problem z kawasaki er6n 2013r

Wszystkie sprawy mechaniczne, jak naprawić motocykl, książki serwisowe itp..

Moderator: michu

problem z kawasaki er6n 2013r

przez kawasaki9404 » 26 czerwca 2017, o 15:47

witam mam pewien problem przy motocyklu kawasaki er6n 2013r .Problem polega na tym ze gdy motocykl po jeździe zgaszę to płyn chłodzący mi cały ucieka z zbiorniczka wężykiem od zbiorniczka (tam gdzie na zdjęciu) po wymianie korka od chłodnicy płyn nie leci ale tylko wtedy kiedy go zgaszę od razu po jeździe jeżeli chwile postoi na odpalonym silniku a następnie go zgaszę to płyn leci co możne być nie tak ?

https://zapodaj.net/c1e421f3b819e.jpg.html
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 czerwca 2017, o 15:44

Re: problem z kawasaki er6n 2013r

przez falkes » 30 czerwca 2017, o 23:09

Termostat działa? to jest króciec przelewowy i nie powinien wylatywać jeśli wszystko jest ok.
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2017, o 18:48

Re: problem z kawasaki er6n 2013r

przez bVMEI » 9 sierpnia 2017, o 10:00

Cześć, odkopuje temat. Mam tak samo od wczoraj w er6-f z 2007. Czy jeśli wentylator się załącza to znaczy że termostat działa? W czasie jazdy nie zapaliła się kontrolka temperatury.
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 czerwca 2017, o 09:32

Re: problem z kawasaki er6n 2013r

przez falkes » 12 sierpnia 2017, o 21:44

Sprawdz jak szybko się nagrzewa wąż z lewej strony, termostat powinien otwierać się od 80-83 stopni.
A wentylator załącza się bo czyjnik (w głowicy) dostał odpowiednią temperature. Jeśli po dłuższej jeżdzie w ciepły dzień na pali się czernowa to raczej się nie przegrzewa i termostat się otwiera (lub się zawiesił i jest ciągle otwarty)

Obrazek
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2017, o 18:48

Re: problem z kawasaki er6n 2013r

przez bVMEI » 21 sierpnia 2017, o 15:01

Cześć, dzięki za zainteresowanie i odp. Sytuacja wygląda tak, że jeżdżę nim od tamtej pory i sprawa nie powtórzyła się. Co prawda nie zrobiłem dużego dystansu bo pierwsze 2-3 dni stał (obawa co się dzieje) a potem jazdy próbne raczej tylko do roboty i do domu, więc wyszło trochę ponad 100 km, może 150... Płyn trzyma kolor/przejrzystość i poziom, więc raczej olej do niego nie idzie. Na korku oleju masła nie widać, nie dymi/kopci więc mam nadzieję że to nie uszczelka pod głowicą. Wentylator się załącza i wyłącza, a kontrolka ani razu mi się nie zapaliła. Jeżdżę i obserwuję. Może w weekend uda mi się trochę dalej go przegonić. Zmieniłem tylko tyle, że jak kończę jazdę a wentylator pracuje to zostawiam go na chwilę żeby pochodził i się postudził. Swoją drogą, szkoda że wentylator nie działa tak jak w samochodzie po przekręceniu kluczyków.
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 czerwca 2017, o 09:32

Re: problem z kawasaki er6n 2013r

przez bVMEI » 25 sierpnia 2017, o 08:44

No i niestety problem powrócił wczoraj :( . Po dojechaniu pod dom po 7km jeździe po przerywanej linii między stojącymi w korku samochodami głównie 2 bieg, czasem 3, mimo działającego wentylatora trochę płynu wywalało przez przelew. Wiatrak działał więc go i tak chwilę zostawiłem na luzie licząc że schłodzi trochę płyn w chłodnicy, ale po 1min zapaliła się kontrolka temp więc go zgasiłem.

Co do pytania o termostat, gdyby się zawiesił w pozycji open to by chyba nie było źle bo płyn cały czas by krążył i raczej byłby problem z dogrzaniem, a nie kipieniem płynu (tak na moją logikę. wydaje mi się że wąż za termostatem powoli się nagrzewa i robi się gorący dopiero przy włączonym wentylatorze - czyli gdy otworzy się termostat...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 czerwca 2017, o 09:32

Re: problem z kawasaki er6n 2013r

przez bVMEI » 6 września 2017, o 08:22

Zdiagnozowane - jednak termostat.
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 czerwca 2017, o 09:32


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości