Uślizg tyłu
Moderator: michu
Posty: 25
|Strona 1 z 1
Uślizg tyłu
Witam :)
Mam od niedawna Kawasaki ER6n i zauważyłem że przy wchodzeniu w zakręt przy prędkościach 70-90km/h mam delikatne uślizgi tylnego koła. Nie składam się głęboko, pochylam się może o 40', nie szaleję, boję się co byłoby przy większej prędkości
Czy jest jakaś przyczyna "sprzętowa" którą mogę sprawdzić- ciśnienie w oponie/ łożyska/amortyzator? Czy wynika to raczej z małego doświadczenia?
Pozdrawiam
Kamil
Mam od niedawna Kawasaki ER6n i zauważyłem że przy wchodzeniu w zakręt przy prędkościach 70-90km/h mam delikatne uślizgi tylnego koła. Nie składam się głęboko, pochylam się może o 40', nie szaleję, boję się co byłoby przy większej prędkości
Czy jest jakaś przyczyna "sprzętowa" którą mogę sprawdzić- ciśnienie w oponie/ łożyska/amortyzator? Czy wynika to raczej z małego doświadczenia?
Pozdrawiam
Kamil
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Uślizg tyłu
Kamil90 napisał(a):Witam :)
Mam od niedawna Kawasaki ER6n i zauważyłem że przy wchodzeniu w zakręt przy prędkościach 70-90km/h mam delikatne uślizgi tylnego koła. Nie składam się głęboko, pochylam się może o 40', nie szaleję, boję się co byłoby przy większej prędkości
Czy jest jakaś przyczyna "sprzętowa" którą mogę sprawdzić- ciśnienie w oponie/ łożyska/amortyzator? Czy wynika to raczej z małego doświadczenia?
Pozdrawiam
Kamil
Napisz co masz za oponę i z którego roku zobacz ciśnienie i napisz :P
Re: Uślizg tyłu
Sorki za opóźnienie w odpowiedzi ale byłem poza domem ;)
Moje opony to Dunlop Road Smart II z 2012 roku. Ciśnienie na tyle to 2.1
Może pobawić się ustawieniem amortyzatora?
Moje opony to Dunlop Road Smart II z 2012 roku. Ciśnienie na tyle to 2.1
Może pobawić się ustawieniem amortyzatora?
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Uślizg tyłu
Kamil90 napisał(a):Sorki za opóźnienie w odpowiedzi ale byłem poza domem ;)
Moje opony to Dunlop Road Smart II z 2012 roku. Ciśnienie na tyle to 2.1
Może pobawić się ustawieniem amortyzatora?
Ale co Ci to da??
to dość stara opona to raz a dwa tył zawsze ucieka
a co to jest za moto ??
A jak chcesz się bawić z amortyzatorami nie mając wiedzy nie tykać możesz sobie tylko biedy sam dla siebie zrobić.
Popytać w okolicach kto się tym zajmuje i pod Twoją wagę ustawi zawiechę .
Re: Uślizg tyłu
Dziękuję za odpowiedź :) Jest to Kawasaki ER6n. Zastanawiam się nad amorkiem bo mam ustawiony na najmniejsze napięcie sprężyny a ważę 96kg więc podejrzewam że wypada trochę go podkręcić- tylko nie wiem do jakiej warości
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Uślizg tyłu
Kamil90 napisał(a):Dziękuję za odpowiedź :) Jest to Kawasaki ER6n. Zastanawiam się nad amorkiem bo mam ustawiony na najmniejsze napięcie sprężyny a ważę 96kg więc podejrzewam że wypada trochę go podkręcić- tylko nie wiem do jakiej warości
prędzej bym obstawiał oponę bo to nie jest pogromca mocy.
Sam mam michałka z tyłu z 2012 roku i nie mam takich cyrków a jestem lżejszy o 10kg to raz a moto ma koło 100km na kole :)
Ostatnio edytowano 2 maja 2016, o 09:00 przez wiertło, łącznie edytowano 1 raz
Re: Uślizg tyłu
wiertło napisał(a):Kamil90 napisał(a):Dziękuję za odpowiedź :) Jest to Kawasaki ER6n. Zastanawiam się nad amorkiem bo mam ustawiony na najmniejsze napięcie sprężyny a ważę 96kg więc podejrzewam że wypada trochę go podkręcić- tylko nie wiem do jakiej warości
prędzej bym obstawiał oponę bo to nie jest pogromca mocy.
Sam mam michałka z tyłu z 2012 roku i nie mam takich cyrków a jestem lżejszy o 10kg to raz a moto ma koło 200km na kole :)
200KM na kole ..... taaaaaa
a w temacie 2.1 Bar na ciśnienia ?
Obudź się
- Posty: 53
- Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35
Re: Uślizg tyłu
MarkII napisał(a):wiertło napisał(a):Kamil90 napisał(a):Dziękuję za odpowiedź :) Jest to Kawasaki ER6n. Zastanawiam się nad amorkiem bo mam ustawiony na najmniejsze napięcie sprężyny a ważę 96kg więc podejrzewam że wypada trochę go podkręcić- tylko nie wiem do jakiej warości
prędzej bym obstawiał oponę bo to nie jest pogromca mocy.
Sam mam michałka z tyłu z 2012 roku i nie mam takich cyrków a jestem lżejszy o 10kg to raz a moto ma koło 100km na kole tak twerdzi kolega z forum :)
200KM na kole ..... taaaaaa
a w temacie 2.1 Bar na ciśnienia ?
Obudź się
Ze synkiem nie rozmawiasz.
Jeżeli przy tak małym ciśnienu laczek ucieka to moim zdaniem coś nie tak z opną.
A tak na marginesie ile takie zx10r z 2005 roku powinno mieć km jeżeli jesteś obeznany w temacie ??
Re: Uślizg tyłu
200 KM to Ty możesz mieć co najwyżej na wale i to w porywach. Jak na kole masz 175 to max. Mój ZZR miał na wale 205 więc ...... Twoje 200 na kole wsadź między bajki.
A ciśnienie 2.1 powoduje odkształcenie się znaczne opony w złożeniu co przy nie rozgrzanej oponie daje uczucie uślizgu. Pora odłożyć eksperymenty ze stodoły i stosować się do zaleceń producenta w codziennej eksploatacji motocykla.
A ciśnienie 2.1 powoduje odkształcenie się znaczne opony w złożeniu co przy nie rozgrzanej oponie daje uczucie uślizgu. Pora odłożyć eksperymenty ze stodoły i stosować się do zaleceń producenta w codziennej eksploatacji motocykla.
- Posty: 53
- Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35
Re: Uślizg tyłu
MarkII napisał(a):200 KM to Ty możesz mieć co najwyżej na wale i to w porywach. Jak na kole masz 175 to max.
A czy ja napisałem że ma to 200km ??
A jak chcesz wiedzieć więcej o moto polecam forum zagraniczne i tu nasze lub rozmowa z Carrym :)
Z tego moto mozna bardzo dużo wyciągnąć. Pozdrawiam
Re: Uślizg tyłu
Czyli jeśli jeżdżę po mieście bez szaleństw to powinienem mieć ciśnienie na tyle wyższe czy niższe? już się pogubiłem :D
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Uślizg tyłu
Kamil90 napisał(a):Czyli jeśli jeżdżę po mieście bez szaleństw to powinienem mieć ciśnienie na tyle wyższe czy niższe? już się pogubiłem :D
Na moje 2,7 to max
A dwa jeżeli takie cuda masz to wywal tą oponę i kup coś innego i świeżego i pozbędziesz się problemu.
Można jak najbardziej kupić starsze opony do max 5 lat. Ale jest jedno ale muszą być dobrze przechowywane itp
Bardzo dobrą alternatywą są opony po torowe. Tylko tu już trzeba więcej wiedzy żeby śmietnika nie kupić.
Re: Uślizg tyłu
Sprawdź ciśnienia zalecane. Jeździsz bracie "na flaku" zdążyłeś już zmęczyć karkasę opony i na łukach opona się poddaje jak szmata.
- Posty: 53
- Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35
Re: Uślizg tyłu
Dziękuję za pomoc :) Faktycznie jest to uczucie jakbym jechał na sflaczałej oponie :/ Możecie mi polecić jakiś konkretny model? :)
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Uślizg tyłu
Zasada jest prosta - zawsze szukasz najprostszych rozwiązań i przechodzisz dalej.
Wybór opony to już Twoja indywidualna sprawa, tu sugestii tyle ilu ludzi. Ja Ci zaproponuje Pirelli Angel GT ale zaraz się znajdzie ktoś kto to podważy, więc kieruj się swoim zdaniem.
Dla mnie ten model to najlepszy kompromis pomiędzy trwałością a przyczepnością. Powtarzam DLA MNIE.
Sam teraz jestem wkurzony na Bridgestone RS10. Niby takie nowoczesne i zajebiste ale w/g mnie g... warte, nie dają mi poczucia bezpieczeństwa.
Zjadę je i wchodzę w Pirelli Diablo Rosso III.
Wybór opony to już Twoja indywidualna sprawa, tu sugestii tyle ilu ludzi. Ja Ci zaproponuje Pirelli Angel GT ale zaraz się znajdzie ktoś kto to podważy, więc kieruj się swoim zdaniem.
Dla mnie ten model to najlepszy kompromis pomiędzy trwałością a przyczepnością. Powtarzam DLA MNIE.
Sam teraz jestem wkurzony na Bridgestone RS10. Niby takie nowoczesne i zajebiste ale w/g mnie g... warte, nie dają mi poczucia bezpieczeństwa.
Zjadę je i wchodzę w Pirelli Diablo Rosso III.
- Posty: 53
- Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35
Re: Uślizg tyłu
Dzięki za opinię Mark :) Łatwiej byłoby mi wybrać coś gdybym spędził na moto kilka lat i przetestował kilka gum- jednak przy małym doświadczeniu lepiej zapytać kogoś kto jeździ już trochę czasu i wie więcej ode mnie :) Zależy mi przede wszystkim na dużej przyczepności :)
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Uślizg tyłu
Angel GT (lub ST - starszy model), szybko się nagrzewają i to jest też ich b. duża zaleta.
- Posty: 53
- Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35
Re: Uślizg tyłu
Opona to jedno, ale nie bagatelizowałbym ustawienia zawiasu. Jeżeli ważysz 90kg to na pewno masz źle ustawione napięcie wstępne. Poczytaj na necie jak ustawić SAG zawieszenia ( jest to bardzo prosta rzecz i nie wymaga skomplikowanej wiedzy) Jak byś nic nie znalazł to daj znać napiszę Ci jak ustawić SAG
- Posty: 415
- Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
- Lokalizacja: prudnik
Re: Uślizg tyłu
Znalazłem taki obszerny poradnik :
http://sportjazda.pl/index.php/ustawien ... cie-wstpne
Załatwię kogoś do pomocy i postaram się pobawić ustawieniem :)
Dzięki za pomoc! :))
http://sportjazda.pl/index.php/ustawien ... cie-wstpne
Załatwię kogoś do pomocy i postaram się pobawić ustawieniem :)
Dzięki za pomoc! :))
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2016, o 22:39
Re: Uślizg tyłu
siemka witam serdecznie
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23 października 2019, o 09:00
Re: Uślizg tyłu
siemka :) świetne wątki
- Posty: 3
- Dołączył(a): 29 października 2019, o 14:01
Re: Uślizg tyłu
siemka witam i pozdrawiam
- Posty: 2
- Dołączył(a): 20 listopada 2019, o 08:19
Posty: 25
|Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości