Tylni amor zzr 1100 D

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

Tylni amor zzr 1100 D

przez DAREK K » 21 maja 2010, o 13:49

Mam pytanie do osób które wiedza jakie cisnienie ,i ile oleju powinno byc w tylnim amorze od zzr-a gdybym posiadał cały taki motocykl to pewnie juz dawno bym miał jakas serwisówke,a tak mam tylko tylnie zawieszenie w gpz-cie i własnie tego nie wiem..cos tam szperałem ale znalazłem tylko dane ogólne,a ostatnio nie mam zbytnio czasu żeby na necie posiedziec ...Z góry dzieki

[ Dodano: 22 Maj 2010, 10:51 ]
Znalazłem juz serwisówke ...ale niestety co mnie bardzo dziwi nie ma nic na temat oleju i cisnienia :-( ,jest tylko wzmianka o ustawieniach napiecia sprezyny do okreslonej wagi motocyklisty itd.,oraz jakie cis. i ile oleju w przednich lagach ,ale na tylni amor nic.....dlatego tym bardziej prosze o pomoc.....
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 września 2009, o 22:47
Lokalizacja: Opole

przez Pokor » 23 maja 2010, o 22:19

nie znajdziejsz takich informacji do te amortyzatory w mniemaniu producenta sa nie serwisowalne
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 kwietnia 2010, o 11:29
Lokalizacja: Gdynia

przez DAREK K » 25 maja 2010, o 10:37

:-/ co najmniej jest to dziwne.......ja w swoim starym zawieszeniu miałem ustawione wg. serwisówki ,tam było podane ile oleju i jakie cisnienie ma byc...i tak wogóle to po jaki huj tam dali wentyl??mimo to dzieki....a skad to wiesz jesli mozna wiedziec?
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 września 2009, o 22:47
Lokalizacja: Opole

przez prezesartur » 25 maja 2010, o 19:32

Wentylem regulujesz ciśnienie zależnie od wagi jaka obciąża motocykl gdy jeździ sam kierowca mniejsze ciśnienie gdy z pasażerem i bagażem wtedy więcej nabijasz. W serwisówce nie znajdziesz gdyż zakładam, że masz serwisówkę od modelu D. A w modelu D amortyzator był bez wentyla. Nabij międz 0,8-1 atm (od razu mówię, że na oko podaje). Jeśli będzie mało dobij jeszcze. Generalnie spuść ciśnienie i nabij tyle żeby motocykl się podniósł a potem już eksperymentuj ze zwiększeniem ciśnienie ale nie przesadź. Musisz dopasować ciśnienie do własnych preferencji gdyż większe ciśnienie "usztywni" motocykl i zmniejszy komfort ale poprawi prowadzenie i odwrotnie. Wysoce prawdopodobne, że masz amortyzator nie od ZZR1100 a od ZX10. Informacje owszem znajdziesz pod warunkiem, że odniesiesz się do konkretnej serwisówki będącej powiązaną z motocyklem od którego pochodzi amortyzator.
 
Posty: 275
Dołączył(a): 25 października 2007, o 21:05
Lokalizacja: pl

przez DAREK K » 25 maja 2010, o 22:08

Nie zwróciełm uwagi czy w serwisówce jest wentyl w amortyzatorze....Amor jest na bank z ZZr-a(nie mogłem pomylic) ale nie wiem własnie czy z modelu D( ma jeszce cztero stopniowa regulacje teleskopu,bo sprezyna to wiadomo co i jak)....wiem mniej wiecej o co chodzi,bo tak samo ustawiałem pod siebie w starym zawieszeniu(ale nie przekraczajac wartosci jakie były w serwisówce,tak samo z olejem) tylko chodziło mi o to że nie wiem jakie sa widełki w ustawieniech,i w konsekwencji nie przesadzisc z tym cisnieniem,zeby tam jeszce jakas uszczelka,lub simmering nie pierdolnął No i olej to wiadomo,nie wiem jaka ma pojemnosc i przeciez jakis tam musi byc.Ale skoro obaj piszecie że nic nie znajde ,i sam faktycznie w serwisówce nic nie widziałem ,to musze to ustawic tak jak piszesz....i potem juz bede kombinował na trasie...DZIEKI i POZDRAWIAM
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 września 2009, o 22:47
Lokalizacja: Opole

przez Pokor » 25 maja 2010, o 22:56

ogolnie mowiac w amortyzatorach olejowo -gazowych tylnych zazwyczaj reguluje sie napicie wstene sprezyny , dobicie i odbicie <oglenie tlumienie> i do tych amorku danych nie ma bo sa nabite olejem i gazem fabrycznie i juz ale jesli masz fabrycznie zamontowany wentyl i producent przewidzial nabicie amorka przez urzytkownika to powinno to byc wyszczegolnione w specyfikacji.
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 kwietnia 2010, o 11:29
Lokalizacja: Gdynia

przez prezesartur » 25 maja 2010, o 23:19

Znajdziesz problem w tym, że jeszcze nie trafiłem na serwisówkę od modelu C wszędzie krąży do modelu D i wzwyż. Taką informacje znalazło by się w instrukcji obsługi ale osobiście jej nie posiadam. Zrób tak jak pisałem.
 
Posty: 275
Dołączył(a): 25 października 2007, o 21:05
Lokalizacja: pl

Olej w przednim zawieszeniu

przez Drengist » 20 maja 2018, o 14:28

Witam mam Gpz 1100 z 95r Moje pytanie ile wchodzi płynu w przednie lagi bo nigdzie nie moge znalesc a chcialbym wymienic
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 maja 2018, o 11:13

Re: Tylni amor zzr 1100 D

przez judiim » 23 maja 2018, o 22:45

hej
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 maja 2018, o 22:43


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość