akumulator, prostownik - jaki kupic? oraz inne problemy
- Posty: 90
- Dołączył(a): 10 października 2007, o 23:23
- Lokalizacja: z Marsa
- Posty: 73
- Dołączył(a): 26 marca 2010, o 18:23
- Lokalizacja: ok
Kup Unibat wloski i bedziesz zadowolony ja z przesylka 103zyla zaplacilem.Na zlot ladowalem 1 raz i caly czas trzyma(alarm zalozony)nie czesto latam bo pogoda w dupe.Poprzednio tez mialem Unibat i 7 lat banglal :-D a cinszczyzny w pyte jest,a ten sprawdzony jest http://moto.allegro.pl/item1027640557_u ... szawa.html
- Posty: 1247
- Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
- Lokalizacja: lodz
- Posty: 73
- Dołączył(a): 26 marca 2010, o 18:23
- Lokalizacja: ok
Zx6r ładowanie,aku
witam.Mam od wczoraj taki problem pojechalem wczoraj ze goleniowa do szczecina jest to jakies 50km i gdy dojechalem zgasilem moto i powiem ze jak wyjezdzalem z domu to moto odpalilo odrazu i po jakies 15min chcialem odpalic moto i nie zaskoczyl mi odrazu i chcialem jeszcze raz przekrecic a tu dupa aku coraz slabiej zaczeło krecic i zdechło calkiem ;/ pozniej od auta odpalilem koles mi pomogl i normalnie odpalilem i przyjechalem znow do goleniowa i chcialem zobaczyc specalnie nie zapalilem od pierwszego tylko przekrecilem raz i proboje 2 raz a tu dupa znow coraz slabiej kreci ;/ i znow nie zapalil i podlaczylem go pod prostownik i podladowalem jakies 20min i odpalil co to moze byc czy to aku do wywalenia?? troche ponad rok temu wymienialem aku.... czy moze nie dloladowuje go?? czy moze gdzies prad ucieka??? jak to sprawdzic?? mam nadzieje ze mi pomozecie bo jest teraz problem bo cieplo a tu tragedia bo mozna pojechac gdzies i juz nie zapalic ;/ z gory dzieki za pomoc moze spotkaliscie sie z takim problemem to jest zx6r 2000rok
- Posty: 81
- Dołączył(a): 1 listopada 2009, o 10:16
- Lokalizacja: Goleni
cyt. ...czy to aku do wywalenia??
no chyba sam sobie odpowiedziałeś ;-)
sprawdź jeszcze ładowanie miernikiem (lub u elektryka) na odpalonym moto na klemach powinien mieć coś koło >14V/5000 obr.
sprawdź klemy, czy nie brudne, jesli słabo ładuje może być uzwojenie statora w alternatorze walnięte (zwarcie), albo regler :-/
no chyba sam sobie odpowiedziałeś ;-)
sprawdź jeszcze ładowanie miernikiem (lub u elektryka) na odpalonym moto na klemach powinien mieć coś koło >14V/5000 obr.
sprawdź klemy, czy nie brudne, jesli słabo ładuje może być uzwojenie statora w alternatorze walnięte (zwarcie), albo regler :-/
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6 grudnia 2009, o 12:35
- Lokalizacja: Mordor
- Posty: 61
- Dołączył(a): 30 listopada 2009, o 18:21
- Lokalizacja: Krak
hmmmm no musze sprawdzic bo to dziwne ogolnie jest w poniedzialek bede sie z tym mierzyl hmmm jeszcze jedno zapomnialem ze jak jezdzilem jakis czas temu i pozniej jakos moto stalo okolo 2tyg i tez chcialem sobie pojezdzic to tez dupa nawet nie cyknal i musial sie ladowac.;/ mozna jakos sprawdzic czy aku jest dobre?? bo moze byc tak ze on go laduje i wszystko jest ok ale moze byc tak ze poprostu jakas cela jest uszkodzona i nie ma pelnej pojemnosci aku jest chyba taka mozliwosc??
- Posty: 81
- Dołączył(a): 1 listopada 2009, o 10:16
- Lokalizacja: Goleni
Neon87 słuchaj sprawdź tak jak napisałem wyżej, jeśli ładowanie jest, a aku padnięte (cela) to i tak go nie naprawisz :cry: aku można sprawdzić podpinając do w pełni naładowanego, odbiornik, a w obwód amperomierz :roll: i tak w uproszczeniu bez wzorów, jesli aku 9Ah przy poborze 1A wytrzymuje pow 8godz.jest ok, ale to czysta teoria, podłącz dwie żarówki dajmy na to 55/60W i jeśli poświecą ładna "chwilę" to ok, jeśli nie...
edit. ah jeszcze jedno jeśli pod prostownikiem prąd ładowania szybko malej i wydaje się być naładowany ale szybko pada, to aku nie ma pełnej pojemności, lub jeśli prąd ładowania jest ok lub duży a aku dalej nie naładowane to ma zwarcie. :mrgreen:
edit. ah jeszcze jedno jeśli pod prostownikiem prąd ładowania szybko malej i wydaje się być naładowany ale szybko pada, to aku nie ma pełnej pojemności, lub jeśli prąd ładowania jest ok lub duży a aku dalej nie naładowane to ma zwarcie. :mrgreen:
- Posty: 486
- Dołączył(a): 6 grudnia 2009, o 12:35
- Lokalizacja: Mordor
mam pytanie taki może być http://www.moto.allegro.pl/item10416268 ... ninja.html
- Posty: 73
- Dołączył(a): 26 marca 2010, o 18:23
- Lokalizacja: ok
- Posty: 73
- Dołączył(a): 26 marca 2010, o 18:23
- Lokalizacja: ok
sluchajcie bylem wlasnie w garazu i wczoraj aku ladowalem cala noc i dzisiaj mowie sproboje odpalic i odpalila bez szemrania ale zgasilem ja i mowie wlacze swiatla na chwile i polaliy sie moze 2 no moze 3min i nawet nie cyknol co to chyba akau co nie do wymiany??
- Posty: 81
- Dołączył(a): 1 listopada 2009, o 10:16
- Lokalizacja: Goleni
Mam identyczny problem, który aktualnie jest w trakcie rozwiązywania,
Po zimie moto nie chciało zagadać. PowerStation, zagadał, polatał 20 minut i zdechł na amen.
Pierwsza diagnoza cell'e w aku. Aku wymienione na nowe. Miernikem przetestowane i niestety problem okazuję się poważniejszy - bo prąd ładowania 14V to jednak tętnienie spore 1,45V. Wstępna diangnoza elektryka samochodowego - diody na alternatorze/brak połączenia w przewodach (prztarte lub przerwane), lub zaśniedziałe styki w regulatorze napięcia...
Dam znać jak już to rozgryzę.
//edit: literówki//
[ Dodano: 31 Maj 2010, 18:50 ]
Sorry za ppp ale niestety nie jestem w stanie już go wyedytować.
Problem został rozwiązany (przynajmniej mój).
Problemem był akumulator, który zakończył swój żywot.
Najprawdopodobnie z mojej winy - ładowałem go po zimie starym prostownikiem produkcji CCCP ;/, a z racji tego, że aku było zupełnie rozładowane, to pewnie duży prąd ładowania załatwił cell'e.
Proponuję Ci "skołowanie" testera do aku i zrobienia kilku pomiarów.
U mnie sprawa wysokiego tętnienia wynikala z falowania obrotami - jak już mierzymy takim miernikiem to na stałych obrotach silnika ;).
Jeżeli masz voltomierz, to odpal motocykl i dodając gazu, oraz włączając i wyłączając światła sprawdź prąd ładowania. Wg. mojej serwisówki powinien zawierać się w przedziale 14,2V do 15,2V.
Po zimie moto nie chciało zagadać. PowerStation, zagadał, polatał 20 minut i zdechł na amen.
Pierwsza diagnoza cell'e w aku. Aku wymienione na nowe. Miernikem przetestowane i niestety problem okazuję się poważniejszy - bo prąd ładowania 14V to jednak tętnienie spore 1,45V. Wstępna diangnoza elektryka samochodowego - diody na alternatorze/brak połączenia w przewodach (prztarte lub przerwane), lub zaśniedziałe styki w regulatorze napięcia...
Dam znać jak już to rozgryzę.
//edit: literówki//
[ Dodano: 31 Maj 2010, 18:50 ]
Sorry za ppp ale niestety nie jestem w stanie już go wyedytować.
Problem został rozwiązany (przynajmniej mój).
Problemem był akumulator, który zakończył swój żywot.
Najprawdopodobnie z mojej winy - ładowałem go po zimie starym prostownikiem produkcji CCCP ;/, a z racji tego, że aku było zupełnie rozładowane, to pewnie duży prąd ładowania załatwił cell'e.
Proponuję Ci "skołowanie" testera do aku i zrobienia kilku pomiarów.
U mnie sprawa wysokiego tętnienia wynikala z falowania obrotami - jak już mierzymy takim miernikiem to na stałych obrotach silnika ;).
Jeżeli masz voltomierz, to odpal motocykl i dodając gazu, oraz włączając i wyłączając światła sprawdź prąd ładowania. Wg. mojej serwisówki powinien zawierać się w przedziale 14,2V do 15,2V.
- Posty: 100
- Dołączył(a): 16 stycznia 2009, o 16:00
- Lokalizacja: Kielce /
Czy ktoś z was śmiga na akumulatorze powyżej 2 lat? Bo muszę zmienić aku, wcześniej był zamontowany M-line i wytrzymał 2 sezony. upatrzyłem Varty http://www.allegro.pl/item1056241168_ak ... _10ah.html Czy ktoś na takim śmiga?
- Posty: 80
- Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 21:14
- Lokalizacja: R
Odnawiam temat bo mi aku padło i trzeba naładować, w kawie mam aku 9Ah, czy taka ładowarka zda egzamin ? (jest do 8Ah) http://allegro.pl/ladowarka-akumulatoro ... 13170.html
- Posty: 88
- Dołączył(a): 17 lipca 2009, o 16:10
- Lokalizacja: Rumia
Mihau, ja polecam taki ma i jestem z niego bardzo zadowolony może podłaczyć nawet na rok ja mam model charge 18
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... nik+TELWIN
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... nik+TELWIN
- Posty: 3764
- Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
- Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE
to dorzuć 20 zł i kup sobie coś takiego
a jak już chcesz coś po kosztach totalnie to elektroda.pl kilka schematów jest kwestia polutowania :mrgreen:
a jak już chcesz coś po kosztach totalnie to elektroda.pl kilka schematów jest kwestia polutowania :mrgreen:
- Posty: 676
- Dołączył(a): 4 listopada 2009, o 12:40
- Lokalizacja: Warszawa
Wy naprawdę ładujecie tym akumulatory? Ten prostowniczek ma cholernie niskie natężenie prądu ładowania. 800mA to tylko 0,8A.Nie ładuje za długo?(jakieś 10godzin) Ja używam normalnego prostownika o stałym natężeniu 6A. Aku mam gotowe po 3 godzinach i tak tylko 2 razy musiałem doładowywać akumulator, ale dlatego że jest cholernie stary i słabo już trzyma prąd. Na wiosnę kupię nowy.
- Posty: 220
- Dołączył(a): 16 sierpnia 2010, o 14:57
- Lokalizacja: Pisz, Mazury
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość