temperatura silnika - wentylator, termostat
temperatura silnika
witam,mam pytanie,jestem posiadaczem drugiej gpz 900.mam problem z osiagnieciem temp.wskazowka przy ciaglej jezdzie wyhyli sie powiedzmy na 1/3 i stoi,we wczesniejszej zawsze dochodzila do polowy.dzieje sie tak tylko wtedy jak jest zimniej na dworze.w bardzo upalne dni mniej wiecej stoi w polowie.wymienilem termostat i dalej to samo.mial ktos podobny problem?dodam ze silnik jest z malym przebiegiem i sadze ze techn.jest wszystko w porzadku,moze po za tym ze dostaje mi sie olej przez usczelke na swiece ale to inna sprawa.jeszcze jedno pytanie,taka zalana swieca pogorszy spalanie?przy wymianie swiec zauwazylem ze sa zalane czesciowo olejem,wymienilem swiece ale niestety uszczelka jest do wymiany.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 21:24 przez gpz900r, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 37
- Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
- Lokalizacja: dabrowa gornicza
mi się zdawało że to lepiej jak moto się nie przegrzewa
może Ci wodę z chłodnicy wypija i termostat jest suchy
olej może dostawać się przez uszczelkę lub pęknięty pierścień
może zalana świeca nie pali i silnik mniej się grzeje
co do tych ułamków to u mnie wskazówka wychyla się o 1/4 i jest ok, bo tam jest kreska, a w upalne dni w mieście dochodzi max do 1/2
może Ci wodę z chłodnicy wypija i termostat jest suchy
olej może dostawać się przez uszczelkę lub pęknięty pierścień
może zalana świeca nie pali i silnik mniej się grzeje
co do tych ułamków to u mnie wskazówka wychyla się o 1/4 i jest ok, bo tam jest kreska, a w upalne dni w mieście dochodzi max do 1/2
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
gpz900
to z tego wychodzi ze masz tak samo jak ja,na wskazniku jest wyznacz.takie pole na poczatku,mi wychodzi troche ponad to pole i tak stoi,na swiatlach troche podskoczy;w upalne dni dochodzi do polowy i wlacza sie wentylator...moze tak ma byc bo wody mi nie ubywa a ponadto na pewno z czasem jakby jej bylo malo zaczal by sie gotowac.
[ Dodano: 17 Maj 2009, 14:45 ]
a co do temperatury to lepiej jakby mial to 90st,moze by troche mniej palil,wentylator zalacza mi sie jak wskaowka wyjdzie poza polowe skali,powiedzmy ze przy 95st a wiec polowa to bedzie te 90st i wydaje mi sie ze tyle powininien miec caly czas.
[ Dodano: 17 Maj 2009, 14:45 ]
a co do temperatury to lepiej jakby mial to 90st,moze by troche mniej palil,wentylator zalacza mi sie jak wskaowka wyjdzie poza polowe skali,powiedzmy ze przy 95st a wiec polowa to bedzie te 90st i wydaje mi sie ze tyle powininien miec caly czas.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 21:21 przez gpz900r, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 37
- Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
- Lokalizacja: dabrowa gornicza
Co do temperatury to po to jest ta kreska, że tak ma być, a jak trochę podskoczy to chyba nic złego
u mnie wygląda to tak: http://img41.imageshack.us/img41/1236/termometr.jpg
u mnie wygląda to tak: http://img41.imageshack.us/img41/1236/termometr.jpg
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 21:20 przez ZenonBoski, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
gpz900
u ciebie na wskazniku tez jest takie pole na poczatku,mi wychodzi troche ponad to pole i stoi,nie wiem wlasnie czy nie za malo...w starszej gpz dochodzilo zawsze do polowy.moze musi wysjc ponad te kreski i wystarczy...sam nie wiem.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 21:20 przez gpz900r, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 37
- Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
- Lokalizacja: dabrowa gornicza
gpz900
niestety patrzac ze strony technicznej wyglada to tak-wentylator zalacza sie ok 95st,u mnie na wskazniku jest to ponad polowa i sie zalacza wiec z tego wychodzi ze posrodku jest 90st a to jest optymalna temp.pracy silnika.,..
- Posty: 37
- Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
- Lokalizacja: dabrowa gornicza
wentylator chlodnicy sam sie włącza
mam jeszcze jeden problem a mianowicie gdy przechylam kawe na lewy bok to zapala sie wentylator, a jak ją prostuje to przestaje chodzić, to sie dzieje zawsze obojętnie czy włączony zapłon czy nie, czy ciepły czy zimny, nieraz usiąde na nią i też sie załączy wentylator. płyn chłodzący jest pod sam korek, i temperatura dość mocno rośnie przy jeździe w mieście, nie wiem jak było bo nie dawno nabyłem kawe.
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:21 przez czarek, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 10
- Dołączył(a): 20 maja 2009, o 21:45
- Lokalizacja: kwidzyn
gpz900
panowie,kabel ktory idzie do czujnika przy chłodnicy(odpowiedzialny za wl.wentylatora) wlacza sie wtedy kiedy sie go zmasuje...wiec jezeli wlacza ci sie przy np.przechyle motocykla znaczy to ze poprostu przetarl ci sie gdzies i dotyka czasami masy i tyle.zdejmij ten kabel z czujnika i przyłoz do masy- zalaczy sie wentylator...nawet przy zgaszonym zaplonie.pozdraw
[ Dodano: 22 Maj 2009, 00:13 ]
przyszla mi jeszcze jedna mysl,bo piszesz ze sie grzeje w miescie,sprawdz czy chlodnica jest goraca w kazdym miescu tzn.przy czujniku i z drugiej strony,bo jezeli masz zapowietrzony ukł.to chłodnica w jednym miejscu bedzie zimna w drugim ciepła a zeby wentylator sie załaczył od czujnika to przy nim musisz miec temp.ok95st,napisz dokladniej czy masz problemy z temp,czy sie gotuje woda a jak tak to kiedy.
[ Dodano: 22 Maj 2009, 00:15 ]
a moze ten kabel luzem wisi i czasami styka masy i sie wlacza...wyjasnilo by to dlaczego tez sie grzeje...poprostu kiedy powinien zalaczyc sie wentylator,on sie nie zalacza.
[ Dodano: 22 Maj 2009, 00:13 ]
przyszla mi jeszcze jedna mysl,bo piszesz ze sie grzeje w miescie,sprawdz czy chlodnica jest goraca w kazdym miescu tzn.przy czujniku i z drugiej strony,bo jezeli masz zapowietrzony ukł.to chłodnica w jednym miejscu bedzie zimna w drugim ciepła a zeby wentylator sie załaczył od czujnika to przy nim musisz miec temp.ok95st,napisz dokladniej czy masz problemy z temp,czy sie gotuje woda a jak tak to kiedy.
[ Dodano: 22 Maj 2009, 00:15 ]
a moze ten kabel luzem wisi i czasami styka masy i sie wlacza...wyjasnilo by to dlaczego tez sie grzeje...poprostu kiedy powinien zalaczyc sie wentylator,on sie nie zalacza.
- Posty: 37
- Dołączył(a): 19 czerwca 2008, o 21:49
- Lokalizacja: dabrowa gornicza
gpz900r napisał(a):bo piszesz ze sie grzeje w miescie,
to akurat pojęcie względne, jest gorąco to się grzeje, musi sprecyzować do jakiej temp.
zreszta jak uszkodzona jest wiazka wiatraka może się nie włączyć kiedy potrzeba i będzie psikus. Ja też radzę sprawdzić przewody.
- Posty: 1446
- Dołączył(a): 19 maja 2007, o 14:41
- Lokalizacja: Los Angeles, CA USA
temperatura silnika - wentylator sie nie załancza
jechalem poza miastem ok a w miescie w korku temp skoczyla i zaczela migac kontr a wentylator nic oprocz termostatu co to moze byc az strach jezdzic w miescie prozba doradzcie koledzy :cry:
Ostatnio edytowano 13 lutego 2012, o 22:06 przez renpa1971, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 1247
- Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
- Lokalizacja: lodz
Siemka.
Sprawdź j/w bodzio podpowiada :-D .
Hehe, a umnie jest akurat na na abarot ;-) .
Mam walnięty włącznik wentyla w chłodnicy i uruchamia cooler przy 65 stopniach i praktycznie cały czas wyje.....lipa.
A teraz szukam jakiś drugi bo nówka u dealera to ok 300 zyli :evil: (VN1500)....
Pozdrówki mrblack.
Sprawdź j/w bodzio podpowiada :-D .
Hehe, a umnie jest akurat na na abarot ;-) .
Mam walnięty włącznik wentyla w chłodnicy i uruchamia cooler przy 65 stopniach i praktycznie cały czas wyje.....lipa.
A teraz szukam jakiś drugi bo nówka u dealera to ok 300 zyli :evil: (VN1500)....
Pozdrówki mrblack.
- Posty: 37
- Dołączył(a): 25 maja 2008, o 23:00
- Lokalizacja: hey Mazury
mrblack napisał(a):Mam walnięty włącznik wentyla w chłodnicy i uruchamia cooler przy 65 stopniach i praktycznie cały czas wyje
Wepnij w obwód wentyla dodatkowy przełącznik i włączaj go tylko w korkach(gdzieś pod ręką żeby był) - widziałem takie rozwiązanie i świetnie zdawało egzamin.
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17 kwietnia 2009, o 22:03
- Lokalizacja: RPZ / RLE
wentylator byl odpiety od kostki pod zbiornikiem wlacznik wentylatora nie sprawdzalem ktory jest w chlodnicy ale zrobilem wlacznik przy kierze zobaczymy jak bedzie bo mi moze blok pierdolnac bo kawy sa bardzo czule na wys temp dzieki za porade :-)
[ Dodano: 26 Maj 2009, 20:36 ]
slyszalem ze wlacznik wentylatora mozna dopasowac od jakiegos koreanca daewoo tico bo orginal u dilera ok 290zyla trzeba go wykrecic i zaniesc cos dopasuja :->
[ Dodano: 26 Maj 2009, 20:36 ]
slyszalem ze wlacznik wentylatora mozna dopasowac od jakiegos koreanca daewoo tico bo orginal u dilera ok 290zyla trzeba go wykrecic i zaniesc cos dopasuja :->
- Posty: 1247
- Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
- Lokalizacja: lodz
wentylator nie włącza sie, czujnik temperatury silnika
ja z pytaniem :-) czy termik temp pod gaziorami ma cos wspolnego z zalaczaniem wentylatora
Ostatnio edytowano 14 lutego 2012, o 22:06 przez renpa1971, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 1247
- Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
- Lokalizacja: lodz
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
rysunek masz na myśli część numer 21188 :?:
- Posty: 2140
- Dołączył(a): 30 października 2008, o 04:22
- Lokalizacja: \m/ \m/
nie ten rysun chodzi mi o termik sprawdzalem go zapalniczka zalaczyl 230 omow na mierniku ale nie wiem co on zalacza [wyglada jak mala swieczka z tylu silnika]
[ Dodano: 15 Czerwiec 2009, 20:30 ]
pomocy jak mostkuje od termika zeby sprawdzic wentyl to jebie bezpiecznik jak od aku do wentyla to chodzi huj wie czy termik czy termo czy ten przy silniku od czego zaczac koledzy :-( zx6r 98
[ Dodano: 15 Czerwiec 2009, 20:30 ]
pomocy jak mostkuje od termika zeby sprawdzic wentyl to jebie bezpiecznik jak od aku do wentyla to chodzi huj wie czy termik czy termo czy ten przy silniku od czego zaczac koledzy :-( zx6r 98
- Posty: 1247
- Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
- Lokalizacja: lodz
temperatura silnika, termostat, wysoka temperatura
Witajcie,
zmartwila mnie pewna sprawa, otoz w czasie jazdy nawet przy 60 wzwyz temp wskazuje ledwo cieply , jakies pol cm sie wskaznik podnosi, za to w korku nie duzo brakuje do czerwonego pola, wiatrak chodzi owszem ale jak dla mnie to i tak za wysoko sie trzyma. Co to moze byc ? termostat ?? bo nie chce wydac 179 zl na darmo, bo moze macie jakies inne pomysly :)
pozdro !!
zmartwila mnie pewna sprawa, otoz w czasie jazdy nawet przy 60 wzwyz temp wskazuje ledwo cieply , jakies pol cm sie wskaznik podnosi, za to w korku nie duzo brakuje do czerwonego pola, wiatrak chodzi owszem ale jak dla mnie to i tak za wysoko sie trzyma. Co to moze byc ? termostat ?? bo nie chce wydac 179 zl na darmo, bo moze macie jakies inne pomysly :)
pozdro !!
Ostatnio edytowano 16 lutego 2012, o 19:53 przez Despero, łącznie edytowano 1 raz
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24 maja 2009, o 13:09
- Lokalizacja: Gda
Witam najprostrzym sposobem i niedużymi kosztami doradziłbym ci wyjąć termostat i sprawdzić czy działa,mianowicie wstaw go do jakiegoś przezroczystego naczynia i zalej gorącą wodą zobacz czy sie otworzy najlepiej wrzątkiem do pełnego otwarcia potem powoli zalewaj zimną wode i sprawdzaj jak sie zamyka i czy do konca czyli jakby zamykał obieg .Ja w samochodzie tak miałem jak opisujesz i winą był zepsuty termostat małotego poprzedni własciciel włożył nie taki jak trzeba i zaszybko się otwierał i auto było niedogrzane po wymianie jak ręką odją
- Posty: 13
- Dołączył(a): 20 maja 2009, o 21:35
- Lokalizacja: Zielona G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości