EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

Gotowe rozwiązania najczęstszych problemów, porady, opisy napraw i dane techniczne.
UWAGA!!
W tym dziale nie zadajemy pytań, tylko publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp.

EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez Mateusz_636 » 12 czerwca 2016, o 10:45

Siema.
Chciałbym wam pokazać jak zrobić prosty i działający eliminator świecącej kontrolki FI będącej skutkiem zamontowania akcesoryjnego wydechu do Waszej maszyny,który nie posiada zaworu wydechowego. Niektórzy zakładają na silniczek Exupa różnego kalibru blaszki, jeszcze inni bawią się w blokowanie linek. Wszystkie te patenty działają ale do momentu wytarcia się plastikowej zębatki silniczku. Słychać wtedy charakterystyczne "strzelanie" i pojawia się kontrolka FI na zegarach. Skutecznym i wcale nie drogim rozwiązaniem problemu jest zastosowanie eliminatora :)
Do zbudowania potrzebne nam będą :
Lutownica z cyną
Izolacja
Koszulka termokurczliwa
Parę kabelków
Opornik 220 ohm 0.6W
Opornik 470 kohm 0.6W
Kondensator 1 uF 100 V (niespolaryzowany)
Parę wsuwek/ kostki z exupu (do wyboru)
W internecie panuje wersja żeby wykorzystywać kondensator 2.2 uF , ale wg mnie lepszy jest mniejszy gdyż kontrolka gaśnie po 2 sekundach a nie po 10. :)
Zdjęcia oraz widoczny na zdjęciach eliminator wykonał kolega Wiertło :)
Elementy lutujemy wg schematu :
Obrazek
Naszym oczom powinien ukazać sie taki widok :
Obrazek
Obrazek

Do podpięcia eliminatora do kostki zostały wykorzystane zwykłe żeńskie wsuwki.Wszytko ładnie pakujemy w koszulkę termokurczliwą :
Obrazek
Cieszymy się jazdą bez bzyczenia pod tyłkiem i kontrolki FI walącej po oczach :D
Jeśli nie czujesz się na siłach lub nie masz czasu żeby pobawić się w elektronika pisz na priv :) za 30 zł ogarniemy temat :)
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): 8 kwietnia 2015, o 23:12

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez wiertło » 12 czerwca 2016, o 11:38

Jak co służymy pomocą :P
Jeszcze jazdy testowej nie odbyłem z braku czasu :(
Na postoju gaśnie od razu jak z silniczkiem i nie zapala się do odcięcia :D
Avatar użytkownika
 
Posty: 211
Dołączył(a): 5 września 2015, o 18:57

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez wiertło » 12 czerwca 2016, o 13:48

wiertło napisał(a):Jak co służymy pomocą :P
Jeszcze jazdy testowej nie odbyłem z braku czasu :(
Na postoju gaśnie od razu jak z silniczkiem i nie zapala się do odcięcia :D

Jestem po rundzie :) brak błędów itp nic nie wyświetla :P
Moto nawet nie odczuło że nie ma przepustnicy :) zapierdala aż miło :P
Avatar użytkownika
 
Posty: 211
Dołączył(a): 5 września 2015, o 18:57

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez Mateusz_636 » 12 czerwca 2016, o 13:50

I gitara :) przy okazji dodam że moto jest lżejsze o jakieś 300 gram :D
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): 8 kwietnia 2015, o 23:12

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez kiju85 » 16 października 2016, o 00:27

Hej, czy mozesz wstawic jeszcze raz zdjecia lub zapodac je z dropboxa lub dysku google? Przynajmniej bedzie pewnosc, ze nie wygasna po 3 miesiacach.


Lwg!
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 października 2016, o 00:25

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez pigwa1155 » 8 grudnia 2016, o 10:16

Ma ktoś jeszcze zdjęcia które wygasły? :)
Pozdrawiam
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 grudnia 2016, o 22:58

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez Carry » 9 grudnia 2016, o 20:07

jak coś to można wyłączyć błąd w ECU żeby nie kombinwoać
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez Mateusz_636 » 10 grudnia 2016, o 19:14

Pigwa daj maila to Ci wyśle;-)
Wykonanie eliminatora nie będzie kosztowało więcej jak 30 zl i maks 1 wolny wieczór, a ciekawe ile Carry u Ciebie kosztowalaby taka usluga ;-)
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): 8 kwietnia 2015, o 23:12

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez Carry » 13 grudnia 2016, o 21:58

U mnie cena za flash jest 500 zl podstawowa ale exup eliminator to jest maly miki miedzy innymi rzeczami do zrobienia

Takie rzeczy robie bardziej przy okazji flasha (mapy paliwa, zaplon, odblokowanie ECU itd itp)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez pigwa1155 » 23 grudnia 2016, o 22:22

Siemka.
Znalazłem bliźniaczy temat ze zdjęciami na forum USA czy coś :)
http://zx6r.com/guides/16027-how-diy-servo-remover.html

Tylko pytanie takie bo jest różnica w oporniku i kondensatorze.
Jaki ma być w końcu?
"Opornik 470 kohm 0.6W
Kondensator 1 uF 100 V (niespolaryzowany) "
CZY
" 1/2 watt 4.7k ohm resistor (yellow, purple, red, gold)
470 microfarad(uF) w/35v max capacitor"

Biorąc pod uwagę kondensator podejrzewam, że bardziej odpowiedni będzie ten z USA forum, bo nie rozumiem po co aż 100v i czemu tylko 1uF :D
Co do opornika może ktoś rozwiać wątpliwości? 4,7 kohm czy 470 kohm?
Pozdrawiam
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 grudnia 2016, o 22:58

Re: EXUP ELIMINATOR do ZX6R, ZX10R ZX14R Z750 Z1000

przez grzela321 » 25 kwietnia 2020, o 09:27

Cześć:)
Trochę pdgrzebię temat.

Posiadam Kawasaki ZX6r z 2006r z wydechem LeoVinci. Zrobiłem sobie taki eliminator tylko mam problem, że kontrolka raz gaśnie, a raz nie. Podczas jazdy kontrolka co jakiś czas zapala się i po jakimś czasie gaśnie. Macie pomysł dlaczego tak się dzieje?

Na żółty przewód przylutowałem opornik 4.7k
Na czerwony przewód przylutowałem opornik 220
Na czarny przewód przylutowałem kondensator 470uF 25V (minusowy biegun kondensatora przylutowałem do czarnego przewodu, a do plusowego przylutowałem oba oporniki.
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 sierpnia 2019, o 14:39


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość