napęd motocyklowy - wymiana, zmiana przełożenia itp

przez mateq34 » 26 września 2010, o 21:40

Oryginał zakuty, a po wymianie daje się przeważnie spinkę.
 
Posty: 173
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 13:14
Lokalizacja: Wroc

przez marek290256 » 26 września 2010, o 22:02

Dzieki za odpowiedź. Trzeba było wyjąć wachacz. Mało poreczna wymiana jak na japoński produkt.
 
Posty: 43
Dołączył(a): 5 września 2010, o 20:03
Lokalizacja: Olsztyn

Łańcuch

przez mrpitt » 28 listopada 2010, o 01:02

Witam

mam problem z Kawą ZR7, po przejechaniu 100 km łańcuch musi zostać ponownie podciągnięty czy to nie zbyt szybko?, a był idealnie ustawiony ponadto jedynka wchodzi z jakimś szarpaniem motonga i trzaskiem. Czy to skutek nieprawidłowego naciągu łańcucha czy jeszcze coś się dzieje. Nadmienię iż moja technika jazdy jest daleka od ideału bo to moje pierwsze kilometry i zmiana biegów nie zawsze przebiegała jak powinna.

Z góry dzięki za pomoc
 
Posty: 23
Dołączył(a): 3 listopada 2010, o 23:23
Lokalizacja: WOT

przez jewon » 28 listopada 2010, o 02:19

hej.a czy jesteś pierwszym włascicielem motonga?jaki przebieg ma Twój sprzęt?
 
Posty: 1117
Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
Lokalizacja: Jaworzno

przez mrpitt » 28 listopada 2010, o 02:48

Na budziku jest 54 tysie a ile na prawdę to kto wie ale łańcuch jest nówka sztuka.
 
Posty: 23
Dołączył(a): 3 listopada 2010, o 23:23
Lokalizacja: WOT

przez jewon » 28 listopada 2010, o 02:52

hmm a ile naciągu wg podziałki na łancuchu jeszcze jest?sporo jest juz naciągniety?
 
Posty: 1117
Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
Lokalizacja: Jaworzno

przez Lester1970 » 28 listopada 2010, o 08:17

Moim zdaniem łańcuch kwalifikuje się do wymiany,im częściej naciągasz tym bardziej się zużywa.Nie chce cię martwić ,ale jak łańcuch to i komplet zębatek ;-)
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 18 września 2009, o 09:05
Lokalizacja: ????????

przez miszi » 28 listopada 2010, o 09:52

Dokładnie. Do tego co napisał Lester dodam jeszcze, że poprzedni właściciel mógł wymienić sam łańcuch bez zębatek co także powoduje jego przyspieszone zużycie :-)
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

przez mrpitt » 28 listopada 2010, o 12:25

Dzięki za pomoc Liczyłem się z tym ale zrobię to dopiero na wiosnę bo chyba dzisiaj mi się nie chce jak patrzę za okno ;) A strzelanie skrzyni biegów też jest z tym związane?
 
Posty: 23
Dołączył(a): 3 listopada 2010, o 23:23
Lokalizacja: WOT

przez Flaming » 28 listopada 2010, o 12:27

Im większy luz na łańcuchu tym większe szarpnięcia przy wbijaniu biegów.
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 1 lutego 2010, o 23:46

przez kaszub » 28 listopada 2010, o 21:20

przebieg moto nie ma nic nic wspólnego z napędem jak się często reguluje to znaczy ze już zużyty ja 4 tys km i ani razu jeszcze nie naciągałem tylko czyśćże i smaruje bo konserwacja zwiększa wytrzymałość napędu a narazi nie nie reguluje bo nie ma potrzeby :lol:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez rat » 29 listopada 2010, o 19:42

a moze poprostu sproboj naciagnac jeszcze raz. moze kiepsko zakontrowane bylo i sie naciag poluzowal. ja kiedys tez tak mialem, naciag zrobilem poniwnie i bylo git. a szaprie i szumi bo ma kontakt z wahaczem na tej suwnicy. poza tym ma wiekszy luz na zebatkach i tez szarpie. powiedz czy lancuch byl wymieniany z zebatkami? jak tak mysle ze nic strasznego. gorzej jak lancuch nowy a zebatki stare to lacuch szybko pojdzie do wymiany. ja jak zalozylem nowego lancuch to jeszcze nie robilem naciagu a ma z 1,5-2 tys na koncie. wyczysc, nasmaruj, naciagnij. zlukaj zebatki. moze foto porob wrzuc to zobaczymy
 
Posty: 941
Dołączył(a): 20 lutego 2008, o 18:37
Lokalizacja: S

jakie orginelne przelozenie zx10r

przez bodzenty » 12 grudnia 2010, o 16:26

witam jakie jest orginalne przełozenie ilosc zeboe przod/tyl zx10r rok 06 dzieki za odp ,pozdr
 
Posty: 219
Dołączył(a): 3 czerwca 2010, o 20:32
Lokalizacja: Nowa D

przez Flaming » 12 grudnia 2010, o 16:32

Nie wiem czy dobrze powiem ale wydaje mi się że 18/43.

[ Dodano: 12 Grudzień 2010, 15:35 ]
W sumie to nie wiem bo w google co strona to inaczej. Teraz znalazłem że 17/40.
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 1 lutego 2010, o 23:46

przez bodzenty » 12 grudnia 2010, o 16:44

walsnie tez tak patrze po steronach i co każda to co innego w serwisowe niemoge sie dopatrzec jest zdjecie zebatki tyl to licze i wychodzi 39 , a wszedzie 40 pisza
 
Posty: 219
Dołączył(a): 3 czerwca 2010, o 20:32
Lokalizacja: Nowa D

przez Flaming » 12 grudnia 2010, o 16:59

http://www.motocykl-online.pl/testy/Kaw ... _10R_Ninja to się tyczy ZX10R 2008 ale może akurat przełożenie nie uległo zmianie.

Przyspiesza jak stado wściekłych gepardów, korzystając przy tym zarówno z większej mocy maksymalnej (poprzednio 175, a po dynamicznym doładowaniu 183 KM), z krótszego przełożenia wtórnego (17/41 zamiast 17/40), jak i z krótszych przełożeń na pierwszym, czwartym i piątym biegu.
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 1 lutego 2010, o 23:46

przez renpa1971 » 12 grudnia 2010, o 18:00

17/40 wlasnie potwierdzam ;-)

[ Dodano: 12 Grudzień 2010, 17:04 ]
W tabeli na poczatku ratio 40/17
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez bodzenty » 12 grudnia 2010, o 18:32

dzieki chlopaki czyli mam orginal 17/40 hmm. mylalem ze jest troszke wieksza w orginale
 
Posty: 219
Dołączył(a): 3 czerwca 2010, o 20:32
Lokalizacja: Nowa D

przez matey » 17 grudnia 2010, o 10:39

ma ktoś? ktoś korzysta/korzystał? bo cena atrakcyjna

http://moto.allegro.pl/zestaw-napedowy- ... 46505.html
 
Posty: 886
Dołączył(a): 8 listopada 2010, o 13:34

przez Pokor » 17 grudnia 2010, o 11:00

jaka cena taka jakość, DID VM z zębatkami można wyrwać już od 450 500 zl a starcza na w pizdu kilometrów wiec po co wogole rozkminiac jakieś nisko budżetowe gówna. Rozumiem ze 500zl piechota nie chodzi ale później jest tak jak z akumulatorami .Kupuje się jakieś padło z chin za 80zl zamiast yuase za 250 zl i wszyscy płaczą ze trzyma pół roku a nie 3 lata jak oryginalny.Pamiętaj chytry 2 razy traci:D
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 kwietnia 2010, o 11:29
Lokalizacja: Gdynia

przez matey » 17 grudnia 2010, o 12:26

ja narazie nie musze zmieniac napędu, ale pytam z ciekawości czy ktoś z nim miał do czynienia, bo taka opinie jak twoja to sam mogę wysnuć ;p
 
Posty: 886
Dołączył(a): 8 listopada 2010, o 13:34

przez nepalczyk » 17 grudnia 2010, o 17:16

Łańcuch ten jest chyba tylko na zapinkę, do naszych szpejów only zakuwany.
No i ta firma ESJOT. Ja bym nie zaryzykował ;-)
 
Posty: 612
Dołączył(a): 23 marca 2008, o 09:09
Lokalizacja: Katmandu

przez jareqw » 17 grudnia 2010, o 18:14

Pokor napisał(a):jaka cena taka jakość, DID VM z zębatkami można wyrwać już od 450 500 zl a starcza na w pizdu kilometrów wiec po co wogole rozkminiac jakieś nisko budżetowe gówna. Rozumiem ze 500zl piechota nie chodzi ale później jest tak jak z akumulatorami .Kupuje się jakieś padło z chin za 80zl zamiast yuase za 250 zl i wszyscy płaczą ze trzyma pół roku a nie 3 lata jak oryginalny.Pamiętaj chytry 2 razy traci:D


Biednego nie stac,na tanie rzeczy ;)
A jezeli chcesz kupic tani i dobry , to ja sie pytam po co Ci dwa lancuchy?? :mrgreen:
 
Posty: 195
Dołączył(a): 30 sierpnia 2010, o 19:18
Lokalizacja: Gda

przez Pokor » 17 grudnia 2010, o 19:25

jareqw, Genialne, powieszę nad drzwiami do warsztatu:D Co do zapinki tez się zgodzę ale pewnie zakuwkę można dokupić
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 kwietnia 2010, o 11:29
Lokalizacja: Gdynia

przez jewon » 17 grudnia 2010, o 20:12

lipny łańcuch.ja bym sie nie pisał na coś takiego.no niestety motocykle to drogie hobby a jak kogoś nie bardzo stać to sklepy z częściami i akcesoriami motocyklowymi prowadzą sprzedaż ratalną.bierzesz porządny napęd raty po 50zł co miesiąc i spłaca sie roczek i po sprawie.a jak bedzie dopływ gotówki to spłaci sie szybciej.ja tak czasem robie.akurat spłacam sobie buciki.
 
Posty: 1117
Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
Lokalizacja: Jaworzno

przez renpa1971 » 17 grudnia 2010, o 20:36

jewon napisał(a):pny łańcuch.ja bym sie nie pisał na coś takiego.no niestety motocykle to drogie hobby a jak kogoś nie bardzo stać to sklepy z częściami i akcesoriami motocyklowymi prowadzą sprzedaż ratalną.bierzesz porządny napęd raty po 50zł co miesiąc i spłaca sie roczek i po sprawie.a jak bedzie dopływ gotówki to spłaci sie szybciej.ja tak czasem robie.akurat spłacam sobie buciki.
:mrgreen: :mrgreen: ty wiesz po co glowe na karku nosisz :mrgreen:
jareqw napisał(a):Biednego nie stac,na tanie rzeczy ;)
A jezeli chcesz kupic tani i dobry , to ja sie pytam po co Ci dwa lancuchy?? :mrgreen:
:mrgreen:
Pokor napisał(a):jareqw, Genialne, powieszę nad drzwiami do warsztatu:D
:mrgreen:
:-) swieta prawda
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

Zmiana napędu. Zębatka przód GPZ 500 (którą stroną założyć?)

przez DaRu » 3 marca 2011, o 21:19

Witam mam taki problem, może i banalny ale nie jestem pewien i wolę się zapytać aby nie zrypać łańcucha.

Kupiłem łańcuch oraz zębatki przód 16 i tył 42.
Jako że ta przednia jest inna niż tą co miałem wcześniej, to zgłupiałem jak zobaczyłem jak jest zamontowana,do tego jeszcze w serwisówce.

Chodzi mi o to że ten rant powinien być na zewnątrz czy do środka?
Wydaje mi się , że poprzednio była źle założona, ale to przesuwa się o jakieś 5 mm w bok moto, ale patrząc na fotkę z serwisówki to niby była dobrze zamontowana.

1. Po lewo ta stara a po prawo nowa (różni się tym, że ta nowa ma rant tylko przy frezie)
Obrazek

2.Stara zębatka(ta po lewo) była przykręcona tak jak na tym foto czyli rant na zewnątrz.
Obrazek

3.Ale tej nowej tak nie przykręcę ponieważ śrubki ledwo łapią i zabezpieczenie nie będzie dolegać całe.
Obrazek

4.Ale gry przykręcę ją rantem do środka to zębatka przesunie się o jakieś 5 mm na zewnątrz (to łańcuch może wtedy być po skosie i będzie do bani po paru tys km). Ale wtedy zabezpieczenie dolega całe do zębatki i śrubki starczają.
Obrazek

5.A może poprzednio była źle zamontowana i powinna być tak jak na tym foto ta po lewo?
Obrazek

6.Ale na fotce z serwisówki jest ten rant na zewnątrz, tzn widać na foto.
Obrazek


Może po prostu wstawić podkładki pod tą przestrzeń i trochę dłuższe śrubki ? By była równo jak ta stara ??
Proszę o odpowiedź.
 
Posty: 57
Dołączył(a): 27 maja 2010, o 19:25
Lokalizacja: Konin/Liche

przez chaber » 4 marca 2011, o 00:56

odwrotnie jak na rysunku 3 i bedzie dobrze.
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18 stycznia 2010, o 22:51
Lokalizacja: skierniewice

przez DaRu » 4 marca 2011, o 10:34

Czyli rantem do środka? Troche się tego boję, bo tak jak napisalem i pokazałem na foto, że zębatka przesunie się o jakieś 5mm na zewnątrz. A to chyba rozwali łańcuch. Może ktos jeszcze się wypowie?
 
Posty: 57
Dołączył(a): 27 maja 2010, o 19:25
Lokalizacja: Konin/Liche

przez szynek85 » 4 marca 2011, o 16:22

Moim zdaniem jak zrobisz przymiarkę i sprawdzisz czy przednia jest w linij z tylna to cos z tego wyjdzie.powodzenia ;-)
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lutego 2011, o 16:21
Lokalizacja: Gda

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość