olej silnikowy, wymiana oleju - encyklopedia
zenon wiadomo ze mozna od dołu, ale po co jak góra wygodniej,nie upierdzielisz sie :-D a co do spadku mocy to mzliwe ale musail by go wlac sporo więcej tak ze wał udezał by o lustro olejowe,mozna lac olej ponad stan ale nie bez przesady, ja np. do mojej kawy leje 0,5l oleju ponad stan ale sporo latam na gumie a jesli ktos jezdzi normalnie to nie ma potrzeby...
- Posty: 139
- Dołączył(a): 11 listopada 2007, o 21:37
- Lokalizacja: Dobrzany
proponuję użyć następującego sprzętu:
strzykawka np. 20ml i zestaw do kroplówki - kupione w aptece - koszt ok. 2 zł.
Ucinasz przewód ile potrzebujesz, wkładasz otworem do wlewu oleju i odciągasz strzykawką ile potrzebujesz.
Tanie, proste i wygodne ;-)
strzykawka np. 20ml i zestaw do kroplówki - kupione w aptece - koszt ok. 2 zł.
Ucinasz przewód ile potrzebujesz, wkładasz otworem do wlewu oleju i odciągasz strzykawką ile potrzebujesz.
Tanie, proste i wygodne ;-)
- Posty: 4
- Dołączył(a): 17 lipca 2007, o 13:28
- Lokalizacja: Zamo??
Za niski poziom oleju w ER5?
Witam
Pewnie to laickie pytanie, ale jestem nowym użytkownikiem i to moje pierwsze moto. Jaki powinien być poziom oleju w okienku rewizyjnym? U mnie olej widoczny jest jedynie na jego dnie...
Pozdrawiam
Pewnie to laickie pytanie, ale jestem nowym użytkownikiem i to moje pierwsze moto. Jaki powinien być poziom oleju w okienku rewizyjnym? U mnie olej widoczny jest jedynie na jego dnie...
Pozdrawiam
- Posty: 1
- Dołączył(a): 5 sierpnia 2009, o 22:08
- Lokalizacja: zDolny
ZZR 1200 pomóżcie proszę z góry dziękuje!
witam was mam problem mianowicie jak wymienić olej w skrzyni biegów czy wymieniając olej silnikowy wymieniam też w skrzyni biegów?,
prawdziwy problem mam taki że z lewej strony motoru ZZR 1200 odkręciły mi się 2 śrubki (szóstki) chyba je zgubiłem podczas jazdy w miejscu gdzie powinny być śrubki jest ciemny smar z piaskiem trochę wyciekło nie jest go dużo koło tego miejsca wychodzi ramię do nóżki zmiany biegów i teraz nie wiem czy:
1 - pozbyłem się oleju w skrzyni biegów i muszę go uzupełnić jeżeli tak to jak?
prawdziwy problem mam taki że z lewej strony motoru ZZR 1200 odkręciły mi się 2 śrubki (szóstki) chyba je zgubiłem podczas jazdy w miejscu gdzie powinny być śrubki jest ciemny smar z piaskiem trochę wyciekło nie jest go dużo koło tego miejsca wychodzi ramię do nóżki zmiany biegów i teraz nie wiem czy:
1 - pozbyłem się oleju w skrzyni biegów i muszę go uzupełnić jeżeli tak to jak?
Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, o 01:24 przez ciapcio6, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 5
- Dołączył(a): 25 grudnia 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Polska
ciapcio6 nikt nie jest jasnowidzem - pokaż zdjęcia jakieś
okienko z poziomem oleju masz po prawej stronie silnika
okienko z poziomem oleju masz po prawej stronie silnika
Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, o 01:23 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
olej który lejesz do silnika smaruje silnik, skrzynie biegów i sprzęgło... więc olej lejesz jeden... o ile dobrze pamiętam z razem z wymiana filtra w tym zygzaku wchodzi 3,6 litra oleju
te srubki to byc może z dekla... więc jak dekiel nie dokręcony to może puszczać z lekka olej silnikowy... ale tak jak pisał Zenon... daj foty
olej spuszcza się poprzez odkręcenie jednej śruby pod spodem silnika... obok jest dekielek po odkreceniu którego wylewa sie reszta oleju i wypada filtr :) musisz rozkrecić owiewki pod spodem i wtedy bedziesz miał idealny dostęp
pozdrawiam i życze owocnej pracy :mrgreen:
te srubki to byc może z dekla... więc jak dekiel nie dokręcony to może puszczać z lekka olej silnikowy... ale tak jak pisał Zenon... daj foty
olej spuszcza się poprzez odkręcenie jednej śruby pod spodem silnika... obok jest dekielek po odkreceniu którego wylewa sie reszta oleju i wypada filtr :) musisz rozkrecić owiewki pod spodem i wtedy bedziesz miał idealny dostęp
pozdrawiam i życze owocnej pracy :mrgreen:
Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, o 01:23 przez ghostrider, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 90
- Dołączył(a): 10 października 2007, o 23:23
- Lokalizacja: z Marsa
Ale tam jest mokra miska, więc jak stoi normalnie na pdnóżku to olej zlewa się na lewo, (a okienko do sprawdzania jest po prawej) więc jak go odpalasz i rozgrzewasz przechylonego to przy normalnym stanie oleju, część miski będzie sucha...Ot tak mi sie wymyśliło, ale nie wiem czy to ma wiele z prawdą wspólnego
- Posty: 40
- Dołączył(a): 25 maja 2009, o 15:02
- Lokalizacja: warszawa
Kropel napisał(a):Nadmiar oleju jest niebezpieczny dla silnika i może doprowadzić do poważnych i kosztownych uszkodzeń.
rozumiem ze to cytat z instrukcji obslugi - lakoniczny i niewiele wyjasniajacy, obliczony na zastraszenie klienta np utrata gwarancji...
mozesz przyblizyc jakies konkrety? jak jest w przypadku przelania o pol litra i jak jest przy przelaniu o 2 litry? do JAKICH uszkodzen moze doprowadzic - konkretnie? koszty dopowiemy sobie sami... chyba ze masz pod reke tabelke, to poprosze;)
- Posty: 365
- Dołączył(a): 6 czerwca 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie
olej
Witam wszystkich. Czy ktoś może mi profesjonalnie wytłumaczyć temat sotowanych olejów silnikowych i doradzić czym mam zalać moją Z750 z 2005r. Koleś w sklepie poradził żebym zastosował półsyntetyk castrola 10W-40 ale ja nie jestem do końca przekonany. Dodatkowo sprzedał mi filtr produkcji MAN dobrany zgodnie z katalogiem. Po wymianie filtru i oleju nie gasła mi kontrolka oleju, na szczęście po telefonie do przyjaciela wkręciłem stary filtr i kontrolka od razu zgasła. Czemu zamiennik z katalogu zpowodował że kontrolka nie gasła i jakiej firmy filtry kupować?
Ostatnio edytowano 8 sierpnia 2011, o 15:01 przez Muki, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23 sierpnia 2009, o 07:03
- Lokalizacja: L
Z tego co ja się oriętuje to olej wymieniamy na ten sam lub gorszy, jeśli wymienisz na lepszej klasy
to rospuści zaległości starego i mogą być problemy, także pierwszy krok to wyniuchanie jaki już jest,
tak przynajmniej jest w silnikach samochodowych więc na logikę wydaje mi się że w motocyklach jost podobnie.
to rospuści zaległości starego i mogą być problemy, także pierwszy krok to wyniuchanie jaki już jest,
tak przynajmniej jest w silnikach samochodowych więc na logikę wydaje mi się że w motocyklach jost podobnie.
- Posty: 22
- Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, o 01:03
- Lokalizacja: Katowice
No bez przesady, moto z 2005r. to tam żadnych osadów nie będzie, nie jeździł raczej na jakimś przedpotopowym mineralu? Normalnie lej jakikolwiek 10W40 półsyntetyk, a jak masz chęć i trochę więcej kasiory, to spokojnie syntetyk o podobnych parametrach lepkości (10W40), zapewni jeszcze lepsze smarowanie.
[ Dodano: 23 Sierpień 2009, 11:40 ]
A filtr, ja stosowałem zawsze HifloFiltro albo MIW (Meiwa) i poblemów nie było. Być może w serwisie nie zalali filtra olejem przed wymianą, aczkolwiek ja u siebie nigdy nie zalewałem i kontrolka gasła, silnik sobie radził. Jednak być może, że w Z jest to wymagana czynność.
[ Dodano: 23 Sierpień 2009, 11:40 ]
A filtr, ja stosowałem zawsze HifloFiltro albo MIW (Meiwa) i poblemów nie było. Być może w serwisie nie zalali filtra olejem przed wymianą, aczkolwiek ja u siebie nigdy nie zalewałem i kontrolka gasła, silnik sobie radził. Jednak być może, że w Z jest to wymagana czynność.
- Posty: 210
- Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
- Lokalizacja: Olsztyn, W-M
Czym zalewać?
Filtr zalałem na tyle na ile było to możliwe, gdyż przy wkręcaniu w poziomie zawsze coś wyleci, ale i tak nie pociągnęło oleju, mam tylko nadzieję, że nie narobiłem somie szkód w silniku.
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23 sierpnia 2009, o 07:03
- Lokalizacja: L
coyote747 napisał(a):Z tego co ja się oriętuje to olej wymieniamy na ten sam lub gorszy, jeśli wymienisz na lepszej klasy
to rospuści zaległości starego i mogą być problemy, także pierwszy krok to wyniuchanie jaki już jest,
tak przynajmniej jest w silnikach samochodowych więc na logikę wydaje mi się że w motocyklach jost podobnie.
Nie do końca... ważne jest, aby przechodzić tylko o jedna klasę wyżej i wiąże to się z dwukrotnym zalewaniem...więc nigdy z mineralki na syntetyk.., po drodze musi wpaść półsyntetyk.
Jeżeli ktoś ma zalaną mineralkę, a wie, ze silnik jest ok i nie ma wycieków, nie poci się to może zalać półsyntetykiem, przejeździć na nim jakieś 5 k km, spuścić cały syf (np nagar), i zalać ponownie..oczywiście, jak ktoś zmienia klasę oleju na wyższą, to powinien kupić olej dobrej jakości. Często spotykana akcja, przy sprowadzaniu aut od helmutów..dla nich przebieg 150 k km, to już masakra i w zdrowe silniki leja mineralke...tym samym powodują..zapchanie dobrego motoru pod maską ;/
pozdro
- Posty: 8
- Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, o 12:04
- Lokalizacja: Wroc
Olej
Chciałem dowiedzieć się, czy wymieszanie oleju syntetycznego z pół-syntetykiem zaszkodzi silnikowi czy nie? No i jaki olej polecacie do gpx-a? :-)
Ostatnio edytowano 8 sierpnia 2011, o 15:01 przez barteck_street, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 183
- Dołączył(a): 20 sierpnia 2009, o 23:25
- Lokalizacja: Rawicz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
- Posty: 183
- Dołączył(a): 20 sierpnia 2009, o 23:25
- Lokalizacja: Rawicz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości