regulacja zawieszenia

ER 6F - regulacja amortyzatora

przez zyggy00 » 28 czerwca 2009, o 20:02

Hej,

jak sie reguluje amorek w er 6f z 2008?
Jest jakies pokrętło?
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 czerwca 2009, o 10:07
Lokalizacja: Warszawa/Radom

przez Goman » 28 czerwca 2009, o 21:11

no przeca masz regulacje 7-stopniową i specjalny klucz pod siedzeniem :-D
standartowo masz na 3 chyba ustawione
 
Posty: 127
Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 17:39
Lokalizacja: Zielona G

przez Ar2rM » 28 czerwca 2009, o 21:51

goman ... ja tam nie jestem Paganini motocykla... mozesz tak po mojemu?
 
Posty: 528
Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 13:49
Lokalizacja: Chorz

przez kamil » 28 czerwca 2009, o 22:06

Ar2rM, w serwisoce jest na 455 stronie

[ Dodano: 28 Czerwiec 2009, 22:08 ]
jeśli dobrze pamiętam Goman nazwał go hakowym (ten klucz)
Ostatnio edytowano 29 czerwca 2009, o 14:51 przez kamil, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez Goman » 28 czerwca 2009, o 22:36

dokładnie, w pokrowcu z kluczami masz taki hakowy-nim regulujesz amorka (ma naciecia do haka)
3 to normal, ja smigam na 4 a jak z plecaczkiem to na max ustawiam czyli na 7
 
Posty: 127
Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 17:39
Lokalizacja: Zielona G

przez kamil » 29 czerwca 2009, o 00:32

ja latam(wroclaw) na 2 :)
Ostatnio edytowano 29 czerwca 2009, o 14:51 przez kamil, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 874
Dołączył(a): 23 lutego 2009, o 23:50
Lokalizacja: inpierdojek zdr

przez zyggy00 » 16 lipca 2009, o 15:52

znalazłem klucz.
okazalo sie ze sie ze sprezyna sie jakos zastala na ząbku i dla tego nie mogłem zmienić ustawienia.
z drugiej nasadki trzeba bylo zrobic "przedłużkę" klucza i poszlo.
teraz jezdze na 2 i jest bardzo wygodnie.
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 czerwca 2009, o 10:07
Lokalizacja: Warszawa/Radom

regulacja zawieszenia

przez czatnorris » 29 lipca 2009, o 11:53

Witam
Jestem nowy na forum, Dolnośląskie, Olszyna Lub. , szukałem na forum tego tematu, ale znalazłem tylko o ZRX 1100. A ja mam ZZR 1100 96 rok i nie wiem czy można w moim zygzaku regulować tylne zawieszenie, tzn ustawić troche bardziej na sztywno, bo kiedy jeżdzę z pasażerem to jest trochę " kanapowo ".Jesli ktoś wie to proszę o radę, kiedys miałem GPZ 900 i była regulacja a tu nie wiem gdzie szukać. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 4 kwietnia 2012, o 21:43 przez czatnorris, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1 lipca 2009, o 12:43
Lokalizacja: Dolny

przez caliper » 29 lipca 2009, o 12:37

w serwisówce masz to wszystko opisane i narysowane.
Jeżeli jej nie masz to sobie ściągnij z netu jest tego dużo.
Moim zdaniem powinieneś ustawić napięcie wstępne sprzęzyny, troche skręcić tą srubą na klucz hakowy. pozostałe regulacje masz napewno na wkrętak.

tu masz ciekawego linka:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/u ... art17.html
 
Posty: 156
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 22:37
Lokalizacja: kalisz

przez czatnorris » 29 lipca 2009, o 12:51

Aha czyli regulacja jest a to jest najważniejsze.Zaniosę chyba monitor do garażu żeby patrzeć i kręcić tym wszystkim.Serwisówki nie mam ale faktycznie poszukam w necie.Właśnie dopiero co wymienione simmeringi przód i nowe oleum, więc chyba teraz czas na regulacje tyłu.Dzieki za link.
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1 lipca 2009, o 12:43
Lokalizacja: Dolny

przez Rocik » 5 sierpnia 2009, o 09:48

Potwierdzam słowa Goman, 4ka jest super, moja waga ok.90kg ;-) wcześniej śmigałem na 2 ale od tego bujania można sie po ... i plecy bolą
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 lipca 2009, o 21:52
Lokalizacja: Warszawa

regulacja amortyzatorow przednich zx7r

przez Guzik » 22 września 2009, o 17:42

witam! potrzebuje instrukcij jak zwiekszyc twardosc przednich amorow bo jak wiade w dziure to bardzo dobija? ktore srobki dokrecic te na srobokrent czy te na klucz 17 i ile zeby bylo ok??
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30 sierpnia 2009, o 22:37
Lokalizacja: Cz

przez satanic_masta » 22 września 2009, o 18:27

a olej to wogole masz w tych lagach ;>
 
Posty: 369
Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
Lokalizacja: k-g/p-

przez Sebes201 » 22 września 2009, o 21:36

sprawdz poziom oleju w widelcu i takie pytanie kiedy go wymieniałes??? a napiecie wstepne i tłumienie ustawiasz za pomoca srubokreta ;-)
 
Posty: 15
Dołączył(a): 30 października 2008, o 01:11
Lokalizacja: Jelenia G

przez Guzik » 22 września 2009, o 23:24

satanic_masta napisał(a):a olej to wogole masz w tych lagach ;>
tak 2 tygodnie temu byly wymieniane uszczelniacze i olej!! na lage poszlo 460ml
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30 sierpnia 2009, o 22:37
Lokalizacja: Cz

przez Sebes201 » 23 września 2009, o 19:04

a ustawiałes napiecie wstepne amorów?? regulujesz je srubokretem spróbuj zrobic od 1,5-2 obrotów wtedy powinno byc dobrze
 
Posty: 15
Dołączył(a): 30 października 2008, o 01:11
Lokalizacja: Jelenia G

przez Guzik » 23 września 2009, o 22:56

1,5 -2 dokrecic srubokretem?? jak sprawdzic ile mam oleju w lagach??
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30 sierpnia 2009, o 22:37
Lokalizacja: Cz

przez Sebes201 » 24 września 2009, o 20:05

ja sprawdzałem poziom miarka drewniana :-) najpierw zrób jeden obrót srubokretem i zobacz czy lepiej działa w serwisuwce powina byc tabela z ustawianem przedniego zawieszenia jesli ja posiadasz to zajzyj ;-)
 
Posty: 15
Dołączył(a): 30 października 2008, o 01:11
Lokalizacja: Jelenia G

przez Guzik » 24 września 2009, o 22:16

obrocilem jest troche lepiej ale jeszcze dobija!! niemam serwisowki! :-(
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30 sierpnia 2009, o 22:37
Lokalizacja: Cz

przez Sebes201 » 26 września 2009, o 15:27

to zrób jeszcze jeden obrót i sprawdz wtedy rób tak do momentu gdy uznasz za wystarczajace;)
 
Posty: 15
Dołączył(a): 30 października 2008, o 01:11
Lokalizacja: Jelenia G

przez skora » 26 września 2009, o 19:10

miałem ten sam problem gdy wymieniałem olej i uszczelniacze.
Gość wlał za dużo oleju i pomimo wkrecania i wykręcania każdej ze śrub nic ro nie dawało bo skok widelca w czasie dobicia ze zwykłej pozucji ( ze mna na moto) miał ok 2,5 cm a powinien ok 8cm czy 10cm.

Ja odkręciłem śruby na dole lag i spuszczałem po 50gram z lagi - jak było jeszcze za mało to nastepne 50 gram.

aż wkońcu mam uskok jaki mi pasuje :)
 
Posty: 91
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 12:47
Lokalizacja: Jarocin

regulacja zawieszenia

przez pupgo » 17 października 2009, o 12:45

Otóż chcę podnieść tyłek w mojej 7. Na necie znalazłem coś takiego: http://www.bikefarmmv.de/EN/tail-riser/ ... fid=206198 Ale cholera dawać 160 zł za coś takiego to lekkie przegięcie. Czy ktoś coś podobnego montował- kupował- zrobił sam do swojego moto. Jakieś plany, zdjęcia? Bo myślę, że da rade zrobić to "samemu" (u tokarza) i zaoszczędzić trochę kasy.
Ostatnio edytowano 4 kwietnia 2012, o 22:24 przez pupgo, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 12 października 2009, o 22:44
Lokalizacja: Legnica

przez pakaaa » 17 października 2009, o 13:26

Zmiana dźwigni to najprostszy sposób podniesienia tyłu, możesz jednak podłożyć kilka podkładek między mocowanie górne amortyzatora a ramę lub dotoczyć zamiast nich odpowiednią tulejkę. Jeśli zdecydujesz się na wykonanie dźwigni we własnym zakresie pamiętaj żeby wykonać je z odpowiednio mocnego materiału.
W 7 tył jest całkiem wysoko może masz poprostu za słabo skręconą sprężynę i tył za mocno siada przy obciążeniu?
 
Posty: 276
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 13:44
Lokalizacja: DBRN

przez szymekzx7rr » 17 października 2009, o 13:46

Z tego co pamiętam w zx7r,są dwie śruby do regulacji wysokości na górnym mocowaniu tylnego amortyzatora,jedna pod, a druga nad mocowaniem do ramy.
Górną śrubę wykręć maxymalnie,(tak aby dało sie ją zabezpieczyć zawleczką)i dokręć dolną śrubę,w ten sposób możesz trochę dzwignąć tyłek w 7,chyba że masz już to skręcone na maksa :-)
Sprawdż również tak jak pisał pakaaa, czy sprężyna jest odpowiednio skręcona.
Ewentualnie jak powyższe regulacje to za mało,wtedy możesz znienić kości mocowania amortyzatora na krótsze,by go jeszcze podnieść.
Ps. miałem takie kości do 7,ale sprzedałem.
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2008, o 12:57
Lokalizacja: Rzesz

przez pupgo » 17 października 2009, o 14:55

Dobrze prawicie. Dokładnie sprawdzę co i jak i dam znać. Dzięki!
 
Posty: 20
Dołączył(a): 12 października 2009, o 22:44
Lokalizacja: Legnica

przez skora » 18 października 2009, o 23:52

Tak jak szymekzx7rr, pisze.
Idzie dość wysoko podnieść, - sam tego nie robiłem co prawda ale u kumpla widziałem tyle tylko że onl obniżał bo ledwo palcami sięgał asfaltu
 
Posty: 91
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 12:47
Lokalizacja: Jarocin

przez skora » 19 października 2009, o 21:13

Na kumpla 7mce zanim jeszcze obniżył tyłek to szczerze powiem ze gorzej mi sie jechało
- za wysoko sie siedzi, nie idzie sie juz tak schować za owiewkę i nie dośc ze w 7mce kierownica jest bardzo nisko i cały ciężar masz na nadgarstkach to u niego jeszcze bardziej to odczuwałem.
Sam bym nie podnosił zadupka - chyba że co jedynie na streeta i wygiąć mu tyłek w góre ale wysokość zostawi tak jak jest.
 
Posty: 91
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 12:47
Lokalizacja: Jarocin

przez pupgo » 20 października 2009, o 11:11

ZenonBoski napisał(a):pupgo, że tak skromnie zapytam - po co :?:


Chciałem trochę spuścić przód, podnieść tyłek i nadać mu jeszcze bardziej agresywny wygląd (chociaż i tak tył jest wysoko). Cholera chyba przez tą pizgawice za oknem z nudów bije mi na dekiel i kombinuję jak tylko mogę :lol:
 
Posty: 20
Dołączył(a): 12 października 2009, o 22:44
Lokalizacja: Legnica

śrubka regulacji zawieszenia

przez szoscio » 29 grudnia 2009, o 23:53

pytanie odnosnie tej srubki w zx600g 1999r. da sie to jakos wykrecic wymienic badz cokolwike z tym zrobic? nie moge sobie ustawic zawiechy tak jak bym tego chcial przez te srubki. sa strasznie zjechane i ani w jedna ani w druga. ma ktos jakies rady?
Ostatnio edytowano 30 maja 2012, o 20:18 przez szoscio, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 października 2008, o 16:09
Lokalizacja: Lubart

przez ZenonBoski » 30 grudnia 2009, o 03:16

szoscio napisał(a):odnosnie tej srubki
to może wesprzyj nas jakimś fotkiem :?:
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości