Spalanie ER6N
Moderator: michu
Posty: 23
|Strona 1 z 1
Spalanie ER6N
Uszanowanie,
Pytanie jak w temacie:
Z internetów wiem, że model ten winien spalać ~5l/100km.
W moim wypadku wygląda to na ~7-7,5l/100km.
Dodam, że jest to moje pierwsze poważne moto, zatem nie duszę go Bóg wie jak mocno. Staram się utrzymywać 6-7 tys obrotów.
Ciśnienie w oponach przód 2 i tył 2,4.
Poza sprawdzeniem filtru powietrza, coś więcej może być przyczyną ?
Pytanie jak w temacie:
Z internetów wiem, że model ten winien spalać ~5l/100km.
W moim wypadku wygląda to na ~7-7,5l/100km.
Dodam, że jest to moje pierwsze poważne moto, zatem nie duszę go Bóg wie jak mocno. Staram się utrzymywać 6-7 tys obrotów.
Ciśnienie w oponach przód 2 i tył 2,4.
Poza sprawdzeniem filtru powietrza, coś więcej może być przyczyną ?
Re: Spalanie ER6N
Lej do pełna i nabijaj kmy a nie oszczędności szukasz ;-) Jak chcesz oszczędności to skutra kup honde pcx np. ;-)
A tak poważnie może coś ze sterowaniem mieszanki, różnie to może być.
A tak poważnie może coś ze sterowaniem mieszanki, różnie to może być.
Re: Spalanie ER6N
Do prawdziwej ekonomicznej jazdy mam jeszcze CBF 125 ;)
Pytam bardziej by sprawdzić, czy wszystko w Kawie gra. A jeżeli nie gra - to co należy zbadać...
Pytam bardziej by sprawdzić, czy wszystko w Kawie gra. A jeżeli nie gra - to co należy zbadać...
Re: Spalanie ER6N
Jak najbardziej rozumiem :-) Moja nieraz pali i więcej niż tyle co piszesz ;-) Zależy od dnia ;-)
Re: Spalanie ER6N
Mi pali wg komputera 4.7l. Cały czas miasto. Obroty 4-6k. Zazwyczaj ciągle mam to ECO na wyświetlaczu. A przyznam, że liczyłem na mniejsze spalanie.
Re: Spalanie ER6N
Panowie
Sprawdziłem dokładnie i :
Moto zalane pod korek --> przejechane dokładnie 130km --> ubyło lekko ponad połowę baku.
Wychodzi wg mnie 7-7,5l / 100
To nie jest normalne - prawdaż ?
Sprawdziłem dokładnie i :
Moto zalane pod korek --> przejechane dokładnie 130km --> ubyło lekko ponad połowę baku.
Wychodzi wg mnie 7-7,5l / 100
To nie jest normalne - prawdaż ?
Re: Spalanie ER6N
Wg mnie to jest normalnie. Daj mu dobrze to i spali 8,5 :). Jeździj do 3 tys obrotów to będzie te 6. Nigdy żaden pojazd nie ma takiego spalania jak pisze producent....
Re: Spalanie ER6N
Moja er6 z 2008r w trasie nad morze spaliła z pasażerem i dwoma torbami 3.9l/100km w jedną strone prędkość około 100-115km/h. W drugą strone średnia prędkośc około 140km/h i dużo wyprzedzania to 4.6l/100km. Średnio jak jeżdże w trybie mieszanym to około 5 litrów. Najwięcej non stop jej wpierdalając i jeżdząc na kole zaraz po kupnie udało mi się spalić 7l. ale to jeden jedyny raz.
- Posty: 9
- Dołączył(a): 21 września 2016, o 17:58
Re: Spalanie ER6N
Ewidentnie pali za dużo.
By zobrazować: przejechałem 130km wlałem dokładnie 9,75l
Zatem do serwisu idzie filtr powietrza + świece
By zobrazować: przejechałem 130km wlałem dokładnie 9,75l
Zatem do serwisu idzie filtr powietrza + świece
Re: Spalanie ER6N
Pali normalnie. Doszukujesz się nie wiadomo czego. Skoro twierdzisz z uporem że za dużo pali to nie troluj tego tematu dalej.
Re: Spalanie ER6N
jak dla mnie duzo pali bo pewnie tak jeździsz. Chyba, że faktycznie jest jakas przyczyna mechaniczna. Wczesniej mialem cb500 i kazdy mowil spalanie 5-6 a mi palila 3.7-4.5, z zetem jest tak samo 4.6-6. 6 jak bardziej odwijam a nie jak mowia - kolo 7.
Inna przyczyna moze byc kiepskie jakosci paliwo - testowalem to.
Inna przyczyna moze byc kiepskie jakosci paliwo - testowalem to.
- Posty: 52
- Dołączył(a): 28 lipca 2016, o 20:49
Re: Spalanie ER6N
Dejv, wg Ciebie spalanie 600tki 9,5l/100 przy obrotach rzędu 5tys jest normalne ?! Pełen bak starcza mi na jakieś 150km – nie więcej.
Voltron, paliwo to zawsze LOTOS 95.
Wymienione świece, filtr powietrza i paliwa. Na dniach podjadę podpiąć moto pod komputer. Myślałem, by sprawdzić luzy zaworowe, ale nastukane jest 29tys km (serwisówka mówi, by sprawdzić to po 42tys km).
Voltron, paliwo to zawsze LOTOS 95.
Wymienione świece, filtr powietrza i paliwa. Na dniach podjadę podpiąć moto pod komputer. Myślałem, by sprawdzić luzy zaworowe, ale nastukane jest 29tys km (serwisówka mówi, by sprawdzić to po 42tys km).
Re: Spalanie ER6N
Luzy możesz, a nawet powinieneś sprawdzać częściej. Wysokoobrotowe silniki kawasaki mają tendencję do kasowania luzów. Mnie mechanik zalecił, że po przekroczeniu 30 tyś, warto sprawdzać co drugą wymianę oleju, czyli co 12 tyś. Ja to robię sam, więc kosztuje to tylko dzień roboty.
Co do wysokiego spalania - masz tam sondę lambda? Bo to na jej podstawie ECU zmienia dawki paliwa. Może coś się sknociło. Jak nie to z mechanicznych rzeczy nie ma tego wiele - kompresja na cylindrach, świece, wtryski, zawory i to tyle.
Co do wysokiego spalania - masz tam sondę lambda? Bo to na jej podstawie ECU zmienia dawki paliwa. Może coś się sknociło. Jak nie to z mechanicznych rzeczy nie ma tego wiele - kompresja na cylindrach, świece, wtryski, zawory i to tyle.
- Posty: 326
- Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31
Re: Spalanie ER6N
Hajcu, pacjent jest z 2010r. więc myślę, że sonda jest.
Profilaktyczne sprawdzenie zaworów to dobry pomysł, ponieważ reszta rzeczy, które mogły być przyczyną została już wymieniona...
Profilaktyczne sprawdzenie zaworów to dobry pomysł, ponieważ reszta rzeczy, które mogły być przyczyną została już wymieniona...
Re: Spalanie ER6N
Nie wydaje mi się, że to zawory. Gdyby były za małe luzy to objawy byłyby inne - zmniejszona kompresja i brak mocy, a nie od razu spalanie razy dwa. Oczywiście zawory warto sprawdzić, ale to nie jest przyczyna moim zdaniem. Paliwa silnik weźmie tylko tyle, ile mu wtryskiwacz poda. A poda mu tyle, ile mu ECU powie. ECU ma wgrane mapy paliwowe, które zależą od obrotów i otwarcia przepustnicy (przy dużych otwarciach TPS) i prawdopodobnie ciśnienia w kolektorze dolotowym (przy TPS do ok 10-20%). Dodatkowo w europejskich modelach jest możliwość modyfikowania mapy przez sondę, jeśli wykryje nieprawidłowy skład mieszanki. Możliwe że któryś z tych elementów, czyli: czujnik położenia przepustnicy, czujnik ciśnienia w układzie dolotowym lub sonda wysyła fałszywe dane do ECU, albo ewentualnie to sam ECU jest trzaśnięty. Dokładnie przestudiuj manual co tam siedzi w Twoim modelu.
Spalanie nie jest normalne. 9,5 l to ja mam w swoim ZX10R przy lataniu na otwartej manetce i prędkościach kilkukrotnie większych niż dozwolone. Silnik 600, jeszcze w miejskim modelu, nie powinien palić więcej niż 5 po mieście i 7 przy wygłupianiu się. Ewidentnie jest coś spieprzone
Spalanie nie jest normalne. 9,5 l to ja mam w swoim ZX10R przy lataniu na otwartej manetce i prędkościach kilkukrotnie większych niż dozwolone. Silnik 600, jeszcze w miejskim modelu, nie powinien palić więcej niż 5 po mieście i 7 przy wygłupianiu się. Ewidentnie jest coś spieprzone
- Posty: 326
- Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31
Re: Spalanie ER6N
a moze przepustnice masz niesprawne? Nie dymi Ci na czarno i nie masz osmolonego wydechu? jesli masz oryginalny to ściąg samą koncówke i zobacz czy nie jest rura od srodka zarośnięta sadzą. Kolega mial tak w sv i po wymianie przepustnic spadlo kopcenie, osmolenie wydechy i spalanie.
- Posty: 52
- Dołączył(a): 28 lipca 2016, o 20:49
Re: Spalanie ER6N
Qczy, moja Kawa ER-6n ma podobnie do Twojej i też mi się wydaje że pali dużo ale wychodzi na to, że ten typ tak ma.
Każdą wizytę na stacji odnotowuję i wychodzi mi z ostatnich tankowań:
6,3
6,1
6,4
5,9
6,0
5,6
5,7
6,5
Generalnie średnia z 5.400km wyszła mi 5,87l/100km, przy czym dodać muszę że jest to jazda szybka, obwodnica minimum 130kmh, spod świateł zawsze pierwszy, itd. Najmniej spalił mi 5,3. Kiedyś będę musiał się przemóc i spróbować nie przekraczać 100km/h...
Tak przy okazji, zacząłem lać Pb98 i zdziwiłem się o ile lepiej motocykl pracuje. Na niskich obrotach nie ma już takich drgań, silnik wyczuwalnie lepiej ciągnie na niskich obrotach.
Każdą wizytę na stacji odnotowuję i wychodzi mi z ostatnich tankowań:
6,3
6,1
6,4
5,9
6,0
5,6
5,7
6,5
Generalnie średnia z 5.400km wyszła mi 5,87l/100km, przy czym dodać muszę że jest to jazda szybka, obwodnica minimum 130kmh, spod świateł zawsze pierwszy, itd. Najmniej spalił mi 5,3. Kiedyś będę musiał się przemóc i spróbować nie przekraczać 100km/h...
Tak przy okazji, zacząłem lać Pb98 i zdziwiłem się o ile lepiej motocykl pracuje. Na niskich obrotach nie ma już takich drgań, silnik wyczuwalnie lepiej ciągnie na niskich obrotach.
Re: Spalanie ER6N
Wizyta w serwisie Kawy nie pomogła. Wszystko działa jak należy : przepustnice, wtryski, filtry, świece - wszystko. Było kilka mało istotnych błędów związanych z wydechem - nie pamiętam już co dokładnie - ale raczej nie mających związku ze spalaniem.
Na wiosnę zacznę jeszcze raz mierzyć :))
Na wiosnę zacznę jeszcze raz mierzyć :))
Re: Spalanie ER6N
Qczy, o ile dobrze pamiętam to w naszych motocyklach właściwe ciśnienie to 2,25 z przodu i 2,5 tył. Czyli u Ciebie było za mało.
Re: Spalanie ER6N
nygus7 napisał(a):Qczy, moja Kawa ER-6n ma podobnie do Twojej i też mi się wydaje że pali dużo ale wychodzi na to, że ten typ tak ma.
Każdą wizytę na stacji odnotowuję i wychodzi mi z ostatnich tankowań:
6,3
6,1
6,4
5,9
6,0
5,6
5,7
6,5
Generalnie średnia z 5.400km wyszła mi 5,87l/100km, przy czym dodać muszę że jest to jazda szybka, obwodnica minimum 130kmh, spod świateł zawsze pierwszy, itd. Najmniej spalił mi 5,3. Kiedyś będę musiał się przemóc i spróbować nie przekraczać 100km/h...
Tak przy okazji, zacząłem lać Pb98 i zdziwiłem się o ile lepiej motocykl pracuje. Na niskich obrotach nie ma już takich drgań, silnik wyczuwalnie lepiej ciągnie na niskich obrotach.
mi wychodzi niewiele mniej, er6f z 06. trasa praca dom pol 25km w korkach glownie to spalania pod 6 dobija, trasach z pasazerka jak nie szalelilismy to 5,5 pokazywalo, sam moge zejsc do 4,5 ale po co :) najwiecej mi policzylo chyba miedzy 9-10l ale to autostrada i krotko bo wiecej czasu na tankowanie sie tracilo niz zyskiwalo predkoscia
- Posty: 34
- Dołączył(a): 10 marca 2013, o 13:23
- Lokalizacja: Sulej
Re: Spalanie ER6N
Odświeżę po krótkiej przerwie ;)
Dziś zrobiłem pomiar - 100km przejechane i przy dystrybutorze 6,56l. Skoro tak mówicie, to najwidoczniej tak musi być ;)
Co mnie jedynie jeszcze zastanawia to mieszanka - mam dość częste strzały z ori wydechu przy odpuszczaniu gazu...
Dziś zrobiłem pomiar - 100km przejechane i przy dystrybutorze 6,56l. Skoro tak mówicie, to najwidoczniej tak musi być ;)
Co mnie jedynie jeszcze zastanawia to mieszanka - mam dość częste strzały z ori wydechu przy odpuszczaniu gazu...
Re: Spalanie ER6N
Qczy, spalanie mam identyczne. Dziś tankowałem i wyszło 6,6l/100 km.
Strzały też są normalnym objawem.
Strzały też są normalnym objawem.
Re: Spalanie ER6N
Wczoraj zatankowałem pod korek a następnie puściłem się autostradą z prędkościami 150-180km/h. Średnie rosło sobie i zatrzymało się na 5.9l/100km. Potem wpadłem w miasto i spadło poniżej 5. Trasa powrotna podobnie. Ostatecznie ostało się 4.7l/100km po przejechaniu ok 190km.
Chyba zaczne liczyć spalanie kalkulatorem i rachunkiem ze stacji a nie patrzeć na wskazania komputera.
edit: rano zatankowane, komputer: 4.7l; rzeczywiste: 4.85l/100
Chyba zaczne liczyć spalanie kalkulatorem i rachunkiem ze stacji a nie patrzeć na wskazania komputera.
edit: rano zatankowane, komputer: 4.7l; rzeczywiste: 4.85l/100
Posty: 23
|Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości