amortyzator skrętu

kaski, rękawice, kombinezony, żółwie co gdzie po ile..

Moderator: michu

Amortyzator skrętu Ohlins

przez andd11 » 25 stycznia 2011, o 23:45

Mam pytanie, warto kupić potorowy amorek skrętu np. po 2-uch sezonach
 
Posty: 67
Dołączył(a): 27 listopada 2009, o 19:55
Lokalizacja: Op'oleCityRa

przez ghostrider » 26 stycznia 2011, o 16:29

Wszystko zależy od tego za ile :mrgreen:
Ohlins zaleca kontrolę amorka przy jeździe szosowej co około 20-30 tysi km.... przy torowej co 10 godzin jazdy... jeśli nie jest mechanicznie uszkodzony to można brać... bo koszt naprawy ewentualnych wycieków to około 380 złotych... i dostajesz roczną bodajże gwarancję... oczywiście naprawa na czesciach Ohlinsa. Jeśli ma pogiętą prowadnicę albo uszkodzony korpus to chyba lepeij odpuścić i poszukać czegoś na alledrogo :mrgreen:
 
Posty: 90
Dołączył(a): 10 października 2007, o 23:23
Lokalizacja: z Marsa

Amortyzator skrętu Ohlins w ZX10R [ustawienie]

przez ZielonyNinja » 7 czerwca 2011, o 23:45

Czołem ;)
Mam problem z ustawieniem amortyzatora w mojej Kawie. Ogólnie amorek ma 18-sto stopniowa regulacje. Mianowicie wczoraj jechałem droga i wyprzedzając puszkę musiałem wjechac na drugi pas a po środku pasami były dziury... (braki asfaltu)
Podczas wyprzedzania miałem na budziku 160km/h i nagle zaczeło kierownica szarpac jak głupie ;/ Myślałem że sie jebnę na glebe ... ale na szczeście skonczyło sie dobrze. Regulacje mam na 9 stopniu tłumienia.
Na jakim stopniu polecacie ustawić ?? Chodzi mi jak macie w ZX10R-ach (na jakim stopniu). I chodzi mi o to czy jak ustawie na duzy stopien tłumienia to czy jak sie połoze w zakret to mi kiedy czasem nie zblokuje i na zakrecie nie pojade prosto.

P.S
Odnoście tych co wiedzieli jaki mam problem z moto. Problem został rozwiazany. Mianowicie były spalone przekaźniki mocy i exup był zmielony tzn. podczas postoju wszystko ok a podczas jazdy jak przekraczało 5 tys obrotów to lipa. Poprzedni włascciel jak wymieniał tłumiki to źle podczepił linki i exup kaput.
Ostatnio edytowano 8 czerwca 2011, o 00:02 przez ZielonyNinja, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 7 marca 2011, o 22:35
Lokalizacja: Polska

przez 636 » 7 czerwca 2011, o 23:52

to nie czujesz jakie ustawienie ci odpowiada w amorku?

ja za mocno przykrecisz to mozesz czasem sie zdziwic jak w korku przyjdzie jakie autka omija albo co :mrgreen:
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez ZielonyNinja » 8 czerwca 2011, o 00:01

No własnie tego nie moge wyczuć ... Bo jak ustawie za mocno to wtedy sie pewnie zdziwie tak jak mówisz. Ale tez jak znowu mam miec takie turbulence i miec glebe to lipa ;/ ja mam 9/18 ale nie wiem jak inny mają i polecaja.
 
Posty: 32
Dołączył(a): 7 marca 2011, o 22:35
Lokalizacja: Polska

przez 636 » 8 czerwca 2011, o 00:10

ja tam mam tylko 6 stopniowa... i z reguly nam na 6 stopniu jedynie w korkach sobie odpuszczam jeden lub dwa mniej
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez ZielonyNinja » 8 czerwca 2011, o 18:05

Aaa a jak masz na 6 stopniu to skreca sie mocno kierą nie ?? I czy na zakrecie jak sie składasz to Ci kiery nie zblokuje i na zakrecie pojedziesz prosto xD
 
Posty: 32
Dołączył(a): 7 marca 2011, o 22:35
Lokalizacja: Polska

przez 636 » 8 czerwca 2011, o 19:45

tak daje bardzo mocny opor jak mowilem w korkach nie da rady ale na winkle milo :mrgreen: ja tam wiecej sie obalam na boki niz krece kiera
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez pawelmoto2 » 8 czerwca 2011, o 20:12

ja jak jade to skrecam go na maksa a pozniej odkrecam z pol obrotu ale jak mam sie przeciskac w korku to odkrecam go na maksa zeby kiera sama latala
 
Posty: 2724
Dołączył(a): 15 czerwca 2007, o 22:13
Lokalizacja: wroclaw

Amortyzator skrętu.

przez daro9 » 11 listopada 2011, o 00:39

Czy do zx6r 07-08r podejdzie amortyzator skrętu od ińszego modelu ?? :> 636, zx10r itp... testowal kto??
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26 lipca 2011, o 21:43
Lokalizacja: WWL

przez maciekpkow » 11 listopada 2011, o 11:36

w związku z tematam to i ja mam pytanie:

czy to zx7r da radę zamontować amortyzator skrętu?
 
Posty: 172
Dołączył(a): 17 stycznia 2011, o 00:47
Lokalizacja: Pruszk

przez szymekzx7rr » 11 listopada 2011, o 12:07

jak najbardziej da radę tylko koszt amortyzatora z mocowaniem nie jest mały....
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2008, o 12:57
Lokalizacja: Rzesz

przez maciekpkow » 11 listopada 2011, o 12:10

szymekzx7rr napisał(a):jak najbardziej da radę tylko koszt amortyzatora z mocowaniem nie jest mały....


a jakiś link? gdzie tego szukać?
 
Posty: 172
Dołączył(a): 17 stycznia 2011, o 00:47
Lokalizacja: Pruszk

przez szymekzx7rr » 11 listopada 2011, o 12:18

tutaj daję pierwsze lepsze przykłady;
http://motoextreme.pl/amortyzator-skrtu ... p-173.html
w tym linku jest to tylko cena za samo mocowanie więc dochodzi koszt amortyzatora;
http://sklep.scigacz.pl/zestaw-mocujacy ... 17225.html
i tak do wyboru do koloru jest jeszcze spoto innych firm oferujących amortyzatory z mocowaniem do tego modelu ale nie zawsze są dostępne w polsce więc trzeba kupować za granicą.
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2008, o 12:57
Lokalizacja: Rzesz

przez daro9 » 11 listopada 2011, o 21:39

ponawiam swoje pytanko.
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26 lipca 2011, o 21:43
Lokalizacja: WWL

przez szymekzx7rr » 11 listopada 2011, o 21:50

sam amortyzator zależnie od firmy jest taki sam do większości motocykli,jedynie mocowania się różnią i będziesz potrzebował pod konkretny model.
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2008, o 12:57
Lokalizacja: Rzesz

przez 636 » 11 listopada 2011, o 21:50

masz tam inne mocowanie amorka wiec moze byc problem... bo sam amortyzator moze byc taki sam...

wal na gg mam do sprzedania amorek do twojego modelu w sumie to juz ci pisalem ale chyba priva :-/
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

Amortyzator skretu ZX10r.

przez janekpol » 12 listopada 2011, o 17:15

W moim otoczeniu chodzą pogłoski że seryjne amortyzatory są do bani.
Milem kilka motorów które miały zamontowane nie fabrycznie amory i po skręceniu amorka na maxa ledwo można było ruszyć kierownica i wydaje mi się że tak ma byc.
Potem kupiłem Kawasaki 2007 i ten amor ledwo reagował na tą regulacje. Uznałem że jest padnięty i go zdemontowałem i wysłałem kolesiowi który zajmuje się naprawa Ohlinsa. Wymienił mi zaworek jakieś uszczelniacze i jest OK.
Teraz kupiłem ta KAWE z 2010 r i amor tak samo ledwo reaguje na regulacje. Zastanawiam się czy tak ma byc?
Czy po prostu kolejny raz z rzędu upiłem motor z walniętym amortyzatorem.
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat
 
Posty: 335
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 21:10
Lokalizacja: DSW

przez pawelmoto2 » 12 listopada 2011, o 17:22

ani wtedy ani teraz nie kupiles walnietego amora, te ohlinsy seryjne tak maja , slyszalem ze mozna zaworki wymieniac i zalewac twardszym olejem ale ponoc slabo to dziala i ma mala trwalosc wiec ja kupilem racinga a ten co zmieniales zawor ile ci pozniej przelatal?
 
Posty: 2724
Dołączył(a): 15 czerwca 2007, o 22:13
Lokalizacja: wroclaw

przez janekpol » 12 listopada 2011, o 18:16

jeździłem z nim ponad rok, teraz go zdemontowałem i jest nadal Ok. Przy tych amorach sa takie dziwne śrubki co trzymają uchwyty, jak je odkręcić?
 
Posty: 335
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 21:10
Lokalizacja: DSW

przez szymekzx7rr » 12 listopada 2011, o 18:57

pewnie chodzi ci o śruby typu security torx,musisz pożyczyć/kupić takie klucze
http://allegro.pl/kpl-bitow-bity-torx-t ... 12053.html
potrzebny będzie Ci bodajże torx 40
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2008, o 12:57
Lokalizacja: Rzesz

przez donvictorio » 3 czerwca 2012, o 02:50

Czesc,

W temacie przewijaja sie bodajze dwie firmy, Ohlins (Najczesciej seryjny - powod do narzekan) i tansza ale wcale nie gorsza alternatywa Hyperpro)... co z innymi firmami?

Od jakiegos czasu zaczalem sie rozgladac za amortyzatorem skretu, ale widze ze ich roznorodnosc dosc duza (zarowno technologicznie jak i cenowo). Jakie amory macie u siebie i czy zdaja egzamin? korzystacie z tych wszystkich nastaw i opcji?

Przegladalem amorki producentow Ohlins, SCOTTS, GPR V(rozne numery),i Louis ma w ofercie LSL i to w zasadzie tyle co udalo mi sie wyszukac. Niektore z nich w ukladzie teleskopowym, dosc rozciagniete, niektore kompaktowe(scotts), jedne 6 nastaw, drugie 20, 50 i nie wiadomo ile (i po co)....

Wypada zaznaczyc, ze moto (zx6rr 04') ujezdzane jest sportowo turystycznie (80% poza miastem, 20% miasto) i glownie zapobiegac ma nieprzyjemnym doznaniom (shima) jakie od czasu do czasu pojawiaja sie przy przejechaniu na dziurawy odcinek jezdni... prawdopodobnie w miare rozkrecania sie i nabierania umiejetnosci pojawi sie etap podnoszenia kol .

Nie sadze wiec bym potrzebowal amora z najwyzszej polki (chociaz nie mam ograniczenia finansowego w tej kwestii - safety first), ale nie chce kupic czegos co po kilku miesiacach uznam za szajs ktory nalezy wymienic..


aa no i sorry za brak polskich znakow, polska jezyk zbyt trudna ;)

[ Dodano: 7 Czerwiec 2012, 23:04 ]
donvictorio napisał(a):Czesc,

Od jakiegos czasu zaczalem sie rozgladac za amortyzatorem skretu, ale widze ze ich roznorodnosc dosc duza (zarowno technologicznie jak i cenowo). Jakie amory macie u siebie i czy zdaja egzamin? korzystacie z tych wszystkich nastaw i opcji?



Panowie, pomozcie nie prosze o wiele, napiszcie jaki amor macie (lub nie macie w ogole) i czy jestescie z niego zadowloeni czy nie bardzo... no i byloby swietnie gdyby wypowiedzieli sie posiadacze 599/636 :P

[ Dodano: 12 Czerwiec 2012, 01:56 ]
Ludkowie,

Ktory z posrod tych amorkow najlepiej oplaca sie kupic? Chodzi oczywiscie o stosunek cena/jakosc. (na niektorych linkach nie uzwzglednione zostaly koszty montazowe ok 800 zl dla zx6)

Ohlins

Sprint

Hyperproo
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 marca 2012, o 00:20
Lokalizacja: gorz

Poprzednia strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości