temperatura silnika - wentylator, termostat

temperatura silnika

przez gpz900r » 17 maja 2009, o 04:34

witam,mam pytanie,jestem posiadaczem drugiej gpz 900.mam problem z osiagnieciem temp.wskazowka przy ciaglej jezdzie wyhyli sie powiedzmy na 1/3 i stoi,we wczesniejszej zawsze dochodzila do polowy.dzieje sie tak tylko wtedy jak jest zimniej na dworze.w bardzo upalne dni mniej wiecej stoi w polowie.wymienilem termostat i dalej to samo.mial ktos podobny problem?dodam ze silnik jest z malym przebiegiem i sadze ze techn.jest wszystko w porzadku,moze po za tym ze dostaje mi sie olej przez usczelke na swiece ale to inna sprawa.jeszcze jedno pytanie,taka zalana swieca pogorszy spalanie?przy wymianie swiec zauwazylem ze sa zalane czesciowo olejem,wymienilem swiece ale niestety uszczelka jest do wymiany.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 21:24 przez gpz900r, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
Lokalizacja: dabrowa gornicza

przez ZenonBoski » 17 maja 2009, o 11:26

mi się zdawało że to lepiej jak moto się nie przegrzewa
może Ci wodę z chłodnicy wypija i termostat jest suchy
olej może dostawać się przez uszczelkę lub pęknięty pierścień
może zalana świeca nie pali i silnik mniej się grzeje
co do tych ułamków to u mnie wskazówka wychyla się o 1/4 i jest ok, bo tam jest kreska, a w upalne dni w mieście dochodzi max do 1/2
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

gpz900

przez gpz900r » 17 maja 2009, o 14:42

to z tego wychodzi ze masz tak samo jak ja,na wskazniku jest wyznacz.takie pole na poczatku,mi wychodzi troche ponad to pole i tak stoi,na swiatlach troche podskoczy;w upalne dni dochodzi do polowy i wlacza sie wentylator...moze tak ma byc bo wody mi nie ubywa a ponadto na pewno z czasem jakby jej bylo malo zaczal by sie gotowac.

[ Dodano: 17 Maj 2009, 14:45 ]
a co do temperatury to lepiej jakby mial to 90st,moze by troche mniej palil,wentylator zalacza mi sie jak wskaowka wyjdzie poza polowe skali,powiedzmy ze przy 95st a wiec polowa to bedzie te 90st i wydaje mi sie ze tyle powininien miec caly czas.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 21:21 przez gpz900r, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
Lokalizacja: dabrowa gornicza

przez ZenonBoski » 18 maja 2009, o 04:01

Co do temperatury to po to jest ta kreska, że tak ma być, a jak trochę podskoczy to chyba nic złego
u mnie wygląda to tak: http://img41.imageshack.us/img41/1236/termometr.jpg
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 21:20 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

gpz900

przez gpz900r » 18 maja 2009, o 12:56

u ciebie na wskazniku tez jest takie pole na poczatku,mi wychodzi troche ponad to pole i stoi,nie wiem wlasnie czy nie za malo...w starszej gpz dochodzilo zawsze do polowy.moze musi wysjc ponad te kreski i wystarczy...sam nie wiem.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 21:20 przez gpz900r, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
Lokalizacja: dabrowa gornicza

przez ZenonBoski » 18 maja 2009, o 14:18

Wskaźnik ma pokazywać czy temperatura silnika jest OK, wiec jeśli na wskaźniku jest min, max i coś po środku, znaczy że to po środku jest OK - ja tak to rozumuje. Może w poprzedniej gpz'cie miałeś coś nie tak, że się grzała
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

gpz900

przez gpz900r » 18 maja 2009, o 22:47

niestety patrzac ze strony technicznej wyglada to tak-wentylator zalacza sie ok 95st,u mnie na wskazniku jest to ponad polowa i sie zalacza wiec z tego wychodzi ze posrodku jest 90st a to jest optymalna temp.pracy silnika.,..
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
Lokalizacja: dabrowa gornicza

wentylator chlodnicy sam sie włącza

przez czarek » 21 maja 2009, o 21:36

mam jeszcze jeden problem a mianowicie gdy przechylam kawe na lewy bok to zapala sie wentylator, a jak ją prostuje to przestaje chodzić, to sie dzieje zawsze obojętnie czy włączony zapłon czy nie, czy ciepły czy zimny, nieraz usiąde na nią i też sie załączy wentylator. płyn chłodzący jest pod sam korek, i temperatura dość mocno rośnie przy jeździe w mieście, nie wiem jak było bo nie dawno nabyłem kawe.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:21 przez czarek, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 21:45
Lokalizacja: kwidzyn

przez ZenonBoski » 21 maja 2009, o 23:07

mamy rozumieć, że przed odpaleniem silnika kładziesz moto i się sam wentylator włącza :?: dziiiiiiiiwne, ale jestem ciekaw rozwiązania. może układ masz zapowietrzony :?:
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez kriszx-6r » 21 maja 2009, o 23:14

Moze by tak czujnik temp.sprawdzic???
Avatar użytkownika
 
Posty: 472
Dołączył(a): 14 czerwca 2007, o 19:30
Lokalizacja: Hamburg(D)/Biala(PL)

gpz900

przez gpz900r » 22 maja 2009, o 00:07

panowie,kabel ktory idzie do czujnika przy chłodnicy(odpowiedzialny za wl.wentylatora) wlacza sie wtedy kiedy sie go zmasuje...wiec jezeli wlacza ci sie przy np.przechyle motocykla znaczy to ze poprostu przetarl ci sie gdzies i dotyka czasami masy i tyle.zdejmij ten kabel z czujnika i przyłoz do masy- zalaczy sie wentylator...nawet przy zgaszonym zaplonie.pozdraw

[ Dodano: 22 Maj 2009, 00:13 ]
przyszla mi jeszcze jedna mysl,bo piszesz ze sie grzeje w miescie,sprawdz czy chlodnica jest goraca w kazdym miescu tzn.przy czujniku i z drugiej strony,bo jezeli masz zapowietrzony ukł.to chłodnica w jednym miejscu bedzie zimna w drugim ciepła a zeby wentylator sie załaczył od czujnika to przy nim musisz miec temp.ok95st,napisz dokladniej czy masz problemy z temp,czy sie gotuje woda a jak tak to kiedy.

[ Dodano: 22 Maj 2009, 00:15 ]
a moze ten kabel luzem wisi i czasami styka masy i sie wlacza...wyjasnilo by to dlaczego tez sie grzeje...poprostu kiedy powinien zalaczyc sie wentylator,on sie nie zalacza.
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
Lokalizacja: dabrowa gornicza

przez endriu » 22 maja 2009, o 09:12

gpz900r napisał(a):bo piszesz ze sie grzeje w miescie,


to akurat pojęcie względne, jest gorąco to się grzeje, musi sprecyzować do jakiej temp.
zreszta jak uszkodzona jest wiazka wiatraka może się nie włączyć kiedy potrzeba i będzie psikus. Ja też radzę sprawdzić przewody.
 
Posty: 1450
Dołączył(a): 19 maja 2007, o 14:41
Lokalizacja: Los Angeles, CA USA

przez czarek » 23 maja 2009, o 18:33

wskaźnik temp. dochodzi do czerwonej kreski, silnik wrzątek, płyn w zbiorniczku zimny, jakby termostat sie nie otwierał, wentyl. sie nie włączył, chłodnica jakby zimna, czy to chodzi na małym obiegu?
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 21:45
Lokalizacja: kwidzyn

gpz900

przez gpz900r » 23 maja 2009, o 18:52

wez w takim ukł.wyjmij termostat i odpal bez termostatu-oczywiscie poskładaj wszystko.chyba ze masz zastepczy.powody moga byc 2.lbo zapowietrzony albo termostat,
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
Lokalizacja: dabrowa gornicza

przez czarek » 23 maja 2009, o 19:46

ok. dzięki. tak zrobie
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 21:45
Lokalizacja: kwidzyn

temperatura silnika - wentylator sie nie załancza

przez renpa1971 » 25 maja 2009, o 20:12

jechalem poza miastem ok a w miescie w korku temp skoczyla i zaczela migac kontr a wentylator nic oprocz termostatu co to moze byc az strach jezdzic w miescie prozba doradzcie koledzy :cry:
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:06 przez renpa1971, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 1246
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez bodzio204 » 25 maja 2009, o 20:32

Sprawdź bezpiecznik odpowiadający za wentylator. Przy okazji termik na chłodnicy załączający wentylator.
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

przez renpa1971 » 25 maja 2009, o 20:42

ok jutro sprawdze dzieki
 
Posty: 1246
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez mrblack » 25 maja 2009, o 20:47

Siemka.

Sprawdź j/w bodzio podpowiada :-D .

Hehe, a umnie jest akurat na na abarot ;-) .

Mam walnięty włącznik wentyla w chłodnicy i uruchamia cooler przy 65 stopniach i praktycznie cały czas wyje.....lipa.

A teraz szukam jakiś drugi bo nówka u dealera to ok 300 zyli :evil: (VN1500)....

Pozdrówki mrblack.
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 maja 2008, o 23:00
Lokalizacja: hey Mazury

przez bodzio204 » 25 maja 2009, o 20:50

mrblack napisał(a):Mam walnięty włącznik wentyla w chłodnicy i uruchamia cooler przy 65 stopniach i praktycznie cały czas wyje


Wepnij w obwód wentyla dodatkowy przełącznik i włączaj go tylko w korkach(gdzieś pod ręką żeby był) - widziałem takie rozwiązanie i świetnie zdawało egzamin.
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
Lokalizacja: RPZ / RLE

przez renpa1971 » 26 maja 2009, o 20:29

wentylator byl odpiety od kostki pod zbiornikiem wlacznik wentylatora nie sprawdzalem ktory jest w chlodnicy ale zrobilem wlacznik przy kierze zobaczymy jak bedzie bo mi moze blok pierdolnac bo kawy sa bardzo czule na wys temp dzieki za porade :-)

[ Dodano: 26 Maj 2009, 20:36 ]
slyszalem ze wlacznik wentylatora mozna dopasowac od jakiegos koreanca daewoo tico bo orginal u dilera ok 290zyla trzeba go wykrecic i zaniesc cos dopasuja :->
 
Posty: 1246
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

wentylator nie włącza sie, czujnik temperatury silnika

przez renpa1971 » 4 czerwca 2009, o 18:06

ja z pytaniem :-) czy termik temp pod gaziorami ma cos wspolnego z zalaczaniem wentylatora
Ostatnio edytowano 14 lutego 2012, o 22:06 przez renpa1971, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 1246
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez ZenonBoski » 4 czerwca 2009, o 22:35

Wentylator włącza się jak temp płynu chłodniczego w chłodnicy się podnosi powyżej ustalonego progu
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez renpa1971 » 5 czerwca 2009, o 15:50

ale za co odpowiada ten przy silniku :-(
 
Posty: 1246
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez clubGRANT » 6 czerwca 2009, o 15:48

Jak Sam nie sprawdzisz to się nie dowiesz.
Wykręć go i przeczyść,a potem zagrzej silnik i odepnij tam kabelek i się dowiesz do czego służy bo Ja też nie wiem.
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 19:12
Lokalizacja: TYCHY

przez ZenonBoski » 6 czerwca 2009, o 18:53

rysunek masz na myśli część numer 21188 :?:
 
Posty: 2141
Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
Lokalizacja: \m/ \m/

przez renpa1971 » 6 czerwca 2009, o 21:09

nie ten rysun chodzi mi o termik sprawdzalem go zapalniczka zalaczyl 230 omow na mierniku ale nie wiem co on zalacza [wyglada jak mala swieczka z tylu silnika]

[ Dodano: 15 Czerwiec 2009, 20:30 ]
pomocy jak mostkuje od termika zeby sprawdzic wentyl to jebie bezpiecznik jak od aku do wentyla to chodzi huj wie czy termik czy termo czy ten przy silniku od czego zaczac koledzy :-( zx6r 98
 
Posty: 1246
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

temperatura silnika, termostat, wysoka temperatura

przez Despero » 8 czerwca 2009, o 16:59

Witajcie,
zmartwila mnie pewna sprawa, otoz w czasie jazdy nawet przy 60 wzwyz temp wskazuje ledwo cieply , jakies pol cm sie wskaznik podnosi, za to w korku nie duzo brakuje do czerwonego pola, wiatrak chodzi owszem ale jak dla mnie to i tak za wysoko sie trzyma. Co to moze byc ? termostat ?? bo nie chce wydac 179 zl na darmo, bo moze macie jakies inne pomysly :)

pozdro !!
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 19:53 przez Despero, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 13:09
Lokalizacja: Gda

przez jarekft » 8 czerwca 2009, o 17:28

Witam najprostrzym sposobem i niedużymi kosztami doradziłbym ci wyjąć termostat i sprawdzić czy działa,mianowicie wstaw go do jakiegoś przezroczystego naczynia i zalej gorącą wodą zobacz czy sie otworzy najlepiej wrzątkiem do pełnego otwarcia potem powoli zalewaj zimną wode i sprawdzaj jak sie zamyka i czy do konca czyli jakby zamykał obieg .Ja w samochodzie tak miałem jak opisujesz i winą był zepsuty termostat małotego poprzedni własciciel włożył nie taki jak trzeba i zaszybko się otwierał i auto było niedogrzane po wymianie jak ręką odją
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 21:35
Lokalizacja: Zielona G

przez wujek200 » 8 czerwca 2009, o 18:43

mam podobny przypadek
wczsie jazdy jest niedogrzany a na postoju normalnie
natomiast niewiem dlaczego na postoju lub w czasie wolnej jazdy ci sie gotuje ?
ja termostat juz zamowilem
obstawiam ze u ciebie jest to samo
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, o 21:37
Lokalizacja: mazowsze

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości