napęd motocyklowy - wymiana, zmiana przełożenia itp

napęd motocyklowy - wymiana, zmiana przełożenia itp

przez kopacz » 10 maja 2009, o 12:16

mam pytanko...m,usze zmienic naped....lancuch rozciagniety...na mniejszej zebatce brak zeba.....wiadomo lancuchy sa drogie...ponad 300:( ....ale gosc ma do sprzedanie nowy lancuch kupiony do kawy zzr 600 z 1992 roku...myslicie bedzie pasowal??? a jezeli nie ...to moze macie jakies pomysly gdzie kupic go taniej??...
Ostatnio edytowano 31 października 2011, o 01:02 przez kopacz, łącznie edytowano 2 razy
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2 maja 2009, o 13:02
Lokalizacja: olsztyn

przez michoo » 10 maja 2009, o 12:41

Pamiętaj łańcuch + zębatki!

Pewnie będzie pasował ale do czego?!
 
Posty: 586
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, o 18:35
Lokalizacja: Wydra

przez kopacz » 10 maja 2009, o 12:52

wlasnie...najwazniejsze dp zx6r z 1997 r!!!!!!!!
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2 maja 2009, o 13:02
Lokalizacja: olsztyn

Naciąg łańcucha

przez MARCIN22 » 11 czerwca 2009, o 12:36

witam wie ktoś może jak sprawdzić czy naciąg łańcucha jest dobry i czy da się samemu go naciągnąć dodam że nie zawsze jeżdżę sam z góry dzięki i szerokiej drogi
Ostatnio edytowano 21 sierpnia 2009, o 04:41 przez MARCIN22, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
Lokalizacja: BUCZKOWICE

przez mirek_smok » 11 czerwca 2009, o 12:39

maksymalne wychylenie w góre i w dół to 2-3 cm , zalecane blizej 2 cm .
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz

przez pawelmoto2 » 11 czerwca 2009, o 13:36

mirek_smok napisał(a):maksymalne wychylenie w góre i w dół to 2-3 cm , zalecane blizej 2 cm .


nie bardzo, zawsze sprawdzac jak sie siedzi na moto i ktos inny patrzy i jak latasz z kims to tez niech bedzie luzniej bo naprezy sie jak 2 osoby siada, mi raz w aso kawasaki naciagneli lancuch to zrobilem 500m i sie urwal tacy tam fachowcy byli zajebisci
 
Posty: 2724
Dołączył(a): 15 czerwca 2007, o 22:13
Lokalizacja: wroclaw

przez endriu » 11 czerwca 2009, o 17:23

tutaj gdzieś na forum wrzucałem obrazek, poszukaj.
 
Posty: 1450
Dołączył(a): 19 maja 2007, o 14:41
Lokalizacja: Los Angeles, CA USA

przez mirek_smok » 11 czerwca 2009, o 19:33

u mnie w serwisówce jest jak byk 2-3 cm i tak mam
tu masz artykół
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz

przez MARCIN22 » 12 czerwca 2009, o 18:39

zrobiłem pomiar i wyszło że łańcuch odchyla się 3cm do góry a w dól może pól cm dodam że gdy mierzyłem to motocykl stał na bocznej nóżce i teraz już nie wiem czy tak jest prawidłowo chodzi o zx6r 2002
 
Posty: 40
Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
Lokalizacja: BUCZKOWICE

przez gandi » 12 czerwca 2009, o 18:49

Zazwyczaj pisze na naklejce na wahaczu jak należy mierzyć luz łańcucha i w jakiej pozycji motocykla.
 
Posty: 383
Dołączył(a): 17 września 2007, o 15:33

przez Janusz W » 13 czerwca 2009, o 22:14

Mój mechanik najpierw obracał kołem aby ustalić w którym położeniu łańcuch jest najbardziej napięty potem kazał mi usiąść na moto i wtedy pod obciążeniem sprawdzał naciąg łańcucha.
 
Posty: 39
Dołączył(a): 19 stycznia 2009, o 22:53
Lokalizacja: okolice Krakowa

przez bald » 14 czerwca 2009, o 00:01

Janusz W napisał(a):Mój mechanik najpierw obracał kołem aby ustalić w którym położeniu łańcuch jest najbardziej napięty potem kazał mi usiąść na moto i wtedy pod obciążeniem sprawdzał naciąg łańcucha.

Taki łańcuch zamiast do naciągania nadaje się już do wymiany.
 
Posty: 211
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
Lokalizacja: Olsztyn, W-M

przez Janusz W » 14 czerwca 2009, o 09:52

bald napisał(a):
Janusz W napisał(a):Mój mechanik najpierw obracał kołem aby ustalić w którym położeniu łańcuch jest najbardziej napięty potem kazał mi usiąść na moto i wtedy pod obciążeniem sprawdzał naciąg łańcucha.

Taki łańcuch zamiast do naciągania nadaje się już do wymiany.


To samo mi on powiedział ale kurna nie mogę trafić wygranej w RMF Najlepsza muzyka. Za te smsy pewnie pół łańcucha by było ;-)
 
Posty: 39
Dołączył(a): 19 stycznia 2009, o 22:53
Lokalizacja: okolice Krakowa

przez MARCIN22 » 14 czerwca 2009, o 18:25

ok jednego jestem pewien luz w tym modelu powinien wynosić 3-4cm tak pisze w książeczce obsługi którą znalazłem jest ona w języku niemieckim więc nie mogę się doczytać czy ustalając luz mam siedzieć na moto czy nie nie wiem też czy te 3-4 cm to luz w górę i w duł czy zakres w jakim ma pracować łańcuch bo jeśli tak tak to wynikało by z tego że ma sie ruszać jakieś 1,5cm w duł i w górę z góry dzięki za pomoc
 
Posty: 40
Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
Lokalizacja: BUCZKOWICE

przez bald » 14 czerwca 2009, o 23:04

Przeważnie jest to strzałka ugięcia, tj. odległość od skrajnego wychylenia w górę do skrajnego wychylenia w dół. Skoro nie jeździsz sam, ustaw bliżej 4 cm, na podstawce bez obciążenia. Sam pod obciążeniem tego nie zrobisz.
 
Posty: 211
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
Lokalizacja: Olsztyn, W-M

naped motocyklowy - wymiana, zmiana przelozenia itp

przez diablo84 » 7 lipca 2009, o 16:25

witam mam pytanko do doswiadczonych
chce a wlasciwie to musze zmienic naped w mojej zxr 400, zebatki i lancuch. Czy jest cos na co powinienem zwrocic szczegolnie uwage podczas wymiany?? Moglby ktos napisac co i jak sie robi po kolei? Jaka dlugosc lancucha bedzie odpowiednia?
Bede to robil pierwszy raz i nie wiem czy sobie poradze.
Bede wdzieczny za pomoc
pozdrawiam wszystkich forumowiczow
Ostatnio edytowano 29 października 2011, o 20:27 przez diablo84, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 maja 2009, o 16:19
Lokalizacja: gouda

przez ZenonBoski » 7 lipca 2009, o 18:28

Zestawy są sprzedawane zazwyczaj w kilku opcjach - z większą tylną zębatką, standardową i mniejszą (+/- 2zęby), ale tak czy inaczej kupujesz pod model. Wymiana raczej prosta - odkręcasz, zdejmujesz, zakłądasz nowe, przykręcasz. Problem może być ze zdjęciem pokrywy zębatki zdawczej, bo śróby mogą być zapeczone, no i jeśli nie masz dużego klucza to nie odkręcisz zębatki zdawszej (ok24mm). Rada: najpierw odkęcaj zębatkę, potem zdejmuj łańcuch. A no i jeśli nie masz zapinki do łańcucha to musisz mieć rozkuwacz.

Powodzenia
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez wujek200 » 11 lipca 2009, o 22:04

a ja ma m taki problem
urwala mi sie sruba od na ciagu lancucha.
ta po prawej stronie za chiny ludowe nie dala sie ruszyc ani wkrecic ani wykrecic
jak ja teraz wykrecic ?
zdaje sie ze tylko wiercenie
ma ktos jakis pomysl?
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, o 21:37
Lokalizacja: mazowsze

przez bodzio204 » 16 lipca 2009, o 12:10

Przy okazji sugerowałbym zwrócić uwagę na uszczelniacz. Jak jest mokro wokół to wymiana.
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

napęd motocyklowy

przez norbert2050 » 27 lipca 2009, o 22:58

kolega chce zmienić zębatki -1 z przodu i +2 z tylu. czy ktoś już coś takiego robił? jaka różnica?
Ostatnio edytowano 29 czerwca 2011, o 01:10 przez norbert2050, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 grudnia 2008, o 14:29
Lokalizacja: WGM

przez Karol2804 » 27 lipca 2009, o 23:51

Moto będzie miało większego "kopa", ale będzie też miało mniejszą prędkośc maksymalną i tyle...
 
Posty: 197
Dołączył(a): 25 maja 2008, o 13:16
Lokalizacja: Nowy Dw

przez ZenonBoski » 28 lipca 2009, o 01:13

Takie pytanko dla tych co już przejeździli hen kilosów - ile zestaw napędowy wytrzymuje :?: 15k :?:
Zastanawiam się nad zmianą w drugą stronę - większa z przodu i ewentualnie mniejsza z tyłu - często latam po autostradzie i przy przelotach ~17o byłoby oszczędniej (byłoby :?:). A kopyta maszynie nie brakuje - i tak nie odkręcam do końca
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez pwn » 28 lipca 2009, o 01:28

Zenonku, ja jak kupilem zestaw DID najmocniejszy ( super X-ring , koloru złotego) to po 8k nic sie nie stalo,byl lekko do naciagniecia,tylko tyle ze wyniosl mnie ponad 800zł..a co do tanszych,to powiem Ci ze ..kolo 4,5k , a nie 15k :mrgreen: w zaleznosci od tego jak latasz :)
 
Posty: 341
Dołączył(a): 16 kwietnia 2009, o 18:31
Lokalizacja: Silent Hill

przez kamil » 28 lipca 2009, o 01:32

ZENEK,zaleZy jaki masz naped. mysle,ze oryginalny kawy nie,hehe. bo te wytrzymuja 20k i wiecej. w turystykach , a taki chyba masz moto, to ok 15. natomiast w szlifierach to nawet co 6k i mniej.
zalezy jak kto jezdzi:) na gumie chyba nie latasz, co? znajomy mowil, ze 1 zabek z przodu wiecej i 1 z tylu mniej daje wyczuwalna roznice. Ale czy w spalaniu? who knows...
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez ZenonBoski » 28 lipca 2009, o 01:40

kamil_en napisał(a):na gumie chyba nie latasz
nie latałem, nie latam i nie zamierzam :-P mój napęd ma jeszcze 3 kreski, więc najwcześniej w połowie przyszłego sezonu szykuje się wymiana. Kieruję mną tylko zmniejszenie spalania, Inne zabiegi też podejmę w tym celu, bo 8l w mieście to koszmar :evil:
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez Fat » 28 lipca 2009, o 08:23

Mi seryjne napędy wytrzymywały do przebiegu ok. 40 tys km. :-) Zarówno w ZX-6R, jak i teraz w ZX-9R.

Odnośnie zmian przełożeń - wirutalnie efekty można sprawdzić na tej stronie http://www.gearingcommander.com/
 
Posty: 182
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:31
Lokalizacja: Pozna

przez punkt » 28 lipca 2009, o 09:12

z czego wynika mniejsze spalanie ?
Z mniejszych obrotów. Po zmianie napędu będziesz jechał z tą samą prędkością tylko z nieco niższymi obrotami.... i ta różnica w obrotach to będzie twoja oszczędność :)
Tak przynajmniej teoretycznie to wygląda :>

pees. fat - mega ta stronka !
 
Posty: 405
Dołączył(a): 18 lutego 2009, o 13:27
Lokalizacja: Warszawa

przez ZenonBoski » 28 lipca 2009, o 20:32

punkt, teoretycznie tak, ale większe przełożenie to większe obciążenie dla silnika - to tak jakbyś jechał sam a z plecakiem - wtedy będzie wzrost spalania
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez norbert2050 » 28 lipca 2009, o 21:23

Karol2804 napisał(a):Moto będzie miało większego "kopa", ale będzie też miało mniejszą prędkośc maksymalną i tyle...

ale jak duża będzie różnica?
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 grudnia 2008, o 14:29
Lokalizacja: WGM

przez bodzio204 » 28 lipca 2009, o 22:35

norbert2050 napisał(a):ale jak duża będzie różnica?

A kto to wie? Nikt nie jest jasnowidzem. Napisz do konstruktorów kawasaki zx10r to ci powiedzą, a jak nie, poszukaj wzorów na obliczanie czegoś takiego i tyle.
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość