Wymiana klocków hamulcowych, tłoczki hamulcowe
no ja miałem podobną sytuacje w tym samym modelu co kolega tylko tył klocek jeden wytarty cały od strony tłoczka a drugi mało co , wiec musiałem zakupić nowe klocki, ale jeden telefon do kolegi i zakupiłem tani zacisk wraz z klockami na tył tokico jak nowe , a stary swuj zacisk zdjąłem i znalazłem przyczynę
tłoczek chodził wysuwał się bardzo lekko jak powinien ,a prowadnice nie chodziły :lol: qwiec przeczyściłem je rozruszałem parę razy ,nasmarowałem i chodzi jak powinien ,wiec teraz leży sobie w szafie zapasowy ;-)
tłoczek chodził wysuwał się bardzo lekko jak powinien ,a prowadnice nie chodziły :lol: qwiec przeczyściłem je rozruszałem parę razy ,nasmarowałem i chodzi jak powinien ,wiec teraz leży sobie w szafie zapasowy ;-)
- Posty: 3764
- Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
- Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE
Klocki hamulcowe
Majstry szybka ekspresowa pomoc jest mi potrzebna:):)jak zdemontowac stare klocki w kasie zx6r 98 i wymienic na nowe bo trzymie je tam jakis bolec z gory i nie wiem co dalej help juz 5 piw wypilem i nie wiem dalej jak to zdjac
- Posty: 74
- Dołączył(a): 4 grudnia 2010, o 18:50
- Lokalizacja: Bielsko Bia
Witam ,możne podepnę sie pod temat bo mam trochę dziwny problem. W moim zx9r ,98 rok nie potrafię znaleźć przyczyny czemu klamka przedniego hamulca jest (moim zdaniem ) zbyt miękka- można ją wcisnąć prawie do końca . Oczywiście hamulec jest w miarę mocny no ale jak na sporta to wydaje mi się że trochę za mało, powyżej dwóch bomb to raczej zwalniacz niż hamulec. Przekładałem już pompy na inne również z innych modeli które pasowały w tym z 636 a nawet radialke z gsx r k4 i lipa , cały czas to samo. Zaciski pracują ladnie - tłoczki wysuwają się i chowają są przeczyszczone i za bardzo nie ma sie juz do czego przyczepić.Co jeszcze mógł bym zrobić żeby znaleźć przyczynę.? Oczywiscie zaciski orginalne szesciotloczkowe.
- Posty: 28
- Dołączył(a): 23 lutego 2011, o 23:43
- Lokalizacja: Opole
Tak przewody są zwykle gumowe i prawdopodobnie nigdy nie wymieniane (nie wyglądają za świeżo).A.S jak pod pompuje kilka razy to trochę kama twardnieje ale nieznacznie, a hamulce zapowietrzone nie są . W takim razie idę za Waszą radą i zakładam oplot - dam znać jak już będę po wymianie ! Dzieki ;-)
- Posty: 28
- Dołączył(a): 23 lutego 2011, o 23:43
- Lokalizacja: Opole
kamil.op napisał(a):Tak przewody są zwykle gumowe i prawdopodobnie nigdy nie wymieniane (nie wyglądają za świeżo).A.S jak pod pompuje kilka razy to trochę kama twardnieje ale nieznacznie, a hamulce zapowietrzone nie są . W takim razie idę za Waszą radą i zakładam oplot - dam znać jak już będę po wymianie ! Dzieki ;-)
I wszystko jasne, guma puchnie odbierając ciśnienie z klamki zamiast je przekazać na zaciski! Złap za przewód palcami i naciskaj hamulec a poczujesz jak przewód puchnie!
masz dwa rodzaje przewodow te z podlaczeniem trojnika sa drozsze a drugie sa odrazu przystosowane do pominiecia trojnika ze specjalnym kroccem przy pompie na kierownicy albo docatkowy przewod od zacisku do zacisku:) popatrz po sieci sie zorientujesz:) najtaniej i najprosciej jest kupic te ktore maja rodzielacz montowany przy pompie ham:) oczywiscie caly czas mowie o stalowym oplocie hel ma takie w ofercie to chyba najbardzije popularna i sprawdzona marka, masz jeszcze goodridge albo kombinatorstwo kupna przewodow na metry i obciskania koncowek:) jest jeszcze jedna opcja jesli zalezy ci na naprawde dobrym heblu tylko nie wiem jak to jest z zaciskami w zx 9 poszukac np pompy radialnej z jakiegos innego sporta wraz zaciskami ( np zx 10, gsxr , zx 14 albo r1) i przelozyc taki uklad napewno odczujesz roznice w sile potrzebnej do uruchomienia hamolcow oraz w dozowalnosci sily hamowania:)
- Posty: 1184
- Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
- Lokalizacja: Warszawa
Jak założenie stalowego oplotu nie da mi spodziewanego efektu to tak zrobię ,bo jak pisałem wcześniej zmiana samej pompy nic nie dała . Sprawdzałem te przewody co mam i faktycznie puchną - te przy zaciskach to jeszcze jako tako ale ten co idzie z klamki do trójnika to naprawdę mocno czuć.
- Posty: 28
- Dołączył(a): 23 lutego 2011, o 23:43
- Lokalizacja: Opole
to co pisze lewis zestaw z kroccem do pompy i 2 przewody dlatego jest sporo tanszy a dziala prawidlowo. odnosnie pompy radialnej jesli ci zalezy na wiekszej skutecznosci hamulcow przy uzyciu niejszej i bardziej dozowalnej sily to do satlowych oplotow polecam wlasnie taka przekladke z pompa radialna ale to wtedy wypada zmienic tez zaciski:) jesli popuchly ci przewody zalozenie satli rozwiaze w 100 % problem miekkiej klamki
- Posty: 1184
- Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
- Lokalizacja: Warszawa
bajb napisał(a):Zmieniał ktoś zestaw naprawczy zacisku hamulcowego BCF- 416 (ZX6R 2001) bo cos tłoczki nie chcą się chowac i klocki zostają zacisniete na tarczy :( i moze dlatego tak przy hamowaniu trzęsie kierownicą?
rozbierz zaciski kup paste do tloczkow same tloczki wymocz w starym plynie hamulcowym i wyczysc z nalotu rdzy i calego syfu. jesli masz maszyne polerska to mozna je pasta polerska maszynowo przepolerowac. zaciski tez wymocz w plynie( ja myje najpierw w zmywarce:) ) mozna umyc jak masz dostep w myjce ultradziwekowej. potem wymyc plynem ham. posmarowac zalozyc uszczelki i posmarowane tloczki zalozyc powinny dac sie wysowac reka. zlozyc uklady do kupy zalac swiezy plyn i odpowietrzyc. jak nie ciekna w chwili obecnej zaciski nie ma co zakladac zestawu naprawczego bo jak masz zapieczone tloczki z kolnierzem syfu na nich to ci sie nie schowaja. wszystkie czesci zacisku umyc starym plynem hamulcowym a potem wszystko przesmarowac i poskladac do kupy tylko tyle w sumie zabawy na 1 dzien
zestaw naprawczy do gpz :)
http://www.select-shop.pl/komplet-napra ... 10818.html
o ile to to ale zadzwonic popytac mozna
- Posty: 1184
- Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
- Lokalizacja: Warszawa
ok dzieki
a ten automat stopu przód
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... 20kawasaki
bedzie pasował?
[ Dodano: 10 Maj 2012, 21:46 ]
przepraszam za post pod postem ale nie mozna edytowac
mam problem z tymi uszczelkami do przedniego zacisku
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=105724
zakupilem te i niepasuja wie ktos ktore powinny byc?
sa tam dwa tloczki jeden 27 drugi 34mm a ten zestaw ma dwa komplety po 24mm :/
a ten automat stopu przód
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... 20kawasaki
bedzie pasował?
[ Dodano: 10 Maj 2012, 21:46 ]
przepraszam za post pod postem ale nie mozna edytowac
mam problem z tymi uszczelkami do przedniego zacisku
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=105724
zakupilem te i niepasuja wie ktos ktore powinny byc?
sa tam dwa tloczki jeden 27 drugi 34mm a ten zestaw ma dwa komplety po 24mm :/
- Posty: 27
- Dołączył(a): 6 maja 2012, o 09:07
- Lokalizacja: W
nitro99 napisał(a):bajb napisał(a):Zmieniał ktoś zestaw naprawczy zacisku hamulcowego BCF- 416 (ZX6R 2001) bo cos tłoczki nie chcą się chowac i klocki zostają zacisniete na tarczy :( i moze dlatego tak przy hamowaniu trzęsie kierownicą?
rozbierz zaciski kup paste do tloczkow same tloczki wymocz w starym plynie hamulcowym i wyczysc z nalotu rdzy i calego syfu. jesli masz maszyne polerska to mozna je pasta polerska maszynowo przepolerowac. zaciski tez wymocz w plynie( ja myje najpierw w zmywarce:) ) mozna umyc jak masz dostep w myjce ultradziwekowej. potem wymyc plynem ham. posmarowac zalozyc uszczelki i posmarowane tloczki zalozyc powinny dac sie wysowac reka. zlozyc uklady do kupy zalac swiezy plyn i odpowietrzyc. jak nie ciekna w chwili obecnej zaciski nie ma co zakladac zestawu naprawczego bo jak masz zapieczone tloczki z kolnierzem syfu na nich to ci sie nie schowaja. wszystkie czesci zacisku umyc starym plynem hamulcowym a potem wszystko przesmarowac i poskladac do kupy tylko tyle w sumie zabawy na 1 dzien
zestaw naprawczy do gpz :)
http://www.select-shop.pl/komplet-napra ... 10818.html
o ile to to ale zadzwonic popytac mozna
zrobiłem cały ten zabieg ,wyszyscilem posmarowałem pastą ,tłoczki chodzą tak jak trzeba, niestety nie rozwiązało to mojego problemu z drganiem kierownicy podczas hamowania,ale to juz inny temat.
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10 maja 2011, o 15:26
- Lokalizacja: pomorskie
Widac na jednym zdjęciu,że coś Ci się tam ułamało,czy wyszczerbiło.Czy próbowałeś to wybijać od strony zewnętrznej (tak to wygląda)? może gdybyś to w imadle złapał i powoli próbował wyciągnąć kiwając (może się bardziej uszkodzić,ale wygląda to już na dość zmasakrowane). Spróbuj wcześniej zacisk w miejscu łączenia z tuleją podgrzać np. opalarka,tylko bez przesady,żebyś elementów gumowych nie załatwił.
- Posty: 65
- Dołączył(a): 26 kwietnia 2009, o 22:13
- Lokalizacja: O
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości