ZX10R '09 - Jazda na kole, a żywotność silnika

Stunt, tricki, jak stanąć na koło itp

Moderator: michu

ZX10R '09 - Jazda na kole, a żywotność silnika

przez Kawazx10r » 26 sierpnia 2014, o 08:05

Witam.

Mam pytanie do osób które latają na kole na dyszce z 2009. Co na to silnik?

To moja pierwsza kawa w życiu i nie chciałbym aby potórzyłą los mojej byłej R1 z 2008 i obróciło panewe.

W przypadku R1 moge sie wypowiedzieć że roczniki:

98-03 - silny doł, same lecą na koło, silnik dobrze3 znosi gumowanie, przy przebitce biegow na kole lubi sie sypać drugi bieg

04-08 - bardzo słaby dół, trzeba ją walić z wysokich obrotów, padają silniki od gumowania, oleju trzeba lać ponad stan, chu..owe sprzegło (20 tyś przebiegu i w koszu tak npie..dala że szok)

09-14 - zupełnie inny silnik, bardzo silny dół, skrzynia igła, tylko chodzi jak mikser :/ (dzwięk jak V4 a piec R4)

Jakie Kawasaki znoszą dobrze jazde na kole? I czego trzeba pilnować żeby moto posłużyło jak najdłużej?
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez janekpol » 26 sierpnia 2014, o 09:12

W jakich gazetach o tym czytałeś? :-) :-) :-)
 
Posty: 335
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 21:10
Lokalizacja: DSW

przez Kawazx10r » 26 sierpnia 2014, o 11:04

Miałem 5szt R1... Napisałem to z własnego doświadczenia... i kolegów którzy ze mną jeżdżą... Zresztą wystarczy wejsc na forum R1 i poczytać...


Zresztą pytanie tyczy się tego jak kawasaki zx10r '09 znosi jazdę na kole a nie skąd mam wiedzę na temat R1...
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez Grom19 » 26 sierpnia 2014, o 13:35

ZX10R z 09r Z gazu z jedynki nie pójdzie nawet na gume... Tylko strzał z klamy zostaje a z dwójki to zapomnij nawet przy strzelaniu ze sprzęgła nie pójdzie ;-) A tak na powaznie mój ziomek ma r1 07r i gumuje non stop i nic złego sie jeszcze nie zdarzyło a to ze oleju trzeba dolać ponad stan to norma dla mnie, ja mam zx10r z 04r i gumuje w ch*j i tez leje ponad stan a silnik chodzi jak złoto, jedyne co to rame spawałem w standardowym miejscu dla tych modeli ;-) A w zx10r z 09r jedyne na co musisz uwazac to zeby nie pójsc na plecy jak zreszta w kazdym :lol:
 
Posty: 143
Dołączył(a): 18 grudnia 2009, o 19:36
Lokalizacja: Warszawa

przez Kawazx10r » 26 sierpnia 2014, o 14:21

W r1 rn12 i rn19 byly u mnie okolicy 4 przypadki ze panewe obrocilo. A na forum co chwile ktos szuka silnika do rn19 :). Taka opinia o kawie to miod dla moich uszu :D. Bo lekko nie bedzie miala :). A sety pasazera beda non stop otwarte :)
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez janekpol » 26 sierpnia 2014, o 20:46

BIEDRONE zaliczyłem już dwa razy :-( :-( Też miałem rn12 i rn19 i wiecej latałem na jednym niż na dwóch kołach i żadnego problemu - ale!!!! zawsze był stan oleju maxymalny a nawet za górną kreskę. Raz się przejechlem kolegi TL gdzie miał min oleju i skonczyło się silnikiem do roboty :-) :-) :-) :-)
 
Posty: 335
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 21:10
Lokalizacja: DSW

przez Kawazx10r » 26 sierpnia 2014, o 21:54

Janekpol a jak bys porownal swoje kawasaki do rn19 jesli chodzi o gumowanie? I czy nie teskni Ci sie za R1? :)

Kawa zrobilem dopiero 200km. A co do R1 to mocny sprzet ale strasznie draznil mnie brak mocy do 7 tys obr a pozniej dopiero pieklo i trzeba ja tluc w wysokich obrotach albo walic ze sprzegla ktore jest bardzo kiepskie i dzwonia na potege kosze sprzeglowe...
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez janekpol » 27 sierpnia 2014, o 07:55

Z koszem to prawda tłuk się jak głupi. Ja w swojej wywaliłem kata exupa i dalem caly przelot AKRAPA i wtedy dopiero pojawiła się mega dziura do 7 tyś - szok. Jeżeli chodzi o gumowanie to nie mogę dużo powiedzieć bo na r1 zaliczyłem plecy bo wtedy jeszcze nie waliłem z klamy :-) :-) . Jak na razie najlepiej latało mi się na 10 z 2007r :-) :-) Tą Kawą to robiłem loty ale pewnego dnia przestrzeliłem i też skonczyło się plecami. Obecnej Kawie nie mam nic do zarzucenia ale pamiętam te plecy prawie przy 200km i mam lęki dlatego teraz jak na gumie to max z 2 bo z 3 mam lęki że za szybko. :-) :-)
 
Posty: 335
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 21:10
Lokalizacja: DSW

przez Kawazx10r » 1 września 2014, o 09:14

Janek a na jakim napędzie gumujesz? Orginał czy -1 +1? U siebie mam stock napęd I opone 190/55 I z jedyny z gazu idzie śmiało do gory ale z dwójeczki z setów nie wstaje z taka łatwością jak Honda 929 czy moja R1 z 99r ;) Myślę że mała zmiana zębów by się przydała bo wszystki moto po 2004 mają przełożenia typowo na tor a fanem strzału z klamki nie jestem :)
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez janekpol » 1 września 2014, o 18:23

Opisywałem już w poprzednich postach jak też brakowało mi mocy z gazu w R1 i też chodziło mi po głowie zmiana napędu :-) :-) :-) :-) Ale na szczęscie się wyleczyłem z tego. Odkąd zacząłem strzelać to teraz praktycznie staje kiedy chcę jak chcę i gdzie chcę :-) :-)
Miałem F2 z pizza z tylu 63 zęby
 
Posty: 335
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 21:10
Lokalizacja: DSW

przez Kawazx10r » 1 września 2014, o 21:17

A masz jakieś prywatne filmiki poglądowe z gumowania swojej kawy i strzelania z klamy? :)
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, o 21:53

przez janekpol » 1 września 2014, o 21:48

Jedyny filmik jaki jest to jest u strazy przemyslowej na strefie w Zarowie gdzie przestrzeliłem i zaliczełem biedrone :-) :-) Ale niestety nie szło go wykupić od Pana z ochrony :-) :-) Mam foty jak wyglądała kawa po tej glebie :-( :-(
 
Posty: 335
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 21:10
Lokalizacja: DSW


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
cron