olej silnikowy, wymiana oleju - encyklopedia
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
- Posty: 183
- Dołączył(a): 20 sierpnia 2009, o 23:25
- Lokalizacja: Rawicz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
- Posty: 183
- Dołączył(a): 20 sierpnia 2009, o 23:25
- Lokalizacja: Rawicz
niby można...ale... nawet tej samej firmy, to dwa rózne gatunki..inne smarowanie, inna lepkość, inny film i nne zachowania przy tej samej temp. inna liczba TCBN (tak to chyba się nazywa). Olej to krew naszych silników... są rzeczy, że nie powinno się kombinować, tylko lać, aby jak najdłużej zdrowim się cieszyły.
I dolewając synetetyk do półsyntetyka, nie będziesz miał zajebistego 10W, nie będziesz tez miał słabego 5W...będzie to po prostu coś, co prawdopodobnie przy dużym wysileniu będzie np film zrywać ;/
pozdro.
I dolewając synetetyk do półsyntetyka, nie będziesz miał zajebistego 10W, nie będziesz tez miał słabego 5W...będzie to po prostu coś, co prawdopodobnie przy dużym wysileniu będzie np film zrywać ;/
pozdro.
- Posty: 8
- Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, o 12:04
- Lokalizacja: Wroc
- Posty: 183
- Dołączył(a): 20 sierpnia 2009, o 23:25
- Lokalizacja: Rawicz
Zmiana oleju--który lepszy?
Kawa GPZ 900.Popluwała olejem z odmy przy wyższych obrotach.
Zasugerowano mi regulację zaworów--zrobiłem.Ciśnienia cylindrów na poziomie minimalnym ale dopuszczalnym przez serwisówkę {równo na każdym powyżej 10 atm}.
Chcę zmienić olej bo nie widzę sensu remontu silnika a może ta zmiana coś da.
Który olej i jakiej marki będzie lepszy:
20W40
20W50
Oba zalecane przez producenta.
Dzięki z góry za odpowiedzi. :mrgreen:
Zasugerowano mi regulację zaworów--zrobiłem.Ciśnienia cylindrów na poziomie minimalnym ale dopuszczalnym przez serwisówkę {równo na każdym powyżej 10 atm}.
Chcę zmienić olej bo nie widzę sensu remontu silnika a może ta zmiana coś da.
Który olej i jakiej marki będzie lepszy:
20W40
20W50
Oba zalecane przez producenta.
Dzięki z góry za odpowiedzi. :mrgreen:
- Posty: 179
- Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
- Lokalizacja: Gogolin
Sądzę że ani Ty, ani tym bardziej silnik Twojego motocykla nie zauwazycie żadnej róznicy :)
Jesli są przedmuchy i silnik w słabszej kondycji, to teoretycznie lepszy był by geściejszy czyli xxW50, Jednak nowoczesne oleje mają wysoki wskaźnik lepkości a przy tym mogą być rzadkie jak woda :)
Ja bym zastosował jakis minerał 15W50 lub 20W50.
Jesli są przedmuchy i silnik w słabszej kondycji, to teoretycznie lepszy był by geściejszy czyli xxW50, Jednak nowoczesne oleje mają wysoki wskaźnik lepkości a przy tym mogą być rzadkie jak woda :)
Ja bym zastosował jakis minerał 15W50 lub 20W50.
- Posty: 28
- Dołączył(a): 15 czerwca 2007, o 11:35
- Lokalizacja: Mszczon
- Posty: 369
- Dołączył(a): 28 maja 2007, o 21:45
- Lokalizacja: k-g/p-
To akurat czy bierze olej przepalając to mnie najmniej nurtuje.
Chodzi mi tylko o to że przy jeżdzie na wysokich obrotach olej wręcz wylewa się spod filtra powietrza.Ostatnio leciałem A4 z dość dużą prędkościa ;-) na odległości może 10km i wywaliło tyle że połowa sprzęta była mokra----z pół litra lekko wychlapało.Porobiłem zawory--sprawdziłem ciśnienia garnuszków i wszystko wydaje się być prawidłowe.Zastanawia mnie tylko co ma się znajdować w tej cholernej odmie--u mnie jest pustka.Na necie nic nie mogę znależć.Sugerowano mi że jest jakiś wkład papierowy albo separator druciany ale nic konkretnego nie znalazłem.A gadka z mechanikiem czy serwisem--"przywieź pozaglądamy".
Chodzi mi tylko o to że przy jeżdzie na wysokich obrotach olej wręcz wylewa się spod filtra powietrza.Ostatnio leciałem A4 z dość dużą prędkościa ;-) na odległości może 10km i wywaliło tyle że połowa sprzęta była mokra----z pół litra lekko wychlapało.Porobiłem zawory--sprawdziłem ciśnienia garnuszków i wszystko wydaje się być prawidłowe.Zastanawia mnie tylko co ma się znajdować w tej cholernej odmie--u mnie jest pustka.Na necie nic nie mogę znależć.Sugerowano mi że jest jakiś wkład papierowy albo separator druciany ale nic konkretnego nie znalazłem.A gadka z mechanikiem czy serwisem--"przywieź pozaglądamy".
- Posty: 179
- Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
- Lokalizacja: Gogolin
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
ZenonBoski, ja już sam nie wiem ile jest oleju.Jak stoi przez noc to jest ledwo ledwo minimum.Odpalę, polatam,trochę postoi i jest niby za dużo---sam już głupieję.Jeśli ten silnik byłby wyeksploatowany to pewnie licznika bym nie zamknął---co też dzieje się bez większych starań,pali od strzała,nie kopci,w miarę równo chodzi---------sam już nie wiem :roll: :roll: :roll:
- Posty: 179
- Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
- Lokalizacja: Gogolin
http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?t=6787
Wszystko jest drożne--aż za drożne.Pytanie tylko dlaczego "to" jest puste,co powinno tam być?.Może wywala olej bo nie ma tam separatora oleju.Ale jaki powinien być--jak on wygląda--skąd go wziąć-wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.Kupiłem moto rok wstecz--początkowe jazdy były spokojne.Tego sezonu trochę poodkręcałem i zaczęło wywalać.
Moto po godzinnym postoju ma prawie pełne oczko oleju.Jak przyjdę rano to pewnie będzie minimum.Odpalę polatam i przez dłuższy czas jest "więcej" jak pełne.Olej się napowietrza czy jak :roll: :roll:
Czy to podciśnienie panujące w airboxie powoduje podciąganie oleju :roll:
Może ma ktoś taki silnik gdzieś na boku i jest w stanie zerknąć co w odmie siedzi ;-)
Co mogło być wkręcone w drugi otwór na fotkach w linku :roll:
Wszystko jest drożne--aż za drożne.Pytanie tylko dlaczego "to" jest puste,co powinno tam być?.Może wywala olej bo nie ma tam separatora oleju.Ale jaki powinien być--jak on wygląda--skąd go wziąć-wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.Kupiłem moto rok wstecz--początkowe jazdy były spokojne.Tego sezonu trochę poodkręcałem i zaczęło wywalać.
Moto po godzinnym postoju ma prawie pełne oczko oleju.Jak przyjdę rano to pewnie będzie minimum.Odpalę polatam i przez dłuższy czas jest "więcej" jak pełne.Olej się napowietrza czy jak :roll: :roll:
Czy to podciśnienie panujące w airboxie powoduje podciąganie oleju :roll:
Może ma ktoś taki silnik gdzieś na boku i jest w stanie zerknąć co w odmie siedzi ;-)
Co mogło być wkręcone w drugi otwór na fotkach w linku :roll:
- Posty: 179
- Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
- Lokalizacja: Gogolin
Sprawdź może jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo nic mie do głowy juz nie przychodzi :->
W układzie odpowietrzania silnika występują płytki/separatory/ przewężenia lub podobne patenty, które mają za zadanie wyłapać jak najwięcej drobin oleju. Pomimo tego w airboxie zawsze na dnie coś tam pozostaje. W ZR7 jest fabryczny wężyk którym nadmiar oleju a airboxa ma byc odprowadzany na zewnątrz.
W układzie odpowietrzania silnika występują płytki/separatory/ przewężenia lub podobne patenty, które mają za zadanie wyłapać jak najwięcej drobin oleju. Pomimo tego w airboxie zawsze na dnie coś tam pozostaje. W ZR7 jest fabryczny wężyk którym nadmiar oleju a airboxa ma byc odprowadzany na zewnątrz.
- Posty: 28
- Dołączył(a): 15 czerwca 2007, o 11:35
- Lokalizacja: Mszczon
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
Avalon napisał(a):Sprawdź może jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej
To przecież jest odma ;-)
Avalon napisał(a):występują płytki/separatory/ przewężenia
No właśnie coś w niej powinno być ;-)
Avalon napisał(a):ma byc odprowadzany na zewnątrz.
I jest,ale coś za duży ten nadmiar ;-)
Chyba coś pomyślę nad przeróbką.
Przeglądając neta widziałem w podobnym silniku coś na wzór odmy ale w pokrywie zaworów.Umiejscowioną najwyżej silnika.Do głowy też przychodzi mi myśl aby grubszym wężem z zastosowaniem podobnego sitka jak w maluszku,jakoś podciągnąć to w inne wyższe miejsce.
- Posty: 179
- Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
- Lokalizacja: Gogolin
Picek napisał(a):Avalon napisał(a):Sprawdź może jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej
To przecież jest odma ;-)
Żle sie chyba wyraziłem, ponieważ nie znam dokładnie silnika z Twojego GPZ.
U mnie w silniku jedna odma wychodzi z pokrywy zaworów, a druga z bloku silnika/skrzyni biegów. Ta z pokrywy jest gruba /ok 15-18mm/ Ze skrzyni jest cieńsza /ok 8-10mm/
- Posty: 28
- Dołączył(a): 15 czerwca 2007, o 11:35
- Lokalizacja: Mszczon
Hmmmmm--no z tego co widzę jest tylko jedna--ta nad skrzynią i też ma tak 8-10mm.
Na pokrywie zaworów nie mam nic choć patrząc na zdjęcia z serwisówki niektóre silniki taką mają.
Wczoraj kupiłem takie kuchenne druciaki :mrgreen: --zapakuję je w to miejsce w odmie--zobaczymy co to da-----do tego odepnę ją od airboxa a wężyk postaram, się poprowadzić jak najwyżej ;-)
[ Dodano: 31 Sierpień 2009, 21:38 ]
Kawa rozebrana ponownie.okazuję się że po wnikliwym "przepalcowaniu" :wink: komory odmy ukazuje się drugie wyjście :roll: wyższe i wygląda na to że główne :roll:
Dorobiłem jeszcze jedną przegrodę z dna puszki--między obie wstawiłem dwa "druciaki' kuchenne-hehe.Spełnią rolę separatora który np. w maluszku dobrze się sprawdzał :wink:
Na pokrywie zaworów nie mam nic choć patrząc na zdjęcia z serwisówki niektóre silniki taką mają.
Wczoraj kupiłem takie kuchenne druciaki :mrgreen: --zapakuję je w to miejsce w odmie--zobaczymy co to da-----do tego odepnę ją od airboxa a wężyk postaram, się poprowadzić jak najwyżej ;-)
[ Dodano: 31 Sierpień 2009, 21:38 ]
Kawa rozebrana ponownie.okazuję się że po wnikliwym "przepalcowaniu" :wink: komory odmy ukazuje się drugie wyjście :roll: wyższe i wygląda na to że główne :roll:
Dorobiłem jeszcze jedną przegrodę z dna puszki--między obie wstawiłem dwa "druciaki' kuchenne-hehe.Spełnią rolę separatora który np. w maluszku dobrze się sprawdzał :wink:
- Posty: 179
- Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
- Lokalizacja: Gogolin
Tak jest--jak na razie poskładałem,zrobiłem synchro.Jaki będzie efekt to dopiero dowiem się jak ją przegonię a dzisiaj już nie poszło bo robota upłynęła przy browarku ;-)
Co do wspomnianej dorobionej przegrody.Ta która była prześlepiała wylot z odmy.Tą którą dorobiłem a miejsce jak by na nią było bo był nagwintowany otwór,powinna prześlepiać otwór główny odmy który dopiero wczoraj wyłapałem.No ale jak już druciaki były kupione to już je tam upchałem ;-)
[ Dodano: 21 Marzec 2010, 15:58 ]
Sezon się zaczyna czy już zaczął a ja dalej wróżę co z tą odmą.Zbyt zadowalającego efektu moja robota nie dała.
Zamówię ten 20w50 i w pokrywie zaworów robię dodatkowe odpowietrzenie--pewnie i to wiele nie da.Chyba trzeba odkładać na cosik innego :-(
Co do wspomnianej dorobionej przegrody.Ta która była prześlepiała wylot z odmy.Tą którą dorobiłem a miejsce jak by na nią było bo był nagwintowany otwór,powinna prześlepiać otwór główny odmy który dopiero wczoraj wyłapałem.No ale jak już druciaki były kupione to już je tam upchałem ;-)
[ Dodano: 21 Marzec 2010, 15:58 ]
Sezon się zaczyna czy już zaczął a ja dalej wróżę co z tą odmą.Zbyt zadowalającego efektu moja robota nie dała.
Zamówię ten 20w50 i w pokrywie zaworów robię dodatkowe odpowietrzenie--pewnie i to wiele nie da.Chyba trzeba odkładać na cosik innego :-(
- Posty: 179
- Dołączył(a): 12 września 2008, o 18:11
- Lokalizacja: Gogolin
olej
Wiem, że mnie pewnie zlinczujecie za sam post, ale chciałbym prosić was o radę jaki olej wlać do mojej szósteczki.
Najgorsze jest to, że nie wiem na jakim teraz jeździ (firma), wiem jedynie, że jest to 10W-40 - jak w manualu.
Motocykl ma (uwaga...) 3000 km przebiegu, rok 2007 więc świeżo.
De facto nie wiem czy był wymieniany (bo jak pamiętacie dostałem moto po ślizgu więc nie wiem czy ktoś to zrobił czy nie, nie mam książki serwisowej).
Jako, że ślinił mi się silnik - uszczelka pokrywy zaworów - oleju trochę ubywało, teraz jest 3/4 maximum.
Uszczelka wymieniona ale olej ni.
W związku z tym, że nie wiem co teraz jest zalane - chcę wymienić całość a nie dolewać czegoś innego.
I teraz pytanie, czy wymieniać olej przy takim przebiegu ?
Jeśli tak to na jaki ? Fabrycznie polecane 10W-40 ?
Nie chcę dolewać..oleju do ognia :D i pytać o firmę bo zaraz zacznie się tu debata na temat wyższości margaryny nad masłem. Furę mam zalaną Motulem tak więc to byłby mój wybór.
Dzięki za wszelkie opinie :-P
Najgorsze jest to, że nie wiem na jakim teraz jeździ (firma), wiem jedynie, że jest to 10W-40 - jak w manualu.
Motocykl ma (uwaga...) 3000 km przebiegu, rok 2007 więc świeżo.
De facto nie wiem czy był wymieniany (bo jak pamiętacie dostałem moto po ślizgu więc nie wiem czy ktoś to zrobił czy nie, nie mam książki serwisowej).
Jako, że ślinił mi się silnik - uszczelka pokrywy zaworów - oleju trochę ubywało, teraz jest 3/4 maximum.
Uszczelka wymieniona ale olej ni.
W związku z tym, że nie wiem co teraz jest zalane - chcę wymienić całość a nie dolewać czegoś innego.
I teraz pytanie, czy wymieniać olej przy takim przebiegu ?
Jeśli tak to na jaki ? Fabrycznie polecane 10W-40 ?
Nie chcę dolewać..oleju do ognia :D i pytać o firmę bo zaraz zacznie się tu debata na temat wyższości margaryny nad masłem. Furę mam zalaną Motulem tak więc to byłby mój wybór.
Dzięki za wszelkie opinie :-P
- Posty: 414
- Dołączył(a): 18 lutego 2009, o 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości