napęd motocyklowy - wymiana, zmiana przełożenia itp
napęd motocyklowy - wymiana, zmiana przełożenia itp
mam pytanko...m,usze zmienic naped....lancuch rozciagniety...na mniejszej zebatce brak zeba.....wiadomo lancuchy sa drogie...ponad 300:( ....ale gosc ma do sprzedanie nowy lancuch kupiony do kawy zzr 600 z 1992 roku...myslicie bedzie pasowal??? a jezeli nie ...to moze macie jakies pomysly gdzie kupic go taniej??...
Ostatnio edytowano 31 października 2011, o 01:02 przez kopacz, łącznie edytowano 2 razy
- Posty: 16
- Dołączył(a): 2 maja 2009, o 13:02
- Lokalizacja: olsztyn
Naciąg łańcucha
witam wie ktoś może jak sprawdzić czy naciąg łańcucha jest dobry i czy da się samemu go naciągnąć dodam że nie zawsze jeżdżę sam z góry dzięki i szerokiej drogi
Ostatnio edytowano 21 sierpnia 2009, o 04:41 przez MARCIN22, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 40
- Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
- Lokalizacja: BUCZKOWICE
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
mirek_smok napisał(a):maksymalne wychylenie w góre i w dół to 2-3 cm , zalecane blizej 2 cm .
nie bardzo, zawsze sprawdzac jak sie siedzi na moto i ktos inny patrzy i jak latasz z kims to tez niech bedzie luzniej bo naprezy sie jak 2 osoby siada, mi raz w aso kawasaki naciagneli lancuch to zrobilem 500m i sie urwal tacy tam fachowcy byli zajebisci
- Posty: 2724
- Dołączył(a): 15 czerwca 2007, o 22:13
- Lokalizacja: wroclaw
u mnie w serwisówce jest jak byk 2-3 cm i tak mam
tu masz artykół
tu masz artykół
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
Janusz W napisał(a):Mój mechanik najpierw obracał kołem aby ustalić w którym położeniu łańcuch jest najbardziej napięty potem kazał mi usiąść na moto i wtedy pod obciążeniem sprawdzał naciąg łańcucha.
Taki łańcuch zamiast do naciągania nadaje się już do wymiany.
- Posty: 210
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
- Lokalizacja: Olsztyn, W-M
bald napisał(a):Janusz W napisał(a):Mój mechanik najpierw obracał kołem aby ustalić w którym położeniu łańcuch jest najbardziej napięty potem kazał mi usiąść na moto i wtedy pod obciążeniem sprawdzał naciąg łańcucha.
Taki łańcuch zamiast do naciągania nadaje się już do wymiany.
To samo mi on powiedział ale kurna nie mogę trafić wygranej w RMF Najlepsza muzyka. Za te smsy pewnie pół łańcucha by było ;-)
- Posty: 39
- Dołączył(a): 19 stycznia 2009, o 22:53
- Lokalizacja: okolice Krakowa
ok jednego jestem pewien luz w tym modelu powinien wynosić 3-4cm tak pisze w książeczce obsługi którą znalazłem jest ona w języku niemieckim więc nie mogę się doczytać czy ustalając luz mam siedzieć na moto czy nie nie wiem też czy te 3-4 cm to luz w górę i w duł czy zakres w jakim ma pracować łańcuch bo jeśli tak tak to wynikało by z tego że ma sie ruszać jakieś 1,5cm w duł i w górę z góry dzięki za pomoc
- Posty: 40
- Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
- Lokalizacja: BUCZKOWICE
naped motocyklowy - wymiana, zmiana przelozenia itp
witam mam pytanko do doswiadczonych
chce a wlasciwie to musze zmienic naped w mojej zxr 400, zebatki i lancuch. Czy jest cos na co powinienem zwrocic szczegolnie uwage podczas wymiany?? Moglby ktos napisac co i jak sie robi po kolei? Jaka dlugosc lancucha bedzie odpowiednia?
Bede to robil pierwszy raz i nie wiem czy sobie poradze.
Bede wdzieczny za pomoc
pozdrawiam wszystkich forumowiczow
chce a wlasciwie to musze zmienic naped w mojej zxr 400, zebatki i lancuch. Czy jest cos na co powinienem zwrocic szczegolnie uwage podczas wymiany?? Moglby ktos napisac co i jak sie robi po kolei? Jaka dlugosc lancucha bedzie odpowiednia?
Bede to robil pierwszy raz i nie wiem czy sobie poradze.
Bede wdzieczny za pomoc
pozdrawiam wszystkich forumowiczow
Ostatnio edytowano 29 października 2011, o 20:27 przez diablo84, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 7
- Dołączył(a): 6 maja 2009, o 16:19
- Lokalizacja: gouda
Zestawy są sprzedawane zazwyczaj w kilku opcjach - z większą tylną zębatką, standardową i mniejszą (+/- 2zęby), ale tak czy inaczej kupujesz pod model. Wymiana raczej prosta - odkręcasz, zdejmujesz, zakłądasz nowe, przykręcasz. Problem może być ze zdjęciem pokrywy zębatki zdawczej, bo śróby mogą być zapeczone, no i jeśli nie masz dużego klucza to nie odkręcisz zębatki zdawszej (ok24mm). Rada: najpierw odkęcaj zębatkę, potem zdejmuj łańcuch. A no i jeśli nie masz zapinki do łańcucha to musisz mieć rozkuwacz.
Powodzenia
Powodzenia
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
napęd motocyklowy
kolega chce zmienić zębatki -1 z przodu i +2 z tylu. czy ktoś już coś takiego robił? jaka różnica?
Ostatnio edytowano 29 czerwca 2011, o 01:10 przez norbert2050, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 16
- Dołączył(a): 27 grudnia 2008, o 14:29
- Lokalizacja: WGM
Takie pytanko dla tych co już przejeździli hen kilosów - ile zestaw napędowy wytrzymuje :?: 15k :?:
Zastanawiam się nad zmianą w drugą stronę - większa z przodu i ewentualnie mniejsza z tyłu - często latam po autostradzie i przy przelotach ~17o byłoby oszczędniej (byłoby :?:). A kopyta maszynie nie brakuje - i tak nie odkręcam do końca
Zastanawiam się nad zmianą w drugą stronę - większa z przodu i ewentualnie mniejsza z tyłu - często latam po autostradzie i przy przelotach ~17o byłoby oszczędniej (byłoby :?:). A kopyta maszynie nie brakuje - i tak nie odkręcam do końca
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
Zenonku, ja jak kupilem zestaw DID najmocniejszy ( super X-ring , koloru złotego) to po 8k nic sie nie stalo,byl lekko do naciagniecia,tylko tyle ze wyniosl mnie ponad 800zł..a co do tanszych,to powiem Ci ze ..kolo 4,5k , a nie 15k :mrgreen: w zaleznosci od tego jak latasz :)
- Posty: 341
- Dołączył(a): 16 kwietnia 2009, o 18:31
- Lokalizacja: Silent Hill
ZENEK,zaleZy jaki masz naped. mysle,ze oryginalny kawy nie,hehe. bo te wytrzymuja 20k i wiecej. w turystykach , a taki chyba masz moto, to ok 15. natomiast w szlifierach to nawet co 6k i mniej.
zalezy jak kto jezdzi:) na gumie chyba nie latasz, co? znajomy mowil, ze 1 zabek z przodu wiecej i 1 z tylu mniej daje wyczuwalna roznice. Ale czy w spalaniu? who knows...
zalezy jak kto jezdzi:) na gumie chyba nie latasz, co? znajomy mowil, ze 1 zabek z przodu wiecej i 1 z tylu mniej daje wyczuwalna roznice. Ale czy w spalaniu? who knows...
- Posty: 874
- Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
- Lokalizacja: inpierdojek zdr
nie latałem, nie latam i nie zamierzam :-P mój napęd ma jeszcze 3 kreski, więc najwcześniej w połowie przyszłego sezonu szykuje się wymiana. Kieruję mną tylko zmniejszenie spalania, Inne zabiegi też podejmę w tym celu, bo 8l w mieście to koszmar :evil:kamil_en napisał(a):na gumie chyba nie latasz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
Mi seryjne napędy wytrzymywały do przebiegu ok. 40 tys km. :-) Zarówno w ZX-6R, jak i teraz w ZX-9R.
Odnośnie zmian przełożeń - wirutalnie efekty można sprawdzić na tej stronie http://www.gearingcommander.com/
Odnośnie zmian przełożeń - wirutalnie efekty można sprawdzić na tej stronie http://www.gearingcommander.com/
- Posty: 180
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:31
- Lokalizacja: Pozna
z czego wynika mniejsze spalanie ?
Z mniejszych obrotów. Po zmianie napędu będziesz jechał z tą samą prędkością tylko z nieco niższymi obrotami.... i ta różnica w obrotach to będzie twoja oszczędność :)
Tak przynajmniej teoretycznie to wygląda :>
pees. fat - mega ta stronka !
Z mniejszych obrotów. Po zmianie napędu będziesz jechał z tą samą prędkością tylko z nieco niższymi obrotami.... i ta różnica w obrotach to będzie twoja oszczędność :)
Tak przynajmniej teoretycznie to wygląda :>
pees. fat - mega ta stronka !
- Posty: 414
- Dołączył(a): 18 lutego 2009, o 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość