Strona 1 z 1

Uślizg tyłu

PostNapisane: 26 kwietnia 2016, o 21:31
przez Kamil90
Witam :)
Mam od niedawna Kawasaki ER6n i zauważyłem że przy wchodzeniu w zakręt przy prędkościach 70-90km/h mam delikatne uślizgi tylnego koła. Nie składam się głęboko, pochylam się może o 40', nie szaleję, boję się co byłoby przy większej prędkości
Czy jest jakaś przyczyna "sprzętowa" którą mogę sprawdzić- ciśnienie w oponie/ łożyska/amortyzator? Czy wynika to raczej z małego doświadczenia?

Pozdrawiam
Kamil

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 26 kwietnia 2016, o 23:25
przez wiertło
Kamil90 napisał(a):Witam :)
Mam od niedawna Kawasaki ER6n i zauważyłem że przy wchodzeniu w zakręt przy prędkościach 70-90km/h mam delikatne uślizgi tylnego koła. Nie składam się głęboko, pochylam się może o 40', nie szaleję, boję się co byłoby przy większej prędkości
Czy jest jakaś przyczyna "sprzętowa" którą mogę sprawdzić- ciśnienie w oponie/ łożyska/amortyzator? Czy wynika to raczej z małego doświadczenia?

Pozdrawiam
Kamil

Napisz co masz za oponę i z którego roku zobacz ciśnienie i napisz :P

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 1 maja 2016, o 15:29
przez Kamil90
Sorki za opóźnienie w odpowiedzi ale byłem poza domem ;)
Moje opony to Dunlop Road Smart II z 2012 roku. Ciśnienie na tyle to 2.1
Może pobawić się ustawieniem amortyzatora?

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 1 maja 2016, o 19:09
przez wiertło
Kamil90 napisał(a):Sorki za opóźnienie w odpowiedzi ale byłem poza domem ;)
Moje opony to Dunlop Road Smart II z 2012 roku. Ciśnienie na tyle to 2.1
Może pobawić się ustawieniem amortyzatora?

Ale co Ci to da??
to dość stara opona to raz a dwa tył zawsze ucieka
a co to jest za moto ??
A jak chcesz się bawić z amortyzatorami nie mając wiedzy nie tykać możesz sobie tylko biedy sam dla siebie zrobić.
Popytać w okolicach kto się tym zajmuje i pod Twoją wagę ustawi zawiechę .

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 1 maja 2016, o 20:31
przez Kamil90
Dziękuję za odpowiedź :) Jest to Kawasaki ER6n. Zastanawiam się nad amorkiem bo mam ustawiony na najmniejsze napięcie sprężyny a ważę 96kg więc podejrzewam że wypada trochę go podkręcić- tylko nie wiem do jakiej warości

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 1 maja 2016, o 21:11
przez wiertło
Kamil90 napisał(a):Dziękuję za odpowiedź :) Jest to Kawasaki ER6n. Zastanawiam się nad amorkiem bo mam ustawiony na najmniejsze napięcie sprężyny a ważę 96kg więc podejrzewam że wypada trochę go podkręcić- tylko nie wiem do jakiej warości


prędzej bym obstawiał oponę bo to nie jest pogromca mocy.
Sam mam michałka z tyłu z 2012 roku i nie mam takich cyrków a jestem lżejszy o 10kg to raz a moto ma koło 100km na kole :)

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 07:58
przez MarkII
wiertło napisał(a):
Kamil90 napisał(a):Dziękuję za odpowiedź :) Jest to Kawasaki ER6n. Zastanawiam się nad amorkiem bo mam ustawiony na najmniejsze napięcie sprężyny a ważę 96kg więc podejrzewam że wypada trochę go podkręcić- tylko nie wiem do jakiej warości


prędzej bym obstawiał oponę bo to nie jest pogromca mocy.
Sam mam michałka z tyłu z 2012 roku i nie mam takich cyrków a jestem lżejszy o 10kg to raz a moto ma koło 200km na kole :)


200KM na kole ..... taaaaaa

a w temacie 2.1 Bar na ciśnienia ?
Obudź się

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 08:49
przez wiertło
MarkII napisał(a):
wiertło napisał(a):
Kamil90 napisał(a):Dziękuję za odpowiedź :) Jest to Kawasaki ER6n. Zastanawiam się nad amorkiem bo mam ustawiony na najmniejsze napięcie sprężyny a ważę 96kg więc podejrzewam że wypada trochę go podkręcić- tylko nie wiem do jakiej warości


prędzej bym obstawiał oponę bo to nie jest pogromca mocy.
Sam mam michałka z tyłu z 2012 roku i nie mam takich cyrków a jestem lżejszy o 10kg to raz a moto ma koło 100km na kole tak twerdzi kolega z forum :)


200KM na kole ..... taaaaaa

a w temacie 2.1 Bar na ciśnienia ?
Obudź się


Ze synkiem nie rozmawiasz.
Jeżeli przy tak małym ciśnienu laczek ucieka to moim zdaniem coś nie tak z opną.
A tak na marginesie ile takie zx10r z 2005 roku powinno mieć km jeżeli jesteś obeznany w temacie ??

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 09:28
przez MarkII
200 KM to Ty możesz mieć co najwyżej na wale i to w porywach. Jak na kole masz 175 to max. Mój ZZR miał na wale 205 więc ...... Twoje 200 na kole wsadź między bajki.
A ciśnienie 2.1 powoduje odkształcenie się znaczne opony w złożeniu co przy nie rozgrzanej oponie daje uczucie uślizgu. Pora odłożyć eksperymenty ze stodoły i stosować się do zaleceń producenta w codziennej eksploatacji motocykla.

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 09:33
przez wiertło
MarkII napisał(a):200 KM to Ty możesz mieć co najwyżej na wale i to w porywach. Jak na kole masz 175 to max.


A czy ja napisałem że ma to 200km ??
A jak chcesz wiedzieć więcej o moto polecam forum zagraniczne i tu nasze lub rozmowa z Carrym :)
Z tego moto mozna bardzo dużo wyciągnąć. Pozdrawiam

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 11:53
przez Kamil90
Czyli jeśli jeżdżę po mieście bez szaleństw to powinienem mieć ciśnienie na tyle wyższe czy niższe? już się pogubiłem :D

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 12:13
przez wiertło
Kamil90 napisał(a):Czyli jeśli jeżdżę po mieście bez szaleństw to powinienem mieć ciśnienie na tyle wyższe czy niższe? już się pogubiłem :D


Na moje 2,7 to max
A dwa jeżeli takie cuda masz to wywal tą oponę i kup coś innego i świeżego i pozbędziesz się problemu.
Można jak najbardziej kupić starsze opony do max 5 lat. Ale jest jedno ale muszą być dobrze przechowywane itp
Bardzo dobrą alternatywą są opony po torowe. Tylko tu już trzeba więcej wiedzy żeby śmietnika nie kupić.

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 14:33
przez MarkII
Sprawdź ciśnienia zalecane. Jeździsz bracie "na flaku" zdążyłeś już zmęczyć karkasę opony i na łukach opona się poddaje jak szmata.

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 18:46
przez Kamil90
Dziękuję za pomoc :) Faktycznie jest to uczucie jakbym jechał na sflaczałej oponie :/ Możecie mi polecić jakiś konkretny model? :)

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 19:40
przez MarkII
Zasada jest prosta - zawsze szukasz najprostszych rozwiązań i przechodzisz dalej.
Wybór opony to już Twoja indywidualna sprawa, tu sugestii tyle ilu ludzi. Ja Ci zaproponuje Pirelli Angel GT ale zaraz się znajdzie ktoś kto to podważy, więc kieruj się swoim zdaniem.
Dla mnie ten model to najlepszy kompromis pomiędzy trwałością a przyczepnością. Powtarzam DLA MNIE.
Sam teraz jestem wkurzony na Bridgestone RS10. Niby takie nowoczesne i zajebiste ale w/g mnie g... warte, nie dają mi poczucia bezpieczeństwa.
Zjadę je i wchodzę w Pirelli Diablo Rosso III.

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 2 maja 2016, o 21:22
przez Kamil90
Dzięki za opinię Mark :) Łatwiej byłoby mi wybrać coś gdybym spędził na moto kilka lat i przetestował kilka gum- jednak przy małym doświadczeniu lepiej zapytać kogoś kto jeździ już trochę czasu i wie więcej ode mnie :) Zależy mi przede wszystkim na dużej przyczepności :)

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 3 maja 2016, o 06:49
przez MarkII
Angel GT (lub ST - starszy model), szybko się nagrzewają i to jest też ich b. duża zaleta.

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 5 maja 2016, o 19:02
przez rau3000
Opona to jedno, ale nie bagatelizowałbym ustawienia zawiasu. Jeżeli ważysz 90kg to na pewno masz źle ustawione napięcie wstępne. Poczytaj na necie jak ustawić SAG zawieszenia ( jest to bardzo prosta rzecz i nie wymaga skomplikowanej wiedzy) Jak byś nic nie znalazł to daj znać napiszę Ci jak ustawić SAG

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 8 maja 2016, o 20:22
przez Kamil90
Znalazłem taki obszerny poradnik :
http://sportjazda.pl/index.php/ustawien ... cie-wstpne

Załatwię kogoś do pomocy i postaram się pobawić ustawieniem :)
Dzięki za pomoc! :))

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 3 maja 2018, o 12:36
przez rafaelo223we
Nie kiedy są takie sytuacje że tak się zdarza , ale nie trzeba się tym przejmować w ogóle

________________________________________
drzwi do magazynu broni

Re: Uślizg tyłu

PostNapisane: 13 czerwca 2018, o 12:21
przez ilottet
hej