regulacja zawieszenia
regulacja zawieszenia
Siema.
Wszystkim właścicielom dziewiątek, którzy jeszcze śmigają na seryjnych nastawach zawieszeń a chcieliby, aby ich motocykl w końcu zaczął się jakoś normalnie prowadzić, polecam artykuły:
http://img257.imageshack.us/gal.php?g=pb1.jpg
Ostatnio bardzo mocno zaczęło mnie irytować prowadzenie dziewiątki - toporność, duża siła potrzebna do zainicjowania skrętu, tendencja do podsterowności. Poszperałem więc w internecie i okazało się, że temat jest ogólnie znany, ale w sumie łatwo temu zaradzić stosując odpowiednie ustawienia zawiasów.
Jako, że kompletnie się nie znam na regulacji zawieszeń i sam bym pewnie nigdy nie doszedł do ustawień optymalnych, postanowiłem zastosować ustawienia polecane w drugim artykule, dotyczącym modelu F (no prawie, bo tył podniosłem wyżej, niż zalecali). Na razie jest spoooro lepiej, a czy mi się podoba to ocenię po większej ilości kilometrów i zakrętów. Najwyżej będe kombinował dalej i potraktuję te nastawy jako bazę wyjściową, bo jak widać zawieszenia nie gryzą ;-)
Wszystkim właścicielom dziewiątek, którzy jeszcze śmigają na seryjnych nastawach zawieszeń a chcieliby, aby ich motocykl w końcu zaczął się jakoś normalnie prowadzić, polecam artykuły:
http://img257.imageshack.us/gal.php?g=pb1.jpg
Ostatnio bardzo mocno zaczęło mnie irytować prowadzenie dziewiątki - toporność, duża siła potrzebna do zainicjowania skrętu, tendencja do podsterowności. Poszperałem więc w internecie i okazało się, że temat jest ogólnie znany, ale w sumie łatwo temu zaradzić stosując odpowiednie ustawienia zawiasów.
Jako, że kompletnie się nie znam na regulacji zawieszeń i sam bym pewnie nigdy nie doszedł do ustawień optymalnych, postanowiłem zastosować ustawienia polecane w drugim artykule, dotyczącym modelu F (no prawie, bo tył podniosłem wyżej, niż zalecali). Na razie jest spoooro lepiej, a czy mi się podoba to ocenię po większej ilości kilometrów i zakrętów. Najwyżej będe kombinował dalej i potraktuję te nastawy jako bazę wyjściową, bo jak widać zawieszenia nie gryzą ;-)
Ostatnio edytowano 30 maja 2012, o 20:59 przez Fat, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 180
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:31
- Lokalizacja: Pozna
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
Kluczem są tabelki z ustawieniami i opisy pod zdjęciami - na pewno dojdziecie o co chodzi.
Compression = dobicie: w przodzie jest to śruba na dole lag, w tyle górna śrubka na amorze.
Rebound = odbicie: w przodzie śruba na górze lag, w tyle dolna śruba na amorze.
Preload = napięcie wstępne w przodzie na górze lag, kręcisz kluczem 17, w tyle klucz hakowy lub śrubokręt i młotek.
Kręcąc śrubkami zgodnie z kruchem wskazówek zegara utwardzasz = zwiększasz dany parametr. Wszystkie ustawienia podane są jako ilość kliknięć lub obrotów liczona od maksymalnego wkręcenia śrubki = pozycji najtwardszej (czyli o ile musisz "odkręcić" od pozycji max w prawo).
Ride hight = wysokość tyłu lub przodu. Tył reguluje się śrubą na amortyzatorze lub podkładkami (jest na zdjęciu), przód wypuszczając lagi w półkach.
Resztę można doczytaćtu: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/u ... art17.html
Compression = dobicie: w przodzie jest to śruba na dole lag, w tyle górna śrubka na amorze.
Rebound = odbicie: w przodzie śruba na górze lag, w tyle dolna śruba na amorze.
Preload = napięcie wstępne w przodzie na górze lag, kręcisz kluczem 17, w tyle klucz hakowy lub śrubokręt i młotek.
Kręcąc śrubkami zgodnie z kruchem wskazówek zegara utwardzasz = zwiększasz dany parametr. Wszystkie ustawienia podane są jako ilość kliknięć lub obrotów liczona od maksymalnego wkręcenia śrubki = pozycji najtwardszej (czyli o ile musisz "odkręcić" od pozycji max w prawo).
Ride hight = wysokość tyłu lub przodu. Tył reguluje się śrubą na amortyzatorze lub podkładkami (jest na zdjęciu), przód wypuszczając lagi w półkach.
Resztę można doczytaćtu: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/u ... art17.html
- Posty: 180
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:31
- Lokalizacja: Pozna
wszystko cacy ale tabelka dotyczy toru chyba ze zle kumam, z angielskiego to mocny nie jestem
na standart normalne ustawienia a track to torowe , chyba nie da sie jezdzic na naszych drogach na ustawieniech torowych np cisnienie w oponach na tor 32 i 29 psi to daje 1.97 2,18 gdzie standart to 2.5 i 2.9 z moich doswiadczen na naszych drogach wynika ze te 2 ustawienia sie sprawdzaja bardziej
na standart normalne ustawienia a track to torowe , chyba nie da sie jezdzic na naszych drogach na ustawieniech torowych np cisnienie w oponach na tor 32 i 29 psi to daje 1.97 2,18 gdzie standart to 2.5 i 2.9 z moich doswiadczen na naszych drogach wynika ze te 2 ustawienia sie sprawdzaja bardziej
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
regulacja zawieszenia
Witam serdecznie. Chciałbym wymienić uwagi, najlepiej z innymi właścicielami ZRX-ów na temat sztywności zawieszenia w tym moto. Czy tylko mnie się tak wydaje że jest ono strasznie sztywne? Przy spokojnej jeździe właściwie zupełnie mi to nie przeszkadza ale przy większej prękości (od 150 km/h) na nierównych nawierzchniach prawie wyskakuję z siodła. Nie bardzo umiem właściwie ustawić napięcie wstępne, tłumienie dobicia czy siłę odbicia. Ponizej jest link do artykułu opisującego sposób działania ale jakoś nie za bardzo to wszystko kapuję.
http://www.motocykl-online.pl/beszamolo ... a_podwozia
Może ktoś już działał na tym polu i jest w stanie podać kilka praktycznych rad. Ważę 82 kg i zwykle jeżdżę sam.
http://www.motocykl-online.pl/beszamolo ... a_podwozia
Może ktoś już działał na tym polu i jest w stanie podać kilka praktycznych rad. Ważę 82 kg i zwykle jeżdżę sam.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 20:41 przez dziadzia, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 2
- Dołączył(a): 7 grudnia 2008, o 19:54
- Lokalizacja: Otwock
ja mam na standart i nienarzekam trzyma sie przyzwoicie był temat odnoscie regulacji w zx9r i sa tam podane ustawienia ale to jest moim zdaniem na tor , sprawdz cisnienie w oponach , moze masz za duzo albo poszukaj serwisówki tam powinno byc wiecej na ten temat.
tu masz temat postudiuj
tu masz temat postudiuj
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
Ustawienia są teoretycznie na tor, ale przynajmniej dzięki temu dziewiątka w końcu zaczyna się normalnie prowadzić. "Standard" to są ustawienia fabryczne - a ustawienia fabryczne, z tego co wyczytałem w serwisówce, dotyczą osoby o wadze 68 kg (LOL!). Pewnie dlatego było tak miękko.
Ja ze zmian jestem jak na razie baaardzo zadowolony, motocykl skręca znacznie żwawiej i potrzeba mniej siły do zainicjowania złożenia.
Ja ze zmian jestem jak na razie baaardzo zadowolony, motocykl skręca znacznie żwawiej i potrzeba mniej siły do zainicjowania złożenia.
- Posty: 180
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:31
- Lokalizacja: Pozna
a jak z jazda na prostej powiedzmy 150 , ja z kolei wyczytałem ze cos kosztem czegos lepiej składa sie w zakretach ale gorzej na prostej i łatwiej shime łapie ??? W zakretach jest toporna ale przciwskret daje rade mozna sie przyzwyczaic za to na prostej stabilna do duzych predkosci testowałem do 270 i jak po sznurku boje sie zmieniac zeby nie pogorszyc .
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
Witam. Słuszne spostrzeżenie odnośnie sztywności ZRX.Śmigam tym sprzętem trzeci sezon,i też to zauważyłem a ważę trzydzieści kilogramów więcej od kolegi. Ogólnie rzecz biorąc to można nerki odbić na naszych drogach ale z racji tego że śmigam po górskich serpentynach to nawet jestem z tej sztywności zadowolony.Z tego co się orientowałem ten typ tak ma a tyłek nie raz mnie bolał jak dałem ognia po jakiejś drodze z łat.
- Posty: 57
- Dołączył(a): 4 lipca 2008, o 10:12
- Lokalizacja: Bielsko-Bia
wysokosci zawieszenia to raczej nie zmienie , Fat a co sadzisz o zmianie twardosci z tyłu mam chyba na maxa w lewo to chyba najtwardsze ??? i czasem jak przelece po dziurach z wieksza predkoscia to podsakuje na siodełku , jest twarda ale bezpieczna nie sciga i nie rzuca po dziurach .
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
Tył: dobicie 3,5 obrotu, odbicie 3 obroty, nap. wstępne standard, wysokość podniesiona o 11 mm.
Przód: odbicie 0,5 obrotu, dobicie 1,25 obrotu, nap. wst. 12 mm, wysokość obniżona o 5 mm.
Jeśli jednak masz starszy model (C, E), to nic Ci te nastwy nie powiedzą, bo tam jest w kliknięciach liczone, a nie w obrotach jak u mnie,
Przód: odbicie 0,5 obrotu, dobicie 1,25 obrotu, nap. wst. 12 mm, wysokość obniżona o 5 mm.
Jeśli jednak masz starszy model (C, E), to nic Ci te nastwy nie powiedzą, bo tam jest w kliknięciach liczone, a nie w obrotach jak u mnie,
- Posty: 180
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 22:31
- Lokalizacja: Pozna
- Posty: 92
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 15:52
- Lokalizacja: koronowo/bydgoszcz
regulacja zawieszenia
witam
jestem początkujący i nie za bardzo sie orientuje w tym forum .Moze mi ktoś pomoże kupiłem kawasaki zx 900A i mam problem pierwsze to mam strasznie twarde przednie amortyzatory jest tam jakaś regulacja ale raczej nie działa po 20 min. jazdy ręce zaczynają mi odpadać czy to się jakos odpowietrza i ile mam wlać oleju do kazdej z lag z góry dziękuję za pomoc
jestem początkujący i nie za bardzo sie orientuje w tym forum .Moze mi ktoś pomoże kupiłem kawasaki zx 900A i mam problem pierwsze to mam strasznie twarde przednie amortyzatory jest tam jakaś regulacja ale raczej nie działa po 20 min. jazdy ręce zaczynają mi odpadać czy to się jakos odpowietrza i ile mam wlać oleju do kazdej z lag z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:12 przez nobo33, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 4
- Dołączył(a): 27 marca 2009, o 22:48
- Lokalizacja: warszawa
FAT za wygrzebanie artykułu wielkie dzięki.
Od 2 miechów walczę przy pomocy serwisówki z zawiasami. pierwsze były opony , olej w lagach, regulacja tyłu do mojej wagi, podkładki, itp, itd. już doszedłem do ogólnego zadowolenia w tym temacie, ale po artykule jeszcze coś poprawię.
trzeba pilnować cisnienia w oponkach, ja pompuję 3atm(przód) i po rozgrzaniu opony jest prawie 4atm. ostatnio zeszło , nie wiem czemu, ciśnienie do 1.8 atm i na rondzie prawie glebę zaliczyłem.
Także zauważyłem, że twardsze nastawy zawiasów powodują przy palnikowaniu szybsze wpadanie w szimę (wywaliłem amor skrętu, bo słabo czułem kiedy tylna oponka zaczyna uciekać), ale przy wiekszych prędkościach nie widzę pogorszenia trakcji, za to zakręty wydają się znacznie łatwiejsze i szybsze. :mrgreen:
Od 2 miechów walczę przy pomocy serwisówki z zawiasami. pierwsze były opony , olej w lagach, regulacja tyłu do mojej wagi, podkładki, itp, itd. już doszedłem do ogólnego zadowolenia w tym temacie, ale po artykule jeszcze coś poprawię.
trzeba pilnować cisnienia w oponkach, ja pompuję 3atm(przód) i po rozgrzaniu opony jest prawie 4atm. ostatnio zeszło , nie wiem czemu, ciśnienie do 1.8 atm i na rondzie prawie glebę zaliczyłem.
Także zauważyłem, że twardsze nastawy zawiasów powodują przy palnikowaniu szybsze wpadanie w szimę (wywaliłem amor skrętu, bo słabo czułem kiedy tylna oponka zaczyna uciekać), ale przy wiekszych prędkościach nie widzę pogorszenia trakcji, za to zakręty wydają się znacznie łatwiejsze i szybsze. :mrgreen:
- Posty: 281
- Dołączył(a): 19 października 2008, o 21:47
- Lokalizacja: GPU
może komuś sie przyda...
http://www.sportrider.com/suspension_se ... asaki.html
Są nastawy zawieszeń praktycznie wszystkich sportowych moto z ostatnich lat(nie tylko modelami ale i poszczególnymi rocznikami)- zarówno seryjne jak i rekomendowane na tor
Na stronie jest też cała seria artykułów o tym jak regulowac zawieszenia.
http://www.sportrider.com/suspension_se ... asaki.html
Są nastawy zawieszeń praktycznie wszystkich sportowych moto z ostatnich lat(nie tylko modelami ale i poszczególnymi rocznikami)- zarówno seryjne jak i rekomendowane na tor
Na stronie jest też cała seria artykułów o tym jak regulowac zawieszenia.
- Posty: 52
- Dołączył(a): 24 kwietnia 2009, o 18:24
- Lokalizacja: W-wa/Bia
[ZRX1100] regulacja zawieszenia
To moj pierwszy post na Forum Kawasaki wiec grzecznie sie ze Wszystkimi witam :))) Od ponad miesiąca mam w garazu ZRXa 1100 i zamiast składac i jezdzić wzięło mnie na rozbieranie . Kupiłem motocykl do małego remontu i juz prawie kończe ale natknałem sie na małe pokretlo w tylnych amorach , w dolnej części pod spręzyna . Czy Ktoś może wie do czego ono służy ? A jeśli jest wsrod Forumowiczów znawca ZRXa to prosze o kilka wskazówek jak ustawic zawieszenia aby motocykl był sztywny .
---
Pozdrawiam
JacekZRX
---
Pozdrawiam
JacekZRX
Ostatnio edytowano 29 czerwca 2011, o 00:38 przez JacekZRX, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 13
- Dołączył(a): 11 czerwca 2009, o 17:57
- Lokalizacja: Kalisz Pomorski
ZXr'a nigdy nie mialem i nie widzialem o strony technicznej,ale zapewne jest to wlasnie ustawianie zawieszenia. Ustaw do 0, po czym przekrecaj (bedziesz slyszal "klik"). Gdy dostroisz z tylu zawieszenie,bedziesz musial ustawic zawieszenie przednie. Nie wiem jak tutaj jest raczej standardowa,bez ustawiania poszczegolnie odbicia/dobicia.
- Posty: 341
- Dołączył(a): 16 kwietnia 2009, o 18:31
- Lokalizacja: Silent Hill
Witam posiadam zrx i zastanawia mnie co ma na celu usztywnianie? Żle się prowadzi? Chyba ze twardo to ma być niby sportowo? O co tak właściwie ci chodzi w tym temacie, niema jednolitego przepisu na ustawienie zawieszenia, wszystko zleży od twojej masy, preferencji i przede wszystkim jakości dróg po jakich się poruszasz. w razie "W" wal na g
[ Dodano: 28 Czerwiec 2009, 00:15 ]
Miało być gg
[ Dodano: 28 Czerwiec 2009, 00:15 ]
Miało być gg
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16 lutego 2009, o 14:59
- Lokalizacja: Rzesz
Sztywniej - lepsze prowadzenie w zakretach,brak bujania i wieksza predkosc,lecz niestety malo jest w polsce takich drog do smigania.
Miekko - wygoda,turystyka,bez szalenstw na winklach.
Tyle na ten temat,ustaw tak,aby bylo Ci wygodnie do Twojego styluu jazdy.
Miekko - wygoda,turystyka,bez szalenstw na winklach.
Tyle na ten temat,ustaw tak,aby bylo Ci wygodnie do Twojego styluu jazdy.
- Posty: 341
- Dołączył(a): 16 kwietnia 2009, o 18:31
- Lokalizacja: Silent Hill
pwn - czytasz moje mysli :) bo dobrze ujałeś to czego oczekuje od zawieszenia . Sztywne - znaczy takie aby pewnie pokonywac zakrety , interesuje mnie bardziej charakterystyka " na sportowo " , bez bujania i uginania . Nie wiem czy moge tego oczekiwac od ZRXa bo przez dwa ostatnie sezony zostałem troche zmanierowany jeżdząć CBR 929 która prowadziła sie z dokładnościa precyzyjnego narzedzia hirurgicznego . Rozstałem sie z nia z powodów finansowych i strczyło juz tylko na wiekowego ZRXa . Sporo o nim czytałem i w porównaniach z innymi , duzymi golasami to właśnie ZRX przodował jako motocykl najbardziej sportowy wsród nakedów. Dokoncze remoncik i wyjade na okoliczne lotnisko pobawic sie ze strojeniem zawiech do włąsnych potrzeb . Gdy to uczynie , nie omieszkam sie podzielic .
---
Pozdrawiam wszystkich :)
JacekZRX
---
Pozdrawiam wszystkich :)
JacekZRX
- Posty: 13
- Dołączył(a): 11 czerwca 2009, o 17:57
- Lokalizacja: Kalisz Pomorski
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości