Exup - Kontrolka Fi
levisik napisał(a):Jaki jest sens wywalania exupa ? czy właśnie przez to nie pozbywacie się mocy w dolnym zakresie obrotów ?
w 636 05-06 przepustnica która sterowana jest exupem znajduje się w standardowej końcówce wydechu więc nawet jeśli byś chciał ją pozostawić to nie ma takiej opcji.
Tak jak pisałem wcześniej, ja u siebie po wymianie wydechu (leovince sbk) nie zauważyłem spadku mocy w średnim zakresie, na wysokich obrotach może nawet coś tam wzrosło, a może to tylko wrażenie potęgowane przez głośniejszy wydech.
patryho obstawiam że spadek mocy wynika właśnie z tego ze nie kupiłeś dedykowanej końcówki tylko jakąś customową, która destabilizuje przepływ spalin...
- Posty: 161
- Dołączył(a): 24 maja 2010, o 21:08
- Lokalizacja: Wola R.\Warszawa
kontrolka Fi
hej....jestem nowa,pierwszy moto to kawasaki er6n..i mam problem,załącza mi sie kontrolka F1 przy obrotach 8tys na każdym biegu, jak próbowałam.... co to,może ktoś mi pomoc,cos doradzić?:)
Ostatnio edytowano 5 września 2011, o 14:27 przez ona :), łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 4
- Dołączył(a): 5 września 2011, o 12:48
- Lokalizacja: Katowice
Gumis0303 napisał(a):patryho, szarpniesz ją na gumę z gazu na 2 biegu po zamontowaniu PCIII? Bo tak bez wielkich modyfikacji nie wiele brakuje, ale trzeba jednak wstać i przenieść ciężar ciała na tył mocno.
U mnie idzie bez wstawania :evil: A tak swoją drogą to możliwe jest że kontrolka FI świeciła gdy miałem zasyfiony filtr powietrza? Był on naprawdę w strasznym stanie... I kontrolka podczas jazdy czasem się zapalała lecz czasem gasła, teraz gdy filtr mam wyczyszczony nie pali się...
[ Dodano: 13 Lipiec 2012, 22:24 ]
No i znowu się zaczęła palić.... Teraz wiem na 100% że to nie wina filtra powietrza. Zacina mi się silniczek od exap'u. Macie może jakieś patenty żeby go naprawić? Czy tylko wymiana na inny wchodzi w grę ?
- Posty: 152
- Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
- Lokalizacja: Bia
wymienilem dzis wydech fabryczny na Scorpina. Razem z wydechem bylo servo wheel na podmiane zamiest tego do ktorego sa mocowane linki, zrobilem tak jak w instrukcji bylo, staralem sie nie poruszyc samego silniczka - exup podczas wymiany. Niestety wyswietla mi sie blad F1 - 63 co dalej z tym fantem?
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, o 23:42
- Lokalizacja: Londyn K-K
Sir KENnY XVIII napisał(a):wymienilem dzis wydech fabryczny na Scorpina. Razem z wydechem bylo servo wheel na podmiane zamiest tego do ktorego sa mocowane linki, zrobilem tak jak w instrukcji bylo, staralem sie nie poruszyc samego silniczka - exup podczas wymiany. Niestety wyswietla mi sie blad F1 - 63 co dalej z tym fantem?
Może jakoś źle przymontowałeś te servo wheel? Tam w środku jest mechanizm który sprawdza czy napewno punkty zwrotne się zgadzają. A w ogole po przekręceniu kluczyka serwo działa ?
- Posty: 152
- Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
- Lokalizacja: Bia
no wychodzi na to ze teraz nie działa bo zgodnie z opisem błędu 63 ECU odcina zasilanie od exup... w każdym bądź razie tak na oko to nie zmieniło ustawienia a zrobiłem wczoraj z 50km
[ Dodano: 8 Maj 2013, 22:25 ]
no i po problemie (mam nadzieje) Rozkręciłem wszystko jeszcze raz i wyglądało na to ze się servo wheel poluzowało i zablokowało w skrajnej lewej pozycji, dałem podkładkę sprężynująca żeby uniknąć niespodzianek w przyszłości.
Najważniejsze jest to ze błąd już sie nie wyświetla i dioda nie wali po oczach.
[ Dodano: 8 Maj 2013, 22:25 ]
no i po problemie (mam nadzieje) Rozkręciłem wszystko jeszcze raz i wyglądało na to ze się servo wheel poluzowało i zablokowało w skrajnej lewej pozycji, dałem podkładkę sprężynująca żeby uniknąć niespodzianek w przyszłości.
Najważniejsze jest to ze błąd już sie nie wyświetla i dioda nie wali po oczach.
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, o 23:42
- Lokalizacja: Londyn K-K
Panowie, przepraszam, ale aż głupio mi odkopywać, lecz mam całkiem podobny problem co kolega z 3 strony. A więc tak: Zapalam moto - kontrolka FI zaświeca się i wciąż świeci, nawet gdy zapalam silnik - jest jakiś błąd. EXUP nie działa, nie mam żadnego zamiennika, wydech LeoVince SBK.Wszystko ładnie pięknie, lecz moto dławi się nieco, obroty trochę szaleją, a gdy przygazuję na jałowym do 5 tysięcy obrotów to schodzą poniżej tysiąca, prawie połowa. Na zimnym, gdy odpalam to też cieńko z nimi, dopiero jak się rozgrzeje to wbija. Jestem kompletnie w kropce. Nie wiem jaki numer błędu, próbowałem dzisiaj jakimiś kombinacjami z którejś ze stron w tym temacie, aby pokazało konkretnie numer, lecz nic. Może coś źle robię? Wciskałem i reset i mode naprzmiennie, razem, a nawet po kilka sekund, jedyne co zmieniło się to licznik prędkości z km/h na mph i temperatura z Celsujszy na Farenheity... Model motocykla to ZX6R 2005 rok.
Czytałem coś z poprzednich stron o eliminatorach rzekomo, które mają wpływ na sondy (gdzieś przeczytałem, że są one odpowiedzialne za ilość mieszanki dostarczanej, więc może ona jest uszkodzona i silnik dostaje za dużo zupki) - czy to jest to samo, co Servo Buddy, który wpinamy zamiast exupa? Prosiłbym Was o wytłumaczenie mi tej kwesti :oops: Jestem trochę zielony. Dodam, że świece strasznie czarne, jakby za dużo dostawał paliwa. Dodatkowo czasami po 40 km po prostu zgaśnie dławiąc się paliwem, szarpnie kilka razy i kaplica - po 2 minutach można ruszać na nowo, lecz stanie po 3 minutkach. Świecie wymienione NGK i filtr powietrza KN.
Czekam na odpowiedź i jeszcze raz przepraszam, jeśli odkopałem starocie...
Czytałem coś z poprzednich stron o eliminatorach rzekomo, które mają wpływ na sondy (gdzieś przeczytałem, że są one odpowiedzialne za ilość mieszanki dostarczanej, więc może ona jest uszkodzona i silnik dostaje za dużo zupki) - czy to jest to samo, co Servo Buddy, który wpinamy zamiast exupa? Prosiłbym Was o wytłumaczenie mi tej kwesti :oops: Jestem trochę zielony. Dodam, że świece strasznie czarne, jakby za dużo dostawał paliwa. Dodatkowo czasami po 40 km po prostu zgaśnie dławiąc się paliwem, szarpnie kilka razy i kaplica - po 2 minutach można ruszać na nowo, lecz stanie po 3 minutkach. Świecie wymienione NGK i filtr powietrza KN.
Czekam na odpowiedź i jeszcze raz przepraszam, jeśli odkopałem starocie...
- Posty: 67
- Dołączył(a): 14 lutego 2014, o 01:38
tez mam swiece ngk irydium i filtr kn z tego co wiem moto trzeba wyregulowac jesli sie to montuje bo dzieja sie rzeczy o ktorych mowisz, blad fi sprawdza sie dzieki przewodowi pod siedzeniem kierowcy nie modem czy resetem, jesli masz leo vince bez exupa musi wuswietlac blad ale malo to ma do pracy silnika jedynie jak nie masz exupa to masz odczuwalna strate mocy w niskim zakresie obrotow polecam dbkillera w celu eliminacji
- Posty: 210
- Dołączył(a): 13 stycznia 2013, o 13:18
W tej kawie nie masz sondy w wydechu. Jedyny eliminator jaki możesz zrobić to do serva (silniczek exup'a) tego pod siedzeniem. W "zrób to sam" na forum znajdziesz temat to elminatorze serva exup'a, opisałem tam wszytko co trzeba zrobić żeby FI zapalało się i gasło tak jak w oryginale. Ale jeżeli piszesz że po wymianie świec i fltra na KN zaczęło Ci wywalać fi to dziwna sprawa. Inaczej zapytam, jak przekręcisz tylko kluczyk, bez odpalania, to FI gaśnie czy nie? Jak nie to znaczy że masz problem z exup'em bo właśnie w momencie przekręcenia kluczyka servo sprawdza punkty zwrotne przepustnicy w wydechu.
- Posty: 152
- Dołączył(a): 7 czerwca 2012, o 17:43
- Lokalizacja: Bia
- Posty: 210
- Dołączył(a): 13 stycznia 2013, o 13:18
zolty przewod pod siedzeniem kierowcy przedluzyc kabelkiem i 5 razy dotknac do minusa akumulatora bodajze ale pewnosci nie mam czy nie plusa i wtedy wyswietli ci blad musisz doczytac to nic ze sie swieci caly czas tez tak mialem obstawiam exup ja zrobilem prosty oszukiwacz ale nie dziala on idealni choc blad nie wyswietla sie caly czas
- Posty: 210
- Dołączył(a): 13 stycznia 2013, o 13:18
I ja trochę temat odkopię. W mojej z 750 też mruga sobie ta kontrolka po przekręceniu kluczyka, generalnie cały czas i jest błąd FI. Wczoraj byłem u chłopaka od którego kupiłem moto, podpiął go pod kompa i pokazało, że czujnik od exupa jest odłączony. W sumie moto lepiej się zbiera od niższych obrotów ale czy nie jest to dla jego zdrówka groźne?
- Posty: 4
- Dołączył(a): 7 lipca 2014, o 10:04
- Lokalizacja: Ostro
Re: Exup - Kontrolka Fi
Siemka.
Odkopie... Przymierzam się do kupna 636 z 2005 roku, niestety nie ma oryginalnego wydechu, przez co według sprzedającego świeci kontrolka FI po zapaleniu. Nie wyczułem spadków mocy motocykla, z dołu na niskich biegach odchodzi bardzo dobrze, tylko ta kontrolka...
Czy ewentualnie jakbym kupił EXUP i podłączył, żeby komputer wyczuł opór na silniku wystarczy do zniknięcia błędu? Czy można jeździć ze świecącą się FI, jeśli brak jakichkolwiek innych dolegliwości?
P.S.
Poci się lekko z pokrywy zaworów, ale to chyba nie ma z tym nic wspólnego.
Pozdrawiam
Odkopie... Przymierzam się do kupna 636 z 2005 roku, niestety nie ma oryginalnego wydechu, przez co według sprzedającego świeci kontrolka FI po zapaleniu. Nie wyczułem spadków mocy motocykla, z dołu na niskich biegach odchodzi bardzo dobrze, tylko ta kontrolka...
Czy ewentualnie jakbym kupił EXUP i podłączył, żeby komputer wyczuł opór na silniku wystarczy do zniknięcia błędu? Czy można jeździć ze świecącą się FI, jeśli brak jakichkolwiek innych dolegliwości?
P.S.
Poci się lekko z pokrywy zaworów, ale to chyba nie ma z tym nic wspólnego.
Pozdrawiam
- Posty: 13
- Dołączył(a): 7 grudnia 2016, o 22:58
Re: Exup - Kontrolka Fi
http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?f=53&t=23948 - tu masz jak ten problem rozwiązać.
Co do pokrywy - to albo ktoś wsadził starą sfatygowaną uszczelkę po regulacji zaworów, albo pokrywa krzywa.
Co do pokrywy - to albo ktoś wsadził starą sfatygowaną uszczelkę po regulacji zaworów, albo pokrywa krzywa.
- Posty: 326
- Dołączył(a): 16 grudnia 2015, o 20:31
Re: Exup - Kontrolka Fi
Hajcu napisał(a):http://www.mojekawasaki.pl/viewtopic.php?f=53&t=23948 - tu masz jak ten problem rozwiązać.
Co do pokrywy - to albo ktoś wsadził starą sfatygowaną uszczelkę po regulacji zaworów, albo pokrywa krzywa.
Dziękuje ślicznie! Niech Bóg Ci w dzieciach wynagrodzi :D
Pozdrawiam!
- Posty: 13
- Dołączył(a): 7 grudnia 2016, o 22:58
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości