olej silnikowy, wymiana oleju - encyklopedia

przez tomko » 28 lipca 2009, o 20:49

Kropel napisał(a):minut i nadmiar odciągnąć


odciągnąc ??? a mozesz jasniej, myslałem ze poprostu podstawić naczynie i odkrecic srube i aby skapało ....
proszę o info jak mam to zrobić w takim razie dobrze
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 lutego 2009, o 19:50
Lokalizacja: Rzesz

przez Paw » 28 lipca 2009, o 22:35

przy pomocy szczykawki lub innego narzecia ssawnego
 
Posty: 105
Dołączył(a): 17 grudnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: Wadowice

przez tomko » 30 lipca 2009, o 22:12

Pawłowski napisał(a):narzecia ssawnego


czyli jak dobrze rozumie przez wlew oleju, po odkręceniu korka, czyli od gardla anie od dupy strony ;)

np wsadzam rurke i robie wdech a nastepnie nad słoikiem wydech :mrgreen:
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 lutego 2009, o 19:50
Lokalizacja: Rzesz

przez ZenonBoski » 31 lipca 2009, o 00:49

Niech mnie ktoś oświeci - czemu nie można spuszczać od dołu :?: Pomijam fakt, że ciężej jest nie wylać za dużo, ale zakładając że uleci tyle samo, to co za różnica :?:
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez bald » 31 lipca 2009, o 14:14

No właśnie chodzi tylko o to, żeby precyzyjnie ulać tyle, ile się chce :)
 
Posty: 210
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
Lokalizacja: Olsztyn, W-M

przez KOWAL » 31 lipca 2009, o 19:42

zenon wiadomo ze mozna od dołu, ale po co jak góra wygodniej,nie upierdzielisz sie :-D a co do spadku mocy to mzliwe ale musail by go wlac sporo więcej tak ze wał udezał by o lustro olejowe,mozna lac olej ponad stan ale nie bez przesady, ja np. do mojej kawy leje 0,5l oleju ponad stan ale sporo latam na gumie a jesli ktos jezdzi normalnie to nie ma potrzeby...
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 listopada 2007, o 21:37
Lokalizacja: Dobrzany

przez sasza » 2 sierpnia 2009, o 22:49

proponuję użyć następującego sprzętu:
strzykawka np. 20ml i zestaw do kroplówki - kupione w aptece - koszt ok. 2 zł.
Ucinasz przewód ile potrzebujesz, wkładasz otworem do wlewu oleju i odciągasz strzykawką ile potrzebujesz.
Tanie, proste i wygodne ;-)
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 lipca 2007, o 13:28
Lokalizacja: Zamo??

Za niski poziom oleju w ER5?

przez mrkosa » 5 sierpnia 2009, o 22:21

Witam
Pewnie to laickie pytanie, ale jestem nowym użytkownikiem i to moje pierwsze moto. Jaki powinien być poziom oleju w okienku rewizyjnym? U mnie olej widoczny jest jedynie na jego dnie...
Pozdrawiam
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5 sierpnia 2009, o 22:08
Lokalizacja: zDolny

przez miecu » 5 sierpnia 2009, o 22:26

wiecej niz pol
 
Posty: 484
Dołączył(a): 2 grudnia 2007, o 23:58
Lokalizacja: Lublin

przez zdrojek » 5 sierpnia 2009, o 22:26

skoro na dnie to za mało,oleju powinno byc miedzy jedna a drugą kreseczka które masz na oczku,poza tym było już o tym szukajka sie kłania
 
Posty: 1593
Dołączył(a): 9 marca 2008, o 00:41
Lokalizacja: CB

przez Slesz » 7 sierpnia 2009, o 22:05

mrkosa pamiętaj że moto musi stać na centralnej stopce.
w szkiełku masz znaczki. dolny MIN, górny MAX

chłopaki nie spamować :evil:
 
Posty: 393
Dołączył(a): 11 lutego 2008, o 22:58
Lokalizacja: Krzy

przez mik-mik » 7 sierpnia 2009, o 22:16

a jak nie masz centralnej to niech Ci ktos go trzyma prosto... bo jeszcze Cie motocykl zabije jak bedziesz olej sprawdzac... :]
 
Posty: 27
Dołączył(a): 30 lipca 2009, o 11:36
Lokalizacja: Wroc

ZZR 1200 pomóżcie proszę z góry dziękuje!

przez ciapcio6 » 11 sierpnia 2009, o 18:02

witam was mam problem mianowicie jak wymienić olej w skrzyni biegów czy wymieniając olej silnikowy wymieniam też w skrzyni biegów?,

prawdziwy problem mam taki że z lewej strony motoru ZZR 1200 odkręciły mi się 2 śrubki (szóstki) chyba je zgubiłem podczas jazdy w miejscu gdzie powinny być śrubki jest ciemny smar z piaskiem trochę wyciekło nie jest go dużo koło tego miejsca wychodzi ramię do nóżki zmiany biegów i teraz nie wiem czy:

1 - pozbyłem się oleju w skrzyni biegów i muszę go uzupełnić jeżeli tak to jak?
Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, o 01:24 przez ciapcio6, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 grudnia 2008, o 19:53
Lokalizacja: Polska

przez ZenonBoski » 11 sierpnia 2009, o 19:10

ciapcio6 nikt nie jest jasnowidzem - pokaż zdjęcia jakieś

okienko z poziomem oleju masz po prawej stronie silnika
Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, o 01:23 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez ghostrider » 12 sierpnia 2009, o 19:49

olej który lejesz do silnika smaruje silnik, skrzynie biegów i sprzęgło... więc olej lejesz jeden... o ile dobrze pamiętam z razem z wymiana filtra w tym zygzaku wchodzi 3,6 litra oleju

te srubki to byc może z dekla... więc jak dekiel nie dokręcony to może puszczać z lekka olej silnikowy... ale tak jak pisał Zenon... daj foty

olej spuszcza się poprzez odkręcenie jednej śruby pod spodem silnika... obok jest dekielek po odkreceniu którego wylewa sie reszta oleju i wypada filtr :) musisz rozkrecić owiewki pod spodem i wtedy bedziesz miał idealny dostęp
pozdrawiam i życze owocnej pracy :mrgreen:
Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, o 01:23 przez ghostrider, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 10 października 2007, o 23:23
Lokalizacja: z Marsa

przez ja-jo » 13 sierpnia 2009, o 10:51

Ale tam jest mokra miska, więc jak stoi normalnie na pdnóżku to olej zlewa się na lewo, (a okienko do sprawdzania jest po prawej) więc jak go odpalasz i rozgrzewasz przechylonego to przy normalnym stanie oleju, część miski będzie sucha...Ot tak mi sie wymyśliło, ale nie wiem czy to ma wiele z prawdą wspólnego
 
Posty: 40
Dołączył(a): 25 maja 2009, o 15:02
Lokalizacja: warszawa

przez rider143 » 13 sierpnia 2009, o 20:13

Olej zawsze bedzie na dnie, miska jest nie duza a oleju jest ok 3 litry. Chyba że mowisz o polozeniu moto na boku :mrgreen:
 
Posty: 88
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, o 22:52
Lokalizacja: lublin

przez scibor » 13 sierpnia 2009, o 20:38

Kropel napisał(a):Nadmiar oleju jest niebezpieczny dla silnika i może doprowadzić do poważnych i kosztownych uszkodzeń.


rozumiem ze to cytat z instrukcji obslugi - lakoniczny i niewiele wyjasniajacy, obliczony na zastraszenie klienta np utrata gwarancji...
mozesz przyblizyc jakies konkrety? jak jest w przypadku przelania o pol litra i jak jest przy przelaniu o 2 litry? do JAKICH uszkodzen moze doprowadzic - konkretnie? koszty dopowiemy sobie sami... chyba ze masz pod reke tabelke, to poprosze;)
 
Posty: 365
Dołączył(a): 6 czerwca 2007, o 16:41
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

olej

przez Muki » 23 sierpnia 2009, o 11:17

Witam wszystkich. Czy ktoś może mi profesjonalnie wytłumaczyć temat sotowanych olejów silnikowych i doradzić czym mam zalać moją Z750 z 2005r. Koleś w sklepie poradził żebym zastosował półsyntetyk castrola 10W-40 ale ja nie jestem do końca przekonany. Dodatkowo sprzedał mi filtr produkcji MAN dobrany zgodnie z katalogiem. Po wymianie filtru i oleju nie gasła mi kontrolka oleju, na szczęście po telefonie do przyjaciela wkręciłem stary filtr i kontrolka od razu zgasła. Czemu zamiennik z katalogu zpowodował że kontrolka nie gasła i jakiej firmy filtry kupować?
Ostatnio edytowano 8 sierpnia 2011, o 15:01 przez Muki, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 sierpnia 2009, o 07:03
Lokalizacja: L

przez coyote747 » 23 sierpnia 2009, o 11:33

Z tego co ja się oriętuje to olej wymieniamy na ten sam lub gorszy, jeśli wymienisz na lepszej klasy
to rospuści zaległości starego i mogą być problemy, także pierwszy krok to wyniuchanie jaki już jest,
tak przynajmniej jest w silnikach samochodowych więc na logikę wydaje mi się że w motocyklach jost podobnie.
 
Posty: 22
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, o 01:03
Lokalizacja: Katowice

przez bald » 23 sierpnia 2009, o 11:38

No bez przesady, moto z 2005r. to tam żadnych osadów nie będzie, nie jeździł raczej na jakimś przedpotopowym mineralu? Normalnie lej jakikolwiek 10W40 półsyntetyk, a jak masz chęć i trochę więcej kasiory, to spokojnie syntetyk o podobnych parametrach lepkości (10W40), zapewni jeszcze lepsze smarowanie.

[ Dodano: 23 Sierpień 2009, 11:40 ]
A filtr, ja stosowałem zawsze HifloFiltro albo MIW (Meiwa) i poblemów nie było. Być może w serwisie nie zalali filtra olejem przed wymianą, aczkolwiek ja u siebie nigdy nie zalewałem i kontrolka gasła, silnik sobie radził. Jednak być może, że w Z jest to wymagana czynność.
 
Posty: 210
Dołączył(a): 1 czerwca 2007, o 19:09
Lokalizacja: Olsztyn, W-M

Czym zalewać?

przez Muki » 23 sierpnia 2009, o 11:55

Filtr zalałem na tyle na ile było to możliwe, gdyż przy wkręcaniu w poziomie zawsze coś wyleci, ale i tak nie pociągnęło oleju, mam tylko nadzieję, że nie narobiłem somie szkód w silniku.
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 sierpnia 2009, o 07:03
Lokalizacja: L

przez gem » 23 sierpnia 2009, o 16:10

coyote747 napisał(a):Z tego co ja się oriętuje to olej wymieniamy na ten sam lub gorszy, jeśli wymienisz na lepszej klasy
to rospuści zaległości starego i mogą być problemy, także pierwszy krok to wyniuchanie jaki już jest,
tak przynajmniej jest w silnikach samochodowych więc na logikę wydaje mi się że w motocyklach jost podobnie.


Nie do końca... ważne jest, aby przechodzić tylko o jedna klasę wyżej i wiąże to się z dwukrotnym zalewaniem...więc nigdy z mineralki na syntetyk.., po drodze musi wpaść półsyntetyk.
Jeżeli ktoś ma zalaną mineralkę, a wie, ze silnik jest ok i nie ma wycieków, nie poci się to może zalać półsyntetykiem, przejeździć na nim jakieś 5 k km, spuścić cały syf (np nagar), i zalać ponownie..oczywiście, jak ktoś zmienia klasę oleju na wyższą, to powinien kupić olej dobrej jakości. Często spotykana akcja, przy sprowadzaniu aut od helmutów..dla nich przebieg 150 k km, to już masakra i w zdrowe silniki leja mineralke...tym samym powodują..zapchanie dobrego motoru pod maską ;/

pozdro
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, o 12:04
Lokalizacja: Wroc

przez Muki » 24 sierpnia 2009, o 18:01

Witam ponownie.
Zgodnie z radami wkręciłem filtr MIV i problem niegasnącej kontrolki znikł.
Przykład ten pokazuje, że to co bardzo dobre do samochodów nie jest dobre do motorów. I na tym zakończmy ten temat.
Pozdrawiam
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 sierpnia 2009, o 07:03
Lokalizacja: L

Olej

przez barteck_street » 25 sierpnia 2009, o 19:01

Chciałem dowiedzieć się, czy wymieszanie oleju syntetycznego z pół-syntetykiem zaszkodzi silnikowi czy nie? No i jaki olej polecacie do gpx-a? :-)
Ostatnio edytowano 8 sierpnia 2011, o 15:01 przez barteck_street, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 183
Dołączył(a): 20 sierpnia 2009, o 23:25
Lokalizacja: Rawicz

przez ZenonBoski » 25 sierpnia 2009, o 19:07

A po ki gwint chcesz zrobić tak mieszankę :?:

A co do wyboru oleju to już było tych tematów od groma :evil:
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez bodek_o » 25 sierpnia 2009, o 21:03

Ja lałem półsyntetyk 10W40.

Pozdr.
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 17:39

przez skowerek » 25 sierpnia 2009, o 21:08

Jezeli jest to olej tego samego producenta i gatunku to można zaryzykować, jesli to młody motorek to lej jak najnowszy olej, nawet do osobówek (tylo benzyniaków). jesli starszy i zjeżdżony to tyłko taki jak producent zaleca.
 
Posty: 80
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 21:14
Lokalizacja: R

przez ZenonBoski » 25 sierpnia 2009, o 21:15

Na błotniku masz napisane jaki olej lać
 
Posty: 2140
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez barteck_street » 25 sierpnia 2009, o 22:05

ZenonBoski, mieszankę muszę, bo poprzedni właściciel zapomniał co nalał... :-(
 
Posty: 183
Dołączył(a): 20 sierpnia 2009, o 23:25
Lokalizacja: Rawicz

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości