napęd motocyklowy - wymiana, zmiana przełożenia itp

przez shyneplesae » 14 grudnia 2009, o 21:55

Zębata nie była zmieniana od nowości, więc jest oryginalna ze żłobieniem od lica i wypustem ( mięsem od strony silnika) NA licu jest napis out tak jak w manualu. Poza tym szukałem w manualu, nie ma żadnych informacji na temat modelu zębatek, tylko na temat łańcucha. Nie ma żadnej gumy, jest tylko sama zębatka. Nie mogę w tej chwili wam podać grubości obu zębatek, jestem poza miejscem garażowania moto.
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 sierpnia 2008, o 20:00
Lokalizacja: Wroc

JAKI NAPĘD DO ZX7R PO ILE ZĘBÓW W ZĘBATKACH I JAKA KIETA

przez pigolek9 » 10 stycznia 2010, o 11:11

JAKI ŁAŃCUCH ILE OGNIW JAKIE NUMERY NA ALLEGRO NAMIERZYŁEM SAME ZĘBATKI ALE SĄ PODEJRZANIE TANIE I JEST ROZBIEŻNOŚĆ W ILOŚCIACH ZĘBÓW I CO BY BYŁO JAK BYM ZAŁOŻYŁ PARĘ ZĘBÓW WIĘCEJ (LEPSZA GUMA ) [/b]
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21 czerwca 2009, o 09:56

przez diabelek669 » 10 stycznia 2010, o 11:24

pigolek9, Moze to Ci cos pomoze http://www.gearingcommander.com/
 
Posty: 357
Dołączył(a): 1 listopada 2009, o 09:09
Lokalizacja: Wroc

przez szok5000 » 10 stycznia 2010, o 11:41

Według serwisówki jak masz wersje N1 lub N2 to zębatki mają odpowiednio 16 i 42 zęby a liczba ogniw łańcucha 108, natomiast jeśli wersje P1 do P6 to zębatki mają 16 i 43 zęby a liczba ogniw to 110. takie dane są w serwisówce jeśli chodzi o standardowe wartości. Jeśli chodzi o łańcuch to kupuj najmocniejszy, pozdrawiam ;-)
 
Posty: 183
Dołączył(a): 8 listopada 2007, o 20:14

przez nordtrans » 13 stycznia 2010, o 17:12

ja mam w swojej z przodu 15 zebow a z tyłu 43 , łancuch 109 ogniw.
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 lutego 2009, o 22:02
Lokalizacja: KRAK

przez bodzio204 » 13 stycznia 2010, o 18:25

W modelu ZX7RR (ZX750-N1),(A),(CH),(D) 108, 16/42, natomiast w modelu ZX7R (ZX750-P1), (A),(CH),(D) 110, 16/43
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

przez pigolek9 » 13 stycznia 2010, o 19:30

ale oco chodzi z tymi oznaczeniami łańcucha jaki jest dobry i żeby prowidenta nie trzeba było brać ;-)

[ Dodano: 13 Styczeń 2010, 18:33 ]
nordtrans, to masz o jeden mniej na przedzie jesteś ciut wolniejszy jakieś 253 ale guma lepiej wychodzi pewnie co ;-)
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21 czerwca 2009, o 09:56

przez bodzio204 » 13 stycznia 2010, o 19:34

Kup DID X-ring, albo DID X2-ring i będzie. Ja mam ten pierwszy złoty(wzmacniany).
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

przez kaszub » 13 stycznia 2010, o 22:11

bodzio204 napisał(a):Kup DID X-ring,


też czytałem dużo o łańcuchach jaki do moto i ten jest podobno super ,jak trzeba będzie zmieniać to też ten kupię ;-)
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

luzowanie sie łańcucha

przez Pawell zx6r » 16 stycznia 2010, o 21:26

Witam Posiadam ninje zx6r 99r mam problem z łańcuchem ...po odpowiednim naciągnięciu i przejechaniu około 100 km łańcuch robi się luzny i znów tzreba go naciągać (czuć ,że napęd nie przekłada całej mocy silnika)
.Czy to znaczy ,że napęd nadaję się do wymiany? pozdrawiam
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 stycznia 2010, o 19:09
Lokalizacja: Gorz

przez majkelek84 » 16 stycznia 2010, o 22:09

brawo to mu pomogliście panowie :-P Generalnie albo Ci się skończyło pole manewru ( w regulacji) a co za tym idzie do wymiany zestaw napędowy ... bo nie sądzę żeby po 100 km aż tak się łańcuch wyciągał. ale niech zabierze głos jeszcze ktoś ;-)
 
Posty: 676
Dołączył(a): 4 listopada 2009, o 12:40
Lokalizacja: Warszawa

przez adach » 16 stycznia 2010, o 22:16

i tak co 100 kilosów odsuwasz koło do tyłu o kolejny ząbek? to musisz mieć cholernie dłuuuugi wahacz albo po naciągnięciu zapominasz o odpowiednim dokręceniu nakrętek.

Pawell zx6r napisał(a):czuć ,że napęd nie przekłada całej mocy silnika

:shock:
adach
 

przez vojtek » 16 stycznia 2010, o 22:23

diabelek669 napisał(a):Pawell zx6r, Napewno cos tam znajdziesz http://www.mojekawasaki.pl/viewforum.php?f=16 :lol:


michal__82 napisał(a):diabelek669 napisał/a:

Pawell zx6r, Napewno cos tam znajdziesz http://www.mojekawasaki.pl/viewforum.php?f=16


co racja to racja :-P


była już dyskusja na ten temat, kolega zadał pytanie, jak nie znacie odpowiedzi to nie spamujcie! :evil:

jak nie przenosi całej mocy to może sprzęgło się ślizga?
tak jak wyżej pisze adach sprawdź czy dobrze podokręcałeś wszystko, jak nie pomoaga to pewnie napęd do wymiany
Ostatnio edytowano 16 stycznia 2010, o 22:24 przez vojtek, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 179
Dołączył(a): 5 marca 2008, o 03:39
Lokalizacja: siedliska/warszawa

Re: luzowanie sie łańcucha

przez Pawe » 16 stycznia 2010, o 23:04

Pawell zx6r napisał(a):Witam Posiadam ninje zx6r 99r mam problem z łańcuchem ...po odpowiednim naciągnięciu i przejechaniu około 100 km łańcuch robi się luzny i znów tzreba go naciągać (czuć ,że napęd nie przekłada całej mocy silnika)
.Czy to znaczy ,że napęd nadaję się do wymiany? pozdrawiam


Pawell zx6r obawiam się że masz napęd do wymiany, mi wcale nie skończyła się regulacja i byłem zmuszony do wymiany , łańcuch powyciągał sie w kilku miejscach i poprostu nie dało się już go poprawnie naciągnać , przy tym wszystkim towarzyszyły niepokojące stuki , po wymianie napędu wszystko było ok ;-)

Pozdrawiam

Ps. Jakby Ciebie intersowały mniej więcej koszty to zapłaciłem 600 zyla z wymianą ;-) Można oczywiście zrobić to taniej ;-)
 
Posty: 405
Dołączył(a): 12 lutego 2009, o 19:37
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

przez karus » 16 stycznia 2010, o 23:28

A ja placilem 750 za sam zestaw napedowy do ZZ-R i wymienialem sam :-P :-(
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 lipca 2008, o 20:02
Lokalizacja: Ryki/ Szkocja

przez AMP Zubilewicz » 17 stycznia 2010, o 14:51

również uważam, że masz napęd do wymiany. Albo łańcuch się rozciągnął na pewnym odcinku, albo, co bardziej prawdopodobne ktoś wcześniej zmieniając napęd nie wymienił kompletu (często spotykam się z takim barbarzyństwem)


ps. miałem to samo kiedyś w gixerze. kupiłem moto z rzekomo nowym kompletnym napedem, a po kilkuset km pewien odcinek łańcucha chciał przeskoczyc o ząbek :)


pzdr
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 marca 2009, o 20:22
Lokalizacja: Szyd

przez oskaarek » 17 stycznia 2010, o 17:35

a ja w swojej siodemce mam 16 z przodu i 40 z tylu (liczylem 2 razy) to skad takie? ktos cos kombinowal?
 
Posty: 44
Dołączył(a): 12 października 2008, o 17:44
Lokalizacja: Inowroc

przez szymekzx7rr » 17 stycznia 2010, o 22:29

oskaarek napisał(a):a ja w swojej siodemce mam 16 z przodu i 40 z tylu (liczylem 2 razy) to skad takie? ktos cos kombinowal?

no na pewno ,pewnie poprzedni właściciel zmienił
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2008, o 12:57
Lokalizacja: Rzesz

gpz900r

przez gpz900r » 18 stycznia 2010, o 19:51

witam,panowie jakiej firmy łancuch polecacie do gpz900r,szukam porzadnego łancucha który wytrzyma pare sezonów,kumpel w tamtym roku wymienił łancuch w suzi i wytrzymał rok...moze ktos wymieniał i ma pewny namiar?
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
Lokalizacja: dabrowa gornicza

przez pakaaa » 18 stycznia 2010, o 21:20

D.I.D - im droższy tym lepszy
 
Posty: 276
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
Lokalizacja: DBRN

przez kaszub » 20 stycznia 2010, o 01:55

pakaaa napisał(a):D.I.D - im droższy tym lepszy


złoty D.I.D lub RK :-P
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

kiedy wymiana napedu zx-6r 2000 rok

przez Neon87 » 26 stycznia 2010, o 00:14

koledzy mam takie pytanie kiedy wymienic naped czyli 2 zebatki i łancuch?? jak stwierdzic czy łancuch jest zluzyty;/ na jaki wymienic i w jakiej cenie mozna dostac naprawde ale to naprawde dobry naped?? mam nadzieje ze mi pomozecie :) dzieki z gory:D
 
Posty: 81
Dołączył(a): 1 listopada 2009, o 10:16
Lokalizacja: Goleni

przez Fazorex82 » 26 stycznia 2010, o 00:19

Jak skonczy Ci sie regulacja.Jezeli jeszcze masz to czy dasz rade odciagnac palcami go od tylniej zabatki (jej tylniej czesci), jak jest wyciagniety nie rownomiernie czyli w jednym miejscu naciagniety jak skora na baranich jajach a w innym napierdala o wahacz.To czesc objawow.
Dobry naped kupisz za 600 zl komplet.A jak za slaby to mozesz tez za 800 sam lancuch.Dla kazdego cos sie znajdzie.
 
Posty: 336
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 22:38
Lokalizacja: Podkarpacie

przez Neon87 » 26 stycznia 2010, o 00:25

nie no niby regulacja jeszcze jest ale to czy moge odciaganc go od tylnej zebatki to nie wiem bo mam zdjete kolo i jak zaloze to sie dowiem... ale powiem takze ze nic mi nie walilo o wachacz czy w ogole nie bylop slychac zadnego dzwonienia i sam nie wiem co robic czy wymieniac ten łancuch czy dac sobie spokoj i przejezdzic jeszcze ten sezon??
 
Posty: 81
Dołączył(a): 1 listopada 2009, o 10:16
Lokalizacja: Goleni

przez Fazorex82 » 26 stycznia 2010, o 00:30

a ile na nim zrobiles kilometrow i co to za lancuch?Zebatki jak wygladaja bardzo wyrobione?Dzwonic to Ci moze jak nie nasmarujesz albo zle wyregulujesz.Nie chodzilo mi o bicie o wahacz podczas jazdy bez przesady hehe tylko jak motocykl stoi to sprawdzasz napiecie lancucha co kawalek przeprowadzajac moto.Wtedy tez ewentualnie zobaczysz czy wszedzie sie ladnie zgina i wyklada.
 
Posty: 336
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 22:38
Lokalizacja: Podkarpacie

przez gandi » 26 stycznia 2010, o 00:34

A tak w ogóle to co Cie skłoniło do rozmyślań na temat wymiany? Łańcucha nie wymienia się tak jak oleju co jakiś dystans, tylko jak jest już wyciągnięty, nierównomiernie wyciągnięty no albo przeskakuje na zębatkach, chociaż to raczej rzadziej.
 
Posty: 382
Dołączył(a): 17 września 2007, o 15:33

przez Neon87 » 26 stycznia 2010, o 00:39

co mnie sklonilo??hmm bo nie wiedzialem jak sprawdzic jego zluzycie ale raczej regulacja jest i raczej rownomiernie wyciagniety jest nie przeskakuje na zebatkach bo zembatka zluzyta ma ostre i wytarte zeby?? dobrze rozumuje??
 
Posty: 81
Dołączył(a): 1 listopada 2009, o 10:16
Lokalizacja: Goleni

przez nepalczyk » 26 stycznia 2010, o 01:21

Nie patrz na to czy kończy się już regulacja, to żaden wyznacznik wymiany. Ja wymieniałem łańcuch jak miałem w połowie regulacji. Najprostszy sposób - kręcisz stopniowo tylnim kołem jednocześnie sprawdzając luz. Łańcuch wyciąga się często nierównomiernie, zwłaszcza w naszych plastikach. Czy łańcuch będzie nadawał się do wymiany ocenisz gdy w jednym miejscu będzie miał duży luz, zaś w drugim będzie mocno naprężony.
 
Posty: 612
Dołączył(a): 23 marca 2008, o 09:09
Lokalizacja: Katmandu

przez Fazorex82 » 26 stycznia 2010, o 09:33

Pisalem o tym wyzej.A koniec regulacji to jedna z powodow wymiany lancucha moze byc.
Co do zuzytych zebatek to wlasnie proba odciagniecia palecem lancucha od niej obrazuje stan jej zuzycia.Nie jest tak ostra jak wyrobione ma zeby (od lancucha) po prawej stronie (tak jak ciegnie ja lancuch).O przeskakiwanie nie masz co sie martwic bo to sie nie zdarza.
 
Posty: 336
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 22:38
Lokalizacja: Podkarpacie

przez MicheleW » 26 stycznia 2010, o 10:38

Fazorex82 napisał(a):O przeskakiwanie nie masz co sie martwic bo to sie nie zdarza.


Oj zdarza się :mrgreen: :mrgreen: Kolega kupił w zeszłym roku F2 i napęd był tak zajechany, że jak mocno przycisnął na niskim biegu to tylko strzelało :evil: No, ale to już trzeba totalnie zapuścić sprzęt.
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 21:28
Lokalizacja: Ko

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość