Problem ZX6R 03-04
Moderator: michu
Posty: 13
|Strona 1 z 1
Problem ZX6R 03-04
Witam serdecznie! Potrzebuje Waszej pomocy, ponieważ trudno mi samemu zdiagnozować trafnie problem, jaki pojawił sie w mojej Kawie. Postaram sie krótko sprawe przedstawić opisem oraz poglądowym filmikiem na YT, który odzwierciedla identyczny problem.
Trudno jest mi okreslic w jakim momencie zaczeło sie to dziać. Ostatnio 300km wycieczke pokonałem z plecaczkiem. Wydawalo mi sie juz cos podejrzane, lecz jadac z pasazerką, staram sie plynnie i niezbyt agresywnie jezdzic, stad moja niepewność. Tydzień później, jadac sam, nie zostawiło mi to juz zadnych watpliwosci. A wiec tak -> na zimnym, na ciepłym zapala rewelacyjnie. Nigdy (przez kolejny, drugi sezon) nie mialem problemow. Trzyma temperature, jak i chłodzi. Zadnych do tej pory niepokojacych sytuacji. Kawasaki jest z roku 2004. wtrysk, wzbogacony PowerCommanderem III. Serwis tuz przed sezonem zaliczony. Olej, plyny, filtr oleju KN, filtr powietrza KN(przeczyszczony), i od dzisiaj filtr paliwa, oraz inne ale nic nie wnoszace do tej sytuacji. Od zapalenia po temperature najwyzsza moto chodzi bardzo dobrze, przyspiesza od dolu bardzo ladnie, lecz do 9-10 tys obrotow. Pozniej zaczyna go zwalniac i nie przyspiesza. Przerywa, ale nie strzela z wydechu. Nie pojdzie w zaden sposob powyzej tych obrotow. Dzieje sie to na kazdym biegu. Na biegu jałowym uda sie odciac, ale z problemem. Nie gasnie. Nie jest zdławiony ani nie zblokowany, wczesniej bez poblemu chwytal kazdy zakres obrotów, na kazdym biegu. Na ta chwile spalilem dwa baki paliwa z roznych stacji i nie pomogla zmiana paliwa. Rozebralem bak - wyczyszczony, przeplukany. Pompa paliwa przedmuchana, filtr paliwa zmieniony na nowy. Nic nie pomoglo.
Moze ktos juz sie spotkal z podobna przypadloscia. Czekam z niecierpliwoscia na Wasza pomoc!
Przykladowy link z YT:
https://www.youtube.com/watch?v=gMQkgBLng6E
Trudno jest mi okreslic w jakim momencie zaczeło sie to dziać. Ostatnio 300km wycieczke pokonałem z plecaczkiem. Wydawalo mi sie juz cos podejrzane, lecz jadac z pasazerką, staram sie plynnie i niezbyt agresywnie jezdzic, stad moja niepewność. Tydzień później, jadac sam, nie zostawiło mi to juz zadnych watpliwosci. A wiec tak -> na zimnym, na ciepłym zapala rewelacyjnie. Nigdy (przez kolejny, drugi sezon) nie mialem problemow. Trzyma temperature, jak i chłodzi. Zadnych do tej pory niepokojacych sytuacji. Kawasaki jest z roku 2004. wtrysk, wzbogacony PowerCommanderem III. Serwis tuz przed sezonem zaliczony. Olej, plyny, filtr oleju KN, filtr powietrza KN(przeczyszczony), i od dzisiaj filtr paliwa, oraz inne ale nic nie wnoszace do tej sytuacji. Od zapalenia po temperature najwyzsza moto chodzi bardzo dobrze, przyspiesza od dolu bardzo ladnie, lecz do 9-10 tys obrotow. Pozniej zaczyna go zwalniac i nie przyspiesza. Przerywa, ale nie strzela z wydechu. Nie pojdzie w zaden sposob powyzej tych obrotow. Dzieje sie to na kazdym biegu. Na biegu jałowym uda sie odciac, ale z problemem. Nie gasnie. Nie jest zdławiony ani nie zblokowany, wczesniej bez poblemu chwytal kazdy zakres obrotów, na kazdym biegu. Na ta chwile spalilem dwa baki paliwa z roznych stacji i nie pomogla zmiana paliwa. Rozebralem bak - wyczyszczony, przeplukany. Pompa paliwa przedmuchana, filtr paliwa zmieniony na nowy. Nic nie pomoglo.
Moze ktos juz sie spotkal z podobna przypadloscia. Czekam z niecierpliwoscia na Wasza pomoc!
Przykladowy link z YT:
https://www.youtube.com/watch?v=gMQkgBLng6E
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 czerwca 2017, o 00:56
Re: Problem ZX6R 03-04
Przejedź się z otwartym wlewem paliwa lub ja bym szukał problemu w PC. Pracuje na wszystkich garach? Sprawdzisz to mierząc temp. kolektora wydechowego.
- Posty: 56
- Dołączył(a): 28 sierpnia 2008, o 23:28
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Problem ZX6R 03-04
Próba z otwartym wlewem nic nie pomogla. Motor zachowuje się tak samo jak z zamkniętym. Dodam że mozna dojść do najwyzszych obrotów, dłużej to trwa niż normalnie. Kazdy z kolektorów tak samo się nagrzewa. Pracuje na wszystkie cylindry wzorowo.
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 czerwca 2017, o 00:56
Re: Problem ZX6R 03-04
czy wkręca się chętniej gdy manetka nie jest w pełni otwarta? ja bym szukał przyczyny w samych wtryskach i w zasilaniu paliwem, moze moreualtor paliwa siada?
Re: Problem ZX6R 03-04
Tak, jest tak jak wspomniales. Jesli jechalbym na odkreconej manetce, to uzyskalbym najwyzsza predkosc maks w granicach 160km/h, a gdybym odpuscil, przy obrotach gdzie juz nie ciagie, to delikatnie przyspieszy i mozna rozpedzic sie do 200km/h, lecz wiadomo, nie jest to predkosc maksymalna kawy.
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 czerwca 2017, o 00:56
Re: Problem ZX6R 03-04
pompa paliwa do sprawdzenia pod obciążeniem
Re: Problem ZX6R 03-04
Dzieki, sprawdze to odpowiednim urzadzeniem. Dam znac czy rzeczywiscie to wina pompy paliwa.
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 czerwca 2017, o 00:56
Re: Problem ZX6R 03-04
Panowie ! Czy pompa paliwa z np: zx6r 2005-2006, 1999 -2002, zx9r, z750, zx10 i inne, podejdzie do zx6r 2003-2004. Mam tu na mysli rowniez sam silniczek pompy paliwa, bez kosza .
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 czerwca 2017, o 00:56
Re: Problem ZX6R 03-04
Ja bym stawiał na podciśnienie. Tak jakby nie miała doładowania. Zobacz też czy nie masz przypadkiem gdzieś przytkanego wlotu do airboxa. Mylśle że to jakaś pierdoła
- Posty: 162
- Dołączył(a): 7 maja 2011, o 19:33
- Lokalizacja: TSZ
Re: Problem ZX6R 03-04
Panowie podpinam się pod temat. Moja zx10r 2004r nie wkreca się na pełne obroty po nagrzaniu dochodzi do 9-10 tys. i dzieje sie coś w rodzaju odcinki paliwa. Dodam, że na zimnym silniku nie ma takich problemow. Czynności wykonane jak u Patryk2414zx6r plus wymieniony czujnik położenia wałka rozrzadu i przepsutnic świece dobre a nawet czujnik stopki sprawdzony tez jest ok. Pompa sprawdzona pod obciążeniem daje jak szalona. Jakieś pomysly?
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 czerwca 2017, o 11:43
Re: Problem ZX6R 03-04
Rary87 napisał(a):Panowie podpinam się pod temat. Moja zx10r 2004r nie wkreca się na pełne obroty po nagrzaniu dochodzi do 9-10 tys. i dzieje sie coś w rodzaju odcinki paliwa. Dodam, że na zimnym silniku nie ma takich problemow. Czynności wykonane jak u Patryk2414zx6r plus wymieniony czujnik położenia wałka rozrzadu i przepsutnic świece dobre a nawet czujnik stopki sprawdzony tez jest ok. Pompa sprawdzona pod obciążeniem daje jak szalona. Jakieś pomysly?
Luzy zaworowe?
- Posty: 162
- Dołączył(a): 7 maja 2011, o 19:33
- Lokalizacja: TSZ
Re: Problem ZX6R 03-04
Problem solved! Pompa paliwa okazala sie trafiona pomimo, ze byla sprawdzana okazała się shitem.
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 czerwca 2017, o 11:43
Re: Problem ZX6R 03-04
mówiłem;)
Posty: 13
|Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości