silnik bierze olej

silnik bierze olej

przez zunmen » 12 maja 2009, o 11:00

Ostatnio po jezdzie sprawdzalem olej i okazalo sie ze jest ponizej minimum :/ . Tydzien moze dwa tygodnie temu sprawdzalem i dam sobie reke uciąc ze olej byl w normie . Dodam ze przez ten tydzien/dwa moto bylo ostro jezdzone ( do odcinki i gumy po 500 , 700 m )
Czy to normalna sprawa ze przy takiej jezdzie moto pali olej ?? Dodam ze nie ubylo jakos strsznie tego oleju ale zeby w oczku bylo w normmie musze przechylic moto o pare cm od pionu .
Ostatnio edytowano 30 maja 2012, o 21:07 przez zunmen, łącznie edytowano 2 razy
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez KOWAL » 12 maja 2009, o 11:44

jak masz dosyc wysoki pion to bardzo mozliwe że ci olej do odmy filtra powietrza wywaliło,jak tak to norma :lol:
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 listopada 2007, o 21:37
Lokalizacja: Dobrzany

przez zunmen » 12 maja 2009, o 11:58

KOWAL, a jak to sprawdzic ?? Powiem szczerze ze w mechanice za bardzo nie siedze . Mozesz cos podpowiedziec odnosnie odmy ?? Odma to jest odpowietrzenie ?? dobrze kombinuje ?? Jak olej sie dostanie do odmy to jest on jakąs rurka odprowadzany na zewnątrz czy zbiera sie gdzies przy filtrze ?? Uzupelnic stan oleju w silniku do normy i sie nie przejmowac ?? :) czy jak ??

[ Dodano: 12 Maj 2009, 15:15 ]
Sprawdzilem filtr powietrza i wszystko jest suche . Odma podpięta do filtra w filtrze jeszcze mała gąbeczke ktora ma chyba wchlaniac olej jak juz by sie tam dostal. Poza tym wszystko w jak najlepszym stanie .Acha i jeszcze od filtra odchodzi druga mniejsza rureczka zakonczona koreczkiem . Co to jest ?? Wychodzi na to ze poprostu olej sie spalil albo nie wiem co . Radzcie
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

Pare zdjęc - niech mi ktos powie co i jak

przez zunmen » 12 maja 2009, o 19:33

Koledzy jesli ktos wie to niech mi to wyjasni. Ostatnio moto spalil mi troche oleju i jeden z forumowych kolegow powiedzial ze olej mogł pojsc w odme i moglo go wywalic do filtra oleju . A wiec rozebralem dzis moto i porobilem pare zdjec bo nie za bardzo wiem co i jak :)
A wiec pierwsze pogladowe zdjecie : http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C05%5 ... 8-full.jpg lub jak ktos woli z boku http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C05%5 ... 4-full.jpg
Widac na nim podsrodku duza rurke ktora laczy blok silnika z obudowa filtra powietrza ( http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C05%5 ... 2-full.jpg ) oraz małą rurke po lewej stronie tuz przy ramie która wychodzi z obuowy filtra i zakonczona jest korkiem. Czy to jest odma silnika ??
A teraz drugie pytanie . Na zdjeciu widac jeszcze jedna rurke na wysokosci lewego dolotu powieterza ( http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C05%5 ... 6-full.jpg ). Wchodzi ona do obudowy filtra powietrza tylko ze od spodu dolotow powietrza do silnika . Jaką role ona pelni ??
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez szymekzx7rr » 12 maja 2009, o 20:18

zunmen, odma to ta rurka która łączy blok silnika z obudową filtra powietrza,więc jeśli przez nia wywaliło olej to powinno byc widac resztki oleju.
Ta mała rurka obok słuzy własnie do tego że kiedy zbiorą sie w airboxie zanieczyszczenia typu olej,resztki benzyny,woda,to co jakiś czas trzeba wyciągnąć ten korek i spuscić zawartość.
Ta rurka z przodu airboxu,jest od systemu dopalania spalin,poprostu dostarcza ona powietrze poprzez zawór podciśnieniowy,do układu wydechowego kiedy silnik jest na wysokich obrotach i zostają zamknięte przepustnice,aby dopalic spaliny i tym samym spełnić normy emisji spalin ;-) mam nadzieje że zrozumiale to Ci opisałem.
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2008, o 12:57
Lokalizacja: Rzesz

przez zunmen » 12 maja 2009, o 20:31

szymekzx7rr, i o to mi wlasnie chodzilo .Dziekuje bardzo za pomoc
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Fazorex82 » 12 maja 2009, o 23:49

zunmen sprawdz czy nie masz nadmiaru oleju.Ja kupujac od poprzedniego wlasciciela ktory zmienil olej na zime musialem upuscic o pol litra bo bylo za duzo dobrze ze moto nie bylo jezdzone bo wtedy cos sie moze zjebac i mechanik mi cos mowil o tym ze wywali nadmiar oleju w odme i go przepali.Ja jestem zielony w te klocki wiec nie wiem ale moze cos jest w tym prawdy.Powiem Ci ze moj tez lyknal jakas setke oleju na 4000 km.Podobno to normalne tym bardziej jak sie przykatuje szrota.
 
Posty: 336
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 22:38
Lokalizacja: Podkarpacie

przez zunmen » 13 maja 2009, o 11:13

Fazorex82, olej byl w normie do momentu kiedy moto jezdzilo na dwuch kołach . Teraz ubylo troche :/ . Czekam na olej doleje jutro zobaczymy ile setek poszlo . Sprawdzilem odme i filtr powietrza i wszystko bylo suche nawet grama oleju nie bylo wiec napewno nie wywalilo go przez odme . Mysle ze poprostu sie spalil
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 20:48 przez zunmen, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Fazorex82 » 13 maja 2009, o 16:36

co do palenia oleju to gadalem z kilkoma ziomkami na temat naszego modelu i kazdy stwierdzil ze czasami lubia i ze tak juz jest i tyle.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 20:49 przez Fazorex82, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 336
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 22:38
Lokalizacja: Podkarpacie

przez zunmen » 13 maja 2009, o 20:06

Pojezdzilem troche , jutro sprawdze jeszcze raz stan . Jak bedzie brakowalo jeszcze to doleje .
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 20:50 przez zunmen, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez KOWAL » 14 maja 2009, o 00:44

Tak tak, odma to odpowietrzenie, jesli to nie przez odme ubywa ci oleju to i tak nie jest jakas tragedia,bo wątpie zeby moto z tego rocznika miało tak zajechany silnik zeby brac olej przez wyhehłane uszczelniacze czy tez pierścienie,koles miał yamahe r6 przebieg cos ok 7000km i jak latał na gumie to tez musiał co jakis czas dolewac oliwy, tak więc pilnuj zeby poziom oleju nie był za niski i gumuj dalej :mrgreen:
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 listopada 2007, o 21:37
Lokalizacja: Dobrzany

przez zunmen » 14 maja 2009, o 10:07

KOWAL, dolalem juz jakies 3 setki oleju . Bede obserwowal jego stan zobaczymy co sie bedzie dzialo . Pozdro i dzieki za zainteresowanie
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez mirek_smok » 15 maja 2009, o 15:21

ja a własciwie kolega zaobserwował ze jak jechałem na kole to pusił z łumnika niebieski dymek czyli poczestował sie olejkiem narazie nic nie brakuje na oko ale ten typ tak ma .
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz

przez zunmen » 15 maja 2009, o 17:30

Wczoraj znajomy tez walil na kole R1 i jak opadl to tez widzialem jak poszedl niebieski/siwy dym z wydechu . Tak przez okolo 2 sekundy po opadnieciu szedl taki dym z wydechu a potem juz normalnie .
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Fazorex82 » 15 maja 2009, o 21:16

ogolnie tak jest ze chcac nie chcac wysokoobrotowe silniki w naszych heblarkach biora olej w zaleznosci od stylu jazdy i jest to zjawisko jak najbardziej normalne.Wiecej jedynie biora maszynki zle dotarte no i ewentualnie przykatowane.Moj czasami tez pusci chmurke jak zejdzie z obrotow.Ubytek oleju jednak miesci sie w skali miedzy max a min a nawet wskazuje wtedy min na zmianie oleju po okolo 7000km.
 
Posty: 336
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 22:38
Lokalizacja: Podkarpacie

bierze olej

przez rafal45s » 18 maja 2009, o 15:26

zastanawia mnie czy faktycznie w zx636 z 2005r na porządku dziennym są ubytki oleju? zastanawiam się czy to normalne że na ok. 4-5 tys km dolewam ok litra oleju. rozmawiałem z użytkownikiem tego samego modelu zx636 co mój który stwierdził że to normalne i nawet serwis kawasaki nie widzi w tym nic dziwnego bo podobno to normalne w motorach "raceingowych". jednak mnie osobiście troszkę to martwi. co wy na to??
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:10 przez rafal45s, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 15:09
Lokalizacja: Cieszyn

przez ZenonBoski » 18 maja 2009, o 15:57

Poszukaj na forum bo tematów o "żłopiących" silnikach było trochę. Motocykle te są produkowane seryjnie, wiec nie mogą wymagać obsługi racingowej - olej ubywa przez zużyte pierścienie lub uszczelniacze - innej drogi nie ma. Chyba że gumujesz to wtedy ucieka do odmy i może brakować
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:07 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez tedi » 18 maja 2009, o 21:49

ja mam 05 rok i zrobiłem nia gdzies 5 tys km i oleju prawie nic nie poszło 2 tygodnie temu wymieniłem bo juz był czas acha wolno to niejezdziłem :)
 
Posty: 81
Dołączył(a): 14 stycznia 2009, o 22:51
Lokalizacja: miejska g

przez rafal45s » 18 maja 2009, o 23:01

ZenonBoski najciekawsze jest to że dla mnie szczerze mówiąc zużyte uszczelniacze czy pierścienie kojarzą się ze smugą dymu która pojawia się za motorem po każdym ostrym dodaniu gazu czy po zapaleniu zimnego silnika, tak jak np przypadek znajomego jeździ gsxr600 z '99r gdzie faktycznie pierścień zbierający troszku się zużył i ubytki oleju były znaczące. w moim 636 brak jakichkolwiek widocznych śladów zużywania oleju
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 15:09
Lokalizacja: Cieszyn

przez ZenonBoski » 18 maja 2009, o 23:09

no to widocznie ucieka Ci gdzieś w postaci płynnej
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez rafal45s » 18 maja 2009, o 23:14

ZenonBoski już tez o tym myślałem bo w ubiegłym sezonie troszku rozszczelniła sie uszczelka pod miską ale juz sobie z tym poradziłem i najlepsze jest to że tez nie widać plam pod motorem heh może mi paruje ten olej do atmosfery :)
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 15:09
Lokalizacja: Cieszyn

przez ZenonBoski » 19 maja 2009, o 02:02

prędzej sąsiad Ci upuszcza po złości :-P
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez zunmen » 19 maja 2009, o 09:17

rafal45s, hmm ostatnio mialem ten sam problem tyle ze w swojej zx10r . Dopóki moto jezdzilo na dwuch kólkach wszystko bylo okej . Jak zacząłem nauki na jednym moto zaczelo "brac" olej . Teraz wyrownalem stan ( wlalem okolo 400 ml do silnika ) i bede obserwowal bacznie jego stan . Z tego co zdazylem sie zorientowac to ten typ tak ma . 1L oleju na 5 tys km to moim zdaniem nic strasznego . Tym bardziej jesli ostro ciagniesz i jezdzisz na gumie .
Czesciej poprostu zagladaj w oczko i kontroluj stan oleju i sie nie przejmuj
PS. Czytalem gdzies w necie ze w R1 dolewanie 1L oleju na 1000 km to normalka przy jezdzie na gumie .
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez rafal45s » 19 maja 2009, o 13:52

zunmen w zasadzie moja 636 tez sporo podróżuje na gumie więc może rzeczywiście to jest przyczyną, bo tak jak wspominałem wyżej żadnych wycieków ani zapachu spalonego oleju z tłumika nie ma.
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 15:09
Lokalizacja: Cieszyn

przez gejsza84 » 20 maja 2009, o 07:20

Ja rozmawiałem z mechanikiem o ubytkach oleju i powiedział mi, że obecnie to zjawisko jest normalne, gdyż trend w motoryzacji jest taki, by z mniejszych pojemności wyciskać coraz większe moce...silniki są po prostu wyżyłowane i dlatego biorą olej i to nie tylko w motocyklach...druga strona medalu jest taka, że zależy to od sposobu jazdy - jak ostro wciskasz, to będzie brać olej...pozdrawiam
 
Posty: 25
Dołączył(a): 8 grudnia 2007, o 18:28
Lokalizacja: Lublin

przez sebastian » 20 maja 2009, o 08:59

Też tak raz miałem z 636 2003 jak pojechałem nad morze Trochę w trasce przemieliłem sprzęta i po powrocie trzeba było trochę dolać Najlepiej przy każdym smarowaniu łańcucha sprawdzić też stan oleju i nie powinno być niespodzianek
 
Posty: 204
Dołączył(a): 11 czerwca 2007, o 15:35
Lokalizacja: Wawa - Bielany

przez Spidi » 20 maja 2009, o 14:45

to ja dorzuce co nieco od siebie apropo brania oleju, także w kontekście jazdy na gumie.
Te motorki jeśli slinik jest zdrowy prawie nie biorą oleju. Jeśli nawet są to tak symboliczne ilości że nie ma potrzeby uzupełnienia go między wymianami(czyli co 6000km).
Jeśli zużycie jest to znaczy ze silnik już jest troszke zużyty bądź są jakieś nieszczelności.

jeśli chodzi o jazde na gumie to pierwsze primo trzeba bardzo pilnowac stanu oleju i utrzymawać go w górnym zakresie(częstsze wymiany tez jak najbardziej wskazane).
Jeśli jednak zaczyna być widac że oleju zaczyna ubywać szybciej niż zwykle(albo zaczyna ubywac bo zwykle nie ubywa) to bierze sie to z dwóch powodów.
Osoby które sie uczą albo jeżdża na gumie słabo/średnio bardzo często kotłują na wysokich obrotach, co chwile łapią odciny albo sypią na gumie w najwyższych rejestrach obrotów w okolicy odciny...
Na to nie ma mocnych- przy kacie każdy silnik zacznie prędzej czy póxniej troszke połykać. Tak samo byłoby gdyby śmigać w ten sposób(obroty i pałowanie) nawet na dwóch kołach.
Druga droga ubywania to odma- czyli wywala mniejsze lub wieksze ilości oleju do airboxa przez odme. Dzieje sie tak najczęściej przy bardzo wysokich pionach połaczonych z wysokimi obrotami i przy baaaaaaardzo długich(kilometrowych czy nawet kilkukilometrowych) gumach...
 
Posty: 52
Dołączył(a): 24 kwietnia 2009, o 18:24
Lokalizacja: W-wa/Bia

przez Max » 24 maja 2009, o 19:41

Spidi napisał(a):Te motorki jeśli slinik jest zdrowy prawie nie biorą oleju. Jeśli nawet są to tak symboliczne ilości że nie ma potrzeby uzupełnienia go między wymianami(czyli co 6000km).

to ja mam do Ciebie prosbe zebys zrobil maly eksperyment...
odpal moto po klikudniowej przerwie w uzytkowaniu, zagrzej go na jalowym do temperatury 50-60st. (temp plynu chlodniczego) potem jedz jakies 2-3km spokojnie jak z pupcia niemowlecia a nastepnie odkrecaj go pod 200kmh. od momentu odpalenia do krecenia mija jakies 20 min kiedy silnik caly czas na chodzie jest.

zrob tak kilka razy,sprzwdz poziom i potem podziel sie uwagami czy zdrowe silniki nie biora oleju..

wszystko zalezy od uzytkowania
pozdrawiam.
 
Posty: 25
Dołączył(a): 7 marca 2009, o 13:07
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

przez Spidi » 25 maja 2009, o 00:30

robiłem ciekawszy eksperyment- odpalam, rozgrzewam lekko na jałowym biegu(tyle co załoyż kask, pozapinać sie i włożyć rękawice) i napierdalam... gumy, dokręcanie biegów do czerwonego itd itp. I tak upływały sobie często całe godziny a z przerwami na złapanie oddechu całe dnie i weekendy.
I co? I NIC!
Sposób o którym piszesz to żaden eksperyment tylko normalne użytkowanie motocykla sportowego.
Jak czegoś nie wiem to sie nie wychylam- nie jedno moto w życiu miałem a jak już jesteśmy przy kawach to ta która mam obecnie to 3cia sztuka z czego druga 636 i łącznie chyba z 5 sezonów z cz ego 4 kacone PO MAXIE!
tyle w temacie.
 
Posty: 52
Dołączył(a): 24 kwietnia 2009, o 18:24
Lokalizacja: W-wa/Bia

przez Fazorex82 » 25 maja 2009, o 17:16

wszystko zalezy od uzytkowania i tego jak byla maszyna docierana.Takie moje zdanie.Jak mialem kiedys stara R1 1998 rok dolewalem na 1000km 0.6 l i tak przejezdzilem 3 sezony i trafila do kolejnego zadowolonego posiadacza:).Jak pali to trudno.
 
Posty: 336
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 22:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
cron