olej silnikowy, wymiana oleju - encyklopedia
ja bym zaczol od poszukania user manual guide :-) jak to znajdzie to reszte rzeczy w moto tez da rade odszukac :-)
a sinlniki maja to do siebie ze olej spuszcza sie w najnizszym miejscu a nalewa zazwyczaj w najwyzszym. do tego stan musi byc taki zeby na mierniku czy to bagnet czy wizjer bylo tak jak nalezy :-)
a sinlniki maja to do siebie ze olej spuszcza sie w najnizszym miejscu a nalewa zazwyczaj w najwyzszym. do tego stan musi byc taki zeby na mierniku czy to bagnet czy wizjer bylo tak jak nalezy :-)
- Posty: 1184
- Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
- Lokalizacja: Warszawa
i podobno jezdzi od 4 lat! :mrgreen:
no cóż więc pomóżmy chłopowi.nigdy nie miałem stycznosci z zx7r ale zakładam ze jak w wiekszości motocykli śruba spustowa jest na samym spodzie misy olejowej a filtr( taka czarna puszka z napisami) z przodu silnika tuż za kolankami kolektora wydechowego ;-)
no cóż więc pomóżmy chłopowi.nigdy nie miałem stycznosci z zx7r ale zakładam ze jak w wiekszości motocykli śruba spustowa jest na samym spodzie misy olejowej a filtr( taka czarna puszka z napisami) z przodu silnika tuż za kolankami kolektora wydechowego ;-)
- Posty: 1117
- Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
- Lokalizacja: Jaworzno
dobra skoro to nie kawal
na dole silnika masz jedna srube do spustu, ile oleju moze niech sie ktos kto ma 7 wypowie albo poczytaj manuala ale mysle ze min 3,5 litra. filtr pewnie z lewej strony silnika pod owiewka. wymieniasz jak w kazdym innym wehikule na lekko cieplym silniku. Teraz pytanie do posiadaczy czy jest okienko czy bagnet. lejesz od gory z prawej na takim wystajacym deklu bedzie korek. i po sprawie, a najlepiej ntak jak mowie poszukaj po sieci instrukcji do moto no i olej sprawdzaj na stojacym prosto moto a nie na stopce :-) bo wejdzie ze 6 litro do stanu
na dole silnika masz jedna srube do spustu, ile oleju moze niech sie ktos kto ma 7 wypowie albo poczytaj manuala ale mysle ze min 3,5 litra. filtr pewnie z lewej strony silnika pod owiewka. wymieniasz jak w kazdym innym wehikule na lekko cieplym silniku. Teraz pytanie do posiadaczy czy jest okienko czy bagnet. lejesz od gory z prawej na takim wystajacym deklu bedzie korek. i po sprawie, a najlepiej ntak jak mowie poszukaj po sieci instrukcji do moto no i olej sprawdzaj na stojacym prosto moto a nie na stopce :-) bo wejdzie ze 6 litro do stanu
- Posty: 1184
- Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
- Lokalizacja: Warszawa
wpisałem w googlach hasło ile oleju do zx7r od razu wyskoczyło ze 3.1L z wymiana filtra tak że takie info łatwo znalezc w sieci,ale dla pewnosci niech potwierdzi jakis user zx-siódemki
nie wiem tez czy do wymiany nie bedziesz musial sciagnąć jednej bocznej owiewki.
nie wiem tez czy do wymiany nie bedziesz musial sciagnąć jednej bocznej owiewki.
- Posty: 1117
- Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
- Lokalizacja: Jaworzno
dokladnie masz 3.6 l bo jest pokazane na deklu od strony sprzegła na wysokosci korka wlewu oleju także latwo zauwarzyć a spust oleju tak jak chlopaki muwią jest tylko jedna śruba na dole misy olejowej latwo ja zauwarzyć a filtr to zauwarzysz tak jak chlopaki muwia jest czarny puszkowaty milej wymiany i rub to na spokój POzdro
- Posty: 220
- Dołączył(a): 13 lipca 2009, o 13:39
- Lokalizacja: PASYM (Mazury)
Kuraś napisał(a):ja nie mam takich kolegow tylko seba ;)
ps i mam troche rozumu w glowie na takie przypadki ;)
he he...wypadło na Ciebie...
A mam jeszcze jedną rade jak chcecie...;)
Jak diesel nie odpali w zimie to zalać go wodą przez obudowę filtra...znam człowieka co to chciał zrobić...na szczęście aku sie rozładował i silnik nie zakrecił... ;)
- Posty: 634
- Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 15:48
- Lokalizacja: katowice
Skąd się biorą takie pomysły to już sam nie wiem, w niektórych przypadkach moja logika już wysiada. :-D
Dopiero raz zmieniałem olej w swoim - motul 5100 10W40 (140zł za 4l ), następnym razem może będzie 6100 (90zł za 5l)... byleby nie był z dodatkami zmniejszającymi tarcie czyli MaxLife itd. Ilu posiadaczy moto tyle opinii
Dopiero raz zmieniałem olej w swoim - motul 5100 10W40 (140zł za 4l ), następnym razem może będzie 6100 (90zł za 5l)... byleby nie był z dodatkami zmniejszającymi tarcie czyli MaxLife itd. Ilu posiadaczy moto tyle opinii
- Posty: 327
- Dołączył(a): 2 marca 2010, o 16:52
Przy wymianie w moto nigdy nie zalewam filtra,kontrolka błyska na ułamek sekundy i wszystko jest w porządku.Zalewam filtry przy wymianie w wielotonowych ciężarowych gdzie w garnek z wkładem filtra wchodzi ok. 2 litry.Dawniej "gruźlikowi" żeby odpalił dawało się poczytać tzn. ogień z zapalonej gazety do kolektora ssącego ;-)
- Posty: 45
- Dołączył(a): 1 stycznia 2010, o 12:54
ja do swojej 9tki będę teraz lał 7100 syntetyk
lecz nie wiem co wcześniej było zalane więc będę robił płukanie silnika
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-26.html
lecz nie wiem co wcześniej było zalane więc będę robił płukanie silnika
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-26.html
- Posty: 385
- Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 16:46
- Lokalizacja: Sieradz
do teraz stosuje sie ta metode np w tranzitach 2.5D :mrgreen:mirko_w napisał(a):Dawniej "gruźlikowi" żeby odpalił dawało się poczytać tzn. ogień z zapalonej gazety do kolektora ssącego ;-)
jak zaciagnie ciepelka to w momencie robi kle kle kle :mrgreen: :lol:
- Posty: 955
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
- Lokalizacja: ostr
Wymiana oleju KAWASAKI GPZ 1000 R 1987
Potrzebuję kilku informacji, co by prawidłowo wszystko zrobić, a przy okazji czegoś nie rozpieprzyć. Chcę wymienić olej w mojej niuni. Potrzebowałbym w związku z tym instrukcję typu "tłumaczone jak pasterz krowie na granicy. Czyli gdzie jest ten filtr itd. Najbardziej byłbym wdzięczny za fotki.
[ Dodano: 17 Kwiecień 2011, 21:34 ]
Kot szuka nie błądzi!!! Poszperałem w necie. Potłumaczyłem co trzeba i już niunia stoi bez oleju i ścieka z niej olej, a jutro płukanko i zalanie świeżutkim Valvoline Synpower 4T 10W40
[ Dodano: 17 Kwiecień 2011, 21:34 ]
Kto szuka nie błądzi!!! Poszperałem w necie. Potłumaczyłem co trzeba i już niunia stoi bez oleju i ścieka z niej olej, a jutro płukanko i zalanie świeżutkim Valvoline Synpower 4T 10W40
[ Dodano: 17 Kwiecień 2011, 21:34 ]
Kot szuka nie błądzi!!! Poszperałem w necie. Potłumaczyłem co trzeba i już niunia stoi bez oleju i ścieka z niej olej, a jutro płukanko i zalanie świeżutkim Valvoline Synpower 4T 10W40
[ Dodano: 17 Kwiecień 2011, 21:34 ]
Kto szuka nie błądzi!!! Poszperałem w necie. Potłumaczyłem co trzeba i już niunia stoi bez oleju i ścieka z niej olej, a jutro płukanko i zalanie świeżutkim Valvoline Synpower 4T 10W40
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16 kwietnia 2011, o 09:15
- Lokalizacja: Czernikowo
Witam
Pytajacym dlaczego radze zalewac filtr oleju przed montazem polecam przeczytac temat: GPZ 500S - nie gasnie kontrolka oleju. W GPZ-ach zapowietrzenie pompy oleju to norma i czesty przypadek, po np.: przewrotce lub wymianie filtra. Robcie jak chcecie.
Pozdro
Pytajacym dlaczego radze zalewac filtr oleju przed montazem polecam przeczytac temat: GPZ 500S - nie gasnie kontrolka oleju. W GPZ-ach zapowietrzenie pompy oleju to norma i czesty przypadek, po np.: przewrotce lub wymianie filtra. Robcie jak chcecie.
Pozdro
- Posty: 21
- Dołączył(a): 25 lutego 2010, o 15:21
- Lokalizacja: Olsztyn
wymiana oleju Er-6n
Witajcie,
mam pytanka dotyczące wymiany oleju w Er-6
po pierwsze...wiecie może ile oleju tam wchodzi?
a po drugie...wszędzie piszą, że powinno się lać olej półsyntetyczny 10w40, a co z np z olejem syntetycznym Mobil 1 Racing 4T 15w50 który także przeznaczony jest do motocykli...na czym polega różnica?czy nie nadaje się on np do mojej Er-ki?
mam pytanka dotyczące wymiany oleju w Er-6
po pierwsze...wiecie może ile oleju tam wchodzi?
a po drugie...wszędzie piszą, że powinno się lać olej półsyntetyczny 10w40, a co z np z olejem syntetycznym Mobil 1 Racing 4T 15w50 który także przeznaczony jest do motocykli...na czym polega różnica?czy nie nadaje się on np do mojej Er-ki?
- Posty: 12
- Dołączył(a): 8 maja 2011, o 22:20
- Lokalizacja: Warszawa
Skoro producent przewidział olej 10W40 to się tego trzeba trzymać. Możesz lać półsyntetyk ze względu na to, że silnik w ERce nie jest tak mocno wyżyłowany. Polecam olej Motul 5100 10W-40.
i tak jak wspomniał kolega adamk- wymień od razu filtr.
i tak jak wspomniał kolega adamk- wymień od razu filtr.
- Posty: 289
- Dołączył(a): 23 września 2009, o 18:20
- Lokalizacja: Zamo
to wszystko zależy od tego jakim olejem zalany był wcześniej silnik.Z półsyntetycznego nie możesz przejść na full syntetyczny bo Ci wypłucze silnik. Tak przynajmniej tłumaczył mi to koleś pare lat temu w punkcie wymiany oleju. A ile się mieści oleju to chyba masz wyryte na kapie z prawej strony chodź już nie pamiętam...
- Posty: 56
- Dołączył(a): 28 sierpnia 2008, o 23:28
- Lokalizacja: Radomsko
kefiron napisał(a):Z półsyntetycznego nie możesz przejść na full syntetyczny bo Ci wypłucze silnik
Tak może się stać w przypadku motocykli prawie pełnoletnich :mrgreen: W dość młodych rocznikach ze sprawnym silnikiem nic się nie stanie :-)
- Posty: 289
- Dołączył(a): 23 września 2009, o 18:20
- Lokalizacja: Zamo
Możesz też wydać ciut więcej i zalać pełnym syntetykiem 10W40 (Motul 7100).
Z tego co pamiętam to z wymianą filtra wchodzi 1,7l, ale sprawdź na naklejce na pokrywie sprzęgła.
ER6 to młode motocykle, więc jeżeli masz relatywnie mały przebieg, to nie przejmuj się tym co było zalane wcześniej i dobierz sobie olej taki jak Tobie pasuje.
P.S.
Castrole GPS (pólsyntetyki) też są niczego sobie.
Z tego co pamiętam to z wymianą filtra wchodzi 1,7l, ale sprawdź na naklejce na pokrywie sprzęgła.
ER6 to młode motocykle, więc jeżeli masz relatywnie mały przebieg, to nie przejmuj się tym co było zalane wcześniej i dobierz sobie olej taki jak Tobie pasuje.
P.S.
Castrole GPS (pólsyntetyki) też są niczego sobie.
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
a ja ci powiem tak:
przy tysiaku zmienilem fabryczny olej(ktorego tak na prawde nikt nie wie co tam jest zalane) na motula 5100 10W40
przy 5000 km zmienilem na pelnego syntetyka 10W50(olej firmy HEIN GERICKE)silnik pracuje ciszej i lzej zmienia sie biegi.jesli nie zydzisz kasy na motonga to zalej mu pelnego syntetyka(nie iez w bajki z wyplukiwaniem silnika i wogole)
przy tysiaku zmienilem fabryczny olej(ktorego tak na prawde nikt nie wie co tam jest zalane) na motula 5100 10W40
przy 5000 km zmienilem na pelnego syntetyka 10W50(olej firmy HEIN GERICKE)silnik pracuje ciszej i lzej zmienia sie biegi.jesli nie zydzisz kasy na motonga to zalej mu pelnego syntetyka(nie iez w bajki z wyplukiwaniem silnika i wogole)
- Posty: 61
- Dołączył(a): 14 marca 2010, o 15:39
- Lokalizacja: Glogowek
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość