świece, przewody WN - jakie?, wymiana świec

Wymiana przewodów zapłonowych WN

przez Angel. » 16 lutego 2011, o 23:08

Panowie, od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie wymiana przewodów zapłonowych. Zupełnie nie mam pojęcia czy kiedykolwiek u mnie były wymieniane, a że nie jest to sprawa jakoś nadzwyczaj droga, to wymienię póki jest czas i ochota :-P

Szukajka nie pokazała nic sensownego, dlatego powstaje temat. Jak u was wygląda sprawa z wymianą przewodów? Wiadomo, wymiana świec co sezon a jak z przewodami? W internecie nie znalazłem czegoś takiego jak przewody zapłonowe do Kawasaki, gotowe zestawy itd. Może macie jakieś polecone, bo wiadomo że nie jest to zwykły kabel

Pod koniec sezonu jak się przeprowadziłem, GPZtka stała tydzień pod domem na podwórku i mimo, że świece były niemalże nóweczki to niechętnie zapalała, co się przedtem w ogóle nie zdarzało. Z tym, że wcześniej nie miałem okazji ani potrzeby odpalać moto jak było jeszcze mokre po nocy.


Jak sprawa wygląda, gdy ktoś oddaje moto na serwis? W przypadku samochodów to wiem, że mało kto dba i pamięta o wymianie przewodów ale jak jest w przypadku moto? Oddając moto na serwis i zlecając sezonowe naprawy/wymiany dostaję kabel z metra cięty czy są jakieś zestawy? A może w ogóle się nie wymienia?


pozdrawiam
 
Posty: 327
Dołączył(a): 2 marca 2010, o 16:52

przez pepus11 » 17 lutego 2011, o 00:02

Drwal napisał(a):Założyłem irydowe NGK :-)

[ Dodano: 16 Luty 2011, 21:20 ]
Pepus11 jak byś sie troszke znał na pracy silnika to byś nie opowiadał takich bzdur.To tyle co mam do powiedzenia na temat twojej wypowiedzi.Skoro uwazasz ze swieca w silniku jest mało ważna to załóż sobie polskie iskry za 4zł bo po co przepłacać skoro nie ma różnicy :-P


Kolego ja nie polecałem żadnej iskry czy jakiegoś badziewia tylko normalną świece taką jak przewiduje serwisówka , Moto ci płynniej chodzi i lepiej zapala bo gaźniki czyściłeś ciekawe czy także synchronizowałęś :-P .
napisz ile dałeś za te super świece dla porównania ngk o numerze zgodnym z serwisówką około 20 zł/szt , ale widać znasz się lepiej na pracy silnika niż ja to nie będę się kłócił
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez pepus11 » 17 lutego 2011, o 00:10

nie wiem dokładnie jak u ciebie jak masz cewkę zapłonową i od niej idzie ci gruby kabel WN do fajfki to można wymienić na pewno coś z NGK podejdzie najlepiej odrazu z całą fajfką co do kosztów to ??
a np u mnie w zx9 i wielu innych motongach są cewkofajfki czyli teoretycznie kabli wysokiego napięcia niema do każdej takiej cewkofajfki jest wtyczka z dwoma cienkimi kabelkami jeżeli masz taki wynalazek w swoim moto to się nie wymienia jak nie jest uszkodzone
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez WI » 17 lutego 2011, o 01:25

Irydowe są poprostu lepsze i tyle!!!! Jak ktoś nie wierzy to niech sobie założy i sam sprawdzi,jest różnica i ..j! Jeśli ktoś się pyta które są lepsze to odpowiedz jest jedna- irydowe!.a to czy są droższe 2 lub 5 razy od seryjnych nie powinno mieć znaczenia jak się ktoś pyta o irydowe to znaczy ze go na nie stać i chce uzyskać żetelną informację.
Pierwsze irydówki założyłem do zx6 2001r i była duża różnica moto paliło bez ssania,lepiej ciągneło na wyższych biegach. Można to porównać do benzyny95 i v-power racing,ale jak ktoś jeżdzi jak p.... i tylko w korkach po mieście to niech mu będzie'' różnica nie zauważalna'' Tyle w temacie.
 
Posty: 87
Dołączył(a): 4 lipca 2009, o 03:01
Lokalizacja: OLSZTYN

przez pepus11 » 17 lutego 2011, o 03:06

Trafne porównanie do benzyny zwykłej 95 i v-power swego czasu był spory artykuł w gazecie chyba auto świat już dobrze nie pamiętam porównywali właśnie te " lepsze paliwa " nie tylko v power ale i na innych stacjach i na różnych samochodach ,ale nie na odczucia tylko na hamowni i na żadnym paliwie moc na tyle nie wzrosła żeby móc powiedzieć że jest lepsze różnice były na tyle niewielkie co błąd pomiarowy .Co do tych świec nie powiedziałem że są gorsze ale mają większą żywotność mocniejszą iskrę ale poprawiają pracę silnika w tak niewielkim stopniu jak nie wcale że według mnie nie warto przepłacać ,a jeżeli ktoś chce sobie takie założyć to oczywiście może jak go stać , ja bym wolał te pieniądze na paliwo przeznaczyć :-)
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez Angel. » 17 lutego 2011, o 10:20

Żeby dostać się do swoich, musiałbym zdjąć owiewkę, Poczekam aż będzie choć trochę na plusie bo przy -12st odchodzi mnie ochota.

Z tego co widzę na zdjęciach, to przewód powinien być wymienialny

http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... +500+cewk*


Ale jest też tak jak mówisz, sugerując się google dowiedziałem się, że np w wielu modelach Suzuki są cewkofajki i nic się z tym nie robi.
 
Posty: 327
Dołączył(a): 2 marca 2010, o 16:52

przez christiano_ » 17 lutego 2011, o 13:29

A ja nie będę się kłócił które lepsze ale wtrącę pewna uwagę. Świece z reguły wymienia się po większym przebiegu, wiec taka wymiana zawsze przynosi pozytywny skutek. Wiec jak ktoś wymienił stare zjechane świece na nówki irydowe to pewnie zauważy różnice... ale ciekawe czy byłaby różnica gdyby założył teraz nówki zwykle...
 
Posty: 116
Dołączył(a): 16 marca 2010, o 18:34
Lokalizacja: Krak

przez isio » 17 lutego 2011, o 14:19

U ciebie są zwykłe fajki (69 zł szt.) więc jeśli chcesz to kup przewód z metra i wymień.
Avatar użytkownika
 
Posty: 89
Dołączył(a): 26 grudnia 2009, o 13:48
Lokalizacja: Milan

przez Angel. » 17 lutego 2011, o 14:27

Tak też myślałem ;-)

W serwisie przeważnie zalecacie zmianę kompletu czyli przewody + fajki czy same kable? Chodzi mi o modele w których jest możliwość wymiany. Co jaki czas powinno się wymieniać? Dużo ludzi decyduje się na taki zabieg czy przeważnie zawory, gażniki, świece i przesmarować tu i ówdzie? :-P

Dzięki za informacje
 
Posty: 327
Dołączył(a): 2 marca 2010, o 16:52

przez pepus11 » 17 lutego 2011, o 15:08

Co do tych kabli to niewiem czy jest zalecana wymiana co jakiś okres czasu ale napewno się je wymienia jak już mają przebicia i kopią po palcach :-P lub są już uszkodzone mechanicznie popękane ,poprzedzierane itp tak samo z fajfką a wymienić najlepiej komplet kabel od cewki do fajfki i samą fajfkę , a zawory świece gaźniki itp to jak zwykle albo według serwisówki albo co sezon jaka tam kto woli
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez WI » 17 lutego 2011, o 19:11

pepus11 powiedz kolego czy kiedykolwiek jeżdziłeś na irydowych? Co do testu w auto świecie to tam porównywali paliwo ale w silnikach samochodów kręcących się co najwyrzej do 6,5tyś obrotów ,a większość naszych szejsetek zaczyna jechać dopiero od 8tyś i tu właśnie m.in.liczba oktanowa jest bardzo ważna! W mojej 10 nawet na baku jest napisane żeby nie lać poniżej 98 oktanów bo można rozjebać silnik (spalanie stukowe) i powiem ci jak ją sprowadziłem to było zalane jakimś gównem ze stanów
(prawdopodobnie 88 czy co oni tam mają) i dzwięk przy dawaniu w pi... był taki jakby tłoki spotkały się z zaworami,po zalaniu naszej 98 wszystko mineło.A jeśli o testach mowa to w świecie motocykli porównywali prędkość prawie wszystkich litrów i w czasie testu chyba trzy sztuki się z...... jak się potem okazało winą było paliwo a dokładnie zbyt niska liczba oktanowa.Stało się to podczas pałowania na maksa oczywiście w mieście nie było by'' różnicy''.Wracając do irydówek ja wymieniłem swoje z dobrych ngk na irydowe z ciekawości i opisuje wam co zauwarzyłem na własnej skórze ,a widze że osoby które tak bronią ''zwykłych'' nigdy nie miały irydówek a najwięcej się wymądzają.Czy jest ktoś kto jeździł na irydowych i powie że nie ma róźnicy?

[ Dodano: 17 Luty 2011, 18:22 ]
P.S. to pewnie stalowy oplot,opony racing,olej full syntetyk,płyn rbf,filtr k&n,pełen przelot,power commander,kute tłoki,korbowody,wzmacniane panewki, karbon,tytan itp.Czy też nie ma różnicy ?

[ Dodano: 17 Luty 2011, 18:49 ]
I jeszcze jedno większość sprzętów produkowanych po 2007 roku seryjnie ma irydowe,ciekawe dlaczego?
 
Posty: 87
Dołączył(a): 4 lipca 2009, o 03:01
Lokalizacja: OLSZTYN

przez renpa1971 » 17 lutego 2011, o 19:52

Ja w swojej mialem platyne jakis rok chodzila ladnie i zbierala sie tez porzadnie.
Pozniej zalozylem zwykle ngk i szok hujnia i roznica ogromna,w koncu wymienilem na denso zwykle i przy nich zostalem az do sprzedazy zx6 irydy oddalem kumplowi.
Teraz w 10 mam irydowe denso i piknie jest polecam. ;-)
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 lutego 2009, o 16:18
Lokalizacja: lodz

przez Jce_Man » 17 lutego 2011, o 21:02

Do tej pory miałem do czynienia tylko i wyłącznie z irydowymi NGK i tak jak pisałem już wcześniej co do normalnych temp ok [ ale żebym jakąś cudowną różnicę widział to raczej nie było] ale przy niskich wycinały numery , a jeżeli zdarza mi się to w 4 przypadkach i całkowicie innych moto noto lipa , przy następnej wymianie świec w moto spróbuje denso ir
 
Posty: 213
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, o 23:08
Lokalizacja: xxx

przez Drwal » 17 lutego 2011, o 23:37

Włąśnie zauważyłem ze na wolnych lepiej pracuje juz samo to ze na zwykłych świecach nawet latem jak rano odpalałem musiałem przytrzymac go jakis czas na ssaniu bo inaczej gasł.Teraz przy temp -5 odpalam na ssaniu i moge praktycznie od razu go wyłączyc i nie gaśnie to świadczy o lepszym spalaniu, nie zalewaja sie.Poza tym jeśli bedzie sie z nimi coś działo to mam na nie 2 letnia gwarancje i moge je zreklamowac.Narazie jest bardzo dobrze.

[ Dodano: 17 Luty 2011, 22:56 ]
Kolego ja nie polecałem żadnej iskry czy jakiegoś badziewia tylko normalną świece taką jak przewiduje serwisówka , Moto ci płynniej chodzi i lepiej zapala bo gaźniki czyściłeś ciekawe czy także synchronizowałęś :-P .
napisz ile dałeś za te super świece dla porównania ngk o numerze zgodnym z serwisówką około 20 zł/szt , ale widać znasz się lepiej na pracy silnika niż ja to nie będę się kłócił[/quote]


Niby po co miałem je synchronizowac??Gaźniki czyściłem dlatego bo mi sie nie wkrecał na obroty powyżej 3 tys. obrotów .Przeczytaj dokładnie temat. ;-)
Mowisz ze szkoda kasy na dobre świece i ze lepiej wydac to na paliwo.Wg mnie oszczedzanie na silniku z czasem sie zamści ilepiej dołozyc i kupic cos porzadnego niz potem sie meczyc.Chytry traci 2 razy ;-) Ja lubie jak maszyna dobrze pracuje i nie zamierzam na tym oszczedzac.
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lutego 2011, o 20:14
Lokalizacja: kalisz

Świece

przez ziolekd » 5 marca 2011, o 09:40

Witam. Właśnie dzisiaj doszły do mnie świece i maja strasznie cienki gwint. Są to irydowe NGK CR9EIX. i stąd moje pytanie czy będą pasowały do mojej Kawki zx6r 99r. z Góry dzięki ;-)
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 03:34
Lokalizacja: Warszawa

przez matey » 5 marca 2011, o 10:20

najpierw to wybierz się do powitalni, a co do świec to właśnie taki cienki gwint jest w tym modelu
 
Posty: 886
Dołączył(a): 8 listopada 2010, o 13:34

przez ziolekd » 5 marca 2011, o 10:26

Właśnie się wybrałem :-P dzięki za pomoc ;-)
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lutego 2011, o 03:34
Lokalizacja: Warszawa

przez Angel. » 5 marca 2011, o 17:58

Przewody wymienione. Pół metra kabla w GPZ 500 na oba przewody spokojnie starcza. Nie trzeba ściągać owiewki, z tym, że trudno jest wcisnąć przewód w cewkę. Myślałem, że przewód w cewkę jest wkręcany tak jak w fajkę a tu jednak nie. W cewce mamy szpikulec długości około 1 cm na który nadziewamy kabel i kontrujemy nakrętką z uszczelką.

Także jak ktoś ma ściągniętą czachę i nosi się z zamiarem wymiany przewodów WN, to polecam wykręcić cewki, bo przewód trudno jest założyć i potrzeba dużo siły.

Przewód BOSCH 9zł/m

Jakby ktoś chciał też wymieniać fajki to podaję oznaczenie - XB05F ( opornik przeciwzakłóceniowy 5 kilo Ohm ).
 
Posty: 327
Dołączył(a): 2 marca 2010, o 16:52

przez cichy24 » 6 marca 2011, o 11:52

Witam Wszystkich ma pytanie jakie załozyc swiece zapłonowe do kawasaki gpz 500 z 89 r prosze o pomoc
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 marca 2011, o 19:49
Lokalizacja: Radomsko

przez JAKUBKO » 6 marca 2011, o 11:54

byle nie żarowe :-P
są tu manuale poszukaj trochę z wszystko znajdziesz
 
Posty: 200
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, o 23:40

przez cichy24 » 6 marca 2011, o 12:02

Przepraszam ze pytam ale co to jest co mi pan napisał bo ja tu świeży jestem i nie rozumiem prosze o wyjaśnienie
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 marca 2011, o 19:49
Lokalizacja: Radomsko

przez matey » 6 marca 2011, o 12:54

cichy24, bez urazy ale jeżeli nie wiesz co to "manual" i świece żarowe to lepiej się sam do wymiany nie zabieraj bo jeszcze coś uszkodzisz.

tu masz link do manuala - instrukcji obsłogi/napraw
http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual

szukasz gpz 500 , pobierasz i szukasz jakie świece i jak się wymmienia
 
Posty: 886
Dołączył(a): 8 listopada 2010, o 13:34

przez JAKUBKO » 6 marca 2011, o 12:56

http://allegro.pl/swieca-swiece-ngk-cr9 ... 10399.html
sprawdz tutaj kolega google zawsze pomoże ,z tego co piszą to pasują a "servis manual" to fabryczna instrukcja z danymi do każdego moto myśle w dziale garaż znajdziesz wszystko co chcesz wiedzieć pozdrawiam
 
Posty: 200
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, o 23:40

przez matey » 6 marca 2011, o 12:59

JAKUBKO, ale po cholere mu irydowe do GPZtki z 89 roku :roll: :roll:
zwykłe na moje będą wystarczające
 
Posty: 886
Dołączył(a): 8 listopada 2010, o 13:34

przez JAKUBKO » 6 marca 2011, o 13:06

skoro juz ma to niech ma i na boku nalepa" IRID- NGK" :mrgreen:
 
Posty: 200
Dołączył(a): 24 grudnia 2010, o 23:40

przez cichy24 » 6 marca 2011, o 13:42

panowie kupilem nowe świece ngk dr8es i iskra sie pokawiła na boku elektrody to jakie kupic te swiece pomóżcie
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 marca 2011, o 19:49
Lokalizacja: Radomsko

przez matey » 6 marca 2011, o 13:50

http://moto.allegro.pl/swiece-swieca-za ... 84213.html
choć te co podałes też niby znalazłem ze Ci powinny pasować, może mają przebicie
 
Posty: 886
Dołączył(a): 8 listopada 2010, o 13:34

przez Angel. » 6 marca 2011, o 13:57

według serwisówki

DR8ES do starego GPZ
DR9EA do nowego GPZ

Jak chcesz, to mogę Ci sprzedać DR9EIX, to to samo co DR9EA tylko z elektroda irydową. Szczegóły masz w linku w moim podpisie.


matey napisał(a):JAKUBKO, ale po cholere mu irydowe do GPZtki z 89 roku :roll: :roll:


Nie piszę tego żeby zareklamować to co mam do sprzedania ale Twoje pytanie jest serii: "Po co kupować 4 nowe opony skoro moje auto ma wartość 2 tys zł" :shock:

cichy24, bez urazy ale jeżeli nie wiesz co to "manual" i świece żarowe to lepiej się sam do wymiany nie zabieraj bo jeszcze coś uszkodzisz

Choć tutaj chcąc nie chcąc musze przyznac Ci rację.
 
Posty: 327
Dołączył(a): 2 marca 2010, o 16:52

przez cichy24 » 6 marca 2011, o 14:03

MATEY takie własnie miałem stare te swiece i tez szlak trafil
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 marca 2011, o 19:49
Lokalizacja: Radomsko

przez matey » 6 marca 2011, o 14:06

jeżeli ich dobrze przy pierwszym odpaleniu nie wygrzejesz/wypalisz to każde szlag trafi, sprawdź też same przewody czy nie mają gdzieś pęknięcia/przebicia
 
Posty: 886
Dołączył(a): 8 listopada 2010, o 13:34

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości