Brak ładowania - regulator napięcia itp

przez krzysiek50 » 4 listopada 2011, o 20:40

To ewidentnie swiadczy, o tym ze regler do wymiany. Nie musisz juz nic sprawdzac
 
Posty: 72
Dołączył(a): 11 sierpnia 2011, o 09:17
Lokalizacja: KOS

przez czeczen » 6 listopada 2011, o 16:10

songokux1985 napisał(a):Ale wpadłem na pomysł, żeby odpiąć + klime z akumulatora, podczas gdy silnik normalnie pracował. No i się troszkę zdziwiłem, ponieważ jak podłączyłem miernik żeby sprawdzić jakie jest ładowanie to brakło mi zakresu, po przełączeniu na większy miernik wskazywał ok 300V (stałego) a jak spojrzałem na zegary w moto to kontrolka z luzu jak jasno świeciła że myślałem, że zaraz wybuchnie i tak samo świeciła żarówka z przedniego reflektora.


Akurat zrobiłeś to, czego robić pod żadnym pozorem nie wolno :evil: .
Dotyczy to samochodów i motocykli wyposażonych w alternator, bo w przypadku starych pojazdów z prądnicą prądu stałego tak właśnie sprawdzało się ładowanie :mrgreen: .
W instalacji elektrycznej akumulator robi za stabilizator napięcia i bezwzględnie musi być stale podłączony, bo odłączenie akumulatora przy uruchomionym silniku nawet przy sprawnym regulatorze powoduje znaczny wzrost napięcia i najczęściej uszkodzenie całej elektroniki. Masz szczęście, że nie uwaliłeś modułu zapłonowego, bo wtedy dopiero dorobiłbyś "piź..e uszu" a sobie wydatków ;-) .
Pozdrawiam.
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 kwietnia 2010, o 12:28
Lokalizacja: Natangia (W-M)

budowa regulatora napięcia - schemat ideowy

przez songokux1985 » 6 listopada 2011, o 17:18

Czy ktoś budował już podobny regulator napięcia do moto?????

Macie jakieś uwagi do tego układu???
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 sierpnia 2011, o 19:48
Lokalizacja: Ornontowice

przez LukaSS » 15 listopada 2011, o 11:21

No i? Chcesz zbudować taki po tym jak odłączasz klemy z aku kiedy silnik pracuje?

Jest pełen wybór regulatorów na rynku, które pasują do Twojego motocykla.
 
Posty: 134
Dołączył(a): 25 maja 2007, o 20:37
Lokalizacja: Bia

przez dikinson » 17 marca 2012, o 00:01

Odswieze temat bo mam podobna przypadlosc a autor niestety nie napisal czy wymiana regulatora pomogla.
Objawy mialem podobne przejechalem kilka km i zaczynalem sie bawic to moto zaczelo sie dusic obroty spadly do minimum,silnik nie reagowal na krecenie gazem, a wzkaznik obrotow pokazywal wartosci od 5 do 12 tys skaczac jak poj....Zatrzymalem sie wrzucilem luz i silnik troche popracowal i zgasl.Odpalilem ruszylem wydawalo sie ze wszystko wraca do normy ale zaraz to samo i zgasl, kontrolki sie swieca krece rozrusznikiem nie zapalil,rozrusznik tez przestal krecic,przepchnalem na luzie motocykl ze 100m i zapalil, wracalem juz do domu bo wiedzialem ze cos sie dziej nie tak,ale zgasl po drodze i juz nawet kontrolki nie swiecily po przekreceniu kluczyka.
Wlasnie laduje akumulator,jutro zobacze czy zapali po podladowaniu i pomierze napiecie. Wydaje mi sie ze padl regulator bo mi cos smierdzialo spalenizna jak otwarlem moto zeby wyciagnac akumulator.
Tutaj mam pytanie czy ktos uzywal takich zamiennikow:
http://www.ebay.com/itm/160763868292?it ... 84&vxp=mtr
Mozna taki dostac w Polsce z gwarancja wiec wydaje mi sie placic >200 zl za uzywany sie nie oplaca.

[ Dodano: 18 Marzec 2012, 20:00 ]
Napiecie na alternatorze ok, >65v na 5 tys. obrotow. Podladowalem aku odpalilem zagrzalem moto i na swiatlach bylo 14,7v. Pojezdzilem ostro godzine i juz tylko 12,8v, jedzilem wieczorem wiec bylo chlodniej niz ostatnio,udalo sie dojechac do garazu :-D ,regulator wrzacy nie mozna go dotknac. Nie ma chyba innej opcji jak regulator, nagrzewa sie i przestaje dawac wlasciwe napiecie. Co wy na to?
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 grudnia 2011, o 05:22

Regulator w KLE

przez Manek » 26 marca 2012, o 18:42

Panowie,ostatnio zaopatrzyłem swojego KLEkota w dodatkowe oświetlenie (2x55W)
Dziś z "ciekawości" poszedłem sprawdzić napięcia tzn.czy alternator to wszystko uciągnie i... klops :evil:
Napięcie na aku- 12,8V..Włączam silnik(wolne obroty) 16V :shock: gaz w górę napięcie tez 17-18V :shock: Włączam światła 14.8V :-/ dokładam dodatkowe,spada aż na 11-12V :shock: :-/ Wniosek więc zapewne taki że regulator daje ciała :oops: (dziwne,nigdy nic nie paliło,aku nie gotowało itp) Pytanie też takie czy regulator KLE,GPZ czy ER5 to,to samo?Na allegro wyglądają identycznie ale różnie ludzie je opisują :roll: Wszelkie odpowiedzi będą mile widziane ;-)
 
Posty: 191
Dołączył(a): 22 stycznia 2012, o 10:50

przez kondziu4 » 30 marca 2012, o 19:56

Podepnę się pod temat, 15,8 V na wolnych świadczy o uszkodzonym regulatorze?
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 lutego 2012, o 17:00

przez Kura » 30 marca 2012, o 20:13

raczej tak, napiecie sprawdzaj na swiatlach wlaczonych,
po dodaniu gazu jeszcze wzrasta=uszkodzony.
 
Posty: 955
Dołączył(a): 30 października 2008, o 18:31
Lokalizacja: ostr

przez Manek » 31 marca 2012, o 13:47

Regulator zmieniony i jest ok :lol: napięcie 13,8-14,4V :-P
 
Posty: 191
Dołączył(a): 22 stycznia 2012, o 10:50

przez kondziu4 » 13 kwietnia 2012, o 17:52

Witam ponownie, rozebrałem regulator od er5 i moim oczom ukazały się jedynie 3 blaszki i o znikomym oporze, były odpowiednio tylko połączone przewodami. Ktoś wie co to za kosmiczna technologia :) ? Spodziewałem się elektroniki. Zasada działania tego regulatora ?
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 lutego 2012, o 17:00

przez M.Pusz » 13 kwietnia 2012, o 20:52

zdjęcie masz?
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 listopada 2011, o 19:11
Lokalizacja: Mo

przez pol3k » 29 maja 2012, o 08:18

Siemka, odświeżę trochę temat. W moim VN800 padł ostatnio aku, rozrusznik cicho pyrkał ale nie kręcił. Gdy stanął jak jechałem do pracy, odpaliłem na pych i pojechałem dalej ale na drugi czy trzeci dzień padł całkiem na amen, kontrolki zgasły i cisza z rozrusznika. Naładowałem aku prostownikiem, podpiąłem do moto, zapaliłem i zmierzyłem napięcie na klemach - 12,3V. Czyli nie ładuje. Sprawdziłem kostkę wychodzącą z alternatora tak jak pokazywała to serwsówka i na wolnych obrotach było napięcie 44V a po podkręceniu 50-70V czyli zdaje się w normie. Następnie obadałem konektor od regulatora i łącząc żółto-czarny kabel z trzema żółtymi po kolei miałem sygnał a łącząc biały z trzema żółtymi sygnału nie było. Czy słusznie podejrzewam że to padł regulator? Chcę się upewnić zanim wydam 250 zł a na końcu się okaże że nie trafiłem:/
Pozdro
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5 marca 2008, o 16:15
Lokalizacja: wRock

przez kamil.op » 28 czerwca 2012, o 09:45

Hej! Jest moze ktoś z Was poinformowany jakie ładowanie powinien mieć ZX9R 98-99 r . Jeżdżę ostatnio po mechanikach i każdy mówi co innego :-P
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 lutego 2011, o 23:43
Lokalizacja: Opole

przez pepus11 » 28 czerwca 2012, o 11:40

Jak masz na wolnych obr w granichach 14,5 V to moasz dobre
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez kamil.op » 28 czerwca 2012, o 14:01

pepus11 napisał(a):Jak masz na wolnych obr w granicach 14,5 V to moasz dobre
Na wolnych to gdzieś tak będzie ale jak powłączam światła i przytrzymam na 5-6 tyś to potrafi nawet dojść do 15.1 V . Założyłem inny regel i jest prawie to samo . Aku (bezobsługowy) się nie grzeje nawet przy dłuższej jeździe więc nie wiem czy jeździć tak czy szukać dalej?
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 lutego 2011, o 23:43
Lokalizacja: Opole

przez pepus11 » 28 czerwca 2012, o 17:29

jezdzic ;-)
 
Posty: 855
Dołączył(a): 24 sierpnia 2010, o 21:42
Lokalizacja: Go

przez kamil.op » 29 czerwca 2012, o 00:22

pepus11 napisał(a):jezdzic ;-)
OK. P.S fajną sobie sprawiłeś dyche ;-)
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 lutego 2011, o 23:43
Lokalizacja: Opole

przez zr7pl » 11 maja 2013, o 19:11

Panowie, sytuacja z pomiarami:
- kilka h po jeździe - 12,45
- po włączeniu stacyjki - 12,3
- przy startowaniu - 9,7 !!!!
- na jałowym (+światła) - 12,10 - to mnie też trochę dziwi
- od 2k obrotów - ok. 14

I teraz pytania:
1. Ten spadek napięcia przy startowaniu to chyba ostateczne potwierdzenie że aku jest do wymiany ?
2. 12,10 na jałowym oznacza, że alternator nic nie daje ... czyżby problem z regulatorem, czy też alternator powinien ładować tylko przy 'jeździe' ?
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 maja 2013, o 21:10

przez januszzz » 29 grudnia 2013, o 13:26

Witam,
chciałem ponowić temat

Moje ładowanie w KLE 97':

na wolnych obrotach bez obciążenia: 14,6V
bez obciążenia przy 4000obr/min: 16,9V

z obciążeniem (wszystkie światła) na wolnych obrotach 13,9V
z obciążeniem i 4000 obr/min: 15,5V

dzisiaj wyjąłem akumulator i okazało się że jest żelowy (OUTDO inter scooters) o pojemności 5Ah gdzie w serwisówce jest podane 10Ah !!!

i teraz pojawia się pytanie:
- prądy są za wysokie? szczególnie bez obciążenia?
- czy mogą być zawyżone przez to, że aku ma za małą pojemność?

z góry dzięki za odpowiedź!


[/b]
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 listopada 2013, o 21:47

przez Manek » 29 grudnia 2013, o 18:41

Zdecydowanie za wysokie ładowanie.. Miałem podobnie,wymiana regulatora pomogła ale okazało się,że przy tym wszystkim padł też akumulator :-/ Teraz wszystko w granicach 13,8-14,2V
Polecam tez zakup i montaż czegoś takiego http://allegro.pl/lcd-czerwony-woltomie ... 86299.html No i już wiesz co,gdzie,jak i kiedy :-)
 
Posty: 191
Dołączył(a): 22 stycznia 2012, o 10:50

przez januszzz » 29 grudnia 2013, o 20:40

Tak właśnie myślałem, akumulator jest roczny i nie był dużo jeżdżony na tym regulatorze więc mam nadzieje, że jeszcze posłuży.

Wyczaiłem już na allegro gościa który ma regulator od GPZa za 120 zł z przesyłką. Chyba nie ma problemu z zastosowaniem go w KLE? Liczba pinów i kolory kabli się zgadzają.

Czy taki voltomierz można założyć bezpośrednio na klemach aku? Chodzi mi przede wszystkim o pobór prądu, chociaż z tego co widzę jest znikomy [mA] więc przy dłuższym postoju aku nie powinno się rozładować?
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 listopada 2013, o 21:47

przez Manek » 29 grudnia 2013, o 21:07

Będzie pasował..Ja to mam podłączone pod gniazdo zapalniczki które zaś podłączone jest przez przekażnik ;-) Tak więc napięcie widać dopiero po przekręceniu kluczyka :-P
 
Posty: 191
Dołączył(a): 22 stycznia 2012, o 10:50

przez januszzz » 6 stycznia 2014, o 20:09

No :) regulator od GPZa założony, napięcie 13,8-14,2V. Dzięki.

Skąd wziąłeś "+" do zapalniczki bo też chciałbym sobie zrobić takie cudo (zapalniczka + woltomierz).
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 listopada 2013, o 21:47

przez Manek » 6 stycznia 2014, o 21:48

januszzz napisał(a):Skąd wziąłeś "+" do zapalniczki bo też chciałbym sobie zrobić takie cudo (zapalniczka + woltomierz).

Aku-przekażnik-zapalniczka+woltomierz ;-)
 
Posty: 191
Dołączył(a): 22 stycznia 2012, o 10:50

przez Dancer » 10 stycznia 2014, o 16:38

Witam serdecznie, mam problem z moim motorem VN2000, dwa miesiące temu wstawiłem go do garażu. Tydzień temu chcialem odpalić, podchodzę przekręcam stacyjkę i nic, żadnej reakcji, żadnej kontrolki nic. Myślałem, że może zostawiłem go niedortunnie w pozycji ON i akumulator się rozładował. Naładowałem akumulator i dalej nic?
Czy ktoś może mi pomóc, gdzie szukać i co się mogło stać?
Pozdrawiam
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, o 16:31

Re: Brak ładowania - regulator napięcia itp

przez gofer81 » 8 lipca 2015, o 17:57

Reaktywacja

Ładowanie zmierzone na akumulatorze 13,5 V, chwilami spada do 10. Włączenie świateł nie ma wpływu na napięcie.

Napięcie pomiędzy uzwojeniami alternatora (3 żółte przewody) 58V przy 5tys obrotów. Rezystancja pomiędzy uzwojeniami 0,9 ohm, brak przebicia do masy.

Przewody i złączki czyste, dobrze siedzą.

Regulator się mocno grzeje. Akumulator jest ładowany ale za słabo.

Podsumowując, szukam regulatora na podmianę.

Uprzejmie dziękuję za niniejszy wątek.
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 lipca 2015, o 07:30

Poprzednia strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości