ECU flash by Carry

Jak przerobic motocykl, wasze przeróbki...

Moderator: michu

Re: ECU flash by Carry

przez Hajcu » 15 maja 2016, o 21:04

Dokładnie tydzień temu byłem u Carrego w Warszawie. Wystroił moją Kawę ZX10R 08 za pomocą sondy szerokopasmowej pod AFR. Wyniki zamieściłem w recenzji w swoim temacie http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?f=60&t=23468&p=245900#p245900. Ciekawych i wahających się zapraszam do przeczytania.
 
Posty: 326
Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 16 maja 2016, o 09:47

Polecam fachową lekturę:) Dzięki za obszerną i obiektywną opinie:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Hajcu » 16 maja 2016, o 22:35

Nie ma sprawy :) Rok temu, jeszcze zanim miałem moto, była Twoja strona internetowa mototune.pl gdzie wszystko było pięknie pokazane i opisane dla laika. Stwierdziłem, że prócz opinii fajnie by było opisać samą metodę, bo informacji na ten temat obecnie nie ma zbyt wiele.

Nie było czasu pogadać, ale zaciekawiła mnie ta magiczna technologia ceramiczna, którą zastosowałeś w swoim Gixxerze. Odezwę się w przyszłym sezonie, i jak silniczek w Twojej maszynie wciąż będzie chodził to pewnie bliżej się zainteresuję ceramiką :D
 
Posty: 326
Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 16 maja 2016, o 23:30

Niedługo się wybieram do Kalisza służbowo to dryndne to pogadamy dłużej:), mototune.pl będe starał się reanimować jeszcze może - jestem w trakcie ustaleń:)

No ceramika daje rade, z reszta najlepiej to widac tutaj, przed i po (poszla tez cienka uszczelka):

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Skulek » 24 maja 2016, o 09:50

I jak Carry :) ?
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Dołączył(a): 20 października 2012, o 19:36
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 25 maja 2016, o 11:25

Tu masz opinie:)

Marnad napisał(a):To ja też coś dorzucę, trochę czasu minęło, ale z powodu natłoku zajęć słabo było z jazdą.
Poszły do Carrego dwa kompy, Kawa ZX-10 2014 z trakcją, oraz moja Suza GSX-R 1000 L1.
W kawie modyfikacja map, po wywalaniu exupa, katalizatora i wrzuceniu tłumika przelotowego trzeba było nieco poprawić, bo nadgarstek bolał od ciągle skrajnych położeń przepustnicy (oryginalny rollgaz jest najdłuższy jaki spotkałem w sportowym motocyklu). Efekt czuć pod tyłkiem niezaprzeczalnie, idzie z samego dołu, precyzja podawania paliwa super precyzyjna poprzez otwarcie przepustnicy. Jest troszkę głośniejsza praca silnika.
Co cieszy najbardziej, możliwość wyłączenia trakcji podczas jazdy, więc gumujemy bez poprzedniego zatrzymywania.
Póki co same plusy, czekamy na wjazd na tor, by zestawić to z serią.

W mojej suzie również zmienione mapy, wcześniej miałem tre oraz sprawnego exupa, wszystko wyrzuciłem i nie żałuję. Dół zdecydowanie lepszy, wkręca się jak zdłubana 600, takiego efektu oczekiwałem, gdyż w mojej poprzedniej K4 Carry także odcisnął swoje paluszki. Utwardził nieco fabryczny amor skrętu przestawił w dół załączanie wentylatora i przyśpieszył nieco zapłon.
Wibracje z silnika mniejsze niż po wywaleniu katalizatora i założeniu przelotu, teraz to delikatne mrowienie, ale w granicach 9-12 tys obrotów.
Nie mogę doczekać się torowania, gdyż wyjścia z zakrętów będą zdecydowanie lepsze. Jak zawitam w Poznaniu zdam relacje czy modyfikacja silnika bez podnoszenia mojego skilla przyczyniła się do pokonania 1:51.
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Skulek » 26 maja 2016, o 01:03

No dobra dobra :)

Ale już masz czas i chęć się pobawić to podjadę do Wawy i coś tam podziałasz :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Dołączył(a): 20 października 2012, o 19:36
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 26 maja 2016, o 09:43

Walnij na priv albo zadzwon jutro to ustalimy co mozna zrobic
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 21 czerwca 2016, o 00:00

Ciekawy update - ogarnąłem już launch control dla zainteresowanych;) hayki,b-kingi i gixy od k8 w górę plus ZX10 i niektóre zx6
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Hajcu » 21 czerwca 2016, o 19:59

Robi się ciekawie :) Odezwę się w lipcu na urlopie w sprawie IAP, bo teraz nie znajdę czasu. Ten LC do mojej dychy podejdzie?
 
Posty: 326
Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 21 czerwca 2016, o 23:20

Spoko to czekam:)

Podejdzie;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 20 lipca 2016, o 21:10

Nowości nowości nowości:)

Z racji na dużą ilość zapytań w kwestii strojenia, jest możliwe strojenie również na hamowni!

Jak to działa?

Speedbike Przemek Badowski stroi moto na hamowni specjalistycznym modułem do Suzuki (więc nie musicie posiadać power commandera) pod AFR, w przypadku innych moturów wymagany jest PC
Gotową mapę paliwa wrzucam na ECU dodatkowo zmieniając pozostałe rzeczy które warto zmienić
gotowe!

Ewentualnie jeśli jest taka potrzeba flashuje ECU przed strojeniem zmianami "twardszymi" i po strojeniu nową mapą paliwa ponownie:)

Jest to opcja dla ludzi którzy nie chcą za bardzo stroić na drodze lub nie mogą (torówki). Efekt będzie bardzo zbliżony do strojenia na drodze a cena takiego zabiegu jest taka sama czyli 1000 zł

Zainteresowani dawajcie znać, można nawet stroić w deszczu;)

A ponadto:

Do listy obsługiwanych modeli dochodzi Yamaha:)

Póki co tyle, ale szybko postaram się uzupełnić bazę o nowsze modele:

R1 od 2004 w górę
R6 od 2003 w górę
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 5 marca 2017, o 21:37

Update:

przez zimę udało mi się popracować i wstępnie mam ogarnięte SV 650 2003-2006

jednocześnie poszukuję osób zainteresowanych wdrożeniem DL do bazy (jest analogiczny do SV więc w miesiąc wyrobie się ze wszystkimi generacjami 2003-2016

jak coś to czekam na kontakt:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez remczas » 13 marca 2017, o 22:46

cary daj fona do siebie juz pare razy tarabanilem a nie zapisalem
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13 marca 2016, o 18:57

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 14 marca 2017, o 09:07

hehe spoko dawaj 600403686
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 3 kwietnia 2017, o 10:20

A tutaj miły przypadek strojenia SV 1000 2005 - jak sami widzicie można obudzić pare koni i poprawić charakterystykę:) Dziura w bazowym pomiarze powstała przez ustawienie STP na stałe otwarte - dzięki temu zyskuje na narowistości i zamiata tyłkiem:)

Pomiar finalny:

Obrazek

Porównanie przed i po:

Obrazek

W razie pytań dawajcie znać:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 17 kwietnia 2017, o 15:34

K4 600, komentarz uzytkowniak z wykresami:)

"K4. ..bajka. Na torze w Kisielinie testowana przez dwa dni i ma fajny dół i pozwala mi wstać bardzo szybko ze złożenia ...nawet rolgaz zmieniłem tzn pierścień na dłuższy bo był za krótki i nie mogłem za szybko odkręcić (za szybkie otwarcie drugich przepustnic)
I zmiana na plus w zużyciu paliwa..."

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 8 października 2017, o 08:51

Witajcie,

Dawno się nie odzywałem a dorobiłem sobie DL 650 więc wrzucam aktualną liste maszynek:

Suzuki
    GSX1300R (Hayabusa)   2002  -  2015
    GSX-R 600   2004  -  2015
    GSX-R 750   2004  -  2015
    GSX-R 1000   2003  -  2015
    GSX1300BK (B-King)   2007  -  2012 
    GSR 750   2011  -  2015
    GSR 600   2006  -  2010 
    SV 1000   2005  -  2008 
    GSF 1250 (Bandit)   2007  -  2010 
    GSF 650 (Bandit)   2007  -  2010 
    M109R  2006  -  2015
    SV 650   2003  -  2017
    SFV 650 SV 650S (Gladius)  2009  -  2017
GSX1400 2004 - 2008
    DL 650   2003  -  2017

Kawasaki
   ZX10R  2004  -  2015
    ZX14R / ZZR1400  2012  -  2015 
    ZX14 / ZZR1400  2006  -  2011 
    ZX6R   2005  -  2015
    ZX6RR   2005  -  2006 
    Z1000  2010  -  2015 
    Z1000SX / Ninja 1000  2011  -  2015 
    Z800  2013 -  2015
    ER-6n  2006  -  2015
    EX650 - Ninja 650  2006  -  2015
    EX250R / Ninja 250  2013  -  2014 
    EX300 - Ninja 300  2013  -  2015
    1400 GTR / ZG 1400 / Concours 14  2008  -  2015
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 20 kwietnia 2018, o 16:08

Po dłuższej przerwie mała wrzutka wimowego flashowania i wiosenne testy na hamowni:) Kawasaki ZX10 2012

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 3 maja 2018, o 06:40

Zadanie - DL 650 2014 po zmianie wydechu - zastosowana gotowa mapa która bardzo ładnie trzyma AFR (tak, gotowce są naprawde spoko) a po wizycie na hamowni i wykresie można było ręcznie poprawić to co się dało - góra w tym modelu nikogo nie intereuje, dół jest ważny.
Et voilà.

Obrazek

Obrazek

Największej zmiany nie widać bo była przy 30% i 40% otwarcia przepustnicy ale użytkownik po powrocie do domu dzwonił opowiedzieć jak fajnie się jeździ więc wierzymy mu na słowo;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU flash by Carry

przez Carry » 17 lipca 2018, o 17:46

"A ile będzie palił więcej po strojeniu?" - pytanie przy paliwach w cenie nie z CEPEENU bardzo na miejscu i powtarza się co chwila.

Ale strojenie nie polega na dolewaniu ile wtryski są w stanie przelać, tylko na dobraniu czegoś odpowiedniego - czegoś w punkt.

Obrazek

Dobrym przykładem jest ten SV 1000 2005. Aby dostosować AFR do sensownego poziomu, trzeba było zdjąć paliwa do -14%.

Obrazek

A co to oznacza w praktyce?
Że piec dłużej wytrzyma, wrażenia z jazdy będą ciekawsze w tym 15-latku no i że strojenie szybko się zwróci oszczędnościami na PB95!

Rzadszych tankowań!

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
cron