łożysko główki ramy - drgania kierownicy, luz główki ramy

łożysko główki ramy - drgania kierownicy, luz główki ramy

przez mirek_smok » 11 maja 2009, o 12:49

Witam , powie mi ktos co trzeba odkrecic zeby dostac sie do łożyska głowki ramy , nie chce za duzo odkrecac . Moto to zx9r po lifcie 98 rok. ;-)
Ostatnio edytowano 2 listopada 2011, o 01:42 przez mirek_smok, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz

przez caliper » 11 maja 2009, o 14:56

musisz zdjąć czache przenią i stelaż przy lusterkach, i przednie koło (motocykl musi być podparty pod kolektorami tu możesz mieć mały problem bo w takim układzie moto jest troche niestabilne) i oczywiście odłączyć lampy i kierunki na kostkach.jak zdemonyujesz czache i koło to już jest wszystko jasne...

Troche pracy jest ale da się to zrobić
 
Posty: 156
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 22:37
Lokalizacja: kalisz

przez mirek_smok » 11 maja 2009, o 16:41

a u gory np samą połke i odkrecic poł obrotu luz jest minimalny ale zawsze :)
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz

Luz głowki ramy

przez mirek_smok » 19 maja 2009, o 21:55

Wie moze ktos jaki tam jest klucz sa takie jak do obrabiarek naa moje 35 albo 36 , i czy da sie skrecic zeby wiele nie rozkrecac , moze metoda na młoteczek i sróbokret zadziała po odreceniu tej sróby na imbusa skrecajacej połke i rame ???
Nie chce mi sie tyle rokrecac powinna byc jakas prosta metoda .
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz

przez kriszx-6r » 19 maja 2009, o 22:08

Jest metoda,tylko fajnie byloby gdybys napisal jakie moto :-D
Nakretka 36,luzujesz ja luzujesz sruby w polce od lag,odginasz blaszki zabezpieczajace na nakretkach glowki, bierzesz srubokret(waski i nie ostry)mlotek i po jednej czwartej dokrecasz i sprawdzasz kierownica musi luzno chodzic i nie moze miec luzow :-) jak jest ok.zaginasz baszki zabezpieczajace,jak nie powtarzasz to co blo wyzej az luz bedzie usuniety.Nastepnie dokrecasz nakretke 36 i dokrecasz sroby lag,gotowe(mysle ze o niczym nie zapomnialem) ;-)
Avatar użytkownika
 
Posty: 472
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 19:30
Lokalizacja: Hamburg(D)/Biala(PL)

przez mirek_smok » 19 maja 2009, o 22:17

ZX9R JAK W PODPISIE MYSLALEM ZE WIDAC :-> ROK 98 TEZ MI SIE WYDAJE ZE SROBOKRETEM DA RADE :mrgreen:

[ Dodano: 20 Maj 2009, 22:12 ]
I po zabiegu kolo godzinki roboty polke sie sciaga tylko 3 sróby oraz dokrecanie łozyska klucz jakis nawet nie wiem jaki bo zardzewiały cały no i kierownice trza sciagnac tez po 2 sroby , proste jak drut , ale warto zmierzyc ile wystaja lagi z połki zeby tak samo złozyc dla pewnosci warto tez markrem zaznaczyc zebe sie nie przekreciły ale to nie miało miejsca trzymaly sie mocno. A jaka teraz jazda ;-)
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz

przez ZenonBoski » 21 maja 2009, o 19:43

mirek_smok napisał(a):ale warto zmierzyc ile wystaja lagi z połki zeby tak samo złozyc
A to nie wystarczy odkręcić górnej półki :?:
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez pakaaa » 22 maja 2009, o 09:09

Wystarczy zdjac górną półkę i zaciski hamulcowe i spuścić wszystko w dół i pamietaj żeby bieżnie też wymienić bo będzie robota bez sensu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
Lokalizacja: DBRN

przez zunmen » 22 maja 2009, o 09:17

Wystarczy zdjac górną półke, prawą i lewą rączke kierownicy , zaciski hamulcowe, koło i odkrecic te dwie kontrujące sie nakrętki . Między nimi jest blaszka . Lagi wyjdą razem z dolną półką . Teraz wystarczy wymienic bierznie jak juz powiedzial pakaaa, . Z górym łozyskiem nie ma problemu bo przewaznie siedzi luzno na bierzni . Dolne jest nabite na półke i zeby je zdjąc potrzebny bedzie sciagacz . Samo dolne łożysko tez siedzi luzno na półce ale druga połówka bierzni jest nabita na półke . A pod tą bierznią jest jeszcze dolny uszczelniacz.
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

łożysko główki ramy - luzy na kierownicy, luz główki ramy

przez jarecki1010 » 6 czerwca 2009, o 03:20

Witam wszystkich jestem świeżym posiadaczem zzr 500 i musze wymienic łożyska główki ramy , problem mam taki ze byłem w paru sklepach we wrocławiu i nikt niema a niesą pewni czy od zzr 600 bedzie pasowac , może ktoś wie więcej na ten temat
Ostatnio edytowano 2 listopada 2011, o 00:38 przez jarecki1010, łącznie edytowano 2 razy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 maja 2009, o 19:17
Lokalizacja: Wroc

Luzy na kierownicy ZXR 750

przez grubassoss » 29 czerwca 2009, o 22:55

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24b ... c7365.html

w miejscu zaznaczonym strzłką mam luzy przy nacisnietym przednim hamulcu i bujaniu motoru przod i tył. Myśle ze to wina tego łozyska które zaznaczyłem. Jeśli mam racje to jak fachowo nazuwa sie to łozysko, zebym mógł dokupic???
 
Posty: 16
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 14:04
Lokalizacja: Ko

przez skora » 29 czerwca 2009, o 23:55

Jeśli sie nie mylę to sa łożyska igiełkowe.
Ale niech sie jeszcze inni wypowiedzą.
Najlepiej wymontuj to łozysko - spisz numery lub idz z nim do sklepu z łożyskami ,niech ci dadzą takie same i po kopocie.,
 
Posty: 91
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 12:47
Lokalizacja: Jarocin

przez Picek » 30 czerwca 2009, o 01:09

To nie są igiełkowe tylko stożkowe.
Jak wyżej--nr. i dokupić.
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin

przez pakaaa » 1 lipca 2009, o 02:43

a nie łatwiej napisac mu ze to sie fachowo nazywa łożysko główki ramy? i ze dobiora z katalogu do danego modelu w kazdym szanujacym sie sklepie z czesciami do motocykli a pozatym na zdjeciu masz zaznaczona tylko jedna czesc dolna a w sklad kompletu wchodzi gora i doł i wymienia sie nie tylko lozyska ale takze bieznie ktore trzeba zbic
 
Posty: 275
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
Lokalizacja: DBRN

przez grubassoss » 1 lipca 2009, o 15:30

a jaki mniej wiecej jest koszxt wymiany tego wszystkiego???
 
Posty: 16
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 14:04
Lokalizacja: Ko

przez bodzio204 » 1 lipca 2009, o 21:36

Tylko że te łożyska się dokręca likwidując luz, tak samo jak w większości aut na tylniej osi. Dokręca się nakrętkę pod półką lub nad półką w zależności od motocykla.
Jeśli kiera nie chodzi płynnie od prawej do lewej tylko ma przeskoki lub się zacina wtedy się je(łożyska) wymienia.
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

przez Picek » 2 lipca 2009, o 10:36

pakaaa napisał(a):lozyska ale takze bieznie

Przecież to nie rozłączny komplet ;-)
 
Posty: 179
Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
Lokalizacja: Gogolin

przez pakaaa » 2 lipca 2009, o 18:30

my wiemy ze to komplet ale mialem kiedys taka sytuacje ze kolega wymienial wlasnie to lozysko i mi pozniej pokazuje "patrz jak ladnie byly te lozyska zapakowane w takie metalowe zabezpieczenia" i mi pokazuje bieznie niezmienione :mrgreen: wiec gwoli scislosci lepiej powiedziec
 
Posty: 275
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
Lokalizacja: DBRN

bujanie/ kiwanie sie motocykla

przez koliber » 13 lipca 2009, o 20:04

po wymianie lozyska glowki ramy pojawilo sie przy pewnych predkosciach (przewaznie powyzej 80km/h) bujanie motocykla na boki podczas jazdy na wprost - pytanie czym moze byc to spowodowane ? za mocno lub za slabo dokrecone lozysko ? moze zawias zle ustawiony przy skladaniu wszystkiego do kupy ?
 
Posty: 447
Dołączył(a): 29 lutego 2008, o 01:36
Lokalizacja: 3miasto

przez clash » 13 lipca 2009, o 21:28

dołączam się do pytania.
dokładnie tak samo miałem.

teraz mam do roboty głowicę.raz jeszcze :-(
 
Posty: 241
Dołączył(a): 1 sierpnia 2008, o 11:46
Lokalizacja: warschau

przez pork » 13 lipca 2009, o 22:41

Objaw typowy przy zbyt mocnym skręceniu główki.
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 lipca 2008, o 15:52
Lokalizacja: pomorskie

przez Kura » 13 lipca 2009, o 23:44

dokladnie trzeba popuscic nakretke a potem ja skontrowac. musi byc pewien luz zeby opona mogla isc "swoim torem"
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez ZenonBoski » 21 sierpnia 2009, o 04:31

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... /Kawasaki/

wchodzisz na oba modele i porównujesz numery seryjne - jak są te same to będzie pasować
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

lozyska kola przedniego i glowki ramy

przez Kura » 25 września 2009, o 22:36

witam zanosi mi sie na zmiane lozysk w przednim kole i lozysk glowki ramy, przesledzilem manualna i ni jak sa ta podane symbole lozysk.. ale poszperalem troche i chce sie upewnic czy takie maja byc a wiec do przedniego kolo przychodza 2x 6203 2RS oraz do glowki: Łożysko górne: 52 x 30 x 17 , Łożysko dolne: 48 x 30 x 14 takie maja byc?

druga rzecz firma (jaka najlepsza?)i czy lozyska w kole maja byc z luzem np c3? firma hmm mysle o skf'ach co wy polecacie? oczywiscie jesli sie da lozysko glowki tez chce kupic w sklepie z lozyskami a nie placic za "motocyklowe".

pozdr. :mrgreen:
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez ZenonBoski » 28 września 2009, o 10:35

ja słyszałem że polskie łożyska są dobrej jakości, ale producenta nie pamiętam
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez bald » 28 września 2009, o 10:39

Producent KFŁT, a jakość git, bo fabrykę kupili japońce z NSK.
 
Posty: 211
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
Lokalizacja: Olsztyn, W-M

przez Kura » 28 września 2009, o 11:02

a jakie przychodza te lozyska do przedniego kola?? bo jeszcze przed szkola bym mogl kupic, w serwisowce nie pisza a na allegro sa 3 rodzaje "do przedniego kola" ale obstawiam ze bedzie to 6203 lub 6303
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez bald » 28 września 2009, o 12:04

Wg motoboy 6202, 6205, 6303, ale ktore gdzie i ile to nie wiem.

http://www.motoboy.pl/index.php/cPath/1 ... /2a/page/2
 
Posty: 211
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
Lokalizacja: Olsztyn, W-M

przez Kura » 28 września 2009, o 17:45

no wlasnie tak samo podaje allegro :/
zaraz pojde rozbierac to sie przekonam.

bylem dzis w 2 sklepach lozyskowych i nie ma opcji dostania lozysk do glowki ramy.. :/ ewentualnie szlo by dostac oporowe (czyli wianuszek) za 9zl ale wysokosc zamiast 17 byla by 16...

nie usmiecha mi sie wydatek 180ziko na 2 lozyska (cena z larsona..)

[ Dodano: 28 Wrzesień 2009, 19:42 ]
no wiec kolo rozebrane jak sie okazalo!

sa 2 x 6202 oczywiscie albo rs albo zz trzeba dac i simering 20x35x4,5
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez bald » 28 września 2009, o 21:30

Daj RS, lepiej pyłoszczelne, a temperatury tam nie ma. No do główki są tak nietypowe wymiary, że ze standardu nic nie dobierzesz i musisz się przeprosić z typowymi do główki :D
 
Posty: 211
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
Lokalizacja: Olsztyn, W-M

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron