jakie ciśnienie w oponach
Moderator: michu
Posty: 16
|Strona 1 z 1
jakie ciśnienie w oponach
cześć mam pytanie jakie ciśnienie trzeba mieć w oponach MICHELIN PILOT POWER 2CT 120/70ZR17 180/55ZR17
ponieważ gdy napompowałem przód 2,5 tył 2,9 bar i jeździłem na torze w Toruniu to miałem wrażenie że ucieka mi tył czy takie ciśnienie nie jest czasem za duże
ponieważ gdy napompowałem przód 2,5 tył 2,9 bar i jeździłem na torze w Toruniu to miałem wrażenie że ucieka mi tył czy takie ciśnienie nie jest czasem za duże
- Posty: 30
- Dołączył(a): 16 października 2012, o 19:25
- Lokalizacja: INOWROC
Tu masz cały artykuł o ciśnieniu w oponach w zależności od sposobu jazdy:
http://motormania.com.pl/newsy/kraj/cis ... le-na-tor/
http://motormania.com.pl/newsy/kraj/cis ... le-na-tor/
- Posty: 72
- Dołączył(a): 23 lutego 2014, o 18:10
- Lokalizacja: DPL
Re: jakie ciśnienie w oponach
Mi ostatnio w bydgoszczy na 2.9 z tyłu dupa usiekła i szlif mały był :/
Re: jakie ciśnienie w oponach
a kto daje 2.9 na tył?? i jeszcze na torze śmigać??
Re: jakie ciśnienie w oponach
2.9 na zimno to chyba tylko na autobahna, i to z plecakiem. Przecież to się w ogóle nie trzyma drogi.
- Posty: 11
- Dołączył(a): 30 grudnia 2013, o 10:25
Re: jakie ciśnienie w oponach
Witam, mam pilot powery u siebie latam na 2.2 przód 2.0 tył jest bardzo dobrze motocykl nie stracił na zwinności a granica przyczepności ciut się podwyższyła i lepiej można ją wyczuć. Generalnie głównym warunkiem dobierania ciśnienia jest typ opony w VFR śmigałem na supercorsach sp/sc to przód miał 2.0 tył 17-1.8 bara na zimno nie puściły nigdy mimo ostrej jazdy na winklach.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: jakie ciśnienie w oponach
SylwekW napisał(a):Witam, mam pilot powery u siebie latam na 2.2 przód 2.0 tył jest bardzo dobrze motocykl nie stracił na zwinności a granica przyczepności ciut się podwyższyła i lepiej można ją wyczuć. Generalnie głównym warunkiem dobierania ciśnienia jest typ opony w VFR śmigałem na supercorsach sp/sc to przód miał 2.0 tył 17-1.8 bara na zimno nie puściły nigdy mimo ostrej jazdy na winklach.
Pozdrawiam.
W chłodniejsze dni mniejsze ciśnienie w gumach też będę musiał tak zrobić
- Posty: 392
- Dołączył(a): 13 stycznia 2014, o 21:01
- Lokalizacja: PCT
Re: jakie ciśnienie w oponach
Hmmm a u mnie producent podaje http://www.pirelli.com/tyre/pl/pl/motor ... corsa.html Wiec trzymać się zaleceń producenta czy pompować mniej ????? Dodam że po torze nie śmigam ale sami wiecie że tym moto nie da się spokojnie jeździć.
Do tego serwisówka podaje tak :
Koła / Opony
Kontrola ciśnienia powietrza w oponach • Zmierzyć ciśnienie powietrza w oponach z ciśnieniomierza
[A], gdy opony zimno (to znaczy, gdy motocykl
nie została jeździł ponad milę w ciągu ostatnich 3
godzina). • Założyć korek zaworu powietrza.
Dostosowanie ciśnienia w oponach zgodnie z zaleceniami
Jeśli to konieczne.
Ciśnienie powietrza (na zimno)
Przód: do 180 kg (397 lb)
250 kPa (2,5 kG / cm², 36 psi)
Tył: do 180 kg (397 lb)
290 kPa (2,9 kG / cm², 42 psi)
Do tego serwisówka podaje tak :
Koła / Opony
Kontrola ciśnienia powietrza w oponach • Zmierzyć ciśnienie powietrza w oponach z ciśnieniomierza
[A], gdy opony zimno (to znaczy, gdy motocykl
nie została jeździł ponad milę w ciągu ostatnich 3
godzina). • Założyć korek zaworu powietrza.
Dostosowanie ciśnienia w oponach zgodnie z zaleceniami
Jeśli to konieczne.
Ciśnienie powietrza (na zimno)
Przód: do 180 kg (397 lb)
250 kPa (2,5 kG / cm², 36 psi)
Tył: do 180 kg (397 lb)
290 kPa (2,9 kG / cm², 42 psi)
- Posty: 3
- Dołączył(a): 9 kwietnia 2016, o 08:50
Re: jakie ciśnienie w oponach
Na torze obniżasz ciśnienie. Gorzej będzie przekładał się po winklach ale będzie większy styk opony z nawierzchnią.
Na drodze w okresie przejściowym zima - wiosna - jesień kiedy temperatury są niskie też możesz zmniejszyć ciśnienie. Szybciej zajeździsz kapcia kosztem lepszej przyczepności.
Na drodze w okresie przejściowym zima - wiosna - jesień kiedy temperatury są niskie też możesz zmniejszyć ciśnienie. Szybciej zajeździsz kapcia kosztem lepszej przyczepności.
- Posty: 34
- Dołączył(a): 22 maja 2013, o 15:09
Re: jakie ciśnienie w oponach
Dzieki :) Czyli do takiej cywilnej ( choć czasem ostrej jazdy ) stosować sie do zaleceń serwisówki .
- Posty: 3
- Dołączył(a): 9 kwietnia 2016, o 08:50
Re: jakie ciśnienie w oponach
Ktoś projektuje układy zawieszenia, opony. Siedzi nad tym latami sztab inżynierów, analizując dane, a później te swoje wypociny każą stosować w instrukcjach - bzdura !!!
Każdy Polak motocyklista nie jest gorszy niż Rossi i wie lepiej, że flak trzyma lepiej ....... żenada.
Każdy Polak motocyklista nie jest gorszy niż Rossi i wie lepiej, że flak trzyma lepiej ....... żenada.
- Posty: 53
- Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35
Re: jakie ciśnienie w oponach
MarkII napisał(a):Ktoś projektuje układy zawieszenia, opony. Siedzi nad tym latami sztab inżynierów, analizując dane, a później te swoje wypociny każą stosować w instrukcjach - bzdura !!!
Każdy Polak motocyklista nie jest gorszy niż Rossi i wie lepiej, że flak trzyma lepiej ....... żenada.
MarkII to nie takie proste, ten inżynier bierze pod uwagę że motocykl jest nowy , a dosiada go 64 kilogramowy kierowca (tak jest w moim manualu). Sam ważę 82 kg , czyli różnica wynosi 18 kg co daje ok. 28% różnicy w masie kierowcy a ok. 8% różnicy w masie maszyna+kierowca. To dużo, dlatego należy brać poprawki do ustawień w manualu. 2 sprawa to każdy ma swój styl jazdy . Jednego maszyna będzie lepiej słuchała się na 2.3 z przodu a drugiego 2.5. Ustawienia i ciśnienia należy skorygować pod siebie. Mechanik z wieloletnim stażem, który sam ostro upala m.in był na torze w Walencji , ostatnio gdy odbierałem od niego moto powiedział mi "Nie traktuj serwisówki jak biblii" i tego się trzymam :) Pozdro :)
Re: jakie ciśnienie w oponach
Oczywiście masz rację ale .... Zestrajane są pod bikrera 75 kg (przynajmniej Kawasaki) a największą różnicę robi zabawa zawieszeniem a nie ciśnieniem w oponach. Nie ma na tym forum "zawodnika", który jest na tyle expertem, że robi mu różnicę zabawa w ciśnienia. Większość coś gdzieś poczytała i się dzieli opiniami innych - nie swoimi.
Ja swój motocykl w seryjnych ustawieniach jestem w stanie wykorzystać na 50-60 %, właściwości. opony wykorzystuję podobnie do 60% ich mocy. Po zabawie zawieszeniem + 5 może 10 %.
Za cieńki jestem na experymenty. Tak więc jeśli ktoś ocenia swoje możliwości podobnie, niech uwierzy w to co inni lepiej od niego obliczyli, bo może sobie zrobić tylko krzywdę.
Ja swój motocykl w seryjnych ustawieniach jestem w stanie wykorzystać na 50-60 %, właściwości. opony wykorzystuję podobnie do 60% ich mocy. Po zabawie zawieszeniem + 5 może 10 %.
Za cieńki jestem na experymenty. Tak więc jeśli ktoś ocenia swoje możliwości podobnie, niech uwierzy w to co inni lepiej od niego obliczyli, bo może sobie zrobić tylko krzywdę.
- Posty: 53
- Dołączył(a): 25 października 2015, o 12:35
Posty: 16
|Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość