ustawienie lag, montaz zawieszenia
Moderator: michu
Posty: 13
|Strona 1 z 1
ustawienie lag, montaz zawieszenia
Panowie przekładałem cały motor na nową ramę .... i mam problem z lagami mianowicie teraz położenie kierownicy nie zgadza mi się z kołem jak to teraz ustawić , ma ktoś jakiś sposób????
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:16 przez TC, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 marca 2008, o 19:45
- Lokalizacja: Ko?obrzeg
Re: ustawienie lag w zx6r 99
TC napisał(a):Panowie przekładałem cały motor na nową ramę .... i mam problem z lagami mianowicie teraz położenie kierownicy nie zgadza mi się z kołem jak to teraz ustawić , ma ktoś jakiś sposób????
Zakładam, że wszystko (lagi, półki, kierownica, oś koła) masz proste i że położenie kierownicy względem półki jest ustalone przeznaczonymi do tego celu śrubami (wchodzącymi od spodu w górną półkę). Unieś motocykl jakimś podnośnikiem tak, żeby przednie koło lekko dotykało podłoża. Poluzuj śruby mocujące lagi w półkach i w obejmach kierownicy. Używając suwmiarki ustaw jednakową odległość na jaką każda laga wystaje ponad obejmę kierownicy; im bardziej będzie wystawać - tym "ostrzejsze" będzie prowadzenie motocykla, tym chętniej będzie się kładł w skręt i mniejszej siły będzie wymagał do wejścia w zakręt - ale jednocześnie tym mniej stabilny będzie na prostej i przy dużych prędkościach, będzie też łatwiej łapał shimmy. W mojej szóstce 98 optimum było około 5 mm. Ustaw odległość na jaką jest wysunięta jedna laga, skręć ją delikatnie w górnej półce, ustaw drugą lagę, skręć w górnej półce, dopiero potem dokręć wszystkie pozostałe śruby (dolna półka, obejmy kierownicy) Jeżeli wszystko jest proste - powinno być si. Jeżeli nie - szukaj co jest krzywe.
A jakby nie było proste, to akurat wala mi się po garażu bezwypadkowa górna półka i obie połówki kierownicy z obejmami.
--
pzdr
yahoo
- Posty: 187
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:53
- Lokalizacja: Pozna
ale dalej się nie rozumiemy....kąt wyprzedzenia to ja wiem jak ustawić !
tylko mam problem z ustawieniem pozycji koła względem kierownicy.....wiadomo przecież że wszystko może być proste ale obracając dwie lagi z kołem one mogą być nierówno względem kierownicy...taka zbieżność w motocyklu...
tylko mam problem z ustawieniem pozycji koła względem kierownicy.....wiadomo przecież że wszystko może być proste ale obracając dwie lagi z kołem one mogą być nierówno względem kierownicy...taka zbieżność w motocyklu...
- Posty: 8
- Dołączył(a): 31 marca 2008, o 19:45
- Lokalizacja: Ko?obrzeg
TC napisał(a):ale dalej się nie rozumiemy....kąt wyprzedzenia to ja wiem jak ustawić !
tylko mam problem z ustawieniem pozycji koła względem kierownicy.....wiadomo przecież że wszystko może być proste ale obracając dwie lagi z kołem one mogą być nierówno względem kierownicy...taka zbieżność w motocyklu...
No właśnie o to chodzi. Tego się nie reguluje,nie ustawia.Dlatego mówiłem, że masz poluzować lagi - one powinny wtedy same z siebie "ułożyć się" we właściwej pozycji.
--
pzdr
y.
- Posty: 187
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:53
- Lokalizacja: Pozna
TC napisał(a):ale lagi obracają się też jakby wokół własnej osi w półce zgadza się ????
[ Dodano: 9 Maj 2009, 11:13 ]
i jestem pewien że lagi same się nie ułożą żeby wszystko było w jednej osi!!!
No to nie mamy o czym dyskutować.
--
pzdr
yahoo
- Posty: 187
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:53
- Lokalizacja: Pozna
Nie ma różnicy jaka kolejność składania, jeśli lagi są proste to wszystko musi pasować jak ulał niewazne czy sie je obroci w półce czy nie. Jak dla mnie to któraś laga była prostowana i ma delikatna odchyłke i po złożeniu wystaje troche w przód albo w tył jedyna rada to sprawdzic która i ustawić ja pod kątem 90* (tak jakby w poprzek motocykla :-P ) i dociągnąć śrubą to powinno być git. Pozdro
- Posty: 276
- Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
- Lokalizacja: DBRN
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
[ Dodano: 25 Maj 2009, 15:43 ]
Chodzi o to zeby ustawic skrzywiona lage w taki sposob zeby odchylona byla w poprzek osi motocykla moze obrazek jest troche przerysowany ale pokazuje zasade wg jakiej trzeba to zrobic. oczywiscie najpierw musisz ustalic ktora laga jest krzywa
- Posty: 276
- Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
- Lokalizacja: DBRN
Posty: 13
|Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość