosci warto tez markrem zaznaczyc zebe sie nie przekreciły ale to nie miało miejsca trzymaly sie mocno. A jaka teraz jazda ;-)
[ Dodano: 20 Maj 2009, 22:12 ]
I po zabiegu kolo godzinki roboty polke sie sciaga tylko 3 sróby oraz dokrecanie łozyska klucz jakis nawet nie wiem jaki bo zardzewiały cały no i kierownice trza sciagnac tez po 2 sroby , proste jak drut , ale warto zmierzyc ile wystaja lagi z połki zeby tak samo złozyc dla pewnosci warto tez markrem zaznaczyc zebe sie nie przekreciły ale to nie miało miejsca trzymaly sie mocno. A jaka teraz jazda ;-)
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
Wystarczy zdjac górną półke, prawą i lewą rączke kierownicy , zaciski hamulcowe, koło i odkrecic te dwie kontrujące sie nakrętki . Między nimi jest blaszka . Lagi wyjdą razem z dolną półką . Teraz wystarczy wymienic bierznie jak juz powiedzial pakaaa, . Z górym łozyskiem nie ma problemu bo przewaznie siedzi luzno na bierzni . Dolne jest nabite na półke i zeby je zdjąc potrzebny bedzie sciagacz . Samo dolne łożysko tez siedzi luzno na półce ale druga połówka bierzni jest nabita na półke . A pod tą bierznią jest jeszcze dolny uszczelniacz.
- Posty: 372
- Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
- Lokalizacja: Kra
łożysko główki ramy - luzy na kierownicy, luz główki ramy
Witam wszystkich jestem świeżym posiadaczem zzr 500 i musze wymienic łożyska główki ramy , problem mam taki ze byłem w paru sklepach we wrocławiu i nikt niema a niesą pewni czy od zzr 600 bedzie pasowac , może ktoś wie więcej na ten temat
Ostatnio edytowano 2 listopada 2011, o 00:38 przez jarecki1010, łącznie edytowano 2 razy
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10 maja 2009, o 19:17
- Lokalizacja: Wroc
Luzy na kierownicy ZXR 750
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24b ... c7365.html
w miejscu zaznaczonym strzłką mam luzy przy nacisnietym przednim hamulcu i bujaniu motoru przod i tył. Myśle ze to wina tego łozyska które zaznaczyłem. Jeśli mam racje to jak fachowo nazuwa sie to łozysko, zebym mógł dokupic???
w miejscu zaznaczonym strzłką mam luzy przy nacisnietym przednim hamulcu i bujaniu motoru przod i tył. Myśle ze to wina tego łozyska które zaznaczyłem. Jeśli mam racje to jak fachowo nazuwa sie to łozysko, zebym mógł dokupic???
- Posty: 16
- Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 14:04
- Lokalizacja: Ko
a nie łatwiej napisac mu ze to sie fachowo nazywa łożysko główki ramy? i ze dobiora z katalogu do danego modelu w kazdym szanujacym sie sklepie z czesciami do motocykli a pozatym na zdjeciu masz zaznaczona tylko jedna czesc dolna a w sklad kompletu wchodzi gora i doł i wymienia sie nie tylko lozyska ale takze bieznie ktore trzeba zbic
- Posty: 276
- Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
- Lokalizacja: DBRN
- Posty: 16
- Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 14:04
- Lokalizacja: Ko
Tylko że te łożyska się dokręca likwidując luz, tak samo jak w większości aut na tylniej osi. Dokręca się nakrętkę pod półką lub nad półką w zależności od motocykla.
Jeśli kiera nie chodzi płynnie od prawej do lewej tylko ma przeskoki lub się zacina wtedy się je(łożyska) wymienia.
Jeśli kiera nie chodzi płynnie od prawej do lewej tylko ma przeskoki lub się zacina wtedy się je(łożyska) wymienia.
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
- Lokalizacja: RPZ / RLE
my wiemy ze to komplet ale mialem kiedys taka sytuacje ze kolega wymienial wlasnie to lozysko i mi pozniej pokazuje "patrz jak ladnie byly te lozyska zapakowane w takie metalowe zabezpieczenia" i mi pokazuje bieznie niezmienione :mrgreen: wiec gwoli scislosci lepiej powiedziec
- Posty: 276
- Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
- Lokalizacja: DBRN
bujanie/ kiwanie sie motocykla
po wymianie lozyska glowki ramy pojawilo sie przy pewnych predkosciach (przewaznie powyzej 80km/h) bujanie motocykla na boki podczas jazdy na wprost - pytanie czym moze byc to spowodowane ? za mocno lub za slabo dokrecone lozysko ? moze zawias zle ustawiony przy skladaniu wszystkiego do kupy ?
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... /Kawasaki/
wchodzisz na oba modele i porównujesz numery seryjne - jak są te same to będzie pasować
wchodzisz na oba modele i porównujesz numery seryjne - jak są te same to będzie pasować
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
lozyska kola przedniego i glowki ramy
witam zanosi mi sie na zmiane lozysk w przednim kole i lozysk glowki ramy, przesledzilem manualna i ni jak sa ta podane symbole lozysk.. ale poszperalem troche i chce sie upewnic czy takie maja byc a wiec do przedniego kolo przychodza 2x 6203 2RS oraz do glowki: Łożysko górne: 52 x 30 x 17 , Łożysko dolne: 48 x 30 x 14 takie maja byc?
druga rzecz firma (jaka najlepsza?)i czy lozyska w kole maja byc z luzem np c3? firma hmm mysle o skf'ach co wy polecacie? oczywiscie jesli sie da lozysko glowki tez chce kupic w sklepie z lozyskami a nie placic za "motocyklowe".
pozdr. :mrgreen:
druga rzecz firma (jaka najlepsza?)i czy lozyska w kole maja byc z luzem np c3? firma hmm mysle o skf'ach co wy polecacie? oczywiscie jesli sie da lozysko glowki tez chce kupic w sklepie z lozyskami a nie placic za "motocyklowe".
pozdr. :mrgreen:
- Posty: 955
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
- Lokalizacja: ostr
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
Wg motoboy 6202, 6205, 6303, ale ktore gdzie i ile to nie wiem.
http://www.motoboy.pl/index.php/cPath/1 ... /2a/page/2
http://www.motoboy.pl/index.php/cPath/1 ... /2a/page/2
- Posty: 210
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
- Lokalizacja: Olsztyn, W-M
no wlasnie tak samo podaje allegro :/
zaraz pojde rozbierac to sie przekonam.
bylem dzis w 2 sklepach lozyskowych i nie ma opcji dostania lozysk do glowki ramy.. :/ ewentualnie szlo by dostac oporowe (czyli wianuszek) za 9zl ale wysokosc zamiast 17 byla by 16...
nie usmiecha mi sie wydatek 180ziko na 2 lozyska (cena z larsona..)
[ Dodano: 28 Wrzesień 2009, 19:42 ]
no wiec kolo rozebrane jak sie okazalo!
sa 2 x 6202 oczywiscie albo rs albo zz trzeba dac i simering 20x35x4,5
zaraz pojde rozbierac to sie przekonam.
bylem dzis w 2 sklepach lozyskowych i nie ma opcji dostania lozysk do glowki ramy.. :/ ewentualnie szlo by dostac oporowe (czyli wianuszek) za 9zl ale wysokosc zamiast 17 byla by 16...
nie usmiecha mi sie wydatek 180ziko na 2 lozyska (cena z larsona..)
[ Dodano: 28 Wrzesień 2009, 19:42 ]
no wiec kolo rozebrane jak sie okazalo!
sa 2 x 6202 oczywiscie albo rs albo zz trzeba dac i simering 20x35x4,5
- Posty: 955
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
- Lokalizacja: ostr
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość