Brak ładowania - regulator napięcia itp
- Posty: 72
- Dołączył(a): 11 sierpnia 2011, o 09:17
- Lokalizacja: KOS
songokux1985 napisał(a):Ale wpadłem na pomysł, żeby odpiąć + klime z akumulatora, podczas gdy silnik normalnie pracował. No i się troszkę zdziwiłem, ponieważ jak podłączyłem miernik żeby sprawdzić jakie jest ładowanie to brakło mi zakresu, po przełączeniu na większy miernik wskazywał ok 300V (stałego) a jak spojrzałem na zegary w moto to kontrolka z luzu jak jasno świeciła że myślałem, że zaraz wybuchnie i tak samo świeciła żarówka z przedniego reflektora.
Akurat zrobiłeś to, czego robić pod żadnym pozorem nie wolno :evil: .
Dotyczy to samochodów i motocykli wyposażonych w alternator, bo w przypadku starych pojazdów z prądnicą prądu stałego tak właśnie sprawdzało się ładowanie :mrgreen: .
W instalacji elektrycznej akumulator robi za stabilizator napięcia i bezwzględnie musi być stale podłączony, bo odłączenie akumulatora przy uruchomionym silniku nawet przy sprawnym regulatorze powoduje znaczny wzrost napięcia i najczęściej uszkodzenie całej elektroniki. Masz szczęście, że nie uwaliłeś modułu zapłonowego, bo wtedy dopiero dorobiłbyś "piź..e uszu" a sobie wydatków ;-) .
Pozdrawiam.
- Posty: 81
- Dołączył(a): 7 kwietnia 2010, o 12:28
- Lokalizacja: Natangia (W-M)
budowa regulatora napięcia - schemat ideowy
Czy ktoś budował już podobny regulator napięcia do moto?????
Macie jakieś uwagi do tego układu???
Macie jakieś uwagi do tego układu???
- Posty: 8
- Dołączył(a): 1 sierpnia 2011, o 19:48
- Lokalizacja: Ornontowice
Odswieze temat bo mam podobna przypadlosc a autor niestety nie napisal czy wymiana regulatora pomogla.
Objawy mialem podobne przejechalem kilka km i zaczynalem sie bawic to moto zaczelo sie dusic obroty spadly do minimum,silnik nie reagowal na krecenie gazem, a wzkaznik obrotow pokazywal wartosci od 5 do 12 tys skaczac jak poj....Zatrzymalem sie wrzucilem luz i silnik troche popracowal i zgasl.Odpalilem ruszylem wydawalo sie ze wszystko wraca do normy ale zaraz to samo i zgasl, kontrolki sie swieca krece rozrusznikiem nie zapalil,rozrusznik tez przestal krecic,przepchnalem na luzie motocykl ze 100m i zapalil, wracalem juz do domu bo wiedzialem ze cos sie dziej nie tak,ale zgasl po drodze i juz nawet kontrolki nie swiecily po przekreceniu kluczyka.
Wlasnie laduje akumulator,jutro zobacze czy zapali po podladowaniu i pomierze napiecie. Wydaje mi sie ze padl regulator bo mi cos smierdzialo spalenizna jak otwarlem moto zeby wyciagnac akumulator.
Tutaj mam pytanie czy ktos uzywal takich zamiennikow:
http://www.ebay.com/itm/160763868292?it ... 84&vxp=mtr
Mozna taki dostac w Polsce z gwarancja wiec wydaje mi sie placic >200 zl za uzywany sie nie oplaca.
[ Dodano: 18 Marzec 2012, 20:00 ]
Napiecie na alternatorze ok, >65v na 5 tys. obrotow. Podladowalem aku odpalilem zagrzalem moto i na swiatlach bylo 14,7v. Pojezdzilem ostro godzine i juz tylko 12,8v, jedzilem wieczorem wiec bylo chlodniej niz ostatnio,udalo sie dojechac do garazu :-D ,regulator wrzacy nie mozna go dotknac. Nie ma chyba innej opcji jak regulator, nagrzewa sie i przestaje dawac wlasciwe napiecie. Co wy na to?
Objawy mialem podobne przejechalem kilka km i zaczynalem sie bawic to moto zaczelo sie dusic obroty spadly do minimum,silnik nie reagowal na krecenie gazem, a wzkaznik obrotow pokazywal wartosci od 5 do 12 tys skaczac jak poj....Zatrzymalem sie wrzucilem luz i silnik troche popracowal i zgasl.Odpalilem ruszylem wydawalo sie ze wszystko wraca do normy ale zaraz to samo i zgasl, kontrolki sie swieca krece rozrusznikiem nie zapalil,rozrusznik tez przestal krecic,przepchnalem na luzie motocykl ze 100m i zapalil, wracalem juz do domu bo wiedzialem ze cos sie dziej nie tak,ale zgasl po drodze i juz nawet kontrolki nie swiecily po przekreceniu kluczyka.
Wlasnie laduje akumulator,jutro zobacze czy zapali po podladowaniu i pomierze napiecie. Wydaje mi sie ze padl regulator bo mi cos smierdzialo spalenizna jak otwarlem moto zeby wyciagnac akumulator.
Tutaj mam pytanie czy ktos uzywal takich zamiennikow:
http://www.ebay.com/itm/160763868292?it ... 84&vxp=mtr
Mozna taki dostac w Polsce z gwarancja wiec wydaje mi sie placic >200 zl za uzywany sie nie oplaca.
[ Dodano: 18 Marzec 2012, 20:00 ]
Napiecie na alternatorze ok, >65v na 5 tys. obrotow. Podladowalem aku odpalilem zagrzalem moto i na swiatlach bylo 14,7v. Pojezdzilem ostro godzine i juz tylko 12,8v, jedzilem wieczorem wiec bylo chlodniej niz ostatnio,udalo sie dojechac do garazu :-D ,regulator wrzacy nie mozna go dotknac. Nie ma chyba innej opcji jak regulator, nagrzewa sie i przestaje dawac wlasciwe napiecie. Co wy na to?
- Posty: 5
- Dołączył(a): 17 grudnia 2011, o 05:22
Regulator w KLE
Panowie,ostatnio zaopatrzyłem swojego KLEkota w dodatkowe oświetlenie (2x55W)
Dziś z "ciekawości" poszedłem sprawdzić napięcia tzn.czy alternator to wszystko uciągnie i... klops :evil:
Napięcie na aku- 12,8V..Włączam silnik(wolne obroty) 16V :shock: gaz w górę napięcie tez 17-18V :shock: Włączam światła 14.8V :-/ dokładam dodatkowe,spada aż na 11-12V :shock: :-/ Wniosek więc zapewne taki że regulator daje ciała :oops: (dziwne,nigdy nic nie paliło,aku nie gotowało itp) Pytanie też takie czy regulator KLE,GPZ czy ER5 to,to samo?Na allegro wyglądają identycznie ale różnie ludzie je opisują :roll: Wszelkie odpowiedzi będą mile widziane ;-)
Dziś z "ciekawości" poszedłem sprawdzić napięcia tzn.czy alternator to wszystko uciągnie i... klops :evil:
Napięcie na aku- 12,8V..Włączam silnik(wolne obroty) 16V :shock: gaz w górę napięcie tez 17-18V :shock: Włączam światła 14.8V :-/ dokładam dodatkowe,spada aż na 11-12V :shock: :-/ Wniosek więc zapewne taki że regulator daje ciała :oops: (dziwne,nigdy nic nie paliło,aku nie gotowało itp) Pytanie też takie czy regulator KLE,GPZ czy ER5 to,to samo?Na allegro wyglądają identycznie ale różnie ludzie je opisują :roll: Wszelkie odpowiedzi będą mile widziane ;-)
- Posty: 191
- Dołączył(a): 22 stycznia 2012, o 10:50
Witam ponownie, rozebrałem regulator od er5 i moim oczom ukazały się jedynie 3 blaszki i o znikomym oporze, były odpowiednio tylko połączone przewodami. Ktoś wie co to za kosmiczna technologia :) ? Spodziewałem się elektroniki. Zasada działania tego regulatora ?
- Posty: 20
- Dołączył(a): 3 lutego 2012, o 17:00
Siemka, odświeżę trochę temat. W moim VN800 padł ostatnio aku, rozrusznik cicho pyrkał ale nie kręcił. Gdy stanął jak jechałem do pracy, odpaliłem na pych i pojechałem dalej ale na drugi czy trzeci dzień padł całkiem na amen, kontrolki zgasły i cisza z rozrusznika. Naładowałem aku prostownikiem, podpiąłem do moto, zapaliłem i zmierzyłem napięcie na klemach - 12,3V. Czyli nie ładuje. Sprawdziłem kostkę wychodzącą z alternatora tak jak pokazywała to serwsówka i na wolnych obrotach było napięcie 44V a po podkręceniu 50-70V czyli zdaje się w normie. Następnie obadałem konektor od regulatora i łącząc żółto-czarny kabel z trzema żółtymi po kolei miałem sygnał a łącząc biały z trzema żółtymi sygnału nie było. Czy słusznie podejrzewam że to padł regulator? Chcę się upewnić zanim wydam 250 zł a na końcu się okaże że nie trafiłem:/
Pozdro
Pozdro
- Posty: 106
- Dołączył(a): 5 marca 2008, o 16:15
- Lokalizacja: wRock
Na wolnych to gdzieś tak będzie ale jak powłączam światła i przytrzymam na 5-6 tyś to potrafi nawet dojść do 15.1 V . Założyłem inny regel i jest prawie to samo . Aku (bezobsługowy) się nie grzeje nawet przy dłuższej jeździe więc nie wiem czy jeździć tak czy szukać dalej?pepus11 napisał(a):Jak masz na wolnych obr w granicach 14,5 V to moasz dobre
- Posty: 28
- Dołączył(a): 23 lutego 2011, o 23:43
- Lokalizacja: Opole
Panowie, sytuacja z pomiarami:
- kilka h po jeździe - 12,45
- po włączeniu stacyjki - 12,3
- przy startowaniu - 9,7 !!!!
- na jałowym (+światła) - 12,10 - to mnie też trochę dziwi
- od 2k obrotów - ok. 14
I teraz pytania:
1. Ten spadek napięcia przy startowaniu to chyba ostateczne potwierdzenie że aku jest do wymiany ?
2. 12,10 na jałowym oznacza, że alternator nic nie daje ... czyżby problem z regulatorem, czy też alternator powinien ładować tylko przy 'jeździe' ?
- kilka h po jeździe - 12,45
- po włączeniu stacyjki - 12,3
- przy startowaniu - 9,7 !!!!
- na jałowym (+światła) - 12,10 - to mnie też trochę dziwi
- od 2k obrotów - ok. 14
I teraz pytania:
1. Ten spadek napięcia przy startowaniu to chyba ostateczne potwierdzenie że aku jest do wymiany ?
2. 12,10 na jałowym oznacza, że alternator nic nie daje ... czyżby problem z regulatorem, czy też alternator powinien ładować tylko przy 'jeździe' ?
- Posty: 9
- Dołączył(a): 6 maja 2013, o 21:10
Witam,
chciałem ponowić temat
Moje ładowanie w KLE 97':
na wolnych obrotach bez obciążenia: 14,6V
bez obciążenia przy 4000obr/min: 16,9V
z obciążeniem (wszystkie światła) na wolnych obrotach 13,9V
z obciążeniem i 4000 obr/min: 15,5V
dzisiaj wyjąłem akumulator i okazało się że jest żelowy (OUTDO inter scooters) o pojemności 5Ah gdzie w serwisówce jest podane 10Ah !!!
i teraz pojawia się pytanie:
- prądy są za wysokie? szczególnie bez obciążenia?
- czy mogą być zawyżone przez to, że aku ma za małą pojemność?
z góry dzięki za odpowiedź!
[/b]
chciałem ponowić temat
Moje ładowanie w KLE 97':
na wolnych obrotach bez obciążenia: 14,6V
bez obciążenia przy 4000obr/min: 16,9V
z obciążeniem (wszystkie światła) na wolnych obrotach 13,9V
z obciążeniem i 4000 obr/min: 15,5V
dzisiaj wyjąłem akumulator i okazało się że jest żelowy (OUTDO inter scooters) o pojemności 5Ah gdzie w serwisówce jest podane 10Ah !!!
i teraz pojawia się pytanie:
- prądy są za wysokie? szczególnie bez obciążenia?
- czy mogą być zawyżone przez to, że aku ma za małą pojemność?
z góry dzięki za odpowiedź!
[/b]
- Posty: 7
- Dołączył(a): 6 listopada 2013, o 21:47
Zdecydowanie za wysokie ładowanie.. Miałem podobnie,wymiana regulatora pomogła ale okazało się,że przy tym wszystkim padł też akumulator :-/ Teraz wszystko w granicach 13,8-14,2V
Polecam tez zakup i montaż czegoś takiego http://allegro.pl/lcd-czerwony-woltomie ... 86299.html No i już wiesz co,gdzie,jak i kiedy :-)
Polecam tez zakup i montaż czegoś takiego http://allegro.pl/lcd-czerwony-woltomie ... 86299.html No i już wiesz co,gdzie,jak i kiedy :-)
- Posty: 191
- Dołączył(a): 22 stycznia 2012, o 10:50
Tak właśnie myślałem, akumulator jest roczny i nie był dużo jeżdżony na tym regulatorze więc mam nadzieje, że jeszcze posłuży.
Wyczaiłem już na allegro gościa który ma regulator od GPZa za 120 zł z przesyłką. Chyba nie ma problemu z zastosowaniem go w KLE? Liczba pinów i kolory kabli się zgadzają.
Czy taki voltomierz można założyć bezpośrednio na klemach aku? Chodzi mi przede wszystkim o pobór prądu, chociaż z tego co widzę jest znikomy [mA] więc przy dłuższym postoju aku nie powinno się rozładować?
Wyczaiłem już na allegro gościa który ma regulator od GPZa za 120 zł z przesyłką. Chyba nie ma problemu z zastosowaniem go w KLE? Liczba pinów i kolory kabli się zgadzają.
Czy taki voltomierz można założyć bezpośrednio na klemach aku? Chodzi mi przede wszystkim o pobór prądu, chociaż z tego co widzę jest znikomy [mA] więc przy dłuższym postoju aku nie powinno się rozładować?
- Posty: 7
- Dołączył(a): 6 listopada 2013, o 21:47
Witam serdecznie, mam problem z moim motorem VN2000, dwa miesiące temu wstawiłem go do garażu. Tydzień temu chcialem odpalić, podchodzę przekręcam stacyjkę i nic, żadnej reakcji, żadnej kontrolki nic. Myślałem, że może zostawiłem go niedortunnie w pozycji ON i akumulator się rozładował. Naładowałem akumulator i dalej nic?
Czy ktoś może mi pomóc, gdzie szukać i co się mogło stać?
Pozdrawiam
Czy ktoś może mi pomóc, gdzie szukać i co się mogło stać?
Pozdrawiam
- Posty: 1
- Dołączył(a): 10 stycznia 2014, o 16:31
Re: Brak ładowania - regulator napięcia itp
Reaktywacja
Ładowanie zmierzone na akumulatorze 13,5 V, chwilami spada do 10. Włączenie świateł nie ma wpływu na napięcie.
Napięcie pomiędzy uzwojeniami alternatora (3 żółte przewody) 58V przy 5tys obrotów. Rezystancja pomiędzy uzwojeniami 0,9 ohm, brak przebicia do masy.
Przewody i złączki czyste, dobrze siedzą.
Regulator się mocno grzeje. Akumulator jest ładowany ale za słabo.
Podsumowując, szukam regulatora na podmianę.
Uprzejmie dziękuję za niniejszy wątek.
Ładowanie zmierzone na akumulatorze 13,5 V, chwilami spada do 10. Włączenie świateł nie ma wpływu na napięcie.
Napięcie pomiędzy uzwojeniami alternatora (3 żółte przewody) 58V przy 5tys obrotów. Rezystancja pomiędzy uzwojeniami 0,9 ohm, brak przebicia do masy.
Przewody i złączki czyste, dobrze siedzą.
Regulator się mocno grzeje. Akumulator jest ładowany ale za słabo.
Podsumowując, szukam regulatora na podmianę.
Uprzejmie dziękuję za niniejszy wątek.
- Posty: 14
- Dołączył(a): 8 lipca 2015, o 07:30
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości