olej silnikowy, wymiana oleju - encyklopedia

przez jewon » 1 kwietnia 2011, o 21:29

o matko.gdzie sie spuszcza,gdzie jest filtr.masakra.dobra rada nie rób tego sam!!!jedz do warsztatu.skasuja 3 dyszki za robocizne i wszystko bedzie ok ;-)
 
Posty: 1117
Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
Lokalizacja: Jaworzno

przez nitro99 » 1 kwietnia 2011, o 21:32

mysle ze robota w zx 7 r nie rozni sie zbytnio od tej jak w zx6 r
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez nitro99 » 1 kwietnia 2011, o 21:53

ja bym zaczol od poszukania user manual guide :-) jak to znajdzie to reszte rzeczy w moto tez da rade odszukac :-)
a sinlniki maja to do siebie ze olej spuszcza sie w najnizszym miejscu a nalewa zazwyczaj w najwyzszym. do tego stan musi byc taki zeby na mierniku czy to bagnet czy wizjer bylo tak jak nalezy :-)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez jewon » 1 kwietnia 2011, o 22:01

i podobno jezdzi od 4 lat! :mrgreen:
no cóż więc pomóżmy chłopowi.nigdy nie miałem stycznosci z zx7r ale zakładam ze jak w wiekszości motocykli śruba spustowa jest na samym spodzie misy olejowej a filtr( taka czarna puszka z napisami) z przodu silnika tuż za kolankami kolektora wydechowego ;-)
 
Posty: 1117
Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
Lokalizacja: Jaworzno

przez Dj_Zonk » 1 kwietnia 2011, o 22:05

ZX7R mam od wczoraj, wiekszość czasu spędziłem na quadach LTZ-400, sądze że będzie podobnie w zx7r ale wolałem się upewnić. Lepiej zapytać 2 x jak coś spierdzielić.
 
Posty: 59
Dołączył(a): 1 kwietnia 2011, o 21:07
Lokalizacja: XXXXX

przez nitro99 » 1 kwietnia 2011, o 22:11

dobra skoro to nie kawal
na dole silnika masz jedna srube do spustu, ile oleju moze niech sie ktos kto ma 7 wypowie albo poczytaj manuala ale mysle ze min 3,5 litra. filtr pewnie z lewej strony silnika pod owiewka. wymieniasz jak w kazdym innym wehikule na lekko cieplym silniku. Teraz pytanie do posiadaczy czy jest okienko czy bagnet. lejesz od gory z prawej na takim wystajacym deklu bedzie korek. i po sprawie, a najlepiej ntak jak mowie poszukaj po sieci instrukcji do moto no i olej sprawdzaj na stojacym prosto moto a nie na stopce :-) bo wejdzie ze 6 litro do stanu
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez jewon » 1 kwietnia 2011, o 22:14

wpisałem w googlach hasło ile oleju do zx7r od razu wyskoczyło ze 3.1L z wymiana filtra tak że takie info łatwo znalezc w sieci,ale dla pewnosci niech potwierdzi jakis user zx-siódemki
nie wiem tez czy do wymiany nie bedziesz musial sciagnąć jednej bocznej owiewki.
 
Posty: 1117
Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
Lokalizacja: Jaworzno

przez michal78 » 1 kwietnia 2011, o 22:30

niestety trzeba sciagnac boczek tak jak pisza koledzy kolo 3-3,5 litra sie wlewa :mrgreen: a na filtr oleju (gumke ) daj troszke oleju!!!! :mrgreen:
 
Posty: 918
Dołączył(a): 31 maja 2007, o 10:54
Lokalizacja: bludenz

przez peterzx7r » 3 kwietnia 2011, o 17:41

dokladnie masz 3.6 l bo jest pokazane na deklu od strony sprzegła na wysokosci korka wlewu oleju także latwo zauwarzyć a spust oleju tak jak chlopaki muwią jest tylko jedna śruba na dole misy olejowej latwo ja zauwarzyć a filtr to zauwarzysz tak jak chlopaki muwia jest czarny puszkowaty milej wymiany i rub to na spokój POzdro
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 lipca 2009, o 13:39
Lokalizacja: PASYM (Mazury)

przez Kura » 5 kwietnia 2011, o 22:30

ja nie mam takich kolegow tylko seba ;)

ps i mam troche rozumu w glowie na takie przypadki ;)
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez seba601s » 6 kwietnia 2011, o 09:08

Kuraś napisał(a):ja nie mam takich kolegow tylko seba ;)

ps i mam troche rozumu w glowie na takie przypadki ;)

he he...wypadło na Ciebie...
A mam jeszcze jedną rade jak chcecie...;)
Jak diesel nie odpali w zimie to zalać go wodą przez obudowę filtra...znam człowieka co to chciał zrobić...na szczęście aku sie rozładował i silnik nie zakrecił... ;)
 
Posty: 634
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 15:48
Lokalizacja: katowice

przez Angel. » 6 kwietnia 2011, o 09:19

Skąd się biorą takie pomysły to już sam nie wiem, w niektórych przypadkach moja logika już wysiada. :-D

Dopiero raz zmieniałem olej w swoim - motul 5100 10W40 (140zł za 4l ), następnym razem może będzie 6100 (90zł za 5l)... byleby nie był z dodatkami zmniejszającymi tarcie czyli MaxLife itd. Ilu posiadaczy moto tyle opinii
 
Posty: 327
Dołączył(a): 2 marca 2010, o 16:52

przez jakuba » 6 kwietnia 2011, o 12:14

sory Kuraś.

na diesla zimą są różne sposoby. mozna ognisko rozpalić pod silnikiem żeby go podgrzać :lol:
 
Posty: 281
Dołączył(a): 19 października 2008, o 21:47
Lokalizacja: GPU

przez miszi » 6 kwietnia 2011, o 15:24

jakuba, tak to robili w czołgach :lol:
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

przez mirko_w » 6 kwietnia 2011, o 18:52

Przy wymianie w moto nigdy nie zalewam filtra,kontrolka błyska na ułamek sekundy i wszystko jest w porządku.Zalewam filtry przy wymianie w wielotonowych ciężarowych gdzie w garnek z wkładem filtra wchodzi ok. 2 litry.Dawniej "gruźlikowi" żeby odpalił dawało się poczytać tzn. ogień z zapalonej gazety do kolektora ssącego ;-)
 
Posty: 45
Dołączył(a): 1 stycznia 2010, o 12:54

przez bimoto » 6 kwietnia 2011, o 19:00

ja do swojej 9tki będę teraz lał 7100 syntetyk
lecz nie wiem co wcześniej było zalane więc będę robił płukanie silnika
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-26.html
 
Posty: 385
Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 16:46
Lokalizacja: Sieradz

przez Kura » 6 kwietnia 2011, o 21:08

mirko_w napisał(a):Dawniej "gruźlikowi" żeby odpalił dawało się poczytać tzn. ogień z zapalonej gazety do kolektora ssącego ;-)
do teraz stosuje sie ta metode np w tranzitach 2.5D :mrgreen:
jak zaciagnie ciepelka to w momencie robi kle kle kle :mrgreen: :lol:
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

Wymiana oleju KAWASAKI GPZ 1000 R 1987

przez studzianek » 17 kwietnia 2011, o 12:01

Potrzebuję kilku informacji, co by prawidłowo wszystko zrobić, a przy okazji czegoś nie rozpieprzyć. Chcę wymienić olej w mojej niuni. Potrzebowałbym w związku z tym instrukcję typu "tłumaczone jak pasterz krowie na granicy. Czyli gdzie jest ten filtr itd. Najbardziej byłbym wdzięczny za fotki.

[ Dodano: 17 Kwiecień 2011, 21:34 ]
Kot szuka nie błądzi!!! Poszperałem w necie. Potłumaczyłem co trzeba i już niunia stoi bez oleju i ścieka z niej olej, a jutro płukanko i zalanie świeżutkim Valvoline Synpower 4T 10W40

[ Dodano: 17 Kwiecień 2011, 21:34 ]
Kto szuka nie błądzi!!! Poszperałem w necie. Potłumaczyłem co trzeba i już niunia stoi bez oleju i ścieka z niej olej, a jutro płukanko i zalanie świeżutkim Valvoline Synpower 4T 10W40
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16 kwietnia 2011, o 09:15
Lokalizacja: Czernikowo

przez chudybiker » 17 kwietnia 2011, o 20:02

Witam
Pytajacym dlaczego radze zalewac filtr oleju przed montazem polecam przeczytac temat: GPZ 500S - nie gasnie kontrolka oleju. W GPZ-ach zapowietrzenie pompy oleju to norma i czesty przypadek, po np.: przewrotce lub wymianie filtra. Robcie jak chcecie.
Pozdro
 
Posty: 21
Dołączył(a): 25 lutego 2010, o 15:21
Lokalizacja: Olsztyn

przez studzianek » 17 kwietnia 2011, o 21:29

Jeśli chodzi o oleje to polecam oleje Valvoline. do swojej niuni stosuję Valvoline Synpower 4t 10W40. Jakby ktoś chciał go tanio kupić np. w Intercarsie to mogę pomóc. Wystarczy skrobnąć na PW.
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16 kwietnia 2011, o 09:15
Lokalizacja: Czernikowo

przez miszi » 17 kwietnia 2011, o 21:54

ja przy wymianie nie zalewałem filtra olejem i przy odpalaniu było wszystko cacy ;-)
 
Posty: 699
Dołączył(a): 25 lipca 2010, o 10:32
Lokalizacja: Grajewo/Bia

wymiana oleju Er-6n

przez Kubone » 14 maja 2011, o 00:22

Witajcie,
mam pytanka dotyczące wymiany oleju w Er-6
po pierwsze...wiecie może ile oleju tam wchodzi?
a po drugie...wszędzie piszą, że powinno się lać olej półsyntetyczny 10w40, a co z np z olejem syntetycznym Mobil 1 Racing 4T 15w50 który także przeznaczony jest do motocykli...na czym polega różnica?czy nie nadaje się on np do mojej Er-ki?
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 maja 2011, o 22:20
Lokalizacja: Warszawa

przez adamk » 14 maja 2011, o 11:10

Oleju kup 2litry I jeszcze seta ci zostanie na dolewke. Ja u siebie wlalem 10w40. Zmiez sobie wysokosc filtra oleju bo sa 2 rodzaje (wyzsze I nizsze).
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2011, o 16:19

przez Gumis0303 » 14 maja 2011, o 11:40

Skoro producent przewidział olej 10W40 to się tego trzeba trzymać. Możesz lać półsyntetyk ze względu na to, że silnik w ERce nie jest tak mocno wyżyłowany. Polecam olej Motul 5100 10W-40.
i tak jak wspomniał kolega adamk- wymień od razu filtr.
 
Posty: 289
Dołączył(a): 23 września 2009, o 18:20
Lokalizacja: Zamo

przez kefiron » 14 maja 2011, o 13:45

to wszystko zależy od tego jakim olejem zalany był wcześniej silnik.Z półsyntetycznego nie możesz przejść na full syntetyczny bo Ci wypłucze silnik. Tak przynajmniej tłumaczył mi to koleś pare lat temu w punkcie wymiany oleju. A ile się mieści oleju to chyba masz wyryte na kapie z prawej strony chodź już nie pamiętam...
 
Posty: 56
Dołączył(a): 28 sierpnia 2008, o 23:28
Lokalizacja: Radomsko

przez Gumis0303 » 14 maja 2011, o 13:51

kefiron napisał(a):Z półsyntetycznego nie możesz przejść na full syntetyczny bo Ci wypłucze silnik

Tak może się stać w przypadku motocykli prawie pełnoletnich :mrgreen: W dość młodych rocznikach ze sprawnym silnikiem nic się nie stanie :-)
 
Posty: 289
Dołączył(a): 23 września 2009, o 18:20
Lokalizacja: Zamo

przez Kubone » 14 maja 2011, o 15:46

ok, dzieki za pomoc.
niestety nie wiem jaki olej był lany wcześniej bo motor sprowadzony:/
bede lał półsyntetyk :)
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 maja 2011, o 22:20
Lokalizacja: Warszawa

przez _DsP_ » 14 maja 2011, o 19:49

Możesz też wydać ciut więcej i zalać pełnym syntetykiem 10W40 (Motul 7100).
Z tego co pamiętam to z wymianą filtra wchodzi 1,7l, ale sprawdź na naklejce na pokrywie sprzęgła.

ER6 to młode motocykle, więc jeżeli masz relatywnie mały przebieg, to nie przejmuj się tym co było zalane wcześniej i dobierz sobie olej taki jak Tobie pasuje.

P.S.
Castrole GPS (pólsyntetyki) też są niczego sobie.
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
Lokalizacja: Kielce /

przez Bodzio_s40 » 14 maja 2011, o 21:17

a ja ci powiem tak:
przy tysiaku zmienilem fabryczny olej(ktorego tak na prawde nikt nie wie co tam jest zalane) na motula 5100 10W40
przy 5000 km zmienilem na pelnego syntetyka 10W50(olej firmy HEIN GERICKE)silnik pracuje ciszej i lzej zmienia sie biegi.jesli nie zydzisz kasy na motonga to zalej mu pelnego syntetyka(nie iez w bajki z wyplukiwaniem silnika i wogole)
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 marca 2010, o 15:39
Lokalizacja: Glogowek

przez Kubone » 15 maja 2011, o 11:18

moja Er-ka ma ok 20 tys przebiegu
zastanawiam sie na tym syntetykiem bo znalazlem w garazu litr Mobil 1 Racing 4T 15w50 wiec wystarczy dokupic drugi i wymienić
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 maja 2011, o 22:20
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
cron