zamykanie opony

Stunt, tricki, jak stanąć na koło itp

Moderator: michu

przez A.S. » 4 maja 2013, o 10:42

Ten winkiel jest ostry ;-) .. profilowanie niby pomaga ale też mi tam tył kilka razy uciekł ...

Co do ciśnienia to zawsze są kłótnie i każdy wie lepiej ;-) ... bo to trudna sprawa. Najgorzej jest bez kocy bo ustawiać powinno się na gorąco ... a po zjeździe robią się zimne i może być za małe przez te parę kółek ... ale moim skromnym zdaniem lepiej za małe niż za wysokie ( na kartingu - oczywiście ). Jak świeci słońce to można motocykl obracać bokiem do "lampy" i opony trzymają temperaturę .. no ale ze słońcem to jest różnie.
Przód to zależy czy moto ma być nerwowe czy stabilne bardziej i też każda opona pracuje inaczej ...ale ogólnie to powyżej 2.0 jest szybkie w składaniu - ma tendencję do zapadania ... poniżej jest ociężałe, trudniej skręca ale nie zapada się w winklu tak szybko i nerwowo ..

Tył - czym mniej tym większy kontakt z asfaltem w dużym złożeniu .. i co ciekawe tym mniej się opona zużywa .. Pokazał mi to kolega na SD .. i w D211 robiąc czasy w okolicy 1.51 - 1.52 tył w slicku i mieszance S wytrzymał dwa dni i w zasadzie się nie ZUŻYŁ !! Oczy mi wylazły !! Opona miękka strasznie .. motocykl to ZX-10 i o ile ten czas to nie jest kosmos o tyle nie jest to też jazda wolna ;-) .. a ustawiałem 1.55 bara na kocach .. co dawało 1.6 po zjeździe z toru i opona pracowała genialnie .. Ogólnie producent zaleca 1.5 , kolega jeździł na 1.4 bara ... opona po 2 dniach SD ( czasy 1.49 ) w CBR 1000RR była jak u innych po 3 sesjach ;-) .. ALE sytuacja dotyczy Dunlopa z Ntec ... Pirelli zaleca w Supercorsie 1.8 tył ... Bridgestone - nie wiem na prawdę ..trzeba by poszperać po stronach producenta .. ale ja bym ustawił też w okolicy 1.7 na zimno i sprawdził - najważniejsze że TOBIE pasowało i po to są wypady na kartingi żeby dotrzeć się z moto ..

Powinno działać ;-)
Obrazek
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez gromu » 4 maja 2013, o 14:24

ja mam na codzień 2,5 przód 2,8 tył, powieidzieli mi żebym sobie na ulice zapodał 2,4 przód i tył....no i przetestował.

a na tor jak pojade po 2,0 przód i tył (mowa o kisielinie). No i zawiasem się ostatnio tylnym bawie, kurde klucza hakowaego nie mam żeby sprężyną pokręcić...


PS: dalej nie działa :mrgreen:
 
Posty: 179
Dołączył(a): 19 stycznia 2013, o 22:43
Lokalizacja: Legnica

przez jozpa » 4 maja 2013, o 16:43

PS: dalej nie działa



działa tylko trza kliknąć : Continue...itd. :mrgreen:
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, o 12:35
Lokalizacja: Mordor

przez A.S. » 4 maja 2013, o 16:46

Szkoda że po blokowane są te miniaturki .. czy ja czegoś nie umiem ?
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez jozpa » 4 maja 2013, o 16:48

 
Posty: 486
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, o 12:35
Lokalizacja: Mordor

przez gromu » 4 maja 2013, o 18:12

Łeee! Do podnóżka jescze daleko ;-)
 
Posty: 179
Dołączył(a): 19 stycznia 2013, o 22:43
Lokalizacja: Legnica

przez AdamSsS » 5 maja 2013, o 02:25

gromu, Hmm zważywszy na to że opony już się skończyły oraz to że sety akcesoryjne są wyżej i bardziejz tyłu to moim amatorskiem zdaniem zejśc do nich się nie da no chyba że ślizgiem :-P .







Nie nie śmigam po torze , śmigam całkowicie amatorsko na seryjnym motocyklu po publicznych drogach :mrgreen:
 
Posty: 781
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 14:47
Lokalizacja: Tarn

przez patbaj » 5 maja 2013, o 09:59

ciekawe rzeczy o Kisielinie mozna wyczytać, więc może założę temat a admina/moda proszę o przeniesienie postów dot. Kisielina - chciałbym zadać jeszcze kilka pytań, ale szkoda śmiecić...
 
Posty: 89
Dołączył(a): 12 grudnia 2012, o 23:06
Lokalizacja: ...

przez gromu » 5 maja 2013, o 10:54

AdamSsS, żartowałem, też mam akcesoryjne sety wiem ocb :-)
 
Posty: 179
Dołączył(a): 19 stycznia 2013, o 22:43
Lokalizacja: Legnica

przez A.S. » 5 maja 2013, o 12:09

:-) ... da się głębiej złożyć ... Oj da ;-) ale setem tylko jak już bokiem leci :-P
Na patelni dużej i małej tre ślizgiem buta ... na Niewiadomym przytarłem stopką ;-) .. Myślałem że setem ... ale po zjeździe okazało się że set cały ... szukam miejsca gdzie przytarło i nagle zonnk ;-) .. stopka zjechana a od stopki jest 1 może 2 mm do rolki wahacza a to już kaplica i to nie jest dobrze oczywiście bo to znaczy zły tor jazdy i złą pozycję :-( ... Przy takim złożeniu jestem pozamiatany .. szybciej już nie pojadę a odkręcenie gazu to proszenie się o kolejne złamania ... Trzeba bardziej się zwiesić żeby wyprostować te kilka stopni motocykl .. no ale łatwo pisać na kompie, na torze jechać tak świadomie to koszmarnie trudne ...
Tutaj coś w sprawie świadomego prowadzenia moto i pozycji :
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... GWBSWopbsk

Ale to mniejsza bo nie o tym chciałem ... Co do tematu to fajnie widać na zdjęciach jak pracuje tylna opona i dlaczego tak ważne jest ciśnienie na torze ...
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez gromu » 5 maja 2013, o 12:27

Ale poszedł...lipa że moto przekoziołkowało ;/
 
Posty: 179
Dołączył(a): 19 stycznia 2013, o 22:43
Lokalizacja: Legnica

przez songoku » 6 maja 2013, o 10:05

Ja tam nie wiem... mi niczym nigdzie nie trze a pozycje mam chujową na maksa :-)

http://www.wgrzesiak.com/foto/picture.p ... ategory/82

http://www.wgrzesiak.com/foto/picture.p ... ategory/82


p.s
Jackowi nic sie nie stało a i moto nie oberwało jakoś niewiadomo jak. Trzeba było stelarz tylni wymienić i jakieś tam pierdoły :-D
 
Posty: 873
Dołączył(a): 20 listopada 2011, o 18:04
Lokalizacja: DC

przez A.S. » 17 czerwca 2013, o 11:32

Jako że nie ma innego tematu w tej działce to napisze tutaj ...

Zmian na jazdach w Poznaniu na Speed DAY ciąg dalszy ....
Najpierw z 8 sesji zrobiło się 7
czyli jedna sesja została zmieniona na wyścig w którym można brać udział po :
- 50 zł egzamin
- 120 lekarz sportowy ( szopka jak skurwysyn )
- 350 zł w PZMot
Oczywiście - nie spełnisz wymogów - twój problem idź w pizdu !
Ale na tym nie koniec, od wczoraj w imię bezpieczeństwa i udogodnień ( czytaj MUSIMY UPCHAĆ WIĘCEJ LUDZI NA TORZE, bo masa chce jeździć a my nie możemy brać 1000 zł od łebka bo za mało miejsc jest i tylko 120 osób mogliśmy wpuścić) SĄ JUŻ 4 grupy !!!
No FANTASTYCZNIE !! Tylko z 7 sesji jest już 6
Tzn >> 7 sesji + wyścig ...
Cena oczywiście bez ZMIAN !!!
Ja mam jeszcze gorzej bo płaciłem za karnet >> 4800 zł za 12 dni po 8 sesji .. po czym po kolei odbierają mi kolejne sesje i za jakiekolwiek próby sprzeciwu jestem traktowany jak czepiający się wszystkiego pajac i człowiek nie umiejący docenić tak niesamowicie wspaniałych zmian .. :-(

Tak że polecam z całego serca ... ale nie wiem czy nadal uczestnictwo w SD ... bo jak tak dalej pójdzie to za 2 tygodnie będzie 5 sesji a może 4 ? Do dajmy do tego że czas jazdy zamiast 20 minut to GÓRA 16 .. a 15 jest standardem .. i obraz jest w pełni WSPANIAŁY :-( ..

Aha .. i jeszcze jedno .. Impreze robia na styl FUN CUPa ? Tam mi się wydaje .. Tylko tam koszt to 80 Euro .. czyli powiedzmy 330 zł ?? Nie 500 zł .... Ktoś powie grosze ? No może .. ale Slovakiaring a Przeźmierowo .. widzi ktoś różnicę ? Już nawet pal sześc nitkę toru i jej konstrukcję ( garby jak blacha trapezowa na Poznaniu ) - to niech spróbuje się umyć po jazdach o 19.00 czy nawet 22.00 na Torze Poznań ... SZOKUJĄCE doznania .. na prawdę trzeba tego spróbować !!
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez LeoVince » 28 czerwca 2013, o 18:13

Mam pytanie do chłopaków którzy byli już parę razy na speed day'ach. Przeglądając zdjęcia z tej imprezy zauważyłem że 3/4 motocykli ma akcesoryjne wydechy lub ewidentnie widać że coś tam było grzebane? Jak w takim razie załapują się oni na te 98dB? U mnie ostatnio wyszło 105dB przy końcówce mivv i db-killerze..
 
Posty: 152
Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
Lokalizacja: Bia

przez A.S. » 28 czerwca 2013, o 20:57

WSZYSCY ( oprócz zawodników bo oni na tej samej imprezie mogą mieć 103 db - jeżdżą tak szybko że ich mikrofony nie łapią ) na każdym SPEED-GEJU są mierzeni !!! Jeśli nie masz dB-killera musisz jechać do domu ... Są naturalnie niewielkie odstępstwa .. jeśli limit jest 98 a ty masz 100 .... no to łba ci nie urwą .. ale jak masz 102 to koniec imprezy !!
Oprócz mierzenia na padocku czy na wjeździe na pierwszą sesję mierzą też wyrywkowo po przerwie .. no i cały czas w trakcie każdej sesji mikrofony rejestrują przejazdy i kto przekroczy limity to od razu "czerwona kartka" po zjeździe z sesji ..
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez ciders » 5 lipca 2013, o 16:19

Zamknięcie opony to fajna sprawa ale na Polskich ulicach od jakiegoś czasu się boję próbować. Najgorsze jest to że większość motocyklistów idzie w tym kierunku w zaparte. A ja powiem inaczej! Zamknięcie opony o niczym nie świadczy a już na pewno nie o tym że dany użytkownik zapier..la! Jeździłem po torach, miałem już 13 motocykli z tego 11 Kawasaki :P i tylko na 636 udało mi się zamknąć opony. Mówię tu o tym że nie każdy motocykl jest tak wyważony że bez problemu opony zamknie. Przykład miałem swoje Z750 '08 i jeździłem nim prawie 2 sezony i ni ch..ja nie zamknąłem. A potem załapałem się na test CB1000R i po 15min kolano na asfalcie a opona na krawędzi. Nie zawsze nie zamknięcie opony świadczy o braku umiejętności. Więc nie stresować się :P
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5 lipca 2013, o 15:09
Lokalizacja: Bytom

przez LuKs » 9 lipca 2013, o 17:06

świetne te wasze foty ^^ ja od nie dawna jeżdze w kombiku dainese ze sliderami i mam cholerny problem zejść na kolano.. opona tył zamknięta z obu stron.. dupskiem siedze już praktycznie obok siedzenia.. nie wiem w czym problem jest możliwe że nowe ciuchy mnie krępują ? muszą sie ponaciągać ? wyrobić ? Próbuje i próbuje i nic ostatnio 2 razy dostalem takiego high side'a na zjazdach z autobany że narazie chyba sobie odpuszcze :mrgreen: w pore odpuściłem gazu i opona złapała przyczepność ale było groźnie powyrabiało mną jak nie wiem... a może poprostu nie przyzwyczaiłem sie jeszcze do Kawy po przesiadce z hondy 929 ? tutaj dupa i podnóżki są znacznie wyżej..
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 stycznia 2012, o 14:48

przez gany » 9 lipca 2013, o 19:36

a jak ma wzrost do tego? bo wydaje mi sie ze jestem z aniski i tej ziemi ni chu chu nie dotkne haha
 
Posty: 48
Dołączył(a): 4 kwietnia 2013, o 13:08
Lokalizacja: Szczecinek

przez A.S. » 9 lipca 2013, o 21:42

Niestety prawda jest taka że zamknięcie opony a kolano to wie różne sprawy ....
Na współczesnym sportowym motocyklu nie idzie to w parze :-) .... Złożenie nie kończy się na zamknięciu opony a dopiero zaczyna ...
Wzrost ma ogromne znaczenie bo długa noga inaczej "wystaje" niż krótka .. ale >>>> żeby uczyć się zamykania opon i złożenia i kolana .. to najlepiej odwiedzić jakiś karting na początek .. Straty niewielkie w razie "W" .... a dużo czasu i ludzi do pomocy ewentualnej .. w nauce ;-)
Potem SD i cała reszta ....
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez Slajciak » 12 lipca 2013, o 23:18

A.S. napisał(a):WSZYSCY ( oprócz zawodników bo oni na tej samej imprezie mogą mieć 103 db - jeżdżą tak szybko że ich mikrofony nie łapią ) na każdym SPEED-GEJU są mierzeni !!! Jeśli nie masz dB-killera musisz jechać do domu ... Są naturalnie niewielkie odstępstwa .. jeśli limit jest 98 a ty masz 100 .... no to łba ci nie urwą .. ale jak masz 102 to koniec imprezy !!
Oprócz mierzenia na padocku czy na wjeździe na pierwszą sesję mierzą też wyrywkowo po przerwie .. no i cały czas w trakcie każdej sesji mikrofony rejestrują przejazdy i kto przekroczy limity to od razu "czerwona kartka" po zjeździe z sesji ..


No tutaj pilnuja fakt. Kolege zmierzyli przed brama z DB i dostal naklejke. Jak podjechal pod lampe z depo to go wygonili bo w tlumiku pusto bylo. Nie ma co ryzykowac bo akurat przy moto popoludniu 1 z 3 sesji odpuscic to bol!
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez wesel24 » 25 lipca 2013, o 18:05

ja moge polecic tor w Radomiu na początek, cały tor objeżdza się na drugim biegu, jedna prosta kolo 200m, a reszta to winkiel przechodzacy w winkiel, co do zamykania opony, moja zamknieta gdzieś w 98% a do kolana pół metra ;) więc tak jak już było mówione to dwie różne rzeczy P.S. trzeba pilnować ciśnienia w oponach :)
 
Posty: 168
Dołączył(a): 10 marca 2012, o 21:08
Lokalizacja: Radom

przez bonzo320i » 25 lipca 2013, o 21:49

wesel24 napisał(a):co do zamykania opony, moja zamknieta gdzieś w 98% a do kolana pół metra ;) więc tak jak już było mówione to dwie różne rzeczy P.S. trzeba pilnować ciśnienia w oponach :)

Ja ostatnio wpadłem na Moto-Park w Koszalinie http://www.moto-park.pl/ , tył zamknięty bez problemu, na przodzie zostało może z 0.5cm, jednak do kolana jeszcze dużo brakowało(ale slajdery na butach ryły każdy winkiel). Oglądając fotki z wypadu widać, że nie ta pozycja co trzeba :-( i bardzo chętnie skorzystał bym z jazdy doszkalającej :-)
Avatar użytkownika
 
Posty: 631
Dołączył(a): 14 lipca 2009, o 21:39
Lokalizacja: Ko

przez Slajciak » 26 lipca 2013, o 08:02

wesel24 napisał(a): moja zamknieta gdzieś w 98% a do kolana pół metra


To Panie musisz miec bardzo zla pozycje na moto. Pewnie winkle strasznie wolno przejezdzasz bo wychyl;asz sie na zewnatrzna strone zakretu.
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez A.S. » 26 lipca 2013, o 17:59

bonzo320i napisał(a):Oglądając fotki z wypadu widać, że nie ta pozycja co trzeba :-( i bardzo chętnie skorzystał bym z jazdy doszkalającej :-)


No szkoda że masz daleko np. do Kisielina ...
Ale chociaż tak coś podpowiem :
jak to mówią - jedn obraz warty jest 1000 słów ;-)

Obrazek
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez bonzo320i » 27 lipca 2013, o 00:21

tutaj parę fotek z wypadu w porównaniu do A.S to nie mam pozycji za sterami :-(
https://plus.google.com/photos/10841074 ... 9D2gvWJzwE
Avatar użytkownika
 
Posty: 631
Dołączył(a): 14 lipca 2009, o 21:39
Lokalizacja: Ko

przez wesel24 » 27 lipca 2013, o 09:08

Slajciak napisał(a):
wesel24 napisał(a): moja zamknieta gdzieś w 98% a do kolana pół metra


To Panie musisz miec bardzo zla pozycje na moto. Pewnie winkle strasznie wolno przejezdzasz bo wychyl;asz sie na zewnatrzna strone zakretu.

u mnie wyglada to mnie wiecej tak, wiem ze bedzie pewnie kilka(naście) uwag, ale jeżdże na tyle na ile sie czuje - narazie tor zaliczyłem 2razy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
 
Posty: 168
Dołączył(a): 10 marca 2012, o 21:08
Lokalizacja: Radom

przez Slajciak » 27 lipca 2013, o 09:50

Wesel sama pozycja nic CI nie da jak nie bedziesz mial odpowiedniej predkosci w zakrecie.

Jak sie rozbujasz troche szybciej musisz wejsc "pod motocykl" zeby przeniesc srodek ciezkosci. Wtedy motocykl nie bedzie potrzebowal tak mocnego zlozenia i zamkniecie opony nastepuje przy duzo wiekszych predkosciach
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

przez A.S. » 27 lipca 2013, o 21:51

UUuu .... RADOM - mieć tor pod nosem i być dwa razy ... no wstyd :mrgreen: ..
Ale na poważnie ...
Jak cenię kolege Slajcaka ... a pewnie po wieczorze z 29 na 30 będę cenił jeszcze bardziej .. tak nie do końca ma rację . To nie działa tak że jak zaczniesz szybko jechać to ci pozycja wyjdzie .. to dzięki POZYCJI możesz jechać coraz szybciej ;-) . Przede wszytskim
1. TYŁEK DO TYŁU ma maxa - to też nie jest na dzień dzisiejszy optymalna pozycja ale to pomaga w nauce
2. KLATA DO BAKU - ma być przyklejona od strony wew... zakrętu
3. Łokieć od wewnętrznej MUSI BYĆ ZGIĘTY !!! Jeśli będzie prosty to mało tego że wygląda to komicznie to jest strasznie niebezpieczne ;-)
4. Głowa też poza "wlewem paliwa" od wewnętrznej zakrętu
5. Stopy podparte na podnóżkach w miejscu "poduszki" przy palcach - kuwa@ no nie wiem jak to inaczej opisać ;-)
6.. UWAGA !!!! To są tyko wskazówki .. Jak kto jest mądrzejszy to niech pisze ale, mnie nie atakuje że to że tamto .. Każdy ma swój styl, każdy jeździ inaczej .. każdemu co innego pasuje .. Ja pisze jak ja się uczyłem ...
I to co pisałem wyżej ... z pozycją w miarę poprawną czy opartą na podstawach chociaż - motocykl sam zapierdala ;-) .. To jest Pany NIEBO A ZIEMIA !

Aaaa. no i to co jest niby banalnie proste a kurwesko trudne i niemal nie do zrobienia .. LUŹNE RĘCE !!!! Jeśli pozycje mamy dobrą i całą siłę złożenia opieramy o kolano na zewnętrznej zakrętu i na klacie .. to rączki są luźne jak skórka na chuju .. i wtedy to dopiero otwiera się inny świat ... nie NIEBO a RAJ :-) .. Tylko jak to zrobić :-) ? Bo mi się udało może z kilkanaście razy nie spinać rąk i jechać na tyle świadomie że cały czas o tym myślałem i tego pilnowałem .. odruchowo po prostu tak nie potrafię i dupa ze mnie nie motórzysta ;-)

No i chciałem zaznaczyć że z tego co widzę ze zdjęć to wam to powinno iść jak "spłatka" ... Bo ja mam 170 cm a 90 kg prawie i jestem mówiąc wprost GRUBY ( tak delikatnie mówiąc nawet ) a to bardzo ale to bardzo przeszkadza .. a wy jak wieszaki na pranie więc DO ROBOTY i będzie OK !!! :-)
 
Posty: 865
Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22

przez wesel24 » 28 lipca 2013, o 16:03

A.S. napisał(a):Bo ja mam 170 cm a 90 kg prawie i jestem mówiąc wprost GRUBY ( tak delikatnie mówiąc nawet ) a to bardzo ale to bardzo przeszkadza .. a wy jak wieszaki na pranie więc DO ROBOTY i będzie OK !!! :-)

Ja 170cm i 85kg ;)

Nastepny wypad na tor jakos kolo polowy miesiaca ;) zapraszam
 
Posty: 168
Dołączył(a): 10 marca 2012, o 21:08
Lokalizacja: Radom

przez Slajciak » 31 lipca 2013, o 19:57

ASik ykhm jak bedziesz jechac wolniej to sie wyjebiesz na zakrecie ;P

Tak na serio to im szybciej l
jedziesz w zakrecie tym wiekszego zlozenia potrzebujesz Panie. Jak jedziesz zbyt wolno to moto poprostu nie potrzenbuje takiego wylozenia zeby pokonac zakret.

P.S. karwa teraz ladna pogoda od rana jest!!
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 stycznia 2011, o 14:30
Lokalizacja: Polkowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości