Przeróbka seryjnego wydechu zx6r 2005
Posty: 22
|Strona 1 z 1
Przeróbka seryjnego wydechu zx6r 2005
Siema
Co myślicie o takiej przeróbce ?
Link do nowszego modelu ale wydech jest pewnie podobny w środku. Rozciąć go i późnej oddać żeby ktoś to ładnie pospawał.
http://www.kawiforums.com/2007-2008-zx- ... video.html
działający filmik : http://s66.photobucket.com/user/avalaug ... t.mp4.html
Co myślicie o takiej przeróbce ?
Link do nowszego modelu ale wydech jest pewnie podobny w środku. Rozciąć go i późnej oddać żeby ktoś to ładnie pospawał.
http://www.kawiforums.com/2007-2008-zx- ... video.html
działający filmik : http://s66.photobucket.com/user/avalaug ... t.mp4.html
- Posty: 15
- Dołączył(a): 4 października 2013, o 12:16
Wszystko spoko ale i tak tutaj jest to zrobione sposobem an szybko .
Proponuje wywalić całkiem środek wstawić rurę perforowaną owiniętą wełną stalową a resztę wypełnić albo wełną mineralną . Będzie lepiej i efekt znacznie głeszy aczkolwiek tłumik będzie krótki i będzie głoooośny :-P
Podobną modyfikacje przeszła kawa z1000 08r :-D
Proponuje wywalić całkiem środek wstawić rurę perforowaną owiniętą wełną stalową a resztę wypełnić albo wełną mineralną . Będzie lepiej i efekt znacznie głeszy aczkolwiek tłumik będzie krótki i będzie głoooośny :-P
Podobną modyfikacje przeszła kawa z1000 08r :-D
- Posty: 781
- Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
- Lokalizacja: Tarn
Mówisz żeby wstawić tą rurę perforowaną jako połączenie wlotu i wylotu? bez żadnej takiej mini komory ?
tak wygląda wnętrze tłumika w 2005
EDIT: Przeglądam allegro to wszystko jest łatwo dostępne rurka o wybranej średnicy 30zł , wata stalowa 30zł wata do izolacji 25zł...
Przy takim rozwiązaniu można zostawić exup, jakaś dodatkowa regulacja będzie potrzebna?
tak wygląda wnętrze tłumika w 2005
EDIT: Przeglądam allegro to wszystko jest łatwo dostępne rurka o wybranej średnicy 30zł , wata stalowa 30zł wata do izolacji 25zł...
Przy takim rozwiązaniu można zostawić exup, jakaś dodatkowa regulacja będzie potrzebna?
- Posty: 15
- Dołączył(a): 4 października 2013, o 12:16
Sam robiłem, nie mam fotek. Materiały, część kupowałem na allegro, a część u Edka (Edhaust) na pewno chętnie Ci doradzi co i jak.
Ja zawsze robię tak:
- rura perforowana ( od średnicy zależy głośćność twojego motocykla)
-to owijam włną stalową
- następnie owijam materiałem ogniotrwałym
-później wstawiam tą rurkę łączącwlot do tłumika z wylotem,
-całą pozostałą przestrzeń wypełniam wełną mineralną (dość szczelnie)
później zostaje tylko zaspawać tłumik i po sprawie
Ja zawsze robię tak:
- rura perforowana ( od średnicy zależy głośćność twojego motocykla)
-to owijam włną stalową
- następnie owijam materiałem ogniotrwałym
-później wstawiam tą rurkę łączącwlot do tłumika z wylotem,
-całą pozostałą przestrzeń wypełniam wełną mineralną (dość szczelnie)
później zostaje tylko zaspawać tłumik i po sprawie
- Posty: 415
- Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
- Lokalizacja: prudnik
siema, ciekawe rozwiązanie, mi tez zależy TYLKO na walorach akustycznych bo serja brzmi jak skuter, wiec sie do tego przymierzam, szkoda mi tracic moment obr i moc zmieniajac tlumik na przelot nie modyfikując reszty (co juz jest strasznie drogie i nie kazdy to robi) a na jakiegos akrapa czy yoshi w full wykonaniu plus strojenie moto pod to mnie nie stac.
Mam co do takiej przeróbki kilka pytań:
-czy aby na pewno nie trzeba nic zmieniać w ustawieniach moto po takiej zmianie wnętrza? (exup zostaje i mapy bez zmian)
-mierzyłeś poziom dB? co na to diagności i miski? ;)
-masz jakiś filmik prezentujący dzwięk swojego przerobionego tłumika? (jak nie to czy możesz nagrac i wstawic? ;) )
- przy takiej zmianie o czego zależy "bassowość" dźwięku? chciałbym żeby nie był za głośny aczkolwiek troche głośniejszy od seri zwlaszcza na obrotach jałowych, no i miał ładny pomruk, bassik, czyli dość niski dźwiek, czym to można "wyregulować"? średnicą/kształtem rury perf.? rodzajem wytłumienia?
thx,pozdrawiam ;)
Mam co do takiej przeróbki kilka pytań:
-czy aby na pewno nie trzeba nic zmieniać w ustawieniach moto po takiej zmianie wnętrza? (exup zostaje i mapy bez zmian)
-mierzyłeś poziom dB? co na to diagności i miski? ;)
-masz jakiś filmik prezentujący dzwięk swojego przerobionego tłumika? (jak nie to czy możesz nagrac i wstawic? ;) )
- przy takiej zmianie o czego zależy "bassowość" dźwięku? chciałbym żeby nie był za głośny aczkolwiek troche głośniejszy od seri zwlaszcza na obrotach jałowych, no i miał ładny pomruk, bassik, czyli dość niski dźwiek, czym to można "wyregulować"? średnicą/kształtem rury perf.? rodzajem wytłumienia?
thx,pozdrawiam ;)
Sory, że dopiero teraz, ale nie widziałem wcześniej tego posta, do do pytań to tak:
-Nie ma potrzeby zmieniać mapy ze względu na to, że jest to za exupem, co prawda trochę się zmienia pojemność układu wydechowego, aczkolwiek, osobiście nie odczułem różnicy jeśli chodzi o moc;
- nie mierzyłem poziomu głośności, ale na przeglądzie się nie czepiali, głównie dlatego, że na jałowo jest zamknięty exup, więc jest dość cicho, dopiero jak się bardziej odkręci, to robi się głośno;
-filmiku nie mam, chyba, że coś z jazd Ci poszukam;
-co do dźwięku to zależy on właśnie od wypełnienia przestrzeni po za rurą perforowaną, a jeśli chodzi o głośność, to jest to zależne od średnicy tej rury
-Nie ma potrzeby zmieniać mapy ze względu na to, że jest to za exupem, co prawda trochę się zmienia pojemność układu wydechowego, aczkolwiek, osobiście nie odczułem różnicy jeśli chodzi o moc;
- nie mierzyłem poziomu głośności, ale na przeglądzie się nie czepiali, głównie dlatego, że na jałowo jest zamknięty exup, więc jest dość cicho, dopiero jak się bardziej odkręci, to robi się głośno;
-filmiku nie mam, chyba, że coś z jazd Ci poszukam;
-co do dźwięku to zależy on właśnie od wypełnienia przestrzeni po za rurą perforowaną, a jeśli chodzi o głośność, to jest to zależne od średnicy tej rury
- Posty: 415
- Dołączył(a): 3 sierpnia 2011, o 14:11
- Lokalizacja: prudnik
Ja jestem właśnie po modzie swojego wydechu. Zrobiłem to tak jak kolega AdamSsS opisał wyżej, tyle że do owinięcia rury perforowanej wraz z wełną stalową zastosowałem jeszcze koc gaśniczy a potem wełna. Jutro wmontuję to w moto i nagram jakiś filmik z trudu mojej pracy :)
- Posty: 10
- Dołączył(a): 1 maja 2014, o 09:07
Budzik napisał(a):nasty A masz jakies zdjęcia jak to zrobiłeś ?? Bo rozmawiałem z takim mechanikiem i mówił że może się podjąć tego, Tylko że by chciał jakieś rysunki jak to zrobić dokładnie
Zdjęć niestety nie zrobiłem bo po prostu zapomniałem. Zrobiłem jedno jak już miałem wypchany i gotowy do zaspawania. Żadnej filozofii w tym nie ma, wystarczy mały flex i tarcza do cięcia metalu. Rozcinasz tłumik w miejscu jak to jest pokazane na zdjęciach i wycinasz wszystko ze środka. Ja zostawiłem sobie ok.7 cm tej jajowatej rurki wylotowej żeby nałożyć na nią tą rurkę perforowaną. Rurę perforowaną zastosowałem o średnicy 5,5 cm ( koszt 25zł + wysyłka allegro ). Wchodzi ona wtedy idealnie w wylot przy exupie. Całość owinąłem cieńko wełną stalową ( koszt 5zł) a potem kocem gaśniczym i wypchałem wełną mineralną. Koc i wełnę miałem za friko. Na koniec zaniosłem do spawacza który mi to wszystko zaspawał i ot cała filozofia.
Jak uważasz że nie dasz rady to proponuję ci wysłać wydech do Edzia z tego tematu: http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?t=18004
Za 300 zł przerobi ci cały wydech
trochę krótko bo się spieszyło ale mnie to wyszło tak :
https://www.youtube.com/watch?v=kLM4Ty-Y7MI
materiału mi zostało jeszcze na jeden tłumik także mogę oddać
[ Dodano: 8 Wrzesień 2014, 16:56 ]
daję nowy link bo tamten filmik mi się wysypał
https://www.youtube.com/watch?v=VQRE_0V0pKA
[/code]
[ Dodano: 8 Wrzesień 2014, 17:03 ]
Edit...daję nowy link bo tamten filmik mi się wysypał
https://www.youtube.com/watch?v=VQRE_0V0pKA
- Posty: 10
- Dołączył(a): 1 maja 2014, o 09:07
witam ponownie,
za tydzień, max dwa zabieram sie za przeróbkę swojego tłumika, postaram się wszystko dokładnie udokumentować (zdjęcia, filmy, opisy) żeby zostało dla potomnych, jednak przed wszystkim mam kilka pytań, może mi pomożecie podjąć decyzję:
wszystko chce tak poskładać żeby tłumik miał dźwięk jak najbardziej basowy, i trochę głośniejszy ale żeby nie darł mordy jak gimnazjalistka na koncercie bibera.
nie wiem czy rurę perf. owinąć wełną stalową dość grubo czy dość cienko? czy dodatkowo owijać to kocem gaśniczym (czy to da większy bas, czy wyciszy tłumik, albo pogłośni)
Jak puścić rurę perforowaną?
czy zostawić pierwszą przegrodę w tłumiku, zaspawać oryginalną w niej dziurę a wyciąć nową na rurę perf, którą puszcze prosto do wylotu.
dla lepszego przedstawienia załączam rysunki/plany
(Sorry za jakość robione na BARDZO SZYBKO w paincie :D to kółko w prostokącie to na szybko namalowany exup :P )
za tydzień, max dwa zabieram sie za przeróbkę swojego tłumika, postaram się wszystko dokładnie udokumentować (zdjęcia, filmy, opisy) żeby zostało dla potomnych, jednak przed wszystkim mam kilka pytań, może mi pomożecie podjąć decyzję:
wszystko chce tak poskładać żeby tłumik miał dźwięk jak najbardziej basowy, i trochę głośniejszy ale żeby nie darł mordy jak gimnazjalistka na koncercie bibera.
nie wiem czy rurę perf. owinąć wełną stalową dość grubo czy dość cienko? czy dodatkowo owijać to kocem gaśniczym (czy to da większy bas, czy wyciszy tłumik, albo pogłośni)
Jak puścić rurę perforowaną?
czy zostawić pierwszą przegrodę w tłumiku, zaspawać oryginalną w niej dziurę a wyciąć nową na rurę perf, którą puszcze prosto do wylotu.
dla lepszego przedstawienia załączam rysunki/plany
(Sorry za jakość robione na BARDZO SZYBKO w paincie :D to kółko w prostokącie to na szybko namalowany exup :P )
Odnośnie wełny stalowej to podrzucę ci pewien przykład z innego forum na którym wcześniej siedziałem
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?p=147882#p147882
Nie wiem czy u nas wytworzyłaby się taka sama temperatura, ale ja wolałbym nie ryzykować. Dlatego zastosowałem jeszcze koc :-P
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?p=147882#p147882
Nie wiem czy u nas wytworzyłaby się taka sama temperatura, ale ja wolałbym nie ryzykować. Dlatego zastosowałem jeszcze koc :-P
- Posty: 10
- Dołączył(a): 1 maja 2014, o 09:07
ja mam wydech z zx9r przerobiony na przelota i na rurze perforowanej mam sama welne stalowa. owinieta dosc ciasno i tyle ile wlazlo do srodka. kupilem welne najgrubsza, jaka byla. wydech na zlocie swiecil w ciemnosci od tempertury i nic sie nie stalo. dzwiek ma jak akrap :D
- Posty: 153
- Dołączył(a): 7 grudnia 2011, o 00:00
- Lokalizacja: W
2 i 3 odpadają takie kąty to do instalacji wodnej można zastosować ;-)
1 albo 4 gdzie kierowałbym się ku 1 jeśli ma to być przelot albo ku 4 jeśli ma go bardziej wytłumić .
Pytanie jeszcze jaką średnicę robisz perforówki oraz jakie oczka będą zastosowane ;-)
1 albo 4 gdzie kierowałbym się ku 1 jeśli ma to być przelot albo ku 4 jeśli ma go bardziej wytłumić .
Pytanie jeszcze jaką średnicę robisz perforówki oraz jakie oczka będą zastosowane ;-)
- Posty: 781
- Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
- Lokalizacja: Tarn
o takie cuś
http://allegro.pl/rura-perforowana-odbu ... 00218.html
;)
[ Dodano: 10 Październik 2014, 22:03 ]
Tak więc zgodnie z moimi wcześniejszymi zapowiedziami wstawiam swoją przeróbkę na przelot seryjnego komorowego komina w moim Kawasaki ZX6R 2006 nie likwidując exupa.
Mam nadzieję, że komuś się to może przyda, coś podpowie, pomoże samemu cos takiego zrobić i zmotywuje do działań, a komentarze pozwolą innym i mi naprawić jakieś błędy spowodowane tym, że w takim kominie robiłem to pierwszy raz.
Przy okazji - NASTY - wielkie thx za pomoc i materiały ;) Oki zaczynamy:
Oki zaczynamy:
Do wszystkiego potrzebne będzie:
-zestaw narzędzi (klucze płaskie/oczkowe/nasadowe, imbusowe, śrubokręty, szczypce, młotek itd.)
-drobna Wełna stalowa (taka jak do czyszczenia garów w kuchni)
-wełna szklana (taka jak do izolacji np domów czy rur parowych itp)
-koc gaśniczy
-rura perforowana fi 55mm
-szlifierka kątowa 125 i tarcze do nierdzewki
-spawarka TIG z elektrodami do nierdzewki (chyba że Wam sie zdupczy na sam koniec jak mi to wtedy szukacie na szybko spawacza z takową :P )
- przynajmniej 4-pak piwa co by sie łapy nie trzęsły a robota przyjemnej szła.
1. Zaczynamy od ściągnięcia uchwytu rejestracji i tych małych bocznych plastików (śruby na imbus), potem odkręcamy siedzenie kierowcy i ściągamy siedzenie pasażera.
Jak już to zrobimy naszym oczom ukazuje się taki oto widok jak na zdj. poniżej.
Odkręcamy zaznaczone na czerwono śruby trzymające plastik zadupka i odłączamy kostkę tylnej lampy (żółte kółko) 3 czerwone strzałki z dołu pokazują plastikowe zaczepy, żeby je odpiąć wystarczy wcisnąć ich środek/trzonek do środka a cały zaczep pociągnąć do siebie.:
2. Zabieramy sie za ściągnięcie plastików/osłon bocznych tłumika z kierunkowskazami. Odkręcamy 4 śruby zaznaczone na czerwono (2 po jednej, i 2 po drugiej str) oraz 2 trzymające plastiki od spodu (strzałka). Wyciągami przewód kierunkowskazu z metalowych listków (niebieskie kółka):
3. Tu druga strona. Oprócz tych samych śrub co po pierwszej str (czerwone kółko), odpinamy też opaskę trzymającą przewody kierunkowskazów (niebieskie kółko), oraz kostki lampy tył i kierunków (zielone kółko):
4. Popuszczamy i odsuwamy opaskę zaciskającą wlot do komina:
5. Teraz wymontowujemy plastikową osłonę rury dolotowej do tłumika i exupa, odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono.
Osłonę ciągniemy do siebie, lekko pchając w dół i w lewą stronę:
6. Pod tą plastikową osłoną jest jeszcze metalowa. Odkręcamy zaznaczone śruby i ciągniemy jak przy plastikowej:
7. Naszym oczom wtedy ukazuje sie Exup. Popuszczamy śruby (czerwone kółko), ściągamy linki (zielone strzałki), i wyciągamy końcówki linek z koła exupa:
8. Odkręcamy śruby trzymające tlumik z prawej i lewej str. (czerwone kółko).
Niebieskie kółko to śruba tzrymająca plastikową osłonę z pkt. 5. (u Was już jej wtedy nie bedzie):
9. Druga str. :
10. Po ściągnięciu komina niunia wygląda tak:
11. i tak:
12. Jedźmy dalej. Odkręcamy imbusem 2 śruby mocujące osłone wylotu (czerwoe kółka, na zdj, juz odkręcona):
13. Sciągamy blache odzielającą tłumik od zadupka (niebieska strzałka), czyli odkręcamy 4 śruby na imbus (zaznaczone na czerwono):
14. Po ściągnieciu blachy tłumik wygląda tak, a te zaznaczone na zielono siateczki lepiej zostawic i zamontować spowrotem przy skrecaniu:
15. Czas na ostre cięcie. Ja ciąłem zwykłą kątowką 125 i tarczą do nierdzewki jak najbliżej oryginalnych spawów, jak na foto. Nie bójcie sie, tnijcie głęboko bo jest tam druga blacha pod spodem która też trzeba wyciąć:
16. Jak widać pod pierwszą warstwą jest cieńka warstwa wełny silikatowej i czegoś w rodzaju koca gaśniczego. Ale na tłumiku dalej jest jeszcze druga blach zgrzana w zaznaczonych miejscach z przegrodami komór. Wycinaćie to na prostokąt i ta blacha ładnie odejdzie:
17. Po ściągnięciu drugiej blach z pkt. 16, wnętrze tłumika kawy zx6r z 2006r wygląda tak:
18. Jedziem dalej. Bierzemy kątówe, kilka tarcz (najlepiej) do nierdzewki i rzeźniczymy wszystko w środuk aż uzyskamy coś takiego, na zdjeciu jest wiecej niż 6cm, do 6cm skróciłem potem żeby jak najmniej było starej rury a tyle chyba wystarczy:
19. Rurę perforowaną docinamy na odpowiednia długość i pod odpowiednimi kątami tak żeby ładnie sie dopasowała do wlotu do tłumika i wylotu czyli tej owalnej rury co zostawiliśmy jej ok 6cm. Wcześniej w imadle (lub jak ktoś chce to może probować walić młotkiem) zcisąłem jeden koniec wcześniej przyciętej rury perforowanej tak żeby jej kształt dopasować do tej owalnej rurki.
Wystające miejsca rury perf. dociąłem na wymiar i oklepałem lekko młotkiem dopasowując krztałt jeszcze bardziej do owalu zostawionej rury wylotowej (wszystko bardzo ciasno siedzi):
20. Tłumik wyłożyłem dość gęsto/ciasno wełną szklaną a rure perf. owinąłem cieńką warstwą waty stalowej i owinąłem w docięty na wymiar/długośc tej rury koc gaśniczy. Nie ma tego na zdj. ale chyba wiadomo o co chodz. Założyłem tak przygotowaną ryre perf. (czyli z wełna szklaną i kocem gaśniczym) we wlot do tłumika i na wylot, po czym na wylocie oklepałem ja już na gotowo młotkiem żeby naprawde mocno siedziała i nie ruszała sie nic a nic (na zdj jeszcze nie włożona na gotowo i bez koca):
21. Na góre ciasno dodajemy dużą ilość wełny szklanej i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Poniżej zdjęcie wypełnionego już tłumika z założoną pierwszą osłoną
Na koniec wszystko zaspawujemy TIGiem i montujemy na moto:
No i w sumie chyba tyle w temacie. Profesjonalnie to nie wygląda ale na jakiś czas musi starczyć, poza tym ciekawe to było ciąć go jak świniaka :p Jak będę w garażu to go zamontuję na moto i nagram filmik i zaprezentuję dźwięk (jak będzie czego bo jeszcze go nie montowałem i nie odpalałem więc nie wiem co bedzie :P )
Wszystkie ALE mile widziane, niech potomni sie uczą na naszych/moich błędach , nie swoich ;) Cała kombinacja jest juz ZA exupem wieć dodatkowe strojenia i regulacje nie są potrzebne pomimo tego że ciut sie zmienia pojemność ukł. wydechowego. No nic, zobaczymy jak wyjdzie w praniu...
POZDRO 4ALL
http://allegro.pl/rura-perforowana-odbu ... 00218.html
;)
[ Dodano: 10 Październik 2014, 22:03 ]
Tak więc zgodnie z moimi wcześniejszymi zapowiedziami wstawiam swoją przeróbkę na przelot seryjnego komorowego komina w moim Kawasaki ZX6R 2006 nie likwidując exupa.
Mam nadzieję, że komuś się to może przyda, coś podpowie, pomoże samemu cos takiego zrobić i zmotywuje do działań, a komentarze pozwolą innym i mi naprawić jakieś błędy spowodowane tym, że w takim kominie robiłem to pierwszy raz.
Przy okazji - NASTY - wielkie thx za pomoc i materiały ;) Oki zaczynamy:
Oki zaczynamy:
Do wszystkiego potrzebne będzie:
-zestaw narzędzi (klucze płaskie/oczkowe/nasadowe, imbusowe, śrubokręty, szczypce, młotek itd.)
-drobna Wełna stalowa (taka jak do czyszczenia garów w kuchni)
-wełna szklana (taka jak do izolacji np domów czy rur parowych itp)
-koc gaśniczy
-rura perforowana fi 55mm
-szlifierka kątowa 125 i tarcze do nierdzewki
-spawarka TIG z elektrodami do nierdzewki (chyba że Wam sie zdupczy na sam koniec jak mi to wtedy szukacie na szybko spawacza z takową :P )
- przynajmniej 4-pak piwa co by sie łapy nie trzęsły a robota przyjemnej szła.
1. Zaczynamy od ściągnięcia uchwytu rejestracji i tych małych bocznych plastików (śruby na imbus), potem odkręcamy siedzenie kierowcy i ściągamy siedzenie pasażera.
Jak już to zrobimy naszym oczom ukazuje się taki oto widok jak na zdj. poniżej.
Odkręcamy zaznaczone na czerwono śruby trzymające plastik zadupka i odłączamy kostkę tylnej lampy (żółte kółko) 3 czerwone strzałki z dołu pokazują plastikowe zaczepy, żeby je odpiąć wystarczy wcisnąć ich środek/trzonek do środka a cały zaczep pociągnąć do siebie.:
2. Zabieramy sie za ściągnięcie plastików/osłon bocznych tłumika z kierunkowskazami. Odkręcamy 4 śruby zaznaczone na czerwono (2 po jednej, i 2 po drugiej str) oraz 2 trzymające plastiki od spodu (strzałka). Wyciągami przewód kierunkowskazu z metalowych listków (niebieskie kółka):
3. Tu druga strona. Oprócz tych samych śrub co po pierwszej str (czerwone kółko), odpinamy też opaskę trzymającą przewody kierunkowskazów (niebieskie kółko), oraz kostki lampy tył i kierunków (zielone kółko):
4. Popuszczamy i odsuwamy opaskę zaciskającą wlot do komina:
5. Teraz wymontowujemy plastikową osłonę rury dolotowej do tłumika i exupa, odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono.
Osłonę ciągniemy do siebie, lekko pchając w dół i w lewą stronę:
6. Pod tą plastikową osłoną jest jeszcze metalowa. Odkręcamy zaznaczone śruby i ciągniemy jak przy plastikowej:
7. Naszym oczom wtedy ukazuje sie Exup. Popuszczamy śruby (czerwone kółko), ściągamy linki (zielone strzałki), i wyciągamy końcówki linek z koła exupa:
8. Odkręcamy śruby trzymające tlumik z prawej i lewej str. (czerwone kółko).
Niebieskie kółko to śruba tzrymająca plastikową osłonę z pkt. 5. (u Was już jej wtedy nie bedzie):
9. Druga str. :
10. Po ściągnięciu komina niunia wygląda tak:
11. i tak:
12. Jedźmy dalej. Odkręcamy imbusem 2 śruby mocujące osłone wylotu (czerwoe kółka, na zdj, juz odkręcona):
13. Sciągamy blache odzielającą tłumik od zadupka (niebieska strzałka), czyli odkręcamy 4 śruby na imbus (zaznaczone na czerwono):
14. Po ściągnieciu blachy tłumik wygląda tak, a te zaznaczone na zielono siateczki lepiej zostawic i zamontować spowrotem przy skrecaniu:
15. Czas na ostre cięcie. Ja ciąłem zwykłą kątowką 125 i tarczą do nierdzewki jak najbliżej oryginalnych spawów, jak na foto. Nie bójcie sie, tnijcie głęboko bo jest tam druga blacha pod spodem która też trzeba wyciąć:
16. Jak widać pod pierwszą warstwą jest cieńka warstwa wełny silikatowej i czegoś w rodzaju koca gaśniczego. Ale na tłumiku dalej jest jeszcze druga blach zgrzana w zaznaczonych miejscach z przegrodami komór. Wycinaćie to na prostokąt i ta blacha ładnie odejdzie:
17. Po ściągnięciu drugiej blach z pkt. 16, wnętrze tłumika kawy zx6r z 2006r wygląda tak:
18. Jedziem dalej. Bierzemy kątówe, kilka tarcz (najlepiej) do nierdzewki i rzeźniczymy wszystko w środuk aż uzyskamy coś takiego, na zdjeciu jest wiecej niż 6cm, do 6cm skróciłem potem żeby jak najmniej było starej rury a tyle chyba wystarczy:
19. Rurę perforowaną docinamy na odpowiednia długość i pod odpowiednimi kątami tak żeby ładnie sie dopasowała do wlotu do tłumika i wylotu czyli tej owalnej rury co zostawiliśmy jej ok 6cm. Wcześniej w imadle (lub jak ktoś chce to może probować walić młotkiem) zcisąłem jeden koniec wcześniej przyciętej rury perforowanej tak żeby jej kształt dopasować do tej owalnej rurki.
Wystające miejsca rury perf. dociąłem na wymiar i oklepałem lekko młotkiem dopasowując krztałt jeszcze bardziej do owalu zostawionej rury wylotowej (wszystko bardzo ciasno siedzi):
20. Tłumik wyłożyłem dość gęsto/ciasno wełną szklaną a rure perf. owinąłem cieńką warstwą waty stalowej i owinąłem w docięty na wymiar/długośc tej rury koc gaśniczy. Nie ma tego na zdj. ale chyba wiadomo o co chodz. Założyłem tak przygotowaną ryre perf. (czyli z wełna szklaną i kocem gaśniczym) we wlot do tłumika i na wylot, po czym na wylocie oklepałem ja już na gotowo młotkiem żeby naprawde mocno siedziała i nie ruszała sie nic a nic (na zdj jeszcze nie włożona na gotowo i bez koca):
21. Na góre ciasno dodajemy dużą ilość wełny szklanej i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Poniżej zdjęcie wypełnionego już tłumika z założoną pierwszą osłoną
Na koniec wszystko zaspawujemy TIGiem i montujemy na moto:
No i w sumie chyba tyle w temacie. Profesjonalnie to nie wygląda ale na jakiś czas musi starczyć, poza tym ciekawe to było ciąć go jak świniaka :p Jak będę w garażu to go zamontuję na moto i nagram filmik i zaprezentuję dźwięk (jak będzie czego bo jeszcze go nie montowałem i nie odpalałem więc nie wiem co bedzie :P )
Wszystkie ALE mile widziane, niech potomni sie uczą na naszych/moich błędach , nie swoich ;) Cała kombinacja jest juz ZA exupem wieć dodatkowe strojenia i regulacje nie są potrzebne pomimo tego że ciut sie zmienia pojemność ukł. wydechowego. No nic, zobaczymy jak wyjdzie w praniu...
POZDRO 4ALL
Ostatnio edytowano 27 grudnia 2015, o 11:10 przez Endrju_P, łącznie edytowano 1 raz
Re: Przeróbka seryjnego wydechu zx6r 2005
Witam
Przerobiłem właśnie mój wydech w ZX6R 08 i jestem lekko zawiedziony :> Wyciąłem środek, włożyłem rurkę perforowaną, owinąłem watą stalową, wypchałem włóknem szklanym i od góry położyłem jeszcze jakiś koc żaroodporny. Chyba przesadziłem z tą watą itp. bo jeśli chodzi o dźwięk to jest praktycznie taki sam jak był wcześniej, może odrobinkę głośniejszy, ale jak na 2 dni pracy liczyłem na więcej. Chciałem, żeby był bardziej bassowy i głośniejszy. Mam jedynie nadzieje, że wata się wypali jeszcze i dźwięk zrobi się bardziej bassowy :> Zrobię na YouTube film z porównaniem i Wam pokaże, ale to jak wrócę po niedzieli z urlopu.
Btw. w trakcie pierwszej przejażdżki po wymianie dzisiaj puściła mi uszczelka w lagu i olej zaczął lecieć :/
Zdjęcia:
Przerobiłem właśnie mój wydech w ZX6R 08 i jestem lekko zawiedziony :> Wyciąłem środek, włożyłem rurkę perforowaną, owinąłem watą stalową, wypchałem włóknem szklanym i od góry położyłem jeszcze jakiś koc żaroodporny. Chyba przesadziłem z tą watą itp. bo jeśli chodzi o dźwięk to jest praktycznie taki sam jak był wcześniej, może odrobinkę głośniejszy, ale jak na 2 dni pracy liczyłem na więcej. Chciałem, żeby był bardziej bassowy i głośniejszy. Mam jedynie nadzieje, że wata się wypali jeszcze i dźwięk zrobi się bardziej bassowy :> Zrobię na YouTube film z porównaniem i Wam pokaże, ale to jak wrócę po niedzieli z urlopu.
Btw. w trakcie pierwszej przejażdżki po wymianie dzisiaj puściła mi uszczelka w lagu i olej zaczął lecieć :/
Zdjęcia:
- Posty: 1
- Dołączył(a): 3 czerwca 2015, o 22:04
Posty: 22
|Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości