Brak ładowania - regulator napięcia itp
nie odpalał a teraz już nawet nie kręci
Witam. Coś się stało z moim moto i chyba to ja spieprzyłem coś. Kiedyś odpaliłem go rano, i poszedłem się ubrać, moto się nagrzał do sześćdziesięciukilku stopni, więc powoli zacząłem jechać, ale za chwile zgasł i nie za bardzo chciał odpalić, ale w końcu dał radę. Pojechałem do pracy, zostawiłem moto na parkingu i po południu jak chciałem jechać to znów nie chciał odpalić. w końcu odpalił, ale jak dodałem gazu zgasł. Znów odpalił i potem pojechałem powoli do garażu. Wczoraj chciałem pojeździć i nawet nie chciał zakręcić, więc zdjąłem siodło i podjechałem samochodem. Podpiąłem kable od aku motoru do aku samochodu i odpalił, ale jak odpiąłem kable zgasł. Potem jeszcze tak raz zrobiłem, przegazowałem i odpiąłem i znów zgasł, a potem już nawet nie chciał zakręcić, tylko kontrolki się paliły, a jak przekręcałem kluczyk to kontrolka od oleju świeciła jaśniej. Nie wiem co się dzieje, pomocy!!!
- Posty: 20
- Dołączył(a): 24 marca 2008, o 13:13
- Lokalizacja: st
brak ladowania. Nie wiem jak jest w moto ,ale jak miales podlaczone kable od auta to odpalil tak? a jak odpioles to zgasl? wiec na moje nie ma ladowania . (w aucie na chodzie jak odepniesz akumulator to silnik chodzi bo alternator podaje prad, a aku tylko na rozruch potrzebny. W moto pewnie tak samo bedzie. )
- Posty: 44
- Dołączył(a): 12 października 2008, o 17:44
- Lokalizacja: Inowroc
Jaki prąd ładowania akku w ZX-9R ?
Nie znalazlem przy pomocy "szukajki" wiec zakladam temacik.
Kupilem nowy akumulatorek, dokonalem pomiarow pradu zeby nowy akku zachowal swoja sprawnosc jak najdluzej i chcialem sie zapytac jaki powinien byc prad ladowania(albo napiecie:) bo wydaje mi sie ze mam za duzy ?
Pomiary :
- sam akku mial 12.6 V
- po podlaczeniu akku i zapaleniu moto bylo 14.3 - 14.8 V
- z zapalonymi swiatlami na akku/rozgrzany silnik bylo 14.9 - 15.3 V
Czy to sa dobre wartosci ? Jesli nie to prosze od razu o porade co i jak zrobic zeby bylo ok. Jakie Wy macie wartosci w swoich ZX-9R ?
Do pomiarow mam taki miernik jak w zalaczniku, mozecie mi napisac co mam na nim poustawiac, kiedy pomierzyc napiecie, ampery itp zeby uzyskac wiarygodne wyniki zebym mogl ocenic stan regulatora i podjac ostateczna decyzje ? Bo to co piszecie fachowym jezykiem niestety jest dla mnie czarna magia bo nie mam wyksztalcenia elektr.
Z gory dzieki i pozdrawiam :idea:
Kupilem nowy akumulatorek, dokonalem pomiarow pradu zeby nowy akku zachowal swoja sprawnosc jak najdluzej i chcialem sie zapytac jaki powinien byc prad ladowania(albo napiecie:) bo wydaje mi sie ze mam za duzy ?
Pomiary :
- sam akku mial 12.6 V
- po podlaczeniu akku i zapaleniu moto bylo 14.3 - 14.8 V
- z zapalonymi swiatlami na akku/rozgrzany silnik bylo 14.9 - 15.3 V
Czy to sa dobre wartosci ? Jesli nie to prosze od razu o porade co i jak zrobic zeby bylo ok. Jakie Wy macie wartosci w swoich ZX-9R ?
Do pomiarow mam taki miernik jak w zalaczniku, mozecie mi napisac co mam na nim poustawiac, kiedy pomierzyc napiecie, ampery itp zeby uzyskac wiarygodne wyniki zebym mogl ocenic stan regulatora i podjac ostateczna decyzje ? Bo to co piszecie fachowym jezykiem niestety jest dla mnie czarna magia bo nie mam wyksztalcenia elektr.
Z gory dzieki i pozdrawiam :idea:
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3 sierpnia 2007, o 22:45
- Lokalizacja: Mrozy
jak kolega caliper, wspomniał napięcia masz ok. Jeśli chcesz tym miernikiem mierzyć ampery to najpierw czerwony kabel wpinasz w gniazdo 10 amperowe czyli to u samej górze ,potem ustawiasz miernik w pozycji 10A(to białe pole;)). Przewody miernika wpinasz szeregowo miedzy czerwony kabel w motocyklu a +akumulatora. Moja rada to nie mierz prądu takim miernikiem bo jedynie spalisz miernik a może przy okazji regulator. Przy zapalaniu popłynie bardzo duży prąd znacznie większy niż 10A uszkadzając miernik. Do pomiaru takich dużych prądów służą specjalne mierniki "cengowę"
- Posty: 31
- Dołączył(a): 22 marca 2008, o 20:53
- Lokalizacja: Mielec
przy zapalonych swiatlach duzawo..
napiecie mierzysz tak jak masz teraz podlaczone kabelki w mierniku i w lewo na 20 musisz przestawic
mierzysz napiecie rownolegle
prad mierzysz szeregowo w obwodzie tzn np odpinasz minus od aku i miedzy przerwe wkladasz miernik ale najlepiej czerwony wtyk przelozyc na pozycje 10A i pokretlo usawic tez na 10A (pole na bialo w twoim mierniku) i za dlugo nie trzymaj tzn nie mierz bo spalisz miernik choc sadze ze wiecej jak 10zl nie kosztowal.
napiecie mierzysz tak jak masz teraz podlaczone kabelki w mierniku i w lewo na 20 musisz przestawic
mierzysz napiecie rownolegle
prad mierzysz szeregowo w obwodzie tzn np odpinasz minus od aku i miedzy przerwe wkladasz miernik ale najlepiej czerwony wtyk przelozyc na pozycje 10A i pokretlo usawic tez na 10A (pole na bialo w twoim mierniku) i za dlugo nie trzymaj tzn nie mierz bo spalisz miernik choc sadze ze wiecej jak 10zl nie kosztowal.
- Posty: 955
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
- Lokalizacja: ostr
Piszecie ze dobre mam napiecie ladowania akku, a koles u ktorego kupowalem akku mowil ze nie moze byc wiecej niz 14.3V bo bedzie wtedy bateria sie gotowac i tracic swoje wlasnosci, a u mnie co dziwne dopiero po rozgrzaniu moto ok 5-10min napiecie przekracza 14,5V i oscyluje ok 15V wiec to za duzo, sprawdzalem tez czy regulator sie nie grzeje to musze powiedziec ze nie parzy ale nie jest napewno zimny :->
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3 sierpnia 2007, o 22:45
- Lokalizacja: Mrozy
Na razie nie panikuj, pewnie to akumulator...sam pisałeś, że jak odpiąłeś, to zgasł...nie wiem dokładnie jak to jest w motocyklach, ale ja miałem podobną sytuację...tzn. miałem słaby akumulator, że nie palił, choć kręcił nawet dobrze...jak wymieniłem, wszystko wróciło do normy...tu chodzi pewnie o jakiś detal...wymień aku i napisz co i jak...głowa do góry :)
- Posty: 25
- Dołączył(a): 8 grudnia 2007, o 18:28
- Lokalizacja: Lublin
jak chcesz być taki super dokładny to spójrz na ulotkę od miernika i i przeczytaj ze błąd pomiaru wynosi 5% dla tego zakresu to +/- 1V czyli rzeczywiste napięcie 14,4V mieści się w granicach 13.4V/15.4V pokazywanego przez miernik ;-) wiem ze to ci się wyda trochę zamotane ale tak jest, wiec jest wszystko jest ok. Jeżeli regulator się trochę nagrzewa to tez nie masz się co obawiać.
- Posty: 31
- Dołączył(a): 22 marca 2008, o 20:53
- Lokalizacja: Mielec
albo jak masz kogoś kto może ci pożyczyć aku (o tych samych parametrach)to zamień i będziesz wiedział czy aku daje w dupe czy ładowanie,ja dalej obstawiam ze to aku ponieważ po odepnieciu kabli rozruchowych (od samochodu) moto zgasło to znaczy ze aku może już nie przyjmować prądu i dupa blada w tedy.ładowanie możesz sprawdzić poprzez podpięcie miernika do akumulatora i będzie wszystko jasne.Powodzenia
-
Kiloscar
Kiloscar napisał(a):,ja dalej obstawiam ze to aku ponieważ po odepnieciu kabli rozruchowych (od samochodu) moto zgasło to znaczy ze aku może już nie przyjmować prądu i dupa blada w tedy
Troche sie z tym nie zgodze,poniewaz jak odpalal z kabli i motong chodzil i jak odlaczyl to gasl ,to ewidentnie nie ma ladowania. (Jak auto odpali i ladowanie jest ,to wtedy mozna wogole odlaczyc akumulator i bedzie chodzic bez akumulatora) jak nie ma ladowania to silnik po odlaczeniu kabli lub chociazby jednej klemy z akusa zgasnie.) w motongu bedzie tak samo jak w aucie zapewne
- Posty: 44
- Dołączył(a): 12 października 2008, o 17:44
- Lokalizacja: Inowroc
kłopot z regulatorem napięcia- chyba?
Mam problem chyba z regulatorem napięcia, ale nie mam pewności.
Na wolnych obrotach ładuje normalnie, ale jak włączę światła, to ładowanie jest ok. 12- 12,5 , na 3 tyś ładuje już od 14 do 15 volt, a jak włączę pozycję i nacisnę stop to potrafi ładować nawet 17 volt. Poradźcie koledzy i może koleżanki co może być przyczyną.
Na wolnych obrotach ładuje normalnie, ale jak włączę światła, to ładowanie jest ok. 12- 12,5 , na 3 tyś ładuje już od 14 do 15 volt, a jak włączę pozycję i nacisnę stop to potrafi ładować nawet 17 volt. Poradźcie koledzy i może koleżanki co może być przyczyną.
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8 czerwca 2008, o 23:12
- Lokalizacja: z raju-GDA
może to być regulator bo jak daje 17v to nie dobrze
bo zadanie regulatora jest utrzymanie max napiecia 13.8 v -14.00 v w przyblizeniu żeby nie przeładować aku
ale ładowanie się sprawdza na wyższych obrotach od 3tys ... np na wolonych to moze Ci tak spaść do 12 v
bo zadanie regulatora jest utrzymanie max napiecia 13.8 v -14.00 v w przyblizeniu żeby nie przeładować aku
ale ładowanie się sprawdza na wyższych obrotach od 3tys ... np na wolonych to moze Ci tak spaść do 12 v
- Posty: 107
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2009, o 13:31
- Lokalizacja: Ozork
Witam.
Skąd twierdzenie że ma mieć 13 volt ?
Regulator ładuje w określnym zakresie. Nie wiem dokładnie jak to jest w kawasaki ale ładowanie zależy od:
- obciążenia
- stanu akumulatora
Normalnie powinno być od 12 do około 15,5 volta.
W Twoim przypadku możesz mieć gdzieś zwarcie stąd wyższy napięcie ładowania albo po prostu akumulator pomału Ci dogorywa.
POzdrawiam
Skąd twierdzenie że ma mieć 13 volt ?
Regulator ładuje w określnym zakresie. Nie wiem dokładnie jak to jest w kawasaki ale ładowanie zależy od:
- obciążenia
- stanu akumulatora
Normalnie powinno być od 12 do około 15,5 volta.
W Twoim przypadku możesz mieć gdzieś zwarcie stąd wyższy napięcie ładowania albo po prostu akumulator pomału Ci dogorywa.
POzdrawiam
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 11:29
- Lokalizacja: E
Aku nie ma jeszcze roku i chyba trzyma prąd, więc obstawiał bym zwarcie lub ewentualnie coś z alternatorem, bo na wolnych obrotach prąd jaki idzie z alternatora to 20 volt, a przy 4tys. obr. jest 45 volt. Podobno powinno być też przy wolnych obrotach 44-45 volt. Póki co podziękowania za rady.
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8 czerwca 2008, o 23:12
- Lokalizacja: z raju-GDA
er5 problem z ladowaniemdoradzcie cos...
Jak w tytule mierze miernikiem podczas wolnych obrotow ma 12.3 jak zawale swiatla to na 11 spada orzy przegazowce nawet do 14.7 dochodzi... a jakby byl dupny akumulator to moze byc tego przyczyna? Bo ledwo kontrolki sie pala mogl sie cos zwalic akum.. doradzcie cos a juz moglbym smigac bo skonczylem remonty... a tu pach
- Posty: 139
- Dołączył(a): 12 lipca 2008, o 19:17
problem z ładowaniem ZX6R 636
Witam wszystkich
Jak nadmienilem juz w temacie mam problem z ładowaniem w swoim zx6r 636 z 2006roku...ładowanie jakie pokazuje mi miernik na wolnych obrotach to 11,2V na obrotach wyzszych tzn kolo 6tys ładowanie wzrasta minimalnie na jakies 11,8 do 12V dodam iz akumulator wymienilem okolo 2 tygodnie temu i ten nowy tez juz padl z ciekawosci wyjmowalem bezpiecznik od swiatel i nic sie na wykresie miernika nie zmienia ten sam przedzial nie potrafie nazwać rzeczy po imieniu ale po demontazu lewego plastika przy siedzeniu jest taki czarny moduł (nie wiem jak to nazwać )i jest tam bezpiecznik jest on caly kable ktore tam dochodza tez ok...
Prosze was podpowiedzcie co sprawdzic i gdzie moze byc przyczyna pozdrawiam i dziekuje
Jak nadmienilem juz w temacie mam problem z ładowaniem w swoim zx6r 636 z 2006roku...ładowanie jakie pokazuje mi miernik na wolnych obrotach to 11,2V na obrotach wyzszych tzn kolo 6tys ładowanie wzrasta minimalnie na jakies 11,8 do 12V dodam iz akumulator wymienilem okolo 2 tygodnie temu i ten nowy tez juz padl z ciekawosci wyjmowalem bezpiecznik od swiatel i nic sie na wykresie miernika nie zmienia ten sam przedzial nie potrafie nazwać rzeczy po imieniu ale po demontazu lewego plastika przy siedzeniu jest taki czarny moduł (nie wiem jak to nazwać )i jest tam bezpiecznik jest on caly kable ktore tam dochodza tez ok...
Prosze was podpowiedzcie co sprawdzic i gdzie moze byc przyczyna pozdrawiam i dziekuje
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20 lipca 2009, o 00:31
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20 lipca 2009, o 00:31
Zwierz jaki prad wychodzi z alternatora.
Musisz do tego sciagnac bak i dostac sie do kostki od alternatora.
Podlacz pod kostke miernik ustawiony na 250V prad zmienny i zmierz przy dokladnie 4000 U/min. wynik napisz bedziemy dalej myslec.
Regulator bym wykluczyl,bo przy regulatorze prad jest czesto wiekszy,chyba ze akku jest padniete.
Musisz do tego sciagnac bak i dostac sie do kostki od alternatora.
Podlacz pod kostke miernik ustawiony na 250V prad zmienny i zmierz przy dokladnie 4000 U/min. wynik napisz bedziemy dalej myslec.
Regulator bym wykluczyl,bo przy regulatorze prad jest czesto wiekszy,chyba ze akku jest padniete.
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20 lipca 2009, o 00:31
Bogdan5kdm napisał(a):no to chyba wina regulatora jednak teraz pytanie gdzie i w jakich pieniądzach moge go dostac
Zmierz pierw to co ci pisalem wyzej,akumulator rozladowany nie koniecznie musi byc "padniety"
[ Dodano: 21 Lipiec 2009, 18:01 ]
Bogdan5kdm napisał(a):no to chyba wina regulatora jednak teraz pytanie gdzie i w jakich pieniądzach moge go dostac
Zmierz pierw to co ci pisalem wyzej,akumulator rozladowany nie koniecznie musi byc "padniety" acha uwazaj przy mierzeniu po jest tam wiecej jak 12 V :lol:
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość