opony motocylowe - jakie? naprawiać? inny rozmiar?

przez levisik » 1 sierpnia 2011, o 11:19

Rozumiem, ale mówię Ci, przelatałem 2 sezony na różnych kapciach z tyłu. Osobiście najlepiej mi się jeździło na kapciach:
1. Dunlop d207
2. Dunlop d208
3. Michelin power sport (czy jakoś tak).

na metzelerach, bridstonach i różnych innych modelach jeździło mi się dużo gorzej (może trafiłem na kiepskie modele, nie wiem) - to moje indywidualne zdanie.
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

przez hajen » 1 sierpnia 2011, o 11:36

hajen
 

przez extradam » 1 sierpnia 2011, o 11:54

elo
bardzo dobra opona , mam u siebie taką (pilot sport) tylko inny rozmiar i ładnie trzyma, miękka, dobra nawet na deszcz... :-D
 
Posty: 68
Dołączył(a): 28 kwietnia 2011, o 22:36

przez levisik » 1 sierpnia 2011, o 12:03

no wydaje się być spoko :>
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

przez hajen » 1 sierpnia 2011, o 13:52

A nie wydaje sie wam jakas taka dohamowana, czy dziwnie zużyta?
hajen
 

przez levisik » 1 sierpnia 2011, o 14:14

wyje się być spoko i w ludzkich pieniądzach.
 
Posty: 1948
Dołączył(a): 10 lipca 2009, o 23:55
Lokalizacja: Warszawa

przez hajen » 1 sierpnia 2011, o 14:35

OK, zamówiłem Michelin Pilot Sporty za 99zł. Za montaż z wyważeniem wezmą pewnie 20zł minimum, ale to i tak mało w sumie jak na motocykl :) To teraz czekać, zakładać i śmigać dalej.
hajen
 

przez Xaime91 » 4 sierpnia 2011, o 18:28

hajen napisał(a):Sporty


właśnie to sporty mnie zmyliło jak kiedys kupywałem opone do GS 500

sa michelin pilot power SPORT a tu mi nie pasowało to sportY a miałem słuszne obawy... masakrycznie mi sie na niej jeździło, juz wolałem bridgestone'a battlax bt 45 bodajże
 
Posty: 137
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, o 19:33
Lokalizacja: Wro (Pasikurowice)

przez Xaime91 » 4 sierpnia 2011, o 18:42

swiezak90 napisał(a): a z tyłu 180/55


odświeże temacik... w mojej 95 rok zalecana na tył jest 160/60 z tego co wiem

upchnąłes w swojej 180/55 bez problemu ? ja mam aktualnie 170/60 i jest git ale takie jak chce teraz kupic jest tylko w rozmiarze 180/55 i boje sie ze nie wlizie miedzy wachacz a nie bede kupywał zeby zaraz ja znowu sprzedawac w razie czego...
 
Posty: 137
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, o 19:33
Lokalizacja: Wro (Pasikurowice)

przez hajen » 4 sierpnia 2011, o 18:46

Jezdze na niej i poki co jest ok. GPZ'ta ma oponke jak od roweru, wiec chyba nie ma az tak duzej roznicy - tym motocyklem nie tnie sie winkli w prawdziwym sportowym stylu. Porównując do 9 letniego Dunlopa to niebo a ziemia :D
hajen
 

przez 636 » 4 sierpnia 2011, o 18:46

 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez bonzo320i » 4 sierpnia 2011, o 21:27

Xaime91 napisał(a):upchnąłes w swojej 180/55 bez problemu ? ja mam aktualnie 170/60 i jest git ale takie jak chce teraz kupic jest tylko w rozmiarze 180/55 i boje sie ze nie wlizie miedzy wachacz


wejdzie bez problemu nie wiem skąd te obawy?? zresztą masz kilka postów wyżej wyraźnie napisane że właśnie taki rozmiar był stosowany
Avatar użytkownika
 
Posty: 631
Dołączył(a): 14 lipca 2009, o 21:39
Lokalizacja: Ko

przez Xaime91 » 4 sierpnia 2011, o 22:54

bonzo320i napisał(a):zresztą masz kilka postów wyżej wyraźnie napisane że właśnie taki rozmiar był stosowany


no tak tylko ze w tych po lifcie 0d 98roku, a nie mam pewnosci czy np rozstaw wachacza nie był zwiekszony... no ale jak tak to zaryzykuje
 
Posty: 137
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, o 19:33
Lokalizacja: Wro (Pasikurowice)

przez bonzo320i » 5 sierpnia 2011, o 16:14

Xaime91 napisał(a):no tak tylko ze w tych po lifcie 0d 98roku, a nie mam pewnosci czy np rozstaw wachacza nie był zwiekszony... no ale jak tak to zaryzykuje


kolego czytaj na spokojnie i ze zrozumieniem, jaki lift?? przecież w pierwszym moim poście tego tematu wyraźnie napisałem że zakładałem do swojej ZX6R z 96roku i pasiło, wiec bez paniki :mrgreen:
Avatar użytkownika
 
Posty: 631
Dołączył(a): 14 lipca 2009, o 21:39
Lokalizacja: Ko

przez Xaime91 » 5 sierpnia 2011, o 17:25

bonzo320i napisał(a):kolego czytaj na spokojnie i ze zrozumieniem, jaki lift?? przecież w pierwszym moim poście tego tematu wyraźnie napisałem że zakładałem do swojej ZX6R z 96roku i pasiło, wiec bez paniki


sory właśnie jak juz napisałem to zauważyłem dopiero :D umknęło mi :D proszę o wybaczenie :mrgreen:
 
Posty: 137
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, o 19:33
Lokalizacja: Wro (Pasikurowice)

przez wierzba6 » 29 października 2011, o 17:46

W sumie moje poyranie pasuje do tematu więc nie zakładam nowego, jako ze tylna opona zrownala mi się ze wskaźnikiem zużycia powoli myśle nad tym co dalej, to mój pierwszy sezon więc mam pytanie , ile tn wskaźnik ma wspólnego z realnym stanem opony znaczy czy jak już do niego dotrze się opona to traci właściwości szybko czy można jeszcze polatac, jak tak to ile? Bo boki opony mam całkiem dobre a to w winklach najważniejsze chyba,. I 2 pytanie skoro przód mam dobry to mogę wymienić sam tył ( na taki sam jak był) czy muszę obie na raz? Mam qualifiery w z750
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28 czerwca 2011, o 13:12
Lokalizacja: Sopot

przez Gumis0303 » 29 października 2011, o 17:56

wierzba6, możesz latać aż się bieżnik skończy, sam latam aż do momentu gdy sznurki/ druty zaczną z opony wystawać. Na nowej "okrągłej" oponie się jednak przyjemniej lata w zakrętach niż na kwadratowej. Jeśli masz przód jeszcze dobry, to go nie wymieniaj. Można założyć opony innego producenta, natomiast trzeba raczej je rozsądnie dobrać i pamiętać o oryginalnych wymiarach.
 
Posty: 289
Dołączył(a): 23 września 2009, o 18:20
Lokalizacja: Zamo

przez 636 » 29 października 2011, o 17:59

1.Cała wiedza forum o oponach zebrana w jednym temacie, jakie? zmiana rozmiaru itp.
2. Jesli szukasz pomocy w tej dziedzinie, przeczytaj ten temat.
3. Chcesz zmienic rozmiar opony? w tym temacie dowiesz sie czy mozna i czy jest to wykonalne
4. Jesli nie znalazles odpowiedzi pewnie zle szukales, wroc do punktu nr 2.

p.s jezeli jakims cudem w tym temacie nie ma odpowiedzi na nurtujace cie pytanie, załóż nowy temat(dotyczy nowego modelu opony). Ktorys z moderatorow napewno oceni czy tak bylo i ewentualnie nagrodzi lub tez nie ostrzezeniem za "śmiecenie" :mrgreen:
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

180/55/17 Avon AV60 Viper

przez kaszub » 21 marca 2012, o 00:45

Interesuje mnie tej marki Opony 180/55/17 Avon AV60 Viper

proszę o wypowiedzi na temat tej marki dobre i złe cechy

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... &country=1

Jak użytkowałeś tej marki lub użytkujesz to podziel się opinia , bez jakich kol wiek a ja bym kupił taka ... Proszę tylko o odpowiedzi na temat tej marki opony bez spamu :lol:
Ostatnio edytowano 21 marca 2012, o 01:03 przez kaszub, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez czarny » 21 marca 2012, o 00:50

wiesz kaszub jakiś czas temu renpa pisał coś tutaj chyba o tych oponach że zajebiście się trzymają asfaltu ;-)
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, o 16:38
Lokalizacja: jestem

przez kaszub » 21 marca 2012, o 00:56

180/55/17 Avon AV60 Viper sam wygaśniesz zaraz idź spać koneserze oj dostaniesz na zlocie :lol:

cd, wiem tyle że opona coraz bardziej popularna w Angli ale jak z przyczepnością :?: jak się grzeje :?: jak w deszczu sie sprawia :?: :roll:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez Sprint110 » 1 kwietnia 2012, o 09:48

witam mam pytanie odnośnie opony przedniej ale z ogranicznikiem prędkości do 210km/h co moze sie z nią stać jak będe jechał o wiele wiecej niż ta prędkość bo mam taka założona na przodzie w zx9r ????
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 marca 2012, o 12:05

przez nitro99 » 1 kwietnia 2012, o 09:58

prosta odpowiedz jk powyzej 210 to juz tylko na gumie wtedy bedzie ok:)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez hajen » 1 kwietnia 2012, o 11:06

Opona sklada sie z wielu warstw i sa one przystosowane do odpowiednich przeciazen i sil odsrodkowych. Zalozenie opony z nizszym indeksem moze powodowac odksztalcanie sie opony przy wyzszych predkosciach, robienie sie jaja, odrywanie sie warstwy bieznika od warstwy konstrukcji opony. Przy skrajnych obciazeniach moze ci pierd***ac. Jak nie przekraczasz 210, to powinno byc ok. Powyzej bym nie ryzykowal :).

Radzilbym Ci mimo wszystko zmienic na indeks W ;p.
hajen
 

przez jewon » 1 kwietnia 2012, o 11:10

a jezeli opony z indeksem W do 270/h sa przypisane do sprzetów które latają po 290 lub wiecej??
 
Posty: 1117
Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
Lokalizacja: Jaworzno

przez nitro99 » 1 kwietnia 2012, o 11:16

no kurfa wlasnie:) sam nad tym rozmyslam:)
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 28 lutego 2010, o 21:44
Lokalizacja: Warszawa

przez 636 » 1 kwietnia 2012, o 11:44

jewon, wtedy stosujesz Y
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

przez jewon » 1 kwietnia 2012, o 11:47

to znajdz mi opone w rozmiarze 190 lub 200 z indeksem Y chyba że sześćsetki śmigaja na 200
 
Posty: 1117
Dołączył(a): 10 października 2010, o 23:29
Lokalizacja: Jaworzno

przez Sprint110 » 1 kwietnia 2012, o 12:22

na tej oponie do 210km jechałem 230km ale przez chwile na A4 wiecej juz sie boje nie będe jej zmieniał bo przejechałem na niej dopiero 7tyś km tylko ze mechanik po założeniu opony w serwisie dopiero mi o tym powiedział tył mam do 270km wiec te 210 to można powiedzieć ze trzeci hamulec zeby nie przesadzać hehe
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 marca 2012, o 12:05

przez 636 » 1 kwietnia 2012, o 12:37

jewon, a nie ma (w) powyzej 270?
 
Posty: 2588
Dołączył(a): 11 lutego 2009, o 23:18
Lokalizacja: chrzan

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
cron