Exup - Kontrolka Fi

przez zunmen » 8 kwietnia 2010, o 22:51

Mario, nie miałeś wyjścia . musiałeś podpiąć eliminatory bo zapewnie w układzie ARROWa nie miałeś możliwości podpięcia sond . Nie było miejsc w kolaktorach gdzie można by je wkręcic i podłączyć . Daletego stosuje się eliminatory.
Ja bym stawiał na którąś z sond . Być moze jest walnięta . Bo to jedyne rozsądne rozwiązanie które sie nasuwa na myśl . Skoro nie ma błędu FI po podłączeniu eliminatorów to problem tkwi w sondach . Skad masz kolektory ?? Twoje oryginalne sprzed ARROWa ??

Link nie działą
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 8 kwietnia 2010, o 22:52

dokladnie tak !! wczesniej latalem na seryjnym ukladzie w zeszlym roku był Arrow a teraz cos mnie piklo na 1 komin hmm
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 8 kwietnia 2010, o 22:55

Tylko dziwne jest to ze przed regulacja zaworów wszystko było OK . Jakie jest prawdopodobieństwo ze sonda padła właśnie wtedy. Na eliminatorach wogole sie FI nie wyświetla ??
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 8 kwietnia 2010, o 22:57

a co moze byc powodem ewentualnie uszkodzonej sondy???? ten moj komin???

[ Dodano: 8 Kwiecień 2010, 22:57 ]
tak na eliminatorach zero bledu
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 8 kwietnia 2010, o 23:01

Sondy są bardzo delikatne . Słyszałem o przypadkach kiedy zjeżdżanie z krawężnika i stuknięcie o niego powodowało jej uszkodzenie.
A może podepnij jednak sondy niech się zapali FI i zrób SELF-DIAGNOSTIC TEST ?? Wywali Ci jakiś nr błędu i odczytasz co to .
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 8 kwietnia 2010, o 23:21

kurcze dales mi do myslenia przed oddaniem go do mechanika faktycznie wprowadzalem do garazu i mam taki uskok i wtedy zaryłem delikatnie i pozniej juz nie palilem moto!!!! dopiero dzisiaj !! hmmmmm :-(


jak zrobic ten SELF-DIAGNOSTIC
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 8 kwietnia 2010, o 23:37

Manual , strona 125 .
1. Turn the Ingnition switch OFF
2. Turn the Ignition switch ON
3. Ustaw ODO na wyswietlaczu i nacisnij RESET na dłuzej niz 2 sekundy
4. Wyswietli sie jakis numer na wyswietlaczu
5. Turn the ignition switch OFF
6. Odczytaj z tabeli czego dotyczy błąd
7. Usun usterke
8. Sproawdz czy błąd FI sie ju nie pali :)

Jesli wywali 33 albo 83 to są sondy :)
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 8 kwietnia 2010, o 23:49

SŁUCHAJ SMIECH NA SALI MOZESZ MI POMOC Z TYMI 2 PIERWSZYMI PUNKTAMI ???
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 8 kwietnia 2010, o 23:53

Czerwony przełącznik po prawej stronie ( do włączania lub wyłączania zapłonu )
1. Ustaw Czerowny przycisk zapłonu na OFF
2. Ustaw Czerowny przycisk zapłonu na ON
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 8 kwietnia 2010, o 23:58

hahahaha dzieki bo zamotalem sie jak mlody znalazlem juz serwisowke jeszcze raz dzieki
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 9 kwietnia 2010, o 00:01

Jak już będziesz wiedział jaki to nr to napisz . W manualu masz opisane potem kazdy błąd z osobna i mozna próbować cos podziałać. Ale stawiam na walniętą sonde . A to ze wywala Fi dopiero po 52 stopniach to pewnie chodzi o temperature spalin . Po nagrzaniu cos się z sonda dzieje i juz .
Daj znac co sie udało wywaliczyć
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 9 kwietnia 2010, o 00:07

a czy np za wysoka temperatura spalin mogla ja uszkodzic caly czas mysle o tym kominie jest dosyc krotki ??
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez Mario » 9 kwietnia 2010, o 11:18

blad 33 wiec sonda !!

wiadomo najlepiej kupic nowa ale z tym bedzie problem bo kazdy chce sprzedac jak juz z kolektorami!! czy zastosowanie na tej uszkodzonej sondzie eliminatora cos namiesza ( 2 wpieta w kompa)!!!

i dla Pana z WISZNI MALEJ staram sie byc grzeczny!!!! nikomu nie jade TUTAJ !!! bo wydaje mi sie ze lepiej w takich sytuacja stanac sobie twarza w twarz i wygarnac !!!! a jak trzeba dac sobie klapsa !!!! wiec siedz cicho!!! patrzylem na twoje odpowiedz w paru tematach ...... i faktycznie jestes dziwny koles (wszystko wie ale tak mi sie wydaje ze h....ja wiesz!!!!)
Ostatnio edytowano 9 kwietnia 2010, o 11:33 przez Mario, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 9 kwietnia 2010, o 11:31

Dokładnie :
33 - Oxygen sensor #1 inactivation, wiring open or short (Europe Models)
W manualu od strony 165 do 167 masz przyczyny. To nie musi być fizyczne uszkodzenie samej sondy. Mysle ze mechanik cos spierdzielil przy regulacji zaworów :)
Choć z drugiej strony jesli problem był by gdzies w elektornice to po zalozeniu eliminatorów dalej był by problem. eliminatorny tylko zamykają obwód na kablu i nic więcej .
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 9 kwietnia 2010, o 11:40

rozmawialem z nim twierdzi "jak kazdy " ze wszystko jest zrobione si regulacje robil tylko na zaworach wydechowych na ssacych bylo ok



to jak myslisz gdzie jest kucha??
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 9 kwietnia 2010, o 11:55

Jeśli masz czas i ochotę się pobawć pomierz napięcie na sondzie . W manualu masz wszystko dokładnie opisane .
Ale skoro w manualu jest napisne ze trzeba najpierw zagrzac silnik zeby to pomierzyć a u Ciebie FI wywala od 52 stopni to napewno to jest sonda . Jesli to by była elektornika to wywaliło by odrazu FI a nie czekało do odpowiedniej temp.
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 9 kwietnia 2010, o 15:02

wiem ze juz nuda pachnie ale jak sadzisz co moglo byc przyczyna??? czy ta moja modyfikacja mogla miec wpływ?? :-(


mam mozliwosc kupic sonde za 2 stowki hmmmm ale problem czy sie dalej w to pakowac czy lepiej wrocic do Arrowa
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez gogsu » 9 kwietnia 2010, o 15:07

Mam tez podobny problem tylko u mnie wywala FI zaraz po odpaleniu nieważne czy zimny czy ciepły elektronika czy cuś innego?
 
Posty: 47
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, o 16:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Mario » 9 kwietnia 2010, o 15:10

jakies modyfikacje robiles wydechu??
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez gogsu » 9 kwietnia 2010, o 16:10

Nie robiłem jezdziłem na oryginalu i w tamtym sezonie sie pojawiło FI lecz wsio było ok i jezdziłem dalej
 
Posty: 47
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, o 16:26
Lokalizacja: Warszawa

przez zunmen » 9 kwietnia 2010, o 19:08

Hmm Ja Ci mogę sprzedac kolektory + 2 sondy za 400 zl . Najprawdopodobniej uszkodziles sonde jak stuknąłeś i krawęznik . Raczej temperatuą spalin ich nie zepsujesz :) . To jaką masz końcówke nie ma wpływu . Stawiam na mechaniczne uszkodzenie .
Gogsu zrób seft test i sprawdz w czym tkwi problem . Samo wystąpienie FI nie musi oznaczac sond
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez gogsu » 9 kwietnia 2010, o 19:28

Jutro zrobię i zobaczymy
 
Posty: 47
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, o 16:26
Lokalizacja: Warszawa

przez Mario » 9 kwietnia 2010, o 23:12

zunmen, dzieki za propozycje ....wlasnie rozmawialem z gosciem od ktorgo kupilem komin i kumplem ze slaska ktory robil tez takie modyfikacje 4w2w1 i obaj twierdza ze spokojnie moge wpiac ten eliminator na ta uszkodzona sonde a dobra zostawic tak jak jest w kompa


co myslisz o tym???
i swoja droga piwko leci kolego do ciebie!!!
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 10 kwietnia 2010, o 10:16

No jasne ze wpinaj eliminatory :) . Przecież nie będziesz kupował sond po 200 zl za sztukę :)
Tylko pamiętaj że sonda podaje stałą wartość do komputera . Zasada działania sondy jest tak ze sprawdza na podstawie spalin czy mieszanka jest : za uboga , optymalna , za bogata .
W przypadku zastosowania eliminatorów komputer zawsze dostaje wartość . OPTYMALNA . Nawet jesli z mieszanką faktycznie coś jest nie tak
Wepnij dwa eliminatory i nie kombinuj z jednym .
A co jesli skład mieszkanki sie zmieni i komputer z jednej sondy będzie dostawał sygnał ze jest optymalna a z drugiej ze za uboga :)
Pozdro
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 10 kwietnia 2010, o 23:00

ok wpinam 2 eliminatory !!! sluchaj kata zostawic??? i rozumiem ze na eliminatorach nic nie powinienem wywinac czyli upalone gniazda lub cos podobnego
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez przeme » 10 kwietnia 2010, o 23:31

Dopiero teraz temat kuknąłem :)
Ta sonda to chyba przez stukniecie niż przerobienie układu. Ja na moim już sporo km nawinąłem i bajka, zero błędów czy innych niespodzianek. Co prawda wydech jest niby pod ten model ale też krótki więc podobnie wydmuchuje spaliny i też bez exapa.
A z tymi eliminatorami to się już raczej nie będę wypowiadał bo nie jestem w temacie ;-) Tyle tylko że ja bym jednak sondy wolał tam mieć. Po coś one są i komp z nich korzysta :-)
Z drugiej mańki w sumie exup też potrzebny a nie ma :lol: :lol: :lol:
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 kwietnia 2009, o 23:56
Lokalizacja: okolica stolicy

przez zunmen » 11 kwietnia 2010, o 10:53

Sonda podaje do komputera tylko informacje o tym czy mieszanka jest : za bogata , optymalna albo za uboga . I nic więcej . To nie działa tak ze ona wykrywa jakieś tam minimalne zmiany w spalinach i podaje do komputera informacje ze trzeba zmienić mieszankę w stosunku do aktualnego stanu o 1 % .
Ona powiedzmy ma widełki . Nie jestem ekspertem wiec ciężko mi to będzie wytłumaczyć.
Bada spaliny i jesli w spalinach związek X jest pomiędzy 200-300 jednostek to mieszanka jest optymalna . Jesli zawartość związku X jest w przedziale 100-199 to mieszanka jest za uboga . I analogicznie jeśli X jest między 301-500 to mieszanka jest za bogata I to wszystko . Podaje jakiś sygnał do komputera i na tym się kończy . Potem komputer pewnie ma ustawione jakies tam dzialania zeby zmienic stosunek paliwa i powietrza ale tez nie jakoś diametralnie .
To nie MOTO-GP :)
A eliminator poprostu podaje do komputera stałą wartość ze mieszanka jest non stop optymalna :)
Co do katalizatorów i Exupa . Katalizator jest za sondami wiec nie wpływa na skład spalin które bada sonda . Czyli informacja ktora wysyła sonda jest niezależna od tego czy jest exup lub katalizator w wydechu.
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 11 kwietnia 2010, o 11:56

czyli wpinac eliminatory i tematem sie nie przejmowac
 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

przez zunmen » 11 kwietnia 2010, o 13:46

Mario, jeśli jestes pewny ze silnik pracuje prawidłowo i skład mieszanki jest optymalny to pewnie ze wpinaj eliminatory . Wszystko powinno być dobrze
Nie mniej jednak malutkie ludziki z japoni po coś wsadzili tam te dwie sondy :)
 
Posty: 372
Dołączył(a): 21 lutego 2009, o 13:16
Lokalizacja: Kra

przez Mario » 11 kwietnia 2010, o 13:50

 
Posty: 110
Dołączył(a): 25 grudnia 2007, o 13:12
Lokalizacja: Swarz?dz k/Poznania

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości