ustawienie lag, montaz zawieszenia

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

ustawienie lag, montaz zawieszenia

przez TC » 6 maja 2009, o 23:36

Panowie przekładałem cały motor na nową ramę .... i mam problem z lagami mianowicie teraz położenie kierownicy nie zgadza mi się z kołem jak to teraz ustawić , ma ktoś jakiś sposób????
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:16 przez TC, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 31 marca 2008, o 19:45
Lokalizacja: Ko?obrzeg

przez Picek » 6 maja 2009, o 23:48

Metróweczka i łapać sobie jakieś punkty przeciwległe.
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin

przez TC » 7 maja 2009, o 16:31

tzn jakie przeciwległe np od przedniej ośki do tylnej?
 
Posty: 8
Dołączył(a): 31 marca 2008, o 19:45
Lokalizacja: Ko?obrzeg

Re: ustawienie lag w zx6r 99

przez yahoo » 7 maja 2009, o 23:53

TC napisał(a):Panowie przekładałem cały motor na nową ramę .... i mam problem z lagami mianowicie teraz położenie kierownicy nie zgadza mi się z kołem jak to teraz ustawić , ma ktoś jakiś sposób????


Zakładam, że wszystko (lagi, półki, kierownica, oś koła) masz proste i że położenie kierownicy względem półki jest ustalone przeznaczonymi do tego celu śrubami (wchodzącymi od spodu w górną półkę). Unieś motocykl jakimś podnośnikiem tak, żeby przednie koło lekko dotykało podłoża. Poluzuj śruby mocujące lagi w półkach i w obejmach kierownicy. Używając suwmiarki ustaw jednakową odległość na jaką każda laga wystaje ponad obejmę kierownicy; im bardziej będzie wystawać - tym "ostrzejsze" będzie prowadzenie motocykla, tym chętniej będzie się kładł w skręt i mniejszej siły będzie wymagał do wejścia w zakręt - ale jednocześnie tym mniej stabilny będzie na prostej i przy dużych prędkościach, będzie też łatwiej łapał shimmy. W mojej szóstce 98 optimum było około 5 mm. Ustaw odległość na jaką jest wysunięta jedna laga, skręć ją delikatnie w górnej półce, ustaw drugą lagę, skręć w górnej półce, dopiero potem dokręć wszystkie pozostałe śruby (dolna półka, obejmy kierownicy) Jeżeli wszystko jest proste - powinno być si. Jeżeli nie - szukaj co jest krzywe.

A jakby nie było proste, to akurat wala mi się po garażu bezwypadkowa górna półka i obie połówki kierownicy z obejmami.

--
pzdr
yahoo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:53
Lokalizacja: Pozna

przez TC » 9 maja 2009, o 09:03

ale dalej się nie rozumiemy....kąt wyprzedzenia to ja wiem jak ustawić !
tylko mam problem z ustawieniem pozycji koła względem kierownicy.....wiadomo przecież że wszystko może być proste ale obracając dwie lagi z kołem one mogą być nierówno względem kierownicy...taka zbieżność w motocyklu...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 31 marca 2008, o 19:45
Lokalizacja: Ko?obrzeg

przez yahoo » 9 maja 2009, o 10:29

TC napisał(a):ale dalej się nie rozumiemy....kąt wyprzedzenia to ja wiem jak ustawić !
tylko mam problem z ustawieniem pozycji koła względem kierownicy.....wiadomo przecież że wszystko może być proste ale obracając dwie lagi z kołem one mogą być nierówno względem kierownicy...taka zbieżność w motocyklu...


No właśnie o to chodzi. Tego się nie reguluje,nie ustawia.Dlatego mówiłem, że masz poluzować lagi - one powinny wtedy same z siebie "ułożyć się" we właściwej pozycji.

--
pzdr
y.
 
Posty: 187
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:53
Lokalizacja: Pozna

przez TC » 9 maja 2009, o 11:09

ale lagi obracają się też jakby wokół własnej osi w półce zgadza się ????

[ Dodano: 9 Maj 2009, 11:13 ]
i jestem pewien że lagi same się nie ułożą żeby wszystko było w jednej osi!!!
 
Posty: 8
Dołączył(a): 31 marca 2008, o 19:45
Lokalizacja: Ko?obrzeg

przez yahoo » 9 maja 2009, o 11:32

TC napisał(a):ale lagi obracają się też jakby wokół własnej osi w półce zgadza się ????

[ Dodano: 9 Maj 2009, 11:13 ]
i jestem pewien że lagi same się nie ułożą żeby wszystko było w jednej osi!!!


No to nie mamy o czym dyskutować.

--
pzdr
yahoo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:53
Lokalizacja: Pozna

przez TC » 9 maja 2009, o 11:35

a może problem w tym że w złej kolejności składałem wszystko do ramy ... najpierw mam złożyć lagi z dolną półką i wkładać do ramy czy jak ???
 
Posty: 8
Dołączył(a): 31 marca 2008, o 19:45
Lokalizacja: Ko?obrzeg

przez pakaaa » 22 maja 2009, o 11:02

Nie ma różnicy jaka kolejność składania, jeśli lagi są proste to wszystko musi pasować jak ulał niewazne czy sie je obroci w półce czy nie. Jak dla mnie to któraś laga była prostowana i ma delikatna odchyłke i po złożeniu wystaje troche w przód albo w tył jedyna rada to sprawdzic która i ustawić ja pod kątem 90* (tak jakby w poprzek motocykla :-P ) i dociągnąć śrubą to powinno być git. Pozdro
 
Posty: 276
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
Lokalizacja: DBRN

przez TC » 22 maja 2009, o 13:01

jak to w poprzek motocykla????
sprecyzuj bardziej.....
 
Posty: 8
Dołączył(a): 31 marca 2008, o 19:45
Lokalizacja: Ko?obrzeg

przez ZenonBoski » 22 maja 2009, o 14:04

tak żeby była w boooook :mrgreen:
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez pakaaa » 25 maja 2009, o 15:39

Obrazek

[ Dodano: 25 Maj 2009, 15:43 ]
Chodzi o to zeby ustawic skrzywiona lage w taki sposob zeby odchylona byla w poprzek osi motocykla moze obrazek jest troche przerysowany ale pokazuje zasade wg jakiej trzeba to zrobic. oczywiscie najpierw musisz ustalic ktora laga jest krzywa
 
Posty: 276
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
Lokalizacja: DBRN


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość