Brak ładowania - regulator napięcia itp

przez egzekutor » 12 października 2009, o 08:47

vinss napisał(a):mam 3 zolte, brazowy, bialy, i zolto-czarny. Czyli praktycznie to samo. Od czego masz ten regulator? I za ile bys chciał go ewentualnie sprzedac?

regulator mam z gpz1100 cena jakies 80zl
tylko czy to napewno masz regulator walniety?przetabialem ten temat w kawie nie potrzebnie kupywalem regulator i inne badziewia bo okazalo sie ze ma zwarcie na uzwojeniu alternatora
pozdrawiam
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 września 2009, o 18:55
Lokalizacja: jastrzebie zroj

regulator napiecia do gpx250/el250/ex250

przez K33l » 22 lipca 2010, o 21:18

Cześć wszystkim mam pewien problem z regulatorem napięcia w moim gpx 250:( z początku jest wszystko ok a po pewnym czasie regulator sie nagrzewa a napięcie rośnie do 17.5 wtedy motor zostaje zgaszony lub gaśnie ...
Podmieniałem akumulator i to samo macie może jakieś pomysły ???
Mam jeszcze jedno pytanie czy regulator pasuje z innych modeli gpz500/en500/kle500/er5
Z góry dzięki i Pozdrawiam :))
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 lipca 2010, o 23:08
Lokalizacja: Lublin

przez rider143 » 22 lipca 2010, o 21:52

Wszystko wskazuje na to że regulatory napięcia w tych motocyklach są takie same, taka sama ilość i kolor przewodów oraz identyczna kostka do podłączenia:Trzeba by tylko porównać dane na naklejce na obu regulatorach.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
 
Posty: 88
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, o 22:52
Lokalizacja: lublin

Brak ładowania - regulator napięcia itp

przez misza » 25 sierpnia 2010, o 20:50

Witam

Mam problem, mianowicie jak w tytule nie mam ładowania. Sprawdziłem wszystkie kostki bezpieczniki itp. jest ok. Odpiąłem kostkę od regulatora i na 3 żółtych kablach na jałowym jest 0,1V przy przegazowaniu skacze do 11-15V. Gdy podłącze regulator po niedługim czasie robi się ciepły. Pytanie czy tak powinno być ??

Byłem u magika który mi coś tam posprawdzał i powiedział regulator. Ale wole zapytać niż wydać 250zł a okaże się że nie będzie działać (na forum tutaj czytałem o takim przypadku)

Ewentualnie jak sprawdzić regulator i alternator, w manualu szukałem ale za bardzo technicznie i pogmatwanie jest to opisane.

:-)
Ostatnio edytowano 2 listopada 2011, o 01:46 przez misza, łącznie edytowano 1 raz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, o 20:35
Lokalizacja: Warszawa

przez kaszub » 25 sierpnia 2010, o 22:52

misza napisał(a):Ewentualnie jak sprawdzić regulator i alternator,


o ile sie nie mylę jak regulator walnięty to grzeje się i kontrolka ładowania pali cały czas po zapaleniu silnika

alternator sprawdz miernikiem
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez misza » 26 sierpnia 2010, o 09:42

kaszub napisał(a):kontrolka ładowania pali cały czas po zapaleniu silnika


nie mam kontrolki ładowania u siebie ;)

znalazłem jak sprawdzić altek, wrócę do domu sprawdzę.
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, o 20:35
Lokalizacja: Warszawa

przez K33l » 26 sierpnia 2010, o 10:00

ja u siebie mam to samo sprawdź napięcie na akumulatorze i wtedy będziesz wiedział:)
drugi sposób to podmień jeżeli masz możliwość i wtedy sie dowiesz ;)
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 lipca 2010, o 23:08
Lokalizacja: Lublin

przez misza » 30 sierpnia 2010, o 16:08

Wiecie może czy podejdzie regulator od kawasaki GPZ 500 ?

[ Dodano: 6 Wrzesień 2010, 21:28 ]
moto naprawione, kupiłem regulator od gpz500 przelutowałem kostkę z przewodami i działa jak ta lala ;)
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, o 20:35
Lokalizacja: Warszawa

przez kaszub » 12 września 2010, o 00:36

misza, wiec miałem rację cieszę się ,a człowiek się uczy całe życie :mrgreen:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

SLABNIE NAPIĘCIE zx6r

przez MARCIN22 » 3 listopada 2010, o 21:31

witam wszystkich kochających moto dziś stojąc na światłach zobaczyłam że światła w moim moto delikatnie pulsuj a puzniej w trakcie jazdy gdy włączyłem kierunek znowu przygasały światła i podświetlenie zegarów kumpel twierdzi że padł regulator ale nim wydam kase chciałbym się upewnić co wy na to ?
 
Posty: 40
Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
Lokalizacja: BUCZKOWICE

przez loony » 3 listopada 2010, o 21:50

Mierzyłeś napięcie? Takie objawy (w małym stopniu) o jakich piszesz to nic nadzwyczajnego
 
Posty: 58
Dołączył(a): 9 maja 2008, o 22:09
Lokalizacja: Lublin

przez MARCIN22 » 3 listopada 2010, o 22:16

jeszcze nie sprawdzalem dodam jeszcze że moto ma pewną przypadłość a mianowicie jak jest zagrzany to 10 -15 sek pali super a po 3 min trzeba już dodać gazu poza tym ostatnio jak jechałem to zwariował zaczął przerywać szarpać a wskazówki zegarów skakały na maxa ale chyba mu przeszło bo narazie jest spokój( zawory synchro były robione
 
Posty: 40
Dołączył(a): 15 maja 2008, o 20:08
Lokalizacja: BUCZKOWICE

zxr 400 - brak ładowania

przez rumek » 28 kwietnia 2011, o 21:02

Witam,

Mam problemy z ładowaniem w kawasaki zxr 400 z 1998 roku.. Sprawdzałem alternator ale tam jest wszystko okej. Gdy motor jest zimny i go odpalę to przez jakiś czas normalnie ładuje, lecz gdy motor się zagrzeje traci ładowanie, zauważyłem, że regulator napięcia robi się strasznie gorący i właśnie gdy on się zagrzeje znika ładowanie. Jestem na 90% pewny ze to jego wina ale czy przed zakupem nowego powinienem jeszcze coś sprawdzić? Wybaczcie ale jestem laikiem w tym temacie, to mój pierwszy motor;p
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 marca 2011, o 19:05
Lokalizacja: Gliwice

przez Łysy » 28 kwietnia 2011, o 21:12

Po tym co piszesz to na 100% regulator, jak ostygnie to wraca ładowanie?
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez rumek » 28 kwietnia 2011, o 21:17

dokładnie tak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 marca 2011, o 19:05
Lokalizacja: Gliwice

przez Łysy » 28 kwietnia 2011, o 21:23

No to szukaj kolego regulatora, niestety do najtańszych nie należą. Dla przykladu uzywany http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 14486.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez rumek » 28 kwietnia 2011, o 21:38

a no tak, ale ten regulator, który jest w tym motorze chyba nie pasuje bo to rocznik 1992, a wydaje mi się, że od 1994 roku były inne, taki podział znalazłem na allegro ;p

http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 63944.html
oraz
http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 29784.html

Chociaż obydwa wyglądają tak samo ;p

[ Dodano: 29 Kwiecień 2011, 16:49 ]
Zamówiłem już regulator, niestety będzie dopiero w czwartek :/ Majówkę będę musiał spędzić w samochodzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 marca 2011, o 19:05
Lokalizacja: Gliwice

przez kaszub » 16 maja 2011, o 22:35

rumek napisał(a): się zagrzeje traci ładowanie, zauważyłem, że regulator napięcia robi się strasznie gorący i właśnie gdy on się zagrzeje znika ładowanie.


To pierwsze objawy ze do wymiany regler i jeszcze nierówno chodzi :lol:
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 3 lipca 2009, o 19:48
Lokalizacja: Kaszuby-GKA/GDA/GWE

przez Visp1987 » 17 maja 2011, o 08:20

jak znajdziesz regulator to przed montażem oczyśc miejsce w kturym jest przykręcajy i sprawdz(wyczyść) wszystkie kostki i styki które są z nim powiązane
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 sierpnia 2010, o 14:13
Lokalizacja: Jarocin

Problem z ładowaniem

przez waski zx6r » 29 sierpnia 2011, o 16:54

Witajcie.

Tak jak w temacie mam mały problem bo najprawdopodobniej nie mam ładowania w swoim moto i potrzebuję zdiagnozować przyczynę regulator to wiadomo na podmiankę, problem mam natomiast z alternatorem chciałbym go sprawdzić miernikiem ale nie za bardzo wiem jak to zrobić jak odepnę go na kostce to mam 3 wtyki i teraz pytanie jak mierzyć napięcia na poszczególnych fazach czy minus od miernika do ramy a plus do każdego z wtyków po kolei czy może 1 wtyk z 2 2 z 3 i 3 z1.
Za info będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 grudnia 2007, o 12:09
Lokalizacja: warszawa

przez cziken_22 » 29 sierpnia 2011, o 19:45

na początek proponuje zmierzyć rezystancje uzwojeń czyli miernik ustawiasz na mierzenie rezystacji i mierzyswz pomiędzy 1-2, 2-3... itd wszędzie rezystancja powinna być taka sama. Rezystancje mierzysz na WYŁĄCZONYM silniku. Potem włączasz silnik ,ustawiasz miernik na napięcie zmienne i mierzysz między 1-2, 2-3.. itd
w GPZ przy 5tys obrotów napięcie dochodziło do 50-60V~ więc myślę że i Ty powineneś mieć podobnie. Natomiast pomiędzy wtykami z alternatora a ramą napięcie powinno wynosić 0V~.
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18 maja 2011, o 22:19

przez waski zx6r » 29 sierpnia 2011, o 21:38

Dzięki cziken_22 właśnie o taką konkretną informację mi chodziło jutro sobie wszystko obadam i napiszę co z tego wyszło.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 grudnia 2007, o 12:09
Lokalizacja: warszawa

przez pepus11 » 29 sierpnia 2011, o 22:42

Jeszcze jeden łatwy sposób na sprawdzenie czy niema przebicia w uzwojeniu altka ustawiasz miernik w pozycje w której przy złączonych końcówkach piszczy i przykładasz jedną po kolei do 3 pinów a drugą na silnik jak zapiszczy alternator ma przebicie
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez cziken_22 » 30 sierpnia 2011, o 14:14

ale warto też sprawdzić rezystancje uzwojeń bo czasem może mieć zwarcie między fazami a nie zwarcie do masy :) raz znajomemu słabo ładowało aku, nie miało przebicia do masy z alternatora ale rezystancje wynosiły 2,3Ohm, 2,4Ohm i 1,2Ohm. Czyli na uzwojeniu gdzieś się druty pozwierały no i skutek oczywisty.
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18 maja 2011, o 22:19

przez waski zx6r » 30 sierpnia 2011, o 18:32

Więc tak mierzyłem rezystancja jest ok ale napięcie przy 4 tyś obrotów wynosi według tego co pokazał miernik na jednej fazie około 3.0 a na dwóch pozostałych ok 4.8 tylko teraz pytanie czy dobrze ustawiłem miernik
ale dla świętego spokoju zrobiłem fotkę gdy mierzyłem więc proszę was o ocenę czy dobrze go ustawiłem i czy odczytałem go dobrze

oto link
http://imageshack.us/photo/my-images/829/imag0114s.jpg/
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 grudnia 2007, o 12:09
Lokalizacja: warszawa

[KLE 500] zbyt wysokie ładowanie akumulatora

przez songokux1985 » 30 października 2011, o 20:30

Otóż miałem problem z brakiem ładowania, przyczyną były zerwane żółte kabelki wychodzące z alternatora/prądnicy 3-fazowej. Po połączeniu kabelków (mam nadzieje, że kolejność nie gra roli) ładowanie utrzymuje się:
1. Przy wyłączonych światłach:
- na niskich obrotach: ok 17 V
- na wysokich obrotach: ok 18,5 V
2. Przy włączonych światłach:
- na niskich obrotach: ok 13,8 V
- na wysokich obrotach: ok 17 V
Co może być przyczyną tego zjawiska? Czy winny jest regulator napięcia?
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 sierpnia 2011, o 19:48
Lokalizacja: Ornontowice

przez Łysy » 30 października 2011, o 22:02

Padnięty regulator. Stanowczo za duży prąd przepuszcza na akumulator.
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:45
Lokalizacja: Przejd

przez songokux1985 » 30 października 2011, o 23:05

najlepiej jakbym dorwał jakiegoś sprawnego i podłączył dla pewności.......bo jak wiadomo koszt używki to ok 200zł, a na błędy nas nie stać :P
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 sierpnia 2011, o 19:48
Lokalizacja: Ornontowice

przez ArturS » 30 października 2011, o 23:08

W razie czego spokojnie kupisz za stówkę ;) http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... nge_view=1
 
Posty: 413
Dołączył(a): 29 czerwca 2010, o 17:57
Lokalizacja: Zabrze

przez songokux1985 » 4 listopada 2011, o 16:01

Instalacje układu ładowania przeleciałem miernikiem w celu wykrycia jakichkolwiek przerw na kablach bądź kostkach. Wszystko jest ok.

Następnie przeszedłem do sprawdzenia regulatora napięcia (Electrex RR14 1003TR3)
Użyłem do tego tak jak w serwisówce było: 3 akumulatory 12V i żaróweczke 12V i 5W. Są trzy kroki sprawdzenia. Pierwsze dwa kroki przeszedł regler pozytywnie, ale w tym trzecim powinna sie żaróweczka zaświecić, a u mnie było ciemno. Czyli wg serwisówki wychodzi na to, że układ regulatora jest uszkodzony.

Hmmm...ale jednak jeszcze raz chciałem podłączyć regulator pod instalacje, może akurat się naprawiło Smile czasem mi się tak zdarza Razz Odpaliłem moto i odnotowałem podobne wyniki jak w/w.

Ale wpadłem na pomysł, żeby odpiąć + klime z akumulatora, podczas gdy silnik normalnie pracował. No i się troszkę zdziwiłem, ponieważ jak podłączyłem miernik żeby sprawdzić jakie jest ładowanie to brakło mi zakresu, po przełączeniu na większy miernik wskazywał ok 300V (stałego) a jak spojrzałem na zegary w moto to kontrolka z luzu jak jasno świeciła że myślałem, że zaraz wybuchnie i tak samo świeciła żarówka z przedniego reflektora. Od razu wyłączyłem moto. Z ciekawości dotknąłem radiatora z regulatora nap. i był w miarę ciepły tak jak przy normalnej pracy (hmmm...?)[bo gdyby miał zwarcie to by aż parzył, a jak byłby spalony czy coś w tym stylu to by się wogóle nie grzał].
A jak akumulator jest podpięty pod ładowanie to po chwili gotuje sie.

Co moge zrobić jeszcze, jak sprawdzić?
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 sierpnia 2011, o 19:48
Lokalizacja: Ornontowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość