Jak stawiacie moto na koło

Stunt, tricki, jak stanąć na koło itp

Moderator: michu

Jak stawiacie moto na koło

przez michu » 5 czerwca 2007, o 23:07

od jakiegoś czasu chce postawić na kolo moja kawe ale boje sie
mam wrażenie ze polecę na plecy
oczywiście strzelam ze sprzęgla ale dokładnie nie wiem jak to sie robi moze ktos mi wytłumaczy
na jakim biegu i w ogole
Ostatnio edytowano 23 listopada 2009, o 15:23 przez michu, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2007, o 22:21

przez StalinGPX » 10 czerwca 2007, o 19:38

Ja to jade i albo wrzucam 2 staje na podnozkach pasarzera i przy okolo 8tys daje full gaz i troszke nacisne sprzeg³o i z powrotem puszczam i moto jedzie na kole i jak czuje ze moge sie przechylic do tylu to delikatnie popuszczam gazu bo jakbym tak szybko popuscil tobym udezy³ przednim kolem mocno o ziemie bo silinik wtedy hamuje albo wrzucam 1 i ruszam kawalek a potem strzelam ze sprzeg³a i daje duzo gazu podrywaj±æ motocykl i moto ejdzie nie da sie tego opisac to po prostu trzeba samemu wyczuc bo kazdy inaczej ma ustawione moto.
 
Posty: 39
Dołączył(a): 27 maja 2007, o 18:14
Lokalizacja: Zawiercie

przez lisek1221 » 14 czerwca 2007, o 23:52

jaaaaa jad±c wolno na jedynce popuszczam gaz (moto nurkuje) a nastepnie maneta na maxa poci±gam kiere i HORIZONT idzie w góre bez sprzêg³a- trzeba to robic przy niskich obrotach bo jak s± za wysokie to dupa, nic niewyjdzie:))
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 23:27
Lokalizacja: Stunt (P-?)

przez soldi » 15 czerwca 2007, o 00:12

proponowana predkosc na 1 biegu to 40-50 km/h :)
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez lisek1221 » 15 czerwca 2007, o 00:23

aha , oczywi¶cei ka¿dy sprzêt czy zx6 czy zxr czy gpz ma swoje obroty przy których idzie na ko³o wiêc trzeba to indywidualnie wyczuæ dla kazdego sprzeta:)
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 23:27
Lokalizacja: Stunt (P-?)

przez ttomas » 28 czerwca 2007, o 17:57

Mia³em kiedy¶ problem z postawieniem na ko³o poniewa¿ zbyt mocno wciska³em sprzêg³o, uk³ad napêdowy sie rozlu¼nia³ i zrywa³ przyczepno¶æ w momencie puszczenia. Na mojej zx9r najlepiej oko³o 6-7 ty¶ na jedynce i mu¶niêcie sprzêg³a i podkrêcenie obrotów i jedziemy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, o 15:59
Lokalizacja: Siedlce

przez ojciec » 30 czerwca 2007, o 14:22

na pocz±tek nie polecam stawiania ze sprzêg³a
popróbuj z gazu (po pierwsze moto podrywa siê znacznie ³agodniej, po drugie mniej cierpi)
tak samo nie próbuj stawaæ na podnó¿kach (to pó¼niej;)
wa¿na jest tak¿e pozycja na motocyklu
bêdzie Ci ³atwiej postawiæ go na ko³o je¶li przesuniesz siê ile siê da do ty³u
wyprostuj rêce
jedynka, rura, przy ok 8 tys. zamykasz przepustnicê, motocykl nurkuje i odkrêcasz gwa³townie manetkê.
to tyle ;)
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 maja 2007, o 10:44

przez siwy » 1 lipca 2007, o 02:13

ja kawe zx9 z 96 roku podnosilem przy 6 tysiacach a zx9 z 2002 podnosze przy niecalych 3 ale tam jest caly uklad wyscigowy i ma duzo lepszy moment
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 czerwca 2007, o 17:17
Lokalizacja: poznan

przez bamber » 6 sierpnia 2007, o 12:46

A czy Er 5 ktos kiedys postawil na kolo bo dla mnie narazie jest to awykonalne.
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 sierpnia 2007, o 12:08
Lokalizacja: Warszawa

przez akira222 » 31 sierpnia 2007, o 13:06

A jak wygl±da sprawa z GPX em? Da siê to postawiæ na ko³o?
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 czerwca 2007, o 12:04
Lokalizacja: Zaleszany

przez marcinzxr » 31 sierpnia 2007, o 13:19

ze sprzêg³a siê wszystko da. kto nie ryzykuje ten sie nie przekona.
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 maja 2007, o 13:07

przez AREK_GDYNIA » 2 września 2007, o 22:35

Ja rozpedzam moto do ok 40km/h na jedynce ,odsuwam sie do tylu ,puszczam gaz i gwaltownie odkrecam. Wtedy motocykl startuje w gore i w momeccie ,gdy trzyma odpowiednio pion dodaje lub odpuszczam gaz ,aby jechac jak najdluzej. Ciagne tak do momentu gdy rozpedze sie do takich obrotow ,ze silnik zaczyna przerywac i przod opada.
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 września 2007, o 22:02
Lokalizacja: Gdynia

przez Micha » 5 września 2007, o 20:00

Ja ma³o je¿d¿ê na gumce poniewa¿ szkoda mi motorku natomiast je¶li ju¿ to robi.ê to poprostu delikatnie siê odsuwam do ty³u i dodajê gazu, motorek sam sobie wstaje:-)
 
Posty: 485
Dołączył(a): 29 sierpnia 2007, o 16:18

przez KLX 650 C » 5 września 2007, o 21:29

a jak to robiæ w przypadku enduro??? np. KLX 650C
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5 września 2007, o 21:27
Lokalizacja: Karczew

przez salex » 5 września 2007, o 21:50

AREK_GDYNIA napisał(a):Ja rozpedzam moto do ok 40km/h na jedynce ,odsuwam sie do tylu ,puszczam gaz i gwaltownie odkrecam. Wtedy motocykl startuje w gore i w momeccie ,gdy trzyma odpowiednio pion dodaje lub odpuszczam gaz ,aby jechac jak najdluzej. Ciagne tak do momentu gdy rozpedze sie do takich obrotow ,ze silnik zaczyna przerywac i przod opada.


mam pytanie
zaznaczam, ¿e jestem laikiem :mrgreen:

jak puszczasz gaz i gwa³townie go potem odkrêcasz to co ze sprzêg³em??

przytrzymujesz czy nie??
a jak przytrzymujesz to ca³kowicie czy tylko do po³owy?

reasumuj±c co ze sprzêg³em ??
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 czerwca 2007, o 22:48
Lokalizacja: Zabrze

przez Kwazi_ » 6 września 2007, o 11:11

salex napisał(a):
AREK_GDYNIA napisał(a):Ja rozpedzam moto do ok 40km/h na jedynce ,odsuwam sie do tylu ,puszczam gaz i gwaltownie odkrecam. Wtedy motocykl startuje w gore i w momeccie ,gdy trzyma odpowiednio pion dodaje lub odpuszczam gaz ,aby jechac jak najdluzej. Ciagne tak do momentu gdy rozpedze sie do takich obrotow ,ze silnik zaczyna przerywac i przod opada.


mam pytanie
zaznaczam, ¿e jestem laikiem :mrgreen:

jak puszczasz gaz i gwa³townie go potem odkrêcasz to co ze sprzêg³em??

przytrzymujesz czy nie??
a jak przytrzymujesz to ca³kowicie czy tylko do po³owy?

reasumuj±c co ze sprzêg³em ??



ojjj te kobiety.... :lol:
 
Posty: 259
Dołączył(a): 27 maja 2007, o 09:30

przez cwikus » 6 września 2007, o 14:34

salex napisał(a):jak puszczasz gaz i gwa³townie go potem odkrêcasz to co ze sprzêg³em??

przytrzymujesz czy nie??
a jak przytrzymujesz to ca³kowicie czy tylko do po³owy?

reasumuj±c co ze sprzêg³em ??


Sprzeglo trzeba puscic, bo inaczej je spalisz po paru(nastu) nieudanych próbach ;-)
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 września 2007, o 10:19
Lokalizacja: Piekary ?l?skie

przez AREK_GDYNIA » 6 września 2007, o 22:51

salex napisał(a):
AREK_GDYNIA napisał(a):Ja rozpedzam moto do ok 40km/h na jedynce ,odsuwam sie do tylu ,puszczam gaz i gwaltownie odkrecam. Wtedy motocykl startuje w gore i w momeccie ,gdy trzyma odpowiednio pion dodaje lub odpuszczam gaz ,aby jechac jak najdluzej. Ciagne tak do momentu gdy rozpedze sie do takich obrotow ,ze silnik zaczyna przerywac i przod opada.


mam pytanie
zaznaczam, ¿e jestem laikiem :mrgreen:

jak puszczasz gaz i gwa³townie go potem odkrêcasz to co ze sprzêg³em??

przytrzymujesz czy nie??
a jak przytrzymujesz to ca³kowicie czy tylko do po³owy?

reasumuj±c co ze sprzêg³em ??

Sprzeglo puszczone. Operujesz samym gazem.
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 września 2007, o 22:02
Lokalizacja: Gdynia

przez salex » 7 września 2007, o 09:23

dziêki, napewno zapamiêtam ;-)

ju¿ chyba w tym sezonie nic z tego, ale u mnie nauka nigdy nie idzie w las :mrgreen:
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 czerwca 2007, o 22:48
Lokalizacja: Zabrze

przez franek » 7 września 2007, o 14:48

A czy kto¶ z was próbowa³ postawiæ na ko³o GPZ 500 ale nie u¿ywaj±c sprzêg³a?
Ja próbowa³em zrobiæ to i wydaje mi sie ¿e jest to mo¿liwe. Robi³em tak jak piszecie, ¿e na 1 biegu odejmujesz gaz przód przysiada i wtedy daje mu, ¿eby stan±³. Tyle tyko, ¿e ja chyba nie umiem tego wykorzystaæ, bo udawa³o mi sie unie¶æ ko³o mo¿e na 15 cm na ziemiê. ;-)
 
Posty: 23
Dołączył(a): 17 sierpnia 2007, o 12:32
Lokalizacja: Skierdy okolice W-wy

przez soldi » 7 września 2007, o 20:32

takie sa poczatki :) zaczynasz od 15 cm i w goooore :)
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, o 19:42

przez Romsel » 8 września 2007, o 11:12

Ja tez bardzo doswiadczony w tym nie jestem a w zasadzie laik ale ze trzy razy probowalem podniesc na pare centymetrow swojego. idzie bez problemu na ok 30cm. Boje se ze kiera mi ucieknie i wywale glebe i tylko popeliny narobie :-) Wiekszy strach mam przed zniszczeniem moto :-) niz siebie bo ciezko na niego pracowalem :-) Raz sam nieswiadomie unioslem a w zasadzie moto :-) Start z pod swiatel 12tys obr i kolo samo w gore idzie 2 i to samo ale tez nie umie tego wykorzystac ze strachu :-) Dla niektorych moze to smieszne jak jezdza po 10 lat ale dla nas nowicjuszy chyba nie...
 
Posty: 133
Dołączył(a): 30 czerwca 2007, o 10:35
Lokalizacja: prawie

przez KcPrWWL » 8 września 2007, o 13:43

GPZ 500?? jak najbardziej, w prawdzie nie jezdzilem jeszcze na gumie, ale nawet bez gwaltownego puszczania gazu jak odkrece manetke to mi lekko unosi kolo, a lekki to ja nie jestem (prawie 100kg ;-) ) wersja 60km
 
Posty: 25
Dołączył(a): 22 sierpnia 2007, o 14:13
Lokalizacja: Wo?omin

przez Micha » 8 września 2007, o 22:42

Wczoraj wieczorkiem by³em w na mie¶cie poje¼dziæ z ziomkami i widzia³em jak na ¶rodkumiasta jakie¶ ³epki skuterami ¶migali na gumkach i nawet fajnie im to wychodzi³o.
 
Posty: 485
Dołączył(a): 29 sierpnia 2007, o 16:18

przez Krzycho42 » 18 września 2007, o 01:30

Ja mam GPZ 1100 ale to wa¿y 250 kilosów. To te¿ mo¿na postawiæ ? Chodzi mi czy przy tej wadze da sie utrzymaæ równowagê ?
 
Posty: 22
Dołączył(a): 23 czerwca 2007, o 17:26
Lokalizacja: Ruda Slaska

przez lisek1221 » 18 września 2007, o 23:57

Krzychooo 42 -- ja mam horizonta i to idzie z gazu na ko³o :evil: dzieki takiej wadze jest bardziej stabilny :lol:
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 23:27
Lokalizacja: Stunt (P-?)

przez Micha » 19 września 2007, o 12:40

Ka¿dy ale to kompletnie ka¿dy pojazd dwuko³owy mo¿na postawiæ na gume, tylko trzeba umieæ:-)
 
Posty: 485
Dołączył(a): 29 sierpnia 2007, o 16:18

przez kawasakikz550 » 20 września 2007, o 22:19

ze sprzegla z550 idzie. przynajmniej moj.
 
Posty: 246
Dołączył(a): 19 czerwca 2007, o 09:38
Lokalizacja: prawie Krak

Witam

przez tolba111 » 18 czerwca 2008, o 23:35

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem kawy zx-9r i chce sie nauczyć stawiać ją na koło.
Ona nie równo pracuje. Czy to będzie problem i jak go wyeliminować?
Pozdrawiam
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8 czerwca 2008, o 23:12
Lokalizacja: z raju-GDA

przez ttomas » 19 czerwca 2008, o 09:31

Może być problem, ja na swojej dość długo się uczę, na początku przy słabej oponie miałem problem z doborem obrotów bo albo za mało i ledwo się uniosłem albo za dużo i uślizg koła. Ale wszystko da się wyczuć, trzeba trenować. Teraz mała przerwa, olej z lagi cieknie, chyba za mocno przywaliłem przodem jak z gumy schodziłem :-/
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, o 15:59
Lokalizacja: Siedlce

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość