napęd motocyklowy - wymiana, zmiana przełożenia itp
urządzenie do zakuwania łańcucha
Witam.
Przymierzam się do zmiany napędu, a przy okazji chcę sprawić sobie taki przyrząd do zakuwania łańcuchów.
Ma to być w miarę uniwersalny, żeby można było zakuwać łańcuchy DID w różnych motocyklach.
Czy ktoś może coś polecić ?
Dzięki.
Przymierzam się do zmiany napędu, a przy okazji chcę sprawić sobie taki przyrząd do zakuwania łańcuchów.
Ma to być w miarę uniwersalny, żeby można było zakuwać łańcuchy DID w różnych motocyklach.
Czy ktoś może coś polecić ?
Dzięki.
- Posty: 1948
- Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
- Lokalizacja: Warszawa
znalazlem taka ciekawostke :-)
http://allegro.pl/zakowarka-prasa-do-la ... 08437.html
http://allegro.pl/zakowarka-prasa-do-la ... 08437.html
- Posty: 1184
- Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
- Lokalizacja: Warszawa
Ta zakuwarka co nitro99 pokazał jest oki jak ktoś wie o co chodzi co sobie nią końcówki rozwalcuje
z tym że tego typu zakuwarka http://cokupic.pl/produkt/Rothewald-zak ... _produkcie
nie tylko rozwalcuje nam sworznie łańcucha pomoże nam też nasadzić na bolce ogniwo co wbrew pozorom takie łatwe nie jest ,ja mam tą zakuwarkę z linku i zużył się mi bolec do rozwalcowania sworzni ale to efekt raczej złego użytkowania niż słabego materiału przez to u siebie zakuwałem łańcuch młotem :-P .
Może ktoś z was wie gdzie taki bolce można dostać o ile wogóle można
z tym że tego typu zakuwarka http://cokupic.pl/produkt/Rothewald-zak ... _produkcie
nie tylko rozwalcuje nam sworznie łańcucha pomoże nam też nasadzić na bolce ogniwo co wbrew pozorom takie łatwe nie jest ,ja mam tą zakuwarkę z linku i zużył się mi bolec do rozwalcowania sworzni ale to efekt raczej złego użytkowania niż słabego materiału przez to u siebie zakuwałem łańcuch młotem :-P .
Może ktoś z was wie gdzie taki bolce można dostać o ile wogóle można
- Posty: 855
- Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
- Lokalizacja: Go
chyba skuszę się na ten:
http://www.moto-akcesoria.pl/przyrzad-r ... ch,p,21838
pepus, o ten bolec Ci chodziło ? :
http://www.moto-akcesoria.pl/zapasowy-t ... ha,p,24850
http://www.moto-akcesoria.pl/przyrzad-r ... ch,p,21838
pepus, o ten bolec Ci chodziło ? :
http://www.moto-akcesoria.pl/zapasowy-t ... ha,p,24850
- Posty: 1948
- Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
- Lokalizacja: Warszawa
Napęd / Zestawy napędowe - kilka pytań??
Mam kilka pytań do Was związanych z napędami ;-) Moje pytania i wątpliwości nasunęły się po rozmowie z kolegą i chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat...
Pierwsza sprawa - po wymianie całego napędu mniej więcej na ile on starczy??
Wiadomo, że sporo zależy od "stylu" jazdy :-P Ale zakładamy, że moto nie jeździ na gumie, jest normalnie użytkowane ;-)
Czy napędy zakładane fabrycznie mają większą trwałość od tzw. zamienników?? Nie orientuje się czy w nowych motocyklach są zakładane fabrycznie napędy np RK czy D.I.D - nigdy nie miałem nowego motocykla :-P
Czym tak naprawdę różnią się od siebie napędy "wzmocnione" od "super wzmocnionych" i "hiper wzmocnionych"?? Czy na pewno trwałością, i to znacząco czy też jest to tylko "chwyt" marketingowy?? :->
Kolejna sprawa to wyciąganie łańcucha - jak wiadomo, rozciąga się on nierównomiernie... Jeśli jest jeszcze sporo zapasu do regulacji, zębatki są OK ale w kilku miejscach jest bardziej wyciągnięty (luźny) a w tym najbardziej "ciasnym" punkcie jest luz prawidłowy tzn że jeszcze można na nim latać czy już wymieniać??
Pierwsza sprawa - po wymianie całego napędu mniej więcej na ile on starczy??
Wiadomo, że sporo zależy od "stylu" jazdy :-P Ale zakładamy, że moto nie jeździ na gumie, jest normalnie użytkowane ;-)
Czy napędy zakładane fabrycznie mają większą trwałość od tzw. zamienników?? Nie orientuje się czy w nowych motocyklach są zakładane fabrycznie napędy np RK czy D.I.D - nigdy nie miałem nowego motocykla :-P
Czym tak naprawdę różnią się od siebie napędy "wzmocnione" od "super wzmocnionych" i "hiper wzmocnionych"?? Czy na pewno trwałością, i to znacząco czy też jest to tylko "chwyt" marketingowy?? :->
Kolejna sprawa to wyciąganie łańcucha - jak wiadomo, rozciąga się on nierównomiernie... Jeśli jest jeszcze sporo zapasu do regulacji, zębatki są OK ale w kilku miejscach jest bardziej wyciągnięty (luźny) a w tym najbardziej "ciasnym" punkcie jest luz prawidłowy tzn że jeszcze można na nim latać czy już wymieniać??
- Posty: 568
- Dołączył(a): 6 kwietnia 2008, o 15:52
- Lokalizacja: Lodz
fabryczne łańcuchy to takie same jakie można kupić w sklepie,zębatki chyba już nie,jak nie katujesz łańcucha i odpowiednio dbasz o niego to ze 20tyś lub więcej powinien przeżyć.ja mam teraz 20 tyś w moto nalatane i jeszcze mam fabryczny napęd i ten sezon mysle jeszcze oblatać
a fabrycznie to chyba DID-y montuja.u mnie w kazdym razie był DID
a fabrycznie to chyba DID-y montuja.u mnie w kazdym razie był DID
- Posty: 1117
- Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
- Lokalizacja: Jaworzno
nowy napęd około 20 tys km ale zdarza się że wytrzyma 30 i więcej zależy od stylu jazdy i dbania o niego (czyszczenie i smarowanie )
fabryczne łańcuchy to samo zębatki akurat te co ja się spotkałem były trochę węższe ale są tam jakieś droższe duraluminiowe czy jakoś tak to na pewno są wytrzymalsze
Te całe wzmocnione hiper wzmocnione to nie wiem ale na pewno można podzielić na o-ring gorsze i x-ring lepsze
no i na rozmiar do zx9 oferują 2 rodzaje łańcuchów bodajże 520 i 530 530 wytrzyma dłużej przynajmiej tak było do mojej model C
Jeździć na nepędzie można aż się urwie :-P ale tego nikt nie chce więc jak jest zużyty to trzeba wymienić poznasz to po ( głośności pracy zestawu ,odchodzeniu od tylnej zębatki i włąśnie po tym jak łańcuch się wyciągnął oczywiście jak jest lekko nierówno naciągnięty to niema stresu a jak mocno to do wymiany ) , generalnie ci powiem tak odpowiedz sobie na pytanie długo chcesz jeździć tym moto jak chcesz go mieć kilka lat to zainwestował bym w jeden z lepszych łańcuchów a jak jeden sezon to w coś o rozsądnej cenie i jakości .
fabryczne łańcuchy to samo zębatki akurat te co ja się spotkałem były trochę węższe ale są tam jakieś droższe duraluminiowe czy jakoś tak to na pewno są wytrzymalsze
Te całe wzmocnione hiper wzmocnione to nie wiem ale na pewno można podzielić na o-ring gorsze i x-ring lepsze
no i na rozmiar do zx9 oferują 2 rodzaje łańcuchów bodajże 520 i 530 530 wytrzyma dłużej przynajmiej tak było do mojej model C
Jeździć na nepędzie można aż się urwie :-P ale tego nikt nie chce więc jak jest zużyty to trzeba wymienić poznasz to po ( głośności pracy zestawu ,odchodzeniu od tylnej zębatki i włąśnie po tym jak łańcuch się wyciągnął oczywiście jak jest lekko nierówno naciągnięty to niema stresu a jak mocno to do wymiany ) , generalnie ci powiem tak odpowiedz sobie na pytanie długo chcesz jeździć tym moto jak chcesz go mieć kilka lat to zainwestował bym w jeden z lepszych łańcuchów a jak jeden sezon to w coś o rozsądnej cenie i jakości .
- Posty: 855
- Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
- Lokalizacja: Go
Witam!!
W ZX-10 oryginalnie kładą RK ...
Zębatki są inne niż te w sklepach ... ale prędzej się DID czy RK rozleci niż zębatki ..
Połowa sukcesu to odpowiednio naciągnąć .. ma być ok 3CM LUZU pomiędzy górnym a dolnym położeniem jak ruszamy łańcuchem ..... nawet jak masz nowy to naciągniesz mocniej to zaraz się zluzuje ... Co do wyciągania nie równego to zawsze tak jest ;-) .... a jak zaczniesz czuć takie charakterystyczne PUK, PUK na ramie w czasie wolnej jazdy to to jest właśnie ostateczny czas na wymianę napędu ... Niektórzy bojąc się o łożysko przedniej zębatki wymieniają jak jest już duża różnica ( ok. 1 - 1,5 cm w luzie ) między strefą dobrą a wyciągniętą ...
W ZX-10 oryginalnie kładą RK ...
Zębatki są inne niż te w sklepach ... ale prędzej się DID czy RK rozleci niż zębatki ..
Połowa sukcesu to odpowiednio naciągnąć .. ma być ok 3CM LUZU pomiędzy górnym a dolnym położeniem jak ruszamy łańcuchem ..... nawet jak masz nowy to naciągniesz mocniej to zaraz się zluzuje ... Co do wyciągania nie równego to zawsze tak jest ;-) .... a jak zaczniesz czuć takie charakterystyczne PUK, PUK na ramie w czasie wolnej jazdy to to jest właśnie ostateczny czas na wymianę napędu ... Niektórzy bojąc się o łożysko przedniej zębatki wymieniają jak jest już duża różnica ( ok. 1 - 1,5 cm w luzie ) między strefą dobrą a wyciągniętą ...
- Posty: 865
- Dołączył(a): 10 grudnia 2009, o 01:22
jesio,RK excel mniej trwaly od DID-a,zebatki roznie sunstara lub JT na tyl supersprokx lub cale napedy enuma ale to juz wyzsza pola.
Ja bym polecal tyl supersprox,zdawcza sunstara lancuch enuma ewent did x-ringowy.
Jak ktos czesciej na kole lata proponuje wiekszy luz lancucha np 4-5 cm
Ja bym polecal tyl supersprox,zdawcza sunstara lancuch enuma ewent did x-ringowy.
Jak ktos czesciej na kole lata proponuje wiekszy luz lancucha np 4-5 cm
- Posty: 1247
- Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
- Lokalizacja: lodz
napęd motocyklowy
Witam.
Nie wiem czy w dobrym dziale zakładam temat..jeśli nie to sory i proszę o przeniesienie w odpowiedznie miejsce ;-)
Panowie muszę wymienić łańcuch i zębatki w mojej kawie.. no i przeglądam co tam jest na alledrogo i znalazłem takie 2 oferty..
http://allegro.pl/kawasaki-zx6r-zx-6-r- ... 16451.html
http://allegro.pl/zestaw-napedowy-kawas ... 04478.html
Czy warto zdecydować się na którąś z nich??? Trochę się obawiam że tak przez neta mogę otrzymać podróbki:/
Wychodzi z przesyłką ok 450zł a w serwisie tak na szybko jak patrzyli do mojego moto to wyszlo ok 550zł..
Niby nie duża różnica ale zawsze stówka na wachę jest :mrgreen:
Dzisiaj jeszcze podjadę dowiedzieć się dokładnie ile krzykną za napęd (w serwisie osobno zębatka przód tył i łańcuch) i za jaki..
Będę wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam
Nie wiem czy w dobrym dziale zakładam temat..jeśli nie to sory i proszę o przeniesienie w odpowiedznie miejsce ;-)
Panowie muszę wymienić łańcuch i zębatki w mojej kawie.. no i przeglądam co tam jest na alledrogo i znalazłem takie 2 oferty..
http://allegro.pl/kawasaki-zx6r-zx-6-r- ... 16451.html
http://allegro.pl/zestaw-napedowy-kawas ... 04478.html
Czy warto zdecydować się na którąś z nich??? Trochę się obawiam że tak przez neta mogę otrzymać podróbki:/
Wychodzi z przesyłką ok 450zł a w serwisie tak na szybko jak patrzyli do mojego moto to wyszlo ok 550zł..
Niby nie duża różnica ale zawsze stówka na wachę jest :mrgreen:
Dzisiaj jeszcze podjadę dowiedzieć się dokładnie ile krzykną za napęd (w serwisie osobno zębatka przód tył i łańcuch) i za jaki..
Będę wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 22 czerwca 2011, o 22:31 przez swiezak90, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 116
- Dołączył(a): 1 grudnia 2010, o 23:27
rozciagniety lancuch w zx6r
siemka. mam pytanko. ostatnio w kawie rozciagnelo mi lancuch a mianowicie w jednym miejscu4-5 ogniw sie rozciagnelo i nie pasowalo do zebatki. nowy naped juz zalozony ale chcialem spytac od czego to sie stalo? czy to wina smaru? uzywalem castrolu grafitowego do o-ringow teraz zmienilem na valvoline
- Posty: 26
- Dołączył(a): 7 marca 2011, o 16:10
- Lokalizacja: Le
Frezi napęd mógł się tak wyciągnać od gumowania , smaruj co 300-500km , lub po kazdej jezdzie w deszczu. i jesli bedziesz mial naped x-ringa to nie uzywaj smarów do o-ringow ;p
ps: ze skracaniem zartowalem :D chyba ze lubisz na ostro :P
ps: ze skracaniem zartowalem :D chyba ze lubisz na ostro :P
- Posty: 137
- Dołączył(a): 3 grudnia 2010, o 17:47
- Lokalizacja: oswiecim
czer na tej kawie nie bylo gumowania bo to mi sie zrobilo przed regulacja zaworow i czyszczeniem gaznikow. moto byl sprowadzony i stal wczesniej troche i sie bloto w gaznikach zrobilo. jak mial isc na kolo to sie dlawil. poza tym chodzil normalnie i nagle nie wiadomo skad lancuch zaczal ostro napier***** aaa i lancuch smarowalem co 2 dni bo sporo jezdzilem zeby wyczuc moto bo dopiero od tego sezonu posiadam ta kawe
- Posty: 26
- Dołączył(a): 7 marca 2011, o 16:10
- Lokalizacja: Le
Frezi napisał(a):lancuch i zebatki;p juz wymienione;p tanie to to nie bylo... sam lancuch 400zl a z zebatkami kolo 600zl wynioslo. teraz juz jest git wszystko plynnie nic nie puka nic nie stuka:) przy strzale ze sprzegla na dwojce pion lapie:D
panie , pozniej nie becz ze naped znowu do wymiany skoro go na gumie napierdzielasz... to chyba najbardziej naped niszczy jak sie nie myle.
- Posty: 137
- Dołączył(a): 3 grudnia 2010, o 17:47
- Lokalizacja: oswiecim
pierwszy bo moto bylo sprowadzone z belgii i chyba troche stalo (stad to bloto w gaznikach) ale chodzi mi o to ze jakies 2 miesiace jezdzilem nim i wszystko bylo oki a tu nagle nie wiadomo skad rozciagnelo 5 ogniw w lancuchu. moze to wina smaru?
- Posty: 26
- Dołączył(a): 7 marca 2011, o 16:10
- Lokalizacja: Le
luz, ja jeździłem pół roku , nagle napęd do wymiany (strasznie wyciągniety) do tego łożysko głowki ramy do wymiany (pewnie nikt na gumie nie latał :D )do tego połamane mocowania reflektora / owiewki ( pewnie przez polskie dziury ) :D
- Posty: 137
- Dołączył(a): 3 grudnia 2010, o 17:47
- Lokalizacja: oswiecim
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości