Exup - Kontrolka Fi

przez sebasbox » 7 lipca 2011, o 17:58

levisik napisał(a):Jaki jest sens wywalania exupa ? czy właśnie przez to nie pozbywacie się mocy w dolnym zakresie obrotów ?

w 636 05-06 przepustnica która sterowana jest exupem znajduje się w standardowej końcówce wydechu więc nawet jeśli byś chciał ją pozostawić to nie ma takiej opcji.
Tak jak pisałem wcześniej, ja u siebie po wymianie wydechu (leovince sbk) nie zauważyłem spadku mocy w średnim zakresie, na wysokich obrotach może nawet coś tam wzrosło, a może to tylko wrażenie potęgowane przez głośniejszy wydech.
patryho obstawiam że spadek mocy wynika właśnie z tego ze nie kupiłeś dedykowanej końcówki tylko jakąś customową, która destabilizuje przepływ spalin...
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Wola R.\Warszawa

przez patryho » 7 lipca 2011, o 22:18

sebasbox, masz rację problemem jest właśnie to, że pucha jest dużo mniejsza niż fabryka czy np yoshi ale właśnie o to mi chodziło.
Co do problemu z FI - już go ogarnąłem za pomoca "blaszki"
tu foty...
Obrazek

Obrazek
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 10:22
Lokalizacja: Kwidzyn

przez patryho » 11 lipca 2011, o 09:05

a propos spadku mocy - dzisiaj montuję PCIII ;-)

[ Dodano: 12 Lipiec 2011, 22:21 ]
PC zamontowany i różnica jest odczuwalna ale trudno ją ocenić - muszę się wybrać za miasto w dłuższa traskę, a docelowo na hamownię ;-)
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 10:22
Lokalizacja: Kwidzyn

kontrolka Fi

przez ona :) » 5 września 2011, o 13:06

hej....jestem nowa,pierwszy moto to kawasaki er6n..i mam problem,załącza mi sie kontrolka F1 przy obrotach 8tys na każdym biegu, jak próbowałam.... co to,może ktoś mi pomoc,cos doradzić?:)
Ostatnio edytowano 5 września 2011, o 14:27 przez ona :), łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 września 2011, o 12:48
Lokalizacja: Katowice

przez hajen » 5 września 2011, o 13:34

Oryginalny wydech?
hajen
 

przez ona :) » 5 września 2011, o 13:39

tak oryginalny....
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 września 2011, o 12:48
Lokalizacja: Katowice

przez levisik » 5 września 2011, o 13:47

jaki przebieg motocykla ? kiedy był w serwisie ?
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

przez ona :) » 5 września 2011, o 14:08

hmm z 35tys....w serwisie no w sumie takim głównym nie był odkąd go mam,.....motor sprowadzony z Francji i czy to jest jakaś blokada czy porostu problem wtrysku ?.....
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 września 2011, o 12:48
Lokalizacja: Katowice

przez levisik » 5 września 2011, o 14:47

ten błąd miałaś już jak go kupiłaś czy dopiero teraz wyskoczył ?
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

przez ona :) » 5 września 2011, o 14:56

jak go kupilam pewnie problem byl tylko ze ja o nim nie wiedzialam bo nie krecilam go tak wysoko...noi problem sie zrobil teraz....
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 września 2011, o 12:48
Lokalizacja: Katowice

przez Gumis0303 » 5 września 2011, o 15:53

patryho, szarpniesz ją na gumę z gazu na 2 biegu po zamontowaniu PCIII? Bo tak bez wielkich modyfikacji nie wiele brakuje, ale trzeba jednak wstać i przenieść ciężar ciała na tył mocno.
 
Posty: 289
Dołączył(a): 23 września 2009, o 18:20
Lokalizacja: Zamo

przez LeoVince » 9 czerwca 2012, o 22:32

Gumis0303 napisał(a):patryho, szarpniesz ją na gumę z gazu na 2 biegu po zamontowaniu PCIII? Bo tak bez wielkich modyfikacji nie wiele brakuje, ale trzeba jednak wstać i przenieść ciężar ciała na tył mocno.


U mnie idzie bez wstawania :evil: A tak swoją drogą to możliwe jest że kontrolka FI świeciła gdy miałem zasyfiony filtr powietrza? Był on naprawdę w strasznym stanie... I kontrolka podczas jazdy czasem się zapalała lecz czasem gasła, teraz gdy filtr mam wyczyszczony nie pali się...

[ Dodano: 13 Lipiec 2012, 22:24 ]
No i znowu się zaczęła palić.... Teraz wiem na 100% że to nie wina filtra powietrza. Zacina mi się silniczek od exap'u. Macie może jakieś patenty żeby go naprawić? Czy tylko wymiana na inny wchodzi w grę ?
 
Posty: 152
Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
Lokalizacja: Bia

przez Sir KENnY XVIII » 26 kwietnia 2013, o 00:33

wymienilem dzis wydech fabryczny na Scorpina. Razem z wydechem bylo servo wheel na podmiane zamiest tego do ktorego sa mocowane linki, zrobilem tak jak w instrukcji bylo, staralem sie nie poruszyc samego silniczka - exup podczas wymiany. Niestety wyswietla mi sie blad F1 - 63 co dalej z tym fantem?
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, o 23:42
Lokalizacja: Londyn K-K

przez LeoVince » 26 kwietnia 2013, o 13:16

Sir KENnY XVIII napisał(a):wymienilem dzis wydech fabryczny na Scorpina. Razem z wydechem bylo servo wheel na podmiane zamiest tego do ktorego sa mocowane linki, zrobilem tak jak w instrukcji bylo, staralem sie nie poruszyc samego silniczka - exup podczas wymiany. Niestety wyswietla mi sie blad F1 - 63 co dalej z tym fantem?


Może jakoś źle przymontowałeś te servo wheel? Tam w środku jest mechanizm który sprawdza czy napewno punkty zwrotne się zgadzają. A w ogole po przekręceniu kluczyka serwo działa ?
 
Posty: 152
Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
Lokalizacja: Bia

przez Sir KENnY XVIII » 26 kwietnia 2013, o 15:33

no wychodzi na to ze teraz nie działa bo zgodnie z opisem błędu 63 ECU odcina zasilanie od exup... w każdym bądź razie tak na oko to nie zmieniło ustawienia a zrobiłem wczoraj z 50km

[ Dodano: 8 Maj 2013, 22:25 ]
no i po problemie (mam nadzieje) Rozkręciłem wszystko jeszcze raz i wyglądało na to ze się servo wheel poluzowało i zablokowało w skrajnej lewej pozycji, dałem podkładkę sprężynująca żeby uniknąć niespodzianek w przyszłości.
Najważniejsze jest to ze błąd już sie nie wyświetla i dioda nie wali po oczach.
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, o 23:42
Lokalizacja: Londyn K-K

przez ajronone » 17 czerwca 2014, o 20:49

Panowie, przepraszam, ale aż głupio mi odkopywać, lecz mam całkiem podobny problem co kolega z 3 strony. A więc tak: Zapalam moto - kontrolka FI zaświeca się i wciąż świeci, nawet gdy zapalam silnik - jest jakiś błąd. EXUP nie działa, nie mam żadnego zamiennika, wydech LeoVince SBK.Wszystko ładnie pięknie, lecz moto dławi się nieco, obroty trochę szaleją, a gdy przygazuję na jałowym do 5 tysięcy obrotów to schodzą poniżej tysiąca, prawie połowa. Na zimnym, gdy odpalam to też cieńko z nimi, dopiero jak się rozgrzeje to wbija. Jestem kompletnie w kropce. Nie wiem jaki numer błędu, próbowałem dzisiaj jakimiś kombinacjami z którejś ze stron w tym temacie, aby pokazało konkretnie numer, lecz nic. Może coś źle robię? Wciskałem i reset i mode naprzmiennie, razem, a nawet po kilka sekund, jedyne co zmieniło się to licznik prędkości z km/h na mph i temperatura z Celsujszy na Farenheity... Model motocykla to ZX6R 2005 rok.
Czytałem coś z poprzednich stron o eliminatorach rzekomo, które mają wpływ na sondy (gdzieś przeczytałem, że są one odpowiedzialne za ilość mieszanki dostarczanej, więc może ona jest uszkodzona i silnik dostaje za dużo zupki) - czy to jest to samo, co Servo Buddy, który wpinamy zamiast exupa? Prosiłbym Was o wytłumaczenie mi tej kwesti :oops: Jestem trochę zielony. Dodam, że świece strasznie czarne, jakby za dużo dostawał paliwa. Dodatkowo czasami po 40 km po prostu zgaśnie dławiąc się paliwem, szarpnie kilka razy i kaplica - po 2 minutach można ruszać na nowo, lecz stanie po 3 minutkach. Świecie wymienione NGK i filtr powietrza KN.
Czekam na odpowiedź i jeszcze raz przepraszam, jeśli odkopałem starocie...
 
Posty: 67
Dołączył(a): 14 lutego 2014, o 01:38

przez cezary1985 » 17 czerwca 2014, o 23:39

tez mam swiece ngk irydium i filtr kn z tego co wiem moto trzeba wyregulowac jesli sie to montuje bo dzieja sie rzeczy o ktorych mowisz, blad fi sprawdza sie dzieki przewodowi pod siedzeniem kierowcy nie modem czy resetem, jesli masz leo vince bez exupa musi wuswietlac blad ale malo to ma do pracy silnika jedynie jak nie masz exupa to masz odczuwalna strate mocy w niskim zakresie obrotow polecam dbkillera w celu eliminacji
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, o 13:18

przez ajronone » 18 czerwca 2014, o 10:54

tylko właśnie ona już gasła przed zrobieniem świec i KNa, bo sądziłem, że to właśnie jest powodem gaśnięcia. Coś tutaj pisał ktoś wcześniej o jakiś eliminatorach, co ma za sprawą oszukać sondy, może ktoś przybliży te cudeńko? Gdzie je dostane?
 
Posty: 67
Dołączył(a): 14 lutego 2014, o 01:38

przez LeoVince » 18 czerwca 2014, o 12:51

W tej kawie nie masz sondy w wydechu. Jedyny eliminator jaki możesz zrobić to do serva (silniczek exup'a) tego pod siedzeniem. W "zrób to sam" na forum znajdziesz temat to elminatorze serva exup'a, opisałem tam wszytko co trzeba zrobić żeby FI zapalało się i gasło tak jak w oryginale. Ale jeżeli piszesz że po wymianie świec i fltra na KN zaczęło Ci wywalać fi to dziwna sprawa. Inaczej zapytam, jak przekręcisz tylko kluczyk, bez odpalania, to FI gaśnie czy nie? Jak nie to znaczy że masz problem z exup'em bo właśnie w momencie przekręcenia kluczyka servo sprawdza punkty zwrotne przepustnicy w wydechu.
 
Posty: 152
Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
Lokalizacja: Bia

przez Zdzichu » 18 czerwca 2014, o 13:37

Odpowiem, jeżeli można ;-) - FI się pali cały czas, bez względu na to, czy silnik odpalony,czy nie.
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 lutego 2014, o 18:08
Lokalizacja: kujawy

przez cezary1985 » 18 czerwca 2014, o 14:11

to trzeba zczytac blad i bedzie wiadomo
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, o 13:18

przez ajronone » 18 czerwca 2014, o 21:40

ale jak przeczytać błąd skoro kontrolka świeci jednostajnie od momentu przekręcenia moto w zapłon?
 
Posty: 67
Dołączył(a): 14 lutego 2014, o 01:38

przez cezary1985 » 18 czerwca 2014, o 21:57

zolty przewod pod siedzeniem kierowcy przedluzyc kabelkiem i 5 razy dotknac do minusa akumulatora bodajze ale pewnosci nie mam czy nie plusa i wtedy wyswietli ci blad musisz doczytac to nic ze sie swieci caly czas tez tak mialem obstawiam exup ja zrobilem prosty oszukiwacz ale nie dziala on idealni choc blad nie wyswietla sie caly czas
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, o 13:18

przez ajronone » 22 czerwca 2014, o 11:19

Rozwiązaniem mojego FI był exup - silniczek raczej zmęczył się na amen. W najbliższym czasie wymieniam na nowy! ;-)
 
Posty: 67
Dołączył(a): 14 lutego 2014, o 01:38

przez RafalSt » 11 lipca 2014, o 08:42

I ja trochę temat odkopię. W mojej z 750 też mruga sobie ta kontrolka po przekręceniu kluczyka, generalnie cały czas i jest błąd FI. Wczoraj byłem u chłopaka od którego kupiłem moto, podpiął go pod kompa i pokazało, że czujnik od exupa jest odłączony. W sumie moto lepiej się zbiera od niższych obrotów ale czy nie jest to dla jego zdrówka groźne?
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 lipca 2014, o 10:04
Lokalizacja: Ostro

Re: Exup - Kontrolka Fi

przez pigwa1155 » 7 grudnia 2016, o 23:05

Siemka.
Odkopie... Przymierzam się do kupna 636 z 2005 roku, niestety nie ma oryginalnego wydechu, przez co według sprzedającego świeci kontrolka FI po zapaleniu. Nie wyczułem spadków mocy motocykla, z dołu na niskich biegach odchodzi bardzo dobrze, tylko ta kontrolka...
Czy ewentualnie jakbym kupił EXUP i podłączył, żeby komputer wyczuł opór na silniku wystarczy do zniknięcia błędu? Czy można jeździć ze świecącą się FI, jeśli brak jakichkolwiek innych dolegliwości?

P.S.
Poci się lekko z pokrywy zaworów, ale to chyba nie ma z tym nic wspólnego.
Pozdrawiam
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 grudnia 2016, o 22:58

Re: Exup - Kontrolka Fi

przez Hajcu » 8 grudnia 2016, o 08:39

http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?f=53&t=23948 - tu masz jak ten problem rozwiązać.

Co do pokrywy - to albo ktoś wsadził starą sfatygowaną uszczelkę po regulacji zaworów, albo pokrywa krzywa.
 
Posty: 326
Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31

Re: Exup - Kontrolka Fi

przez pigwa1155 » 8 grudnia 2016, o 10:11

Hajcu napisał(a):http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?f=53&t=23948 - tu masz jak ten problem rozwiązać.

Co do pokrywy - to albo ktoś wsadził starą sfatygowaną uszczelkę po regulacji zaworów, albo pokrywa krzywa.


Dziękuje ślicznie! Niech Bóg Ci w dzieciach wynagrodzi :D
Pozdrawiam!
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 grudnia 2016, o 22:58

Poprzednia strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości