uszczelniacze zawieszenia wymiana wycieki itp

uszczelniacze zawieszenia wymiana wycieki itp

przez grubassoss » 12 maja 2009, o 16:44

Jaką profesjonalna nazwe mają te gumki które są odpowiedzilne za niedostawanie sie kurzu do lagów w przednim zawieszeniu???
Ostatnio edytowano 30 maja 2012, o 20:59 przez grubassoss, łącznie edytowano 3 razy
 
Posty: 16
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 14:04
Lokalizacja: Ko

przez ZenonBoski » 12 maja 2009, o 17:53

uszczelniacze lag :?:
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez grubassoss » 12 maja 2009, o 18:57

uszczelniacze to ja wiem co to jest i ze tak sie nazywa:D, chodzi o bodajze przeciwpyłówki, tylko niewiem czy to profsjonalna nazwa...
 
Posty: 16
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, o 14:04
Lokalizacja: Ko

przez zunmen » 12 maja 2009, o 19:03

uszczelniacze oleju i uszczelniacze przeciwkurzowe .
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez caliper » 13 maja 2009, o 16:04

osłonki przeciwpyłkowe
 
Posty: 156
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 22:37
Lokalizacja: kalisz

uszczelniacze zawieszenia wymiana

przez pelot » 4 czerwca 2009, o 22:32

Witam

Puściły uszczelniacze ze starości, więc zabrałem się, żeby to wymienić. Na razie troszkę ugrzązłem. I chyba bez pomocy merytorycznej się nie obejdzie.. Wyjąłem lagi. Ale za cholery nie wiem , jak je rozkręcić. Od góry nie ma żadnej śruby. Z racji tego, że to jest wersja na japonie tzn. rama od 600-ki silnik 400. to nie ma takich uszczelniaczy w żadnym katalogu.

Nie mogę się jeszcze nigdzie doszukać, ile tam trzeba oleju wlać :cry:

Może ktoś wymieniał, to ustrojstwo w zygzaku i będzie skłonny pomóc.

Ratujcie Panowie, zygzaczek się marnuje ;-)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 lutego 2012, o 21:52 przez pelot, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 marca 2008, o 02:05
Lokalizacja: Brwin

przez ULOK » 4 czerwca 2009, o 22:43

Rozkręca się od dołu
Uszczelniaczy poszukaj na allegro
podaj dane Twojego moto to poszukam ile oleju (model-rok)
 
Posty: 263
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:17
Lokalizacja: LOP/LUB

przez pelot » 4 czerwca 2009, o 22:49

Od dołu, to już słyszałem. Ale kurde jak? Tam jest tylko śruba bodajże na ampul spustowa od oleju? i nic więcej nie ma.

ZZR400 1993 r.

W intemotors powiedzieli, że jak stary wyjmę to coś dobiorą
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 marca 2008, o 02:05
Lokalizacja: Brwin

przez ULOK » 4 czerwca 2009, o 22:59

Odkręcasz ten ampul wycieka olej i rozbierasz lagę na części(musisz mocno szarpnąć tylko tam jest jeszcze zabezpieczenie przy uszczelniaczu).Nie mam niestety takiego moto jak zzr400.
Ale jak piszesz ze to rama od 600 to taki mam zzr600-93 :452/452ml

jeśli dalej nie wiesz jak to zrobić to masz ściągę co prawda to zx6 ale ta sama technologia
http://www.motobracia.pl/technika/wymia ... /index.htm
 
Posty: 263
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:17
Lokalizacja: LOP/LUB

przez pelot » 4 czerwca 2009, o 23:08

Niestety , próbowałem już tak. żadne pukanie, szarpanie lagi nie daje pozytywnego efektu.

A jakie są sprawdzone sposoby na wyjęcie uszczelniacza? jakieś podważenie? skubaniec siedzi tam bardzo mocno. ale ja muszę mu w tym przeszkodzić :mrgreen:
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 marca 2008, o 02:05
Lokalizacja: Brwin

przez Kura » 5 czerwca 2009, o 10:13

musisz mocniej szarpnac, cudow nie ma
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez pelot » 5 czerwca 2009, o 11:30

Czyli lagi nic nie trzyma w środku? żadna śrubka wystarczy ją poszarpać żeby wyszła do góry??
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 marca 2008, o 02:05
Lokalizacja: Brwin

przez Kura » 5 czerwca 2009, o 14:28

no zdejmujesz ten kaputrek pod nim bedzie zabezpieczenie taki seger wyciagasz go i mocno musisz szarpnac (mozliwosc ufajdania sie olejem) i gotowe skladasz w odwrotnej kolejnosci :)
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez ULOK » 5 czerwca 2009, o 14:41

pelot napisał(a):Czyli lagi nic nie trzyma w środku? żadna śrubka wystarczy ją poszarpać żeby wyszła do góry??
jeśli odkręciłeś tego ampula od dołu to już nic nie trzyma
 
Posty: 263
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:17
Lokalizacja: LOP/LUB

przez pelot » 5 czerwca 2009, o 19:48

Nie wiem, czy my myślimy o tym samym. Te lagi są jakieś dziwne. Nie mają żadnych śrub od góry.

pod tym linkiem ;
http://www.motobracia.pl/...zenia/index.htm
lagi są zakończone regulacją,a te lagi nie mają takiej regulacji.

Jutro spróbuję ją potrząsnąć :mrgreen: tak konkretnie :-P

Pozdrawiam
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 marca 2008, o 02:05
Lokalizacja: Brwin

przez ULOK » 5 czerwca 2009, o 21:16

Bo to jest link przykładowy inne moto! Jak robiłem uszczelniacze w xj (yamaha) to też nie było regulacji od góry
 
Posty: 263
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:17
Lokalizacja: LOP/LUB

wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu zx9r

przez crow » 7 czerwca 2009, o 22:35

witam Kolegów!czy wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu zx9r 1999 rok to jakas skomplikowana sprawa czy da sie rade w garażu,potrzebne bedą jakies specjalne narzędzia??pozdro
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

przez misiun2 » 8 czerwca 2009, o 01:13

beda potrzebne specjalne narzedzia. opisywane to bylo 239302 razy. ktos nagral poltoragodzinny film fabularny o tym. ciezko poszukac?
 
Posty: 30
Dołączył(a): 30 kwietnia 2009, o 22:07
Lokalizacja: Pas

przez crow » 8 czerwca 2009, o 15:19

ok,pogrzebe!dzięki

[ Dodano: 9 Czerwiec 2009, 18:23 ]
chyba dam rade bo mechanior powiedział za robote 200!i ile wkońcu lać tam oleju i jaki bedzie dobry?bo jest tyle wersji ze sie gubie!
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

cieknąca lewa laga zx9r

przez crow » 10 czerwca 2009, o 18:54

Panowie mam do wymiany uszczelniacz w lewej ladze zx9r1999 i mam pare pytań;
1.czy wymienic tylko lewy a w prawym tylko olej czy wymienic i prawy?
2.jaki olej polecacie i ile na jedną lage?
3.czy wymiana wygląda prawie tak samo jak w 6?
4.czy po wymianie trzeba je wyregulować czy założyć kolo i można śmigać?
Pomóżcie bo mechanior powiedział 200 za samą robote,a jest tyle wersij porad ze juz sam nic nie wiem?! :-/
z góry dzieki pozdrawiam!
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

przez pakaaa » 11 czerwca 2009, o 08:33

1. Tak: wymieniac od razu 2 uszczelniacze
2. Szukaj w serwisowce
3. Tak wyglada tak samo
4. Nie trzeba regulowac
 
Posty: 276
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
Lokalizacja: DBRN

przez crow » 11 czerwca 2009, o 10:00

Dzięki!już sporo jaśniej! ;-)

[ Dodano: 11 Czerwiec 2009, 10:22 ]
a gdyby nie wymienic obu to konsekwencją może byc tylko to ze ten drugi może później lać czy będzie jakaś róznica w prowadzeniu???
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

przez Kiloscar » 11 czerwca 2009, o 19:25

crow napisał(a):a gdyby nie wymienic obu to konsekwencją może byc tylko to ze ten drugi może później lać
dokładnie Tak
Kiloscar
 

przez crow » 11 czerwca 2009, o 21:34

juz prawie wszystko wiem :-) ,powiedzcie mi jeszcze tylko która to śruba spustowa oleju ta pod osią koła czy ta w ladze z boku???
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

przez ULOK » 11 czerwca 2009, o 21:39

Pewnie ta w ladze z boku ale nie wiem jak jest w 9.Jak odkręcisz tą ampulową śrubę od dołu to tamtędy Ci zleci olej nie musisz go wcześniej spuszczać
 
Posty: 263
Dołączył(a): 12 maja 2008, o 22:17
Lokalizacja: LOP/LUB

przez crow » 11 czerwca 2009, o 21:55

w 6 ponoc jest tak samo,ktoś mi tak mówił,a ta z boku jest od regulacij[chyba]
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

przez ZenonBoski » 12 czerwca 2009, o 01:26

jak odkręcisz tą od dołu to odkręcasz takie cóś w środku - bezpieczniej odkręcić boczną śrubkę - olej zleci, a widelca nie rozkręcisz
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez crow » 12 czerwca 2009, o 09:51

czyli ta z boku tez jest spustowa??ale przy wymianie uszczelniacza tą od dołu trzeba wykręcić!
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

przez ZenonBoski » 12 czerwca 2009, o 12:02

crow napisał(a):przy wymianie uszczelniacza tą od dołu trzeba wykręcić!
no trzeba - zamotałem się ;-) to boczną zostaw w spokoju :-D
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez crow » 12 czerwca 2009, o 12:10

ok,a przy samej zmianie oleju którą odkrecać,kurcze mam serwisówke po angielsku ale tej bocznej śruby to nie moge do końca rozszyfrować[czy to spustowa czy regulacyjna]
 
Posty: 389
Dołączył(a): 7 czerwca 2009, o 10:17

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość